Randomi jutusteluketju

01.10.2013 19:18 - 27.12.2013 23:45 #1 : Hiistu
Tämä ketju soveltaa samaa ideaa kuin englanninkielisen Rising-foorumin "Random chat topic". Eli tarkoitus on jutustella muiden käyttäjien kanssa vapaamuotoisesti aiheesta kuin aiheesta, aiheen vierestä ja ilman sen kummempaa aihetta. Vaihtaa vaikka vain sana tai pari tai pohtia syvällisyyksiä.
Viimeksi muokattu: 27.12.2013 23:45 Hiistu.

01.10.2013 19:22 #2 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Randomi jutusteluketju
Saas ny nähä, mitä tästäkin tulee... :tongue:

• Sini hahmo
  • Sini
01.10.2013 22:33 #3 : Sini
Vastaus käyttäjältä Sini aiheessa Randomi jutusteluketju
Niih, kannattaako niitä viestejä poistella, jospa vaan lukitaan aiheet kun niihin kertyy xxx sivua mittaa?

01.10.2013 23:04 #4 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Randomi jutusteluketju
Ajattelin tuon niin, että ihmiset kehtaisivat höpöttää vapaammin, kun ei tarvitse miettiä sanamääräänsä (sikäli kun joku sitä vielä miettii). Eikä sattumanvaraisen höpötyksensä tarvitsisi muutenkaan ajatella säilyvän netissä vuosikymmeniä, vaan korkeintaan seuraavana päivänä ennättäisi vilkaista, mitä tulikaan illalla sanottua.

01.10.2013 23:08 #5 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Randomi jutusteluketju

Muuten tämä on hyvin samanhenkinen ketju kuin esim. vanha yötopic, mutta saa kirjoittaa siis päivälläkin. :D

• Sini hahmo
  • Sini
01.10.2013 23:08 #6 : Sini
Vastaus käyttäjältä Sini aiheessa Randomi jutusteluketju
Aah, niin kuin yöaihe. Which reminds me, pitäis oikeesti mennä nukkumaan!

• Rinja
01.10.2013 23:15 #7 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Randomi jutusteluketju
Voi että, kun olin nuori - tai no, nuorempi -, en koskaan päässyt kirjoittamaan yöaiheeseen. Tietokone oli olohuoneessa, eikä siellä voinut äidiltä salaa riekkua yöaikaan. Ah, olin niin katkera aina kun huomasin muiden kirjoittaneen taas yöaiheeseen ihan mitä huvitti ja itse en voinut :D Ensimmäisen maailman ongelmia.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

01.10.2013 23:18 #8 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Randomi jutusteluketju
Nyt sä voit perustaa tänne uuden yöaiheen. ;) Päivärandom ja yörandom - mutta kuka määrää kellonajat, milloin kumpaankin saa kirjottaa!?

01.10.2013 23:26 #9 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Randomi jutusteluketju

Dyn kirjoitti: Tää alkaa kuulostaa... irkiltä. :) Musta on ihan hyvä kyllä että säilötään jotain historiaa, eli minusta ei tarvitse poistaa.

Tämä olisikin semmoinen köyhän miehen chatti (eli chatti ilman chattipohjaa) Kuka oikeasti chattaisi, jos jutut säilyisivät jälkipolvien luettavaksi? Kaikki muu täällä kuiteskin säilyy...

Onhan sitten noita otsikoituja höpöketjuja, joihin voi käydä postaamassa oman kommenttinsa.

Valivali. :sad:

• Sarantha hahmo
  • Sarantha
    Liejuvelho
01.10.2013 23:27 #10 : Sarantha
Vastaus käyttäjältä Sarantha aiheessa Randomi jutusteluketju

Hiistu kirjoitti: Saas ny nähä, mitä tästäkin tulee... :tongue:

Ainakin lupaavasti alkaa, neljässä tunnissa seitsemän viestiä yhteen ketjuun. Siis jopa enemmän kuin vanhalla foorumilla koko Risingille vastaavassa ajassa :smile: Ja mitä meitä nyt täällä on tässä vaiheessa saapuneena uudelle foorumille, yhdeksän käyttäjää?

Minä muistan vain, että vanhalla foorumilla yöketjun kirjoitusaika kesti aamu kuuteen. Välillä piti yövuoron lopputunneilla tarkistaa, vieläkö siihen on "luvallista" kirjoittaa.

"Tämä on viimeinen elämäsi, se ymmärrä,
suitsi mielesi pirut."

01.10.2013 23:28 #11 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Randomi jutusteluketju
Nooh kun tämäkin keskustelu nyt on käyty julkisella alueella, ehkä annamme myös käyttäjien sanoa mielipiteensä asiasta. :)

01.10.2013 23:59 #12 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Randomi jutusteluketju
Siis säästetäänkö nämäkin viestit pohjiksi, vai erikseen kyselyä käyttäjiltä?

Tai sitten voisi testata viikon, katsoa tuleeko mitään viestejä ja onko kivaa, ja jos niikseen tulee niin lukottaa ja sanoa, että se nyt oli semmoinen väliaikainen erikoisuus.

02.10.2013 00:01 #13 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Randomi jutusteluketju
Antaa tämän olla tässä vaan, katotaan jos tulee jatkoa. ;) Sen 'Ensimmäiset sanat foorumilla' voisi silti vielä perustaa?

02.10.2013 00:04 #14 : Hiistu
^ Teemme näin.

• Vanamo hahmo
  • Vanamo
04.10.2013 00:37 #15 : Vanamo
Vastaus käyttäjältä Vanamo aiheessa Randomi jutusteluketju
Satunnainen jutusteluketju vaikuttaa oikein kivalta idealta! Päivittäin tyhjeneminen taas kuulostaa toimivalta ainoastaan siinä tapauksessa, että jutustelu on erittäin aktiivista. Toisaalta myös pidän foorumeissa siitä, ettei minun tarvitse olla juuri silloin paikalla, kun muut ovat puhelleet, vaan voin jälkijunassakin tulla osallistumaan. Eli ehkä siivoustahti voisi olla edes hieman hitaampi?

Tarkoitukseni oli oikeastaan tulla höpisemään jotain aivan satunnaista uuteen foorumiin tutustumisen hengessä. Ei huvita enää miettiä mitään erityisen järkevää sanottavaa, mutta hieman teki mieli vielä hihkua ja huudella. Uusi foorumi tuntuu innostavalta ja sisältää uusia mahdollisuuksia. Pidän aluista. :heart:

• Rid hahmo
  • Rid
    Kaartilainen
04.10.2013 00:41 #16 : Rid
Vastaus käyttäjältä Rid aiheessa Randomi jutusteluketju
Random-jutustelu toimii, ja riippuen aktiivisuudesta, joko tyhjennys tai lukitus. Itse olen ehkä enemmän lukituksen kannalla, mutta käy se tyhjentelykin.

“That which is dreamed can never be lost, can never be undreamed.”
― Neil Gaiman

04.10.2013 01:16 - 04.10.2013 01:16 #17 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Randomi jutusteluketju
Nooh, toimii ja toimii, kukaan käyttäjä ei ole vielä uskaltautunut kirjoittamaan tänne. :wink:

edit// Eiku, Vanamo yllä. No, toistaiseks tää on silti ollu enemmänkin metajutusteluketju. :tongue:

Viimeksi muokattu: 04.10.2013 01:16 Dyn.

• Vanamo hahmo
  • Vanamo
04.10.2013 10:41 #18 : Vanamo
Vastaus käyttäjältä Vanamo aiheessa Randomi jutusteluketju
Ehkäpä ja toivottavasti tänne joku muukin vielä löytäisi tiensä. Ennätin jo tykästyä ajatukseen jutusteluketjusta. Saa tulla hieman höpisemään ilman sen kummempaa sanottavaa. Ja onhan metajutustelukin jutustelua. :D

Ja lopuksi hieman ininää: Olisin laittanut foorumihymiön, mutta niiden klikkailu ei halua toimia puhelimessa käyttämälläni selaimella. Höh.

• noreen hahmo
  • noreen
06.10.2013 11:47 #19 : noreen
Vastaus käyttäjältä noreen aiheessa Randomi jutusteluketju
Hei, täällähän on tälläinenkin. En aiemmalla foorumilla koskaan joko ehtinyt tai uskaltanut kirjoittaa yöketjuun, joten korvataanpa se puute nyt sitten tällä viestillä.

Mitäs teille kuuluu tänä (toistaiseksi) aurinkoisena sunnuntaiaamuna?

06.10.2013 11:52 #20 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Randomi jutusteluketju
Ei ole kyllä aurinkoista Vantaalla, on harmaata ja pilvistä. Voisi silti käydä vaikka lenkillä tänään, niin tulisi vähän nuuhkittua tuota raikasta ilmaakin... Iltapäivällä pitäisi leipoa juustokakku, vien sen maanantaina töihin, ja ainakin pestä pyykkiä yms. kotijuttuja vielä.

Uusin jäsen: Anni