Kevät

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
22.03.2014 19:22 #1 : Hiistu
Kevät kirjoittanut Hiistu
Jotkut ovat viettäneet kevättä jo hyvän aikaa. Itse olen lähinnä odotellut, mahtaisiko talvi muuttua yhtään talvisemmaksi. Kuluneella viikolla tuli koettua edes vähän talvea, joten tänään minäkin sitten suostuin myöntämään, että kevättä eletään.

Kevät tuntuu tällä hetkellä varsin mukavalta. Aurinko lämmittää ja sula maa kuivuu tuulessa. Joutsenet lentävät ylitse ja töyhtöhyyppä on saapunut omalle peltotontilleen. Kotikulmilla ei vielä mikään kuki, mutta muualla näin jo reilu viikko sitten sinivuokkoja.

Miten teidän keväänne etenee? Onko vuodenaika mieluinen?

22.03.2014 22:17 - 22.03.2014 22:17 #2 : Celestine
Vastaus käyttäjältä Celestine aiheessa Kevät
Kai sitä on nyt pakko uskoa, että talvi on ohi :sad: Tällä viikolla oli vielä kunnolla lunta, mutta tänään on vain pieniä lumiläikkiä siellä täällä. Ei sillä, että keväässä olisi mitään vikaa, mutta joka vuosi on haikea olo kun lumet lähtee. Eihän sitä koskaan tiedä, näkeekö lunta silloin viimeisen kerran...

Mutta muuten tämä on aika jees juttu, kohta pääsee pyörällä kouluun ja pääsen taas lempparipyöräreitilleni, jolla en ole kulkenut puoleen vuoteen (liian pitkä kävelyyn, just sopiva pyörällä). Ja aamut ovat valoisia. Ja tulee kevätsateet. Ja koulu loppuu. Maaliskuu on kylläkin mun inhokkikuukasi loskan takia plus siksi, että on liian kuuma olla toppatakissa ja liian kylmä kevättakissa.

Mutta maaliskuusta huolimatta: ihanaa kevättä kaikille palstalla roikkuville :heart:

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)
Viimeksi muokattu: 22.03.2014 22:17 Celestine.

• krakken hahmo
  • krakken
    Riiviö
22.03.2014 23:02 - 22.03.2014 23:05 #3 : krakken
Vastaus käyttäjältä krakken aiheessa Kevät
Pienet asiat tietysti kauneimpia. Nyt on jo parina aamuna kevätaurinko levittäytynyt keittiön ikkunasta niin hehkuvana ja lämpimänä ettei paremmasta väliä. Keväinen Kontulankaari, kuhinaa ostarilla, kirkkaat näkymät metron ikkunasta, kaikenlaisia vaihtuvan vuodenajan herättelemiä muistikuvia jotka ovat olleet talven ajan unholassa. Vilukissana arvostan myös että voi käyttää vähän kevyempää takkia ja kulkea huoletta jalan. Joo, tykkään.

Yötä vasten, yötä vastaan
Viimeksi muokattu: 22.03.2014 23:05 krakken.

23.03.2014 15:35 #4 : millinen
Vastaus käyttäjältä millinen aiheessa Kevät
Vuodenaikana kevät on ihana! Tulee lämmin ja päivät pitenee ihanan paljon! Tulee ulkoiltua enemmän ja saa heittää paksut talvivaatteet kaappiin. Ihanaa on myös että ratsastuskenttä sulaa ja pääsee ratsastelemaan myös maneesin ulkopuolelle. :heart:

Ajankohtana tämä kevät on ikävä kyllä tosi kiireinen ja tiedän etten pääse nauttimaan kevään ihanista puolista jatkuvien menojen takia. Kokeita, varainkeruuta nuorison musiikkitapahtumaan (josta saan kylläkin vielä ennen kesää nauttia muiden mukana) ja kodin kunnostustöitä... Itse minun ei paljoa tarvi meidän talon korjauksiin osallistua, mutta ajatuskin siitä että kaikki myllätään... YÄK! :sad:

Onneksi kevät on aina kevät ja nostaa mielialaa takuuvarmasti :cheesy:

Kirjat, ruoka ja sänky. Siinä on minulle pyhä kolmikko.

24.03.2014 11:23 #5 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Kevät
Valkoinen on maasta päätynyt menneen talven lumeksi eikä kömpelönkään katujen tallaajan tarvitse pelätä luikastuvansa. Aamulla vein talviset välikausisaappaani korkolaputettavaksi. Tuntui melkein juhlalliselta. Mutta onko oikea kevät vasta sitten, kun voin ulkona palelematta kopistella kesäkengin tai hiiviskellä lenkkarein ja huoletta unohtaa hanskat, korvalaput ja pipon kotiin?

24.03.2014 11:32 #6 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Kevät
Kevättä ei ole oikein tajunnut odottaa missään vaiheessa, sillä se alkoi vähän vaivihkaa jo hyvän matkaa helmikuun puolella. Mutta mukava vuodenaika, kunhan ei sataisi lunta jatkuvasti, jonka jälkeen kaikki paikat ovat kuramuhjussa. Syksy on sitä varten....

On se mukavaa tallustaa kämpille töiden jälkeen, kun oikeasti näkee sen auringon. Lämminkin on ja jotenkin tuntuu olevan niin paljon enemmän energiaa tehdä asioita. Se on vaan hyvä juttu ottaen huomioon loppukeväällä olevat opiskeluun ja töihin liittyvät deadlinet.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

24.03.2014 13:09 #7 : Valokaapeli
Vastaus käyttäjältä Valokaapeli aiheessa Kevät
Mun puolesta vois suoraan skippaa kesään, tuol on viel jäätävän kylmä koko aika. Paras bonus keväässä on, et huomaan päivien pitenemisen konkreettisesti. Viel pari kuukaut sit en nähny valosaa oikaa ollenkaan, mut nyt on aurinko jo lähes noussu kun pääsen himaan ja paistaa viel herätessäki.

• Rinja
24.03.2014 16:51 #8 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Kevät
Kevät on aina ollut minun vuodenaikani ja Celestinen niin kovasti inhoama maaliskuu lempikuukauteni, koska silloin minulla on syntymäpäivä ja nimipäivä. Maaliskuu yhdistyy päässäni erottamattomasti niihin ja hiihtolomaan (Kajaanin korkeudella) ja keväisiin ilmoihin ja pajunkissoihin ja pääsiäismuniin ja niin kovasti rakastamaani pääsiäisenkeltaiseen väriin (vaikka pääsiäinen toki taitaa olla useammin huhtikuussa kuin maaliskuussa, mutta olen syntynyt palmusunnuntaina, joten assosiaatio silti).

Tykkään valoisuudesta, koska lähinnä vain sen avulla saan itseni aamuisin ylös. Tykkään keväisistä lämpötiloista, sillä ne antavat taas muistutuksen siitä, miltä tuntuu kun on lämmin.

Njääh, en jaksa runoilla enää, minä lähden juhlimaan synttäreitäni nyt ->

"Faktan ja fiktion ero lie se, että fiktion täytyy olla järkeenkäypää"

29.03.2014 23:10 #9 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kevät
Kevään tietää tulleen kun niiskutus alkaa, tänä vuonna jo hyvissä ajoin maaliskuun alussa. Kesän tulon tietää sitten siitä, että joko loma alkaa tai niiskutus pikkuhiljaa vähenee, kumpi sitten tapahtuukaan ensin. Joskus niiskutus jatkuu läpi kesän. :P

• Xariel hahmo
  • Xariel
    Vesivelho
05.04.2014 16:55 #10 : Xariel
Vastaus käyttäjältä Xariel aiheessa Kevät
Vasta viime päivinä on alkanut tuntua keväältä. Kävin eilen lenkillä Vantaanjoen vartta pitkin ja kaunista oli. Kun puut vielä alkaisivat vihertää, olisi tosissaan jo kevät pitkällä. Leskenlehtiäkin näkyi jo!

• Niksu hahmo
  • Niksu
05.04.2014 18:58 - 05.04.2014 18:58 #11 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Kevät
Viime viikolla näin muutaman sitruunaperhosen ja tänään suolla uiskenteli säikkyjä telkkiä. Leskenlehtiä pukkaa joka paikasta.
Viimeksi muokattu: 05.04.2014 18:58 Niksu.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
10.04.2014 21:26 - 10.04.2014 21:33 #12 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Kevät
^ Oi, odotan perhosten näkemistä. :smile: En ole nähnyt vielä yhtään.

Toissa viikonloppuna näin metsässä ensimmäisen pökkyräisen kimalaisen, hauskasti samassa paikassa jossa muistaakseni aiempanakin keväänä. Se on sellainen aurinkoinen männikkörinne, varmaan siinä virkoaa mukavasti.

Pihanurmea möyhii muutama rastas, tai saattaa siinä olla kottaraisiakin, lajitunnistus ei kovin vahvaa. Punarintaa en ole vielä nähnyt, mutten ole nyt ennättänyt paljoa katsellakaan sitä pihapensaikkoa, jossa punarinta yleensä majailee.

Tiellä pääsisi lenkkeilemään jo lenkkarit jalassa, mutta pellolla ja metsässä ja ojassa tarvitsee vielä kumisaappaita.

Muutoin kevät etenee siihen malliin, että sain jouluverhon otettua pois ikkunasta. Tonttukuvioinen kappa lähti aika nopsaan joulun jälkeen, mutta pitkä punainen muttei mitenkään erityisen jouluteemainen (kettukuvioinen) verho roikkui tähän viikkoon asti, kun en ole viitsinyt/jaksanut/ehtinyt vaihtaa. Pari viime kevättä olleet sikäli kurjia, kun elämä tuntuu loppuvan ihan väkisin kesken.

Ensi viikolla on jo pääsiäinenkin...
Viimeksi muokattu: 10.04.2014 21:33 Hiistu.

10.04.2014 21:29 #13 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kevät
Allergiani on yltynyt poskiontelontulehdukseksi. Kevät, pliis, ole ohi pian.

• kharje hahmo
  • kharje
11.04.2014 17:47 #14 : kharje
Vastaus käyttäjältä kharje aiheessa Kevät
Positiivisia puolia ko. vuodenajassa kuitenkin kyiden ja muiden elikoiden ja kasvillisuuden henkiin herääminen.

11.04.2014 17:56 #15 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Kevät
Kevät, ihana kevät! Kävelin yhden sotilasalueen lähettymillä hiekkatietä ja näin niin paljon nokkosperhosia, etten ole vielä ikinä nähnyt. Muurahaisduunaritkin painoivat duunia jo näköjään kellon ympäri. No, sellaista se on sesonkiluonteisissa töissä.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

• Elenna hahmo
  • Elenna
11.04.2014 23:42 #16 : Elenna
Vastaus käyttäjältä Elenna aiheessa Kevät
Näin keväisin on aamu- ja iltahämärissä suurentunut riski törmätä hirviin tien päällä. Itse koin tänä iltana sydämentykytyksiä, kun erään mutkan takana oli kolmen hirven poppoo parhaillaan tietä ylittämässä. Onneksi vauhtia oli vähän, muuten olisi saattanut auton ja eläimen yhteentörmäys olla lähellä. Ilmeisesti vapun ja juhannuksen välinen aika, eli loppukevät ja alkukesä, on pahinta aikaa. Ajelkaahan varovasti!

Mutta joo, kevät on kiva. Ainakin siinä vaiheessa, kun alkaa kunnolla vihertää. Tällä hetkellä ulkona on ankean harmaata ja kuraista, mutta eiköhän se luonto siitä ala pikku hiljaa muuttua yhä vehreämpään suuntaan. Kukkasia on jo muutaman viikon ajan voinut nähdä tienposkessa.

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.

12.04.2014 00:38 #17 : pihlajapuu
Vastaus käyttäjältä pihlajapuu aiheessa Kevät

kharje kirjoitti: Kevät, inhokkivuodenaikani. Koiranpaskaa, loskaa, siitepölyä. Tukkoisia neniä, kutisevia silmiä. Rumaakin on ennen kuin maasto alkaa vihertymään.

My thoughts exactly... Kevät on vähiten mieluinen vuodenaika miulle, ellei sitten erikseen saa hehkuttaa loppukevään ja alkukesän vehreyttä ilman hyttysiä ja mäkäräisiä. Siitepölykausi tekee kaikesta entistä ikävämmän, kun leppä- ja koivuallergia ovat kiusanani.

Isoin positiivinen puoli keväässä on auringonvalon lisääntyminen. On kiva herätä valoisaan, ja nauttia auringonpaisteesta muutenkin kuin aivan keskellä päivää.

• Lupus hahmo
  • Lupus
14.04.2014 19:19 #18 : Lupus
Vastaus käyttäjältä Lupus aiheessa Kevät
Näin varmaan maailman pienimmän ahosuolaheinän. Oli se maar suloinen.

Koska kevään parhaita puolia on se, kun maasta puskee kaikkea ihan kauhean pientä, josta voi sitten arvailla, kuka on tulossa.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

• Sapfo hahmo
  • Sapfo
    Epäkuollut
16.04.2014 15:41 #19 : Sapfo
Vastaus käyttäjältä Sapfo aiheessa Kevät
Kaikki vuodenajat ovat mieleeni.
Keväällä saan hepuleita ja pörisen ympäriinsä. En osaa olla aloillani.
Juuri kun kevät vierähätää kesään ja sen aamuyöt ovat jotakin mitä odotan koko talven.

Non giudicare un libro dalla relativa copertura.

18.05.2014 12:11 #20 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Kevät
Koivu kukkii minkä kerkiää. Olin kaksi viikkoa pois maasta, ei oireen oiretta, oi ihanuus kun sai hengittää, mutta nyt takaisin palattua se siitepöly iskikin sitten päälle kahta kauheampana. Nenä, silmät ja suurinpiirtein korvatkin vuotavat, eikä mikään lääke tunnu auttavan asiaa. Ärgh. Toivottavasti kohta saavat kukintansa kukittua.

Eija, Adolfina Romanov
Uusin jäsen: Topi Kopakkala