Edesmenneet

Hiistu
Hiistu loi aiheen: Edesmenneet
17.04.2014 23:57 #1

Muistelin, että tällainen yleispätevä ketju oli jo olemassa, mutta se taisikin olla joskus edellisellä foorumilla...

Tähän ketjuun voi siis kertoa tiedon jonkun niin sanotusti julkisen henkilön, esimerkiksi kirjailijan, kuolemasta.

Kirjailija Gabriel García Márquez (mm. Sadan vuoden yksinäisyys) on kuollut. Uutinen esimerkiksi Ylen sivuilla: Linkki. Asiaankuuluvasti nimitetty "maagisen realismin mestariksi".

Viimeksi muokattu: 18.04.2014 10:52 : Hiistu. Syy: erikoismerkit

Pisania
Pisania vastasi aiheeseen: Edesmenneet
18.04.2014 10:45 #2

Minua vihlaisi viikko sitten uutinen loisteliaan Sue Townsendin poismenosta. Hän oli erinomaisen hauskojen Hadrianus/Adrian Molen päiväkirjojen kirjoittaja. Hesarin muistokirjoituksessa ei tosin mainita hänen muita teoksiaan, jotka ottivat nekin kantaa brittiläiseen yhteiskuntaan huumorin keinoin. Sattumalta luin pari viikkoa ennen suru-uutista Townsendin kirjan Number 10, jossa pääministeri lähtee valeasussa kiertämään maataan. Daily Mailin mukaan Townsend oli paraikaa kirjoittamassa uutta Adrian-kirjaa. Voih... :sad:

You're not in Wonderland anymore, but you positively reek of rabbit.

Viimeksi muokattu: 18.04.2014 10:46 : Pisania.

Lupus
Lupus vastasi aiheeseen: Edesmenneet
13.05.2014 20:58 #3

Alienin luonut taiteilija H.R. Giger on kuollut.

tnjrp
Mekaanikko
tnjrp vastasi aiheeseen: Edesmenneet
14.05.2014 09:13 #4

Tuo tunnettu xenomorfi on toki vain erittäin pieni osa Gigerin laajasta ja hyvin tunnistettavasta taidetuotannosta.
www.sfsite.com/news/2014/05/13/obituary-h-r-giger/

Edellispäivänä lähti varmasti aika paljon vähemmän tunnettu Patrick Woodroffe. Toki wanhalta caartilta saattaaa löytyä hyllyistä spefikirjoja, joissa on Woodroffen kansi.
www.sfsite.com/news/2014/05/12/obituary-patrick-woodroffe/

Omituinen ja ikävä yhteensattuma. On selvästi huono aika olla vuonna 1940 syntynyt surrealisti.

Viimeksi muokattu: 14.05.2014 09:14 : tnjrp.

Formaldehyde
Formaldehyde vastasi aiheeseen: Edesmenneet
18.06.2014 17:27 #5

Iäkäs näyttelijä Marja Korhonen on kuollut. Nainen teki töitä teatterissa, televisiossa sekä radiossa. Minulle hän on tullut tutuksi kuunnelmahahmo Noita Nokinenän äänenä.

Echramath
Echramath vastasi aiheeseen: Edesmenneet
21.08.2017 17:36 #6

Uutinen, joka 2000-luvun edettyä näin pitkälle ei toki yllätä, mutta haikeaksi vetää: eräs viimeisistä "vanhoista suurista nimistä" Brian Aldiss on menehtynyt 18.8. juuri 92. syntymäpäivänsä jälkeen.

Dyn vastasi aiheeseen: Edesmenneet
21.08.2017 19:00 #7

Äh, just luin uutisen herran 92-vuotissynttäreistä ja mietin, että siinäpä pitkäikäinen kirjailija. No, hyvät mullat sitten vaan. :(

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Edesmenneet
16.10.2018 13:44 #8

Arto Paasilinna nukkui pois eilen maanantaina 76-vuotiaana. Pari kirjaa olen häneltä joskus lukenut. Moni on lukenut ne kaikki, olihan mies yksi menestyneimmistä kotimaisista kirjailijoista.

Ylen uutinen:
yle.fi/uutiset/3-10459266

I'm just a normal everyday pervert.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: Edesmenneet
16.10.2018 14:09 #9

Mies oli ollut heikossa hapessa aika pitkään. Jäniksen vuosi, Ukkosenjumalan poika, Hirtettyjen kettujen metsä ja Onnellinen mies ainakin hyviä romaaneita. Mutta sitten on valitettavasti sellaisia, kuin Herranen aika, jota ei huvittaisi suositella oikein kenellekään. Silti kunnioitan miestä duuneistaan.

THE GOD CREATED SHIT.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Edesmenneet
12.11.2018 23:04 #10

Stan Lee on kuollut kypsässä 95 vuoden iässä. Legendaarinen sarjakuvakäsikirjoittaja oli sairastellut pitkään, vaikka mielestäni hän vaikuttikin aina virkeältä teräspapalta.

Ylessä lisää:
yle.fi/uutiset/3-10504845

I'm just a normal everyday pervert.