Hillo vai manteli?

×

Kysely: Mitä on laskiaispullasi täytteenä?

hilloa
9 19.1%
pelkkää kermavaahtoa
1 2.1%
Äänestäjiä yhteensä: 47
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
Hiistu
Hiistu loi aiheen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 14:44 #1

On mahdollista, ettei tällä foorumiversiolla ole vielä etsitty vastausta tähän suureen kysymykseen... Asia vaatii korjausta! Joten:

Mitä täytteeksi laskiaispullaan? :wink:

Minä kuulun mantelinsyöjiin. Hillostakin tykkään, mutta hilloa on kaikenlaisissa muissakin leivosjutuissa ympäri vuoden, mantelitahna on minulle spesiaalimpaa herkkua. Lisäksi manteli maistuu mielestäni paremmalta, hyvän kermavaahdon kanssa kertakaikkisen nam. Etuna lisäksi, että siinä vaiheessa, kun esim. kaupasta ovat laskiaispullat lähes loppu (kuten eilen läheisestä ruokakaupasta), ovat pari jäljellä olevaa melko suurella varmuudella mantelitäytteisiä. Koska enemmistö ostajista ei tässä pulla-asiassa ymmärrä hyvän päälle. :tongue:

Dyn vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 15:27 #2

Manteli tappaa.

Jouni
Jouni vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 15:34 #3

Molempi parempi, mutta ei samassa pullassa. Mantelimassaa sisältävä on aidompi laskiaispulla, mutta absoluuttisella makuasteikolla hillo on aavistuksen parempi.

Maailmanherra
Maailmanherra vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 15:38 #4

Molemmat ilman kermavaahtoa. Vanillavaahto voisi toimia, kun itsekin olen tälläinen vanukas.

Monologi punainen, hän tietää kosmoksen salat ja kalapuikko hommat ja kefirit

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 16:17 #5

Minä ihastuin yhtenä vuonna mantelitäytteeseen kovin ja hyppäsin hilloleiristä mantelileiriin, mutta seuraavana vuonna mantelitäyte maistuikin tosi äklöltä. En tiedä, johtuiko se siitä että mantelitäytteissä on eroja vai että muuten vain makuaistini oli muuttanut mieltään, mutta en ole uskaltanut sen jälkeen kokeilla.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 16:48 #6

Ei ollu vaihtoehtona kaikki joten vastaan sen tänne XD

Kaikki nuo kuuluu laskiaspulliin ja niitä kaikkea pitää laittaa paljon.

Race like first!
Train like second!

Hillo
Upseeri
Hillo vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 17:40 #7

<--

Minä ja laskiaispullat sovimme hyvin yhteen.

mietin vasta
miten ajatella

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie, Vehka, Ansa, Formaldehyde, Celestine, Strato

Louhikäärme
Pilotti
Louhikäärme vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 18:47 #8

Paremmuus voittaa aitouden.
:tongue:

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 19:30 #9

Hilloa ja kermavaahtoa. Mantelimassa on pahaa.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 19:56 #10

Ehdottomasti hilloa ja kermavaahtoa, mantelimassapullat jää kauppaan, yöks.

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 20:08 #11

Miksi black metalistit syövät laskiaispullansa mantelimassan kanssa? - Koska mantelimassa maistuu PAHALTA.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 20:25 #12

Rinja kirjoitti: Olisiko suositella jotain merkkiä, jossa ainakin pitäisi olla hyvä mantelitäyte?

En koskaan muista edellisten vuosien merkkejä, mutta tänä vuonna söin Leivon Leipomon mantelipullat ja pidin niistä. (*) No minulle nyt lähinnä tärkeintä, että massaa oli paljon (ei siis vain sellaista nökärettä siinä keskellä)... Makua osaan verrata sen verran, että saattoi olla vähän makeampaa kuin jossain muussa, maku ei semmoinen suuhun jäävä.

*) Nyt voin tulla ensi vuonna tarkistamaan asian täältä... :wink:

Viimeksi muokattu: 16.02.2015 20:27 : Hiistu.

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 20:31 #13

Mun mielestä molemmat on hyviä, mutta manteli on loppupeleissä kuitenkin parempaa ja fiinimmän tuntuista. Hilloa tulee syötyä puuron, pannukakun, lättyjen, vohveleiden, paahtoleivän ja vaikka minkä kanssa, joten ei se tuo samanlaista erikoisjuhlafiilistä kuin ihastuttava manteli.

Jos kaupan mantelimassa/marsipaanijutut maistuvat liian makeilta, voihan sitä kotioloissa sotkea esim. mantelijauheesta, kermasta ja sokerista oman makuunsa sopivan tahnan. Mä en tosin ole toistaiseksi törmännyt valmispullissakaan (ainakaan muistaakseni) liian makeisiin yksilöihin, mutta mantelimäärän vähäisyys on useasti ollut ongelmana :lol:

Freyja
Freyja vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 20:51 #14

Taisin päästä täysi-ikäiseksi, ennen kuin tuli vastaan ensimmäisen kerran mantelimassainen laskiaispulla. Meni vielä jokunen vuosikymmen ennen kuin opin niistä pitämään. Eli minun ensisijainen valintani on hillolaskiaispulla ja hillon kuuluu olla vielä ehdottomasti vadelmahilloa. Paremman puutteessa mantelimassallakin käy.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 21:12 #15

En ole yhtään hillojen perään, joten tähän on vain yksi oikea vastaus: haluan ehdottomasti pullani mantelimassalla ja kermavaahdolla. Maiskis! :cheesy:

Warghast
Warghast vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
16.02.2015 21:19 #16

tein tänään iltapäivällä tämän ketjun innoittamana empiirisen kokeen ja ostin yhden pullan molempia... kotia päästyä halkaisin pullat (että saa aamulla kaakaon kanssa myös molempia..) ja toinen puolisko joutui testipenkkiin..
tuloksena voitaneen sanoa, että jos ei normaalistikkaan maista makeaa kovin helposti niin laskiaispullat jäävät jokatapauksessa melko vaisuiksi...

toisessapuolessa maistui kyllä vadelma ja pulla.. toisessa ei juuri makua ollut pullan lisäksi ja piti tarkistaa silmämääräisesti oliko hampaat osuneet ollenkaan manteliin..

lopputuloksena: jos ostaa kaupasta teollisen laskiaispullan niin täytteellä ei juuri ole eroa.. epäilisin, että oikein tehtynä saattaisin mantelista pitää (ja maistaa sen vähän paremmin) mutta ainakin nyt vaaka kolahti hillon puolelle.. taidan viedä franken-pullan töihin.. josko sielä joku innostuisi enemmän..

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hillo, Hiistu

Emelie vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
17.02.2015 08:08 #17

Olipa vaikea valinta. Kaikista mieluummin söisin sen pullan ilman mitään täytteitä, koska täyteaineet ovat niin pirun makeita, etteivät tahdo mennä alas. Äänestin kuitenkin hilloa, se on kuitenkin se nostalgisempi vaihtoehto.

Vehka
Poimuvelho
Vehka vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
17.02.2015 09:38 #18

Hilloa ja kermavaahtoa. Mitä raikkaampaa hilloa, sen parempi - siksi kotitekoinen raparperi-mansikka on ollut paras mitä olen tähän mennessä kokeillut.

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

Saki
Saki vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
17.02.2015 11:18 #19

Hilloa tietenkin. Hillo ja kermavaahto käy myös mutta pelkästään hillo on parasta. Eihän manteli kuulu laskiaspullaan ollenkaan.

Doc Nicholson
Teknikko
Doc Nicholson vastasi aiheeseen: Hillo vai manteli?
17.02.2015 12:05 #20

Huomasin tuossa (hilloista) laskiaispullaa syödessäni, että olen päässyt ihan aikuiseen ikään manteliversiota maistamatta. Tämä pitää korjata illalla, ennen äänestämistä...

EDIT: Hilloa. Mantelitahna oli aika makeaa, ei manteli maistunut. Yhden kappaleen otos häirinnee.

The hobbits are a... disease, mr. Baggins

Viimeksi muokattu: 18.02.2015 09:52 : Doc Nicholson.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

LordStenhammar, punnort