Jalkapallon MM-kisat

Kysely: Suosikkijoukkueesi jalkapallon MM-kisoissa?

Alankomaat
4 14.8%
Ecuador
Ei ääniä 0%
Englanti
2 7.4%
Espanja
Ei ääniä 0%
Etelä-Korea
Ei ääniä 0%
Ghana
Ei ääniä 0%
Honduras
Ei ääniä 0%
Iran
Ei ääniä 0%
Italia
4 14.8%
Japani
2 7.4%
Kamerun
Ei ääniä 0%
Algeria
Ei ääniä 0%
Kolumbia
Ei ääniä 0%
Kreikka
Ei ääniä 0%
Kroatia
Ei ääniä 0%
Meksiko
1 3.7%
Nigeria
Ei ääniä 0%
Norsunluurannikko
Ei ääniä 0%
Portugali
Ei ääniä 0%
Ranska
Ei ääniä 0%
Saksa
7 25.9%
Sveitsi
Ei ääniä 0%
Argentiina
2 7.4%
Uruguay
1 3.7%
Venäjä
Ei ääniä 0%
Yhdysvallat
Ei ääniä 0%
Australia
Ei ääniä 0%
Belgia
Ei ääniä 0%
Bosnia ja Hertsegovina
Ei ääniä 0%
Brasilia
2 7.4%
Chile
Ei ääniä 0%
Costa Rica
2 7.4%
Äänestäjiä yhteensä: 27
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
  • Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu
    Varjovelho
    Tasolla 61
    91.87

13.06.2014 22:09 #1 :: Hiistu
Jalkapallon MM-kisat
Jalkapallon MM-kisat alkoivat eilen Brasiliassa. Aiotteko seurata kisoja? Mitkä ovat suosikkijoukkueenne? Veikkauksia voittajasta?

Minä en varsinaisesti seuraa kisoja, mutta jokunen peli tulee nähtyä, kun on televisio auki. Loppuotteluita voisin katsoa ihan suunnitellusti. Suosikkia kysyttäessä vastaan Englanti, koska olen melko varma, että se on mukana arvokisoissa. Niillä kerroilla kun ei ole, voin sitten olla järkyttynyt. Voittajaa en osaa veikata, mutta kisoille varmaan tekee hyvää, jos kisaisäntä selviytyy pitkälle.

13.06.2014 22:54 #2 :: Athilora
Jalkapallon MM-kisat
Englanti ja Australia ovat vakiosuosikkini, mitä jalkapalloon tulee. Skotlanti ja Suomi olisivat ykkösiä, mutta niitä ei pahemmin kisoissa näy. EM-kisoissa skotit on tainnu joskus ollakin.
Muokannut 13.06.2014 22:54 Athilora

13.06.2014 23:27 #3 :: Scartti
Jalkapallon MM-kisat
Aion seurata! Suosikkini on ollut vuodesta -90 Italia. Myös Chilen, Argentinan, Espanjan ja Brasilian pelit haluan katsoa. Oikeasti katson niin monta kuin pystyn. Just nyt mua ärsyttää suunnattomasti surkeat tuomarit ja filmaaminen.

Finaalissa on Brasilia ja Argentina
Muokannut 13.06.2014 23:33 Scartti

14.06.2014 09:41 #4 :: LordStenhammar
Jalkapallon MM-kisat
Saksa on mulle ykkönen ja Hollanti tulee siinä perässä. Ennen en Saksasta oikein perustanut vaan kannatin Bulgariaa, Camerunia, Romaniaa ja mitä milloinkin. Joka turnauksessa (EM,MM) oli joku oma underdog suosikki. Löytyy näistäkin kisoista sellainen: Kroatia. Vaikkei siellä enää Davor Suker pelaakaan.

Oli muuten hemmetin komea se hollantilaisen suorasta juoksusta tekemä puskumaali eilen. :tongue:

14.06.2014 12:00 #5 :: Kirjaneito
Jalkapallon MM-kisat

MannhaiKotka kirjoitti: Oli muuten hemmetin komea se hollantilaisen suorasta juoksusta tekemä puskumaali eilen. :tongue:

Todellakin! Oli myös hupaisaa katsella hidastuksesta van Persien ilmettä kun kaveri tajusi että meni sisään...

Kisoja seuraan ehdottomasti! Jokaikistä peliä en varmaankaan katso, seuraan suosikkieni ottelut, huippupelit ja pudotuspelit. Tottumuksesta olen varmaan Espanjan leirissä, vaikken uskokaan heidän voittavan enää tänä vuonna. Totta puhuen olisi ihan mukavaa nähdä jonkun muun nostavan se pytty. Argentiinaa aion myöskin kannattaa, Messille soisi viimein maailmanmestaruuden. Lisäksi symppaan Italiaa ja Brasiliaa. Jännät kisat tulossa! :smile:

14.06.2014 12:02 #6 :: Athilora
Jalkapallon MM-kisat

Scartti kirjoitti: Aion seurata! Oikeasti katson niin monta kuin pystyn. Just nyt mua ärsyttää suunnattomasti surkeat tuomarit ja filmaaminen.

Nimenomaan. Sen yhden linjatuomarin ei tarttis tuomaroida missään enää ikinä. Lisäksi se Espanja-Hollanti pelissä spanjaardeille pilkun viheltäny oli kanssa ihan karsea puusilmä.
Muokannut 14.06.2014 12:03 Athilora

14.06.2014 13:10 #7 :: Kirjaneito
Jalkapallon MM-kisat
Tuomariasiaan. Okei, tuomarit voisivat tehdä parempaa työtä ja välillä on ei voi kuin raivostua heidän sokeudelleen. Ei se kuitenkaan ole helppoa nähdä nopeassa tilanteessa kuka siinä kaatui ja miksi. Hidastuksista on kiva katsella uusintana jokainen hiuskarvan heilahdus, mutta tuomareilla ei tuota mahdollisuutta ole. Ihmisiähän tuomaritkin vain ovat.

15.06.2014 12:34 #8 :: Kirjaneito
Jalkapallon MM-kisat
Italia-Englanti oli kyllä toistaiseksi kisojen hienoin peli. Ei runsasmaalisin, mutta molemmat joukkueet pirteitä ja peli viihdyttävä. Myönnän kyllä menneeni nukkumaan jossain toisen puoliajan puolessavälissä kun silmät eivät enää tahtoneet pysyä auki... Italian voitto teki pelistä tietenkin vielä mainiomman. Tänään onkin sitten ensimmäinen Argentiinan peli, eli valvoa pitää jälleen... :wink:

15.06.2014 12:47 #9 :: LordStenhammar
Jalkapallon MM-kisat
Joo, Argentiinan peliä täälläkin odotellaan. Tai lähinnä yhden tietyn miehen edesottamukset kiinnostaa. :neutral: Että tekeekö se tässä pelissä viisi maalia vaiko vaan kaksi.

15.06.2014 12:57 #10 :: Athilora
Jalkapallon MM-kisat

Kirjaneito kirjoitti: Italia-Englanti oli kyllä toistaiseksi kisojen hienoin peli. Ei runsasmaalisin, mutta molemmat joukkueet pirteitä ja peli viihdyttävä. Myönnän kyllä menneeni nukkumaan jossain toisen puoliajan puolessavälissä kun silmät eivät enää tahtoneet pysyä auki... Italian voitto teki pelistä tietenkin vielä mainiomman. Tänään onkin sitten ensimmäinen Argentiinan peli, eli valvoa pitää jälleen... :wink:

Tässä kohtaa joudun olemaan täysin eri mieltä. Ainakin lähes täysin. Viimeöinen matsi oli upea, mutta sen latisti Italian voitto. Argentiina puolestaan on minulle Brasilian tavoin tylsä joukkue alkulohkossaan, enkä pidä niiden pelien katsomista vaivan arvoisena alkulohkovaiheen aikana.

15.06.2014 17:19 #11 :: Kirjaneito
Jalkapallon MM-kisat
Aamulehden kisaliite kiteyttää tämäniltaisen aika hyvin. "Lionel Messi juoksee, potkaisee, tuulettaa, hengittää. Ja onhan siellä kentällä muitakin." :wink:

19.06.2014 13:30 #12 :: Scartti
Jalkapallon MM-kisat
Eilinen Espanja-Chile jännitti enemmän kuin mikään aikaisempi peli. Mä veikkasin tulokseksi 1-2 ja Chile lindo pelas aivan mielettömän hienon pelin. Kansallislaulun vetivät niin tunteella, että tippa linssissä istuin sohvalla kera kylmien väreiden. Nää on niitä hetkiä, kun pieni chileläinen mun sisällä herää eloon. Viva Chile, mierda!

Argentinan ja Brasilian kohtaaminen meni sohvalla nukkuessa. Hieman kostautui valvominen.

• Wanda hahmo
  • Wanda
    Ratsumestari
    Tasolla 26
    45.57

20.06.2014 11:10 #13 :: Wanda
Jalkapallon MM-kisat
Minun suosikkijoukkueeni ovat jo pitkään olleet Hollanti, Italia ja Uruguay. Italiaa vannoutuneena Roma-fanina mun on pakkokin kannattaa ja olen kovasti tykästynyt Uruguayn sisukkaaseen peliin viime vuosien aikana. Hollanti nyt vain pelaa mun silmää miellyttävää futista :)

Eilinen Englanti-Uruguay oli aivan mahtimatsi! Uruguaylle voittoa toivoin, mutta takaraivossa pieni myötätunto Rooneyn arvokisamaalittomuutta kohtaan löytyi sykkimästä. Onneksi ottelussa kävi mitä parhaimmiten :)!

20.06.2014 11:53 #14 :: LordStenhammar
Jalkapallon MM-kisat
Suosikit (Saksa, Hollanti, Kroatia) näköjään porskuttaa. Vähän sääliksi kyllä kävi Kamerunia kun saivat niin pahasti nenukkaan kroaateilta. Eikä ole joukkuehenkikään siinä jengissä enää kovin hyvä. Samaten sääliksi käy Englantia, vaikka niillä onkin vissiin vielä pienet mahikset jatkoon. Todella toivon, että pääsevät. Mutta Espanjasta ei niinkään väliä. Se on nyt muiden vuoro välillä.

• max hahmo
  • max
    Kapteeni
    Tasolla 46
    89.38

24.06.2014 21:13 #15 :: max
Jalkapallon MM-kisat
Kisahuuma on jonkin verran laantunut, kun viimeisimmät ottelut on olleet melko puuduttavaa varmistelua ja muutenkin aika tasapaksua (viimeöinen Brasilia-ottelu oli sentään ihan viihdyttävää) vääntöä, tänään tuli ehkä pohjanoteeraus Italia-Uruguay, jossa lisäksi tuomari oli sen verran pihalla että sääliksi kävi Italiaa, vaikken heitä varsinaisesti kannatakaan.

Omista kestosuosikeista Saksa ja Hollanti on menossa jatkoon, mutta Englanti putosi jo... Argentiinaa ja Brasiliaa symppaan myös, vaikken varsinaisesti kannata (kaukaisiin maihin joissa ei ole ikinä käynyt on vaikea mitään suurempaa sidettä luoda), joten ainakin neljän joukkueen pelejä tulee vielä seurattua.
Muokannut 24.06.2014 21:13 max

24.06.2014 21:40 #16 :: Athilora
Jalkapallon MM-kisat
Brasilian matsi ei niinkään, mutta tuo Kroatian viimeöinen matsi oli sen verran tasaväkinen kunnes Meksiko löi hanat auki jälkimmäisellä puoliskolla. Tämänpäiväisiä ei ole pahemmin tullut seurattua, joskin Neglannin jääminen alkulohkoon harmitti. Italian tipahtaminen taas ei.

• Dragan hahmo
  • Dragan
    Riivaaja
    Tasolla 41
    55.89

24.06.2014 23:14 #17 :: Dragan
Jalkapallon MM-kisat
Saas nähdä miten tuomitaan hammaskalustoaan väärinkäytellyt Urugualaishyökkääjä. Ihme on jos tempustaan selviää vailla sanktioita. Kyseessä siis miehen kolmas kerta kun hän on urallaan purrut vastustajaansa.

• H@nn@ hahmo
  • H@nn@
    Kaartilainen
    Tasolla 18
    79.06

25.06.2014 09:01 #18 :: H@nn@
Jalkapallon MM-kisat
Aivan järjetöntä toimintaa, tosin Suárezia taitaa odottaa tooooodella pitkä pelikielto mahdollisesti 24 ottelun tai kahden vuoden pituisen pelikiellon :D

Dragan kirjoitti: Saas nähdä miten tuomitaan hammaskalustoaan väärinkäytellyt Urugualaishyökkääjä. Ihme on jos tempustaan selviää vailla sanktioita. Kyseessä siis miehen kolmas kerta kun hän on urallaan purrut vastustajaansa.

Mutta oma suosikkini on Lentävä Hollantilainen ja Englanti.. tosin se porukka jo tippuski pois.
Muokannut 25.06.2014 09:01 H@nn@

25.06.2014 12:37 #19 :: Piru Naiseksi
Jalkapallon MM-kisat
Seuraan jalkapalloa niukahkosti ja pinnallisesti mutta EM- ja MM-turnaukset houkuttelevat minutkin otteluja kaukokatselimin tutkailemaan.
Kestosuosikkini maailammestariksi on ollut Brasilia. Viimeaikaisten pelien perusteella olen alkanut miettiä, että Alankomaat alias Hollanti saattaa haalia himoitun pokaalin mukaansa tänä vuonna. Niin, ja milloin tulee Aasian tai Afrikan maiden vuoro?

25.06.2014 15:06 #20 :: Athilora
Jalkapallon MM-kisat

Piru Naiseksi kirjoitti: Seuraan jalkapalloa niukahkosti ja pinnallisesti mutta EM- ja MM-turnaukset houkuttelevat minutkin otteluja kaukokatselimin tutkailemaan.
Kestosuosikkini maailammestariksi on ollut Brasilia. Viimeaikaisten pelien perusteella olen alkanut miettiä, että Alankomaat alias Hollanti saattaa haalia himoitun pokaalin mukaansa tänä vuonna. Niin, ja milloin tulee Aasian tai Afrikan maiden vuoro?

Afrikan mailla voisi jopa ollakin potentiaalia päästä ainakin välieriin asti, mutten näe ainakaan lähivuosina vielä Aasian maita napsimassa korkeita sijoituksia MM-karkeloissa.

Valvojat: SaranthaHiistu