Konvehtirasian sisältö (äänestys)

×

Kysely: Minkä valitset ensimmäisenä?

Toffeecreme
19 35.8%
Minttu
8 15.1%
Äänestäjiä yhteensä: 53
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
  • Hiistu hahmo Kirjoittaja
02.01.2014 14:16 - 20.04.2015 16:37 #1 : Hiistu
Randomissa jutusteluketjussa mainittiin vähän aikaa sitten konvehtirasiat, inspiraatio siis noukittu sieltä.

Kysymys kuuluu: Mitkä ovat parhaita konvehteja? Minkä maun valitsisitte ensimmäisenä?

Absoluuttinen totuus tietenkin usein on, että paras olisi ollut se, joka on ensimmäisenä rasiasta loppu... Mutta kuvitellaan tilanne, jossa rasia on vielä aivan täynnä. :wink:

Äänestyksen vaihtoehdot ovat Pandan Juhlapöydän konvehteja -rasiasta, joka uskoakseni on melko klassikko. (Ja koska Fazerin rasia tuli jo tyhjennettyä ja poltettua. :tongue:) Saa toki kommentoida muitakin makuja, joita tiedätte!

Entä jäävätkö jotkin maut (tai peräti kaikki) kokonaan syömättä? Missä rasiassa ylipäänsä on paras konvehtivalikoima?

Minä valkkaan tuosta valikoimasta aina ensimmäisenä suklaatryffelin. Seuraavaksi hasselpähkinä ja tuo hassunniminen zabaglione. Toffeet jätän syömättä, samoin joissain toisissa rasioissa olevat caramelit... paitsi jos kylässä tarjotaan konvehteja, eikä enää muuta ole valittavana - silloin on pakko syödä. Jos jossain rasiassa on marsipaania, se lähtee kyllä ihan ekana.
Viimeksi muokattu: 20.04.2015 16:37 Hiistu.

02.01.2014 14:24 #2 : The Big Bad Wolf
Vastaus käyttäjältä The Big Bad Wolf aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Laitoin suklaacrispin, vaikka todellisuudessa syön sen vikana. Periaatteella parhaat viimeiseksi. Toisena minttu ja kolmantena joko toffee tai suklaatryffeli... Nami. :cheesy: Juhlapöydän konvehdeissa ei oikeastaan edes ole huonoja konvehteja, vadelmamarmeladista ja ananaksesta en niin liputa mutta syötävän hyviä kuitenkin.

Ei pärjää taistossa Fazer... Panda vie voiton ja komeasti.

• Vanamo hahmo
  • Vanamo
02.01.2014 14:33 #3 : Vanamo
Vastaus käyttäjältä Vanamo aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Tämä oli paha, mutta päädyin siihen lopputulokseen, että juuri nyt lähtisi ensimmäisenä hasselpähkinä. Viimeksi päädyin ensimmäisenä zabaglioneen. Silloin ei tosin ollut pahemmin muita vaihtoehtoja jäljellä, mutta luultavasti se olisi tuolloin ollut ensimmäinen valinta kaikesta huolimatta.

Pandan rasiaa en ole yksin tyhjentänyt ja siitä taisi jäädä juurikin tuo hasselpähkinä testaamatta, jonka takia se nyt houkuttelee eniten. Fazerin rasiasta minulla on ehdottomampia totuuksia sanottavana (sain niitä kaksi lahjaksi eli kaikkea on maisteltu enemmän kuin tarpeeksi). Karpalo on yleensä paras.

02.01.2014 15:02 #4 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Toffeeta! Tykkään kyllä muistakin, mutta sekä Pandan että Fasun rasioiden toffee on kestosuosikki. Tosin en enää uskaltaudu Pandan rasiasta mitään ottamaan, kun siellä asuu mukana niin paljon pähkinäisiä - pikkujouluissa tuli jotain yllärioireita, vaikka valikoin konvehdin, jossa sinällään ei pitäisi olla mitään pahuutta. Loppujoulu on sitten vedetty Fazerin "tylsää" perusrasiaa joka on siitä ihana, ettei siinä ole yhtään pähkinäkonvehtia mukana.

02.01.2014 15:08 - 03.01.2014 06:47 #5 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Hasselpähkinä valikoitui minun vastaukseksi, vaikkakin se kyllä taistelee parhaimman konvehdin paikasta zabaglionen ja suklaacrispin kanssa. Tosin olen The Big Bad Wolfin kanssa samoilla linjoilla, että parhaat nautitaan viimeisenä jos yksin konvehtirasiaa tyhjentäisin.

Vaihtoehdoista ananas- ja vadelmamarmeladikonvehdit eivät kuulu suosikkeihini, muutenkin täytteiltään hillomaiset tai marmeladia sisältävät jäävät minulla yleensä syömättä.

Viimeksi muokattu: 03.01.2014 06:47 Emelie.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
02.01.2014 15:57 #6 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Paras suklaa jätetään tietty viimeiseksi ja tämän valikoiman kohdalla se on minttu. Tumma suklaa ja minttu on parhaimpia makuyhdistelmiä ikinä ja jos sen säästää vimpaksi jää mukavan raikas maku suuhun. Sain Fazerin konvehtirasian lahjaksi (viisine erilaisine toffeevaihtoehtoineen) ja sen minttukonvehti ei ole yhtä hyvä kuin Pandan. Siinä on minttuinen suklaasisälmys kun Pandalla taas on se ihana valuva valkoinen mönjä. Nam.

Joulusta toiseen jaksan toivoa että joku antaisi Fazerin tai Pandan sijasta laatikollisen Da Capoja, Marianneja, Fazermintiä tai Juliaa. Hypistelen niitä kaupassa merkitsevästi mutta pettymys joka kerta.

Don't mess with the neon love chicken.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
02.01.2014 16:06 #7 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Täytyy myöntää, ettei minulla tullut edes mieleen, että koko konvehtirasian saisi syödä yksisteen... :lol: Yhden kerran olen tainnut syödä lahjaksi saamani rasian niin, ettei lähimailla ollut kerrassaan ketään, jolle konvehteja olisi pitänyt tarjota.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

• Warghast hahmo
  • Warghast
02.01.2014 16:33 #8 : Warghast
Vastaus käyttäjältä Warghast aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
hmmmmm.... suklaaaaaataa.....
eipä tullut tänäjouluna ostettua.. dääm..
itse tulee napsittua yleensä kaikki marmeladipohjaiset suklaat ensin, ovat hyviä ja mukavan hedelmäisiä :D
seuraavaksi menee suklaatryffelit ja crispyt. zabaglioneen en ole tutustunut..

minttu aiheuttaa allergisen reaktion ja caramelit/toffeet ällötyksen, jäävät viimeisiksi/syömättä.

ei kuulu ihan perinteisiin konvehtirasioihin mutta se punainen Budabest rasia ei näe seuraavaa aamua jos eteen sattuu, toinen mikä tuhoutuu alta aikayksikön on Lidlin nämä merieläinten muotoiset suklaat....

• Aemilia hahmo
  • Aemilia
    Upseeri
02.01.2014 17:38 #9 : Aemilia
Vastaus käyttäjältä Aemilia aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Crispin noukin tällä kertaa. Mieluisimmat ovat tämä, toffeet ja marmeladi. Itsellä on myös pähkinärajoitus mikä on möh, koska geisha-suklaan tapaiset konvehdit olivat suosikkien joukossa joskus. Siinä mielessä ei ole kumma ettei näitä sekakonvehtirasioita tule osteltua enää ja harvoin saakaan.

Myös Warghastin mainitsemat merieläinkonvehdit olivat ennen suurta namia! Tänä jouluna ostin pelkkää marmeladisuklaata, mikä ei ollut hassumpi päätös.

Minttu jäi pienenä viimeiseksi Fazerin rasiassa, sama montako syöjää. Saattoi olla sekin kun siinä oli tumma suklaa.

"Sinun tähtesi ovat niitä, jotka osaavat nauraa."

02.01.2014 17:39 #10 : Elthadora
Vastaus käyttäjältä Elthadora aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Minttu. Ehdottomasti. Rakastan muutenkin minttua. Se käy suklaaseen, kaakaoon, tuoksulyhtyyn, pastilleihin ja melkein mihin tahansa muuhunkin. Suklaarasian konvehdit voittaa silti ylivoimaisesti After Eight (ja Fazermint).
Konvehdeista toiseksi tulee kai vadelmamarmeladi (se on varmaan se sydämen muotoinen?) ja kolmanneksi pehmeä toffee. Jäljelle jäävistä mauista en innostu enää kovin paljon. Vähintään liköörikonvehdit ja muut vastaavat jäävät syömättä.

Tänä vuonna onnistuin välttämään konvehtirasioiden saannin kokonaan, mutta muulta karkilta en kuitenkaan (valitettavasti) päässyt karkuun ja nyt alkaa jo vähän kyllästyttää niiden syöminen. Onneksi taloudessa asuu joku muukin, jolle niitä voi syöttää.

02.01.2014 19:44 #11 : Kirjaneito
Vastaus käyttäjältä Kirjaneito aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Ne parhaat pitää ryövätä ensin, ennen kuin muut ehtivät! :tongue: Päädyin pitkän harkinnan tuloksena suklaacrispiin, mutta niiden ja toffeiden väliltä oli vaikea valita. Kaikki suklaat kyllä menettelevät, paitsi ne punssiyksilöt sun muut. Tässähän alkaa tehdä mieli suklaata! :lol:

"There's plenty of sense in nonsense sometimes, if you wish to look for it."
-Cassandra Clare

02.01.2014 19:48 #12 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Mä syön konvehteja kyllä ihan siinä järjestyksessä, kuin sattuu tekemään mieli - vaikka sitten parhaat ensin. Periaatteessa on mahdollista, että joku osuu samalle rasialle jaolle (vaikka Iivari on aika huolellinen, ettei syö mun lemppareita ^^ ) mutta ennen kaikkea se huonompikin konvehti on heti houkuttelevampi, kun parempia ei enää ole tarjolla. Jos syö aina rasian parhaan, tulee syöneeksi vain rasian parhaita? Hei, se on sentään suklaata. :tongue:

02.01.2014 22:48 #13 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)

Superheroes are real when they're drawn in ink.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

03.01.2014 20:08 #14 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Pandan rasiasta parhaat ovat ehdottomasti pehmeä toffee ja minttutryffeli ja tässä äänestyksessä toffee vei voiton. Rasia on kyllä kokonaisuudessaan hyvä,ei pärjää Fazer, ei :smile:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

17.11.2014 12:40 #15 : Kattinka
Vastaus käyttäjältä Kattinka aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Mur. Ärsyttää, kun kaikissa konvehtirasioissa on ainakin yksi suklaa, jossa on pähkinää, koska olen sille allerginen. :huh: :lol:

• maahinen hahmo
  • maahinen
17.11.2014 18:50 #16 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Tuossa Pandan rasiassa on muistaakseni joku tumma suklaa, se on siis paras ja muut syömäkelvottomia. Suklaan ja jonkun marmeladin tai alkoholipitoisen nesteen yhdistelmä on parasta, mutta maito ei yhdistelmään kuulu. Pöydällä on juuri Lidlin kirsikkasuklaita, tummia pallosia, sisällä happamen makea kirsikka. Nam. Lidlin sitruunatäytteiset suklaakiekot ovat kanssa parhaasta päästä.

• punnort hahmo
  • punnort
17.11.2014 19:21 #17 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Nonniin. Tämän ketjun houkuttelemana kävin ostamassa paketin Juhlapöydän konvehteja. (Se kukanmuotoinen toffee on sitten paras. Objektiivinen fakta.)

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kattinka

17.11.2014 19:34 #18 : Kattinka
Vastaus käyttäjältä Kattinka aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Tämän ketjun houkuttelemana minäkin sorruin ostamaan suklaata. Pandan Suklaa Mix Classic - suklaapussin. :smile: Nam, parhautta kahvin kanssa!

17.11.2014 19:40 #19 : Kattinka
Vastaus käyttäjältä Kattinka aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)

Astorethein kirjoitti: En osaa antaa kunnollista vastausta, koska pidän tasapuolisesti kaikista paitsi ananas- ja vadelmasuklaista. Ne ovatkin aivan hirveitä, siis kuka sairas friikki keksi laittaa jotain hillosotkua suklaan sisään? Mutta kaikki muu tosiaan menee, noukintajärjestyksellä ei ole niin väliä.

No höh, nehän on hyviä! Tosin ymmärrän kyllä hyvin, että jos ostaa kokonaisen konvehtirasia ja siellä on pari kökköä lajia sekana! :lol:

• Saki hahmo
  • Saki
17.11.2014 22:16 #20 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Konvehtirasian sisältö (äänestys)
Minttu on ehdottomasti paras :cool: Ne menee ekana ja sitten suklaacrispit. Marmeladi ja ananas jää kokonaan syömättä, kaikki muut tulee syötyä.

Pitäisipä useammin ostaa Pandan konvehteja, kun juuri tajusin että enhän minä niitä muuten kuin jouluna syö.. Fazer ei yllä Pandan konvehtien tasolle millään asteikolla :wink:

Uusin jäsen: Topi Kopakkala