Hillo vai manteli?

×

Kysely: Mitä on laskiaispullasi täytteenä?

hilloa
9 19.1%
pelkkää kermavaahtoa
1 2.1%
Äänestäjiä yhteensä: 47
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
  • Hiistu hahmo Kirjoittaja
16.02.2015 14:44 #1 : Hiistu
Hillo vai manteli? kirjoittanut Hiistu
On mahdollista, ettei tällä foorumiversiolla ole vielä etsitty vastausta tähän suureen kysymykseen... Asia vaatii korjausta! Joten:

Mitä täytteeksi laskiaispullaan? :wink:

Minä kuulun mantelinsyöjiin. Hillostakin tykkään, mutta hilloa on kaikenlaisissa muissakin leivosjutuissa ympäri vuoden, mantelitahna on minulle spesiaalimpaa herkkua. Lisäksi manteli maistuu mielestäni paremmalta, hyvän kermavaahdon kanssa kertakaikkisen nam. Etuna lisäksi, että siinä vaiheessa, kun esim. kaupasta ovat laskiaispullat lähes loppu (kuten eilen läheisestä ruokakaupasta), ovat pari jäljellä olevaa melko suurella varmuudella mantelitäytteisiä. Koska enemmistö ostajista ei tässä pulla-asiassa ymmärrä hyvän päälle. :tongue:

16.02.2015 15:27 #2 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Hillo vai manteli?
Manteli tappaa.

• Jouni hahmo
  • Jouni
    Epäkuollut
16.02.2015 15:34 #3 : Jouni
Vastaus käyttäjältä Jouni aiheessa Hillo vai manteli?
Molempi parempi, mutta ei samassa pullassa. Mantelimassaa sisältävä on aidompi laskiaispulla, mutta absoluuttisella makuasteikolla hillo on aavistuksen parempi.

16.02.2015 15:38 #4 : Maailmanherra
Vastaus käyttäjältä Maailmanherra aiheessa Hillo vai manteli?
Molemmat ilman kermavaahtoa. Vanillavaahto voisi toimia, kun itsekin olen tälläinen vanukas.

Monologi punainen, hän tietää kosmoksen salat ja kalapuikko hommat ja kefirit

• Rinja
16.02.2015 16:17 #5 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Hillo vai manteli?
Minä ihastuin yhtenä vuonna mantelitäytteeseen kovin ja hyppäsin hilloleiristä mantelileiriin, mutta seuraavana vuonna mantelitäyte maistuikin tosi äklöltä. En tiedä, johtuiko se siitä että mantelitäytteissä on eroja vai että muuten vain makuaistini oli muuttanut mieltään, mutta en ole uskaltanut sen jälkeen kokeilla.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
16.02.2015 16:48 #6 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Hillo vai manteli?
Ei ollu vaihtoehtona kaikki joten vastaan sen tänne XD

Kaikki nuo kuuluu laskiaspulliin ja niitä kaikkea pitää laittaa paljon.

Race like first!
Train like second!

• Hillo hahmo
  • Hillo
    Upseeri
16.02.2015 17:40 #7 : Hillo
Vastaus käyttäjältä Hillo aiheessa Hillo vai manteli?
<--

Minä ja laskiaispullat sovimme hyvin yhteen.

mietin vasta
miten ajatella
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie, Vehka, Ansa, Formaldehyde, Celestine, Strato

16.02.2015 18:47 #8 : Louhikäärme
Vastaus käyttäjältä Louhikäärme aiheessa Hillo vai manteli?
Paremmuus voittaa aitouden.
:tongue:

• Scartti hahmo
  • Scartti
16.02.2015 19:30 #9 : Scartti
Vastaus käyttäjältä Scartti aiheessa Hillo vai manteli?
Hilloa ja kermavaahtoa. Mantelimassa on pahaa.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

16.02.2015 19:56 #10 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Hillo vai manteli?
Ehdottomasti hilloa ja kermavaahtoa, mantelimassapullat jää kauppaan, yöks.

• punnort hahmo
  • punnort
16.02.2015 20:08 #11 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Hillo vai manteli?
Miksi black metalistit syövät laskiaispullansa mantelimassan kanssa? - Koska mantelimassa maistuu PAHALTA.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
16.02.2015 20:25 - 16.02.2015 20:27 #12 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Hillo vai manteli?

Rinja kirjoitti: Olisiko suositella jotain merkkiä, jossa ainakin pitäisi olla hyvä mantelitäyte?

En koskaan muista edellisten vuosien merkkejä, mutta tänä vuonna söin Leivon Leipomon mantelipullat ja pidin niistä. (*) No minulle nyt lähinnä tärkeintä, että massaa oli paljon (ei siis vain sellaista nökärettä siinä keskellä)... Makua osaan verrata sen verran, että saattoi olla vähän makeampaa kuin jossain muussa, maku ei semmoinen suuhun jäävä.

*) Nyt voin tulla ensi vuonna tarkistamaan asian täältä... :wink:
Viimeksi muokattu: 16.02.2015 20:27 Hiistu.

• Mab hahmo
  • Mab
16.02.2015 20:31 #13 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Hillo vai manteli?
Mun mielestä molemmat on hyviä, mutta manteli on loppupeleissä kuitenkin parempaa ja fiinimmän tuntuista. Hilloa tulee syötyä puuron, pannukakun, lättyjen, vohveleiden, paahtoleivän ja vaikka minkä kanssa, joten ei se tuo samanlaista erikoisjuhlafiilistä kuin ihastuttava manteli.

Jos kaupan mantelimassa/marsipaanijutut maistuvat liian makeilta, voihan sitä kotioloissa sotkea esim. mantelijauheesta, kermasta ja sokerista oman makuunsa sopivan tahnan. Mä en tosin ole toistaiseksi törmännyt valmispullissakaan (ainakaan muistaakseni) liian makeisiin yksilöihin, mutta mantelimäärän vähäisyys on useasti ollut ongelmana :lol:

• Freyja hahmo
  • Freyja
16.02.2015 20:51 #14 : Freyja
Vastaus käyttäjältä Freyja aiheessa Hillo vai manteli?
Taisin päästä täysi-ikäiseksi, ennen kuin tuli vastaan ensimmäisen kerran mantelimassainen laskiaispulla. Meni vielä jokunen vuosikymmen ennen kuin opin niistä pitämään. Eli minun ensisijainen valintani on hillolaskiaispulla ja hillon kuuluu olla vielä ehdottomasti vadelmahilloa. Paremman puutteessa mantelimassallakin käy.

Taikakirjaimet - sf/f-kirja-arvioita

16.02.2015 21:12 #15 : sinidean
Vastaus käyttäjältä sinidean aiheessa Hillo vai manteli?
En ole yhtään hillojen perään, joten tähän on vain yksi oikea vastaus: haluan ehdottomasti pullani mantelimassalla ja kermavaahdolla. Maiskis! :cheesy:

• Warghast hahmo
  • Warghast
16.02.2015 21:19 #16 : Warghast
Vastaus käyttäjältä Warghast aiheessa Hillo vai manteli?
tein tänään iltapäivällä tämän ketjun innoittamana empiirisen kokeen ja ostin yhden pullan molempia... kotia päästyä halkaisin pullat (että saa aamulla kaakaon kanssa myös molempia..) ja toinen puolisko joutui testipenkkiin..
tuloksena voitaneen sanoa, että jos ei normaalistikkaan maista makeaa kovin helposti niin laskiaispullat jäävät jokatapauksessa melko vaisuiksi...

toisessapuolessa maistui kyllä vadelma ja pulla.. toisessa ei juuri makua ollut pullan lisäksi ja piti tarkistaa silmämääräisesti oliko hampaat osuneet ollenkaan manteliin..

lopputuloksena: jos ostaa kaupasta teollisen laskiaispullan niin täytteellä ei juuri ole eroa.. epäilisin, että oikein tehtynä saattaisin mantelista pitää (ja maistaa sen vähän paremmin) mutta ainakin nyt vaaka kolahti hillon puolelle.. taidan viedä franken-pullan töihin.. josko sielä joku innostuisi enemmän..
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hillo, Hiistu

17.02.2015 08:08 #17 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Hillo vai manteli?
Olipa vaikea valinta. Kaikista mieluummin söisin sen pullan ilman mitään täytteitä, koska täyteaineet ovat niin pirun makeita, etteivät tahdo mennä alas. Äänestin kuitenkin hilloa, se on kuitenkin se nostalgisempi vaihtoehto.

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho
17.02.2015 09:38 #18 : Vehka
Vastaus käyttäjältä Vehka aiheessa Hillo vai manteli?
Hilloa ja kermavaahtoa. Mitä raikkaampaa hilloa, sen parempi - siksi kotitekoinen raparperi-mansikka on ollut paras mitä olen tähän mennessä kokeillut.

the design in the stars
is the same in our hearts
in the rebuilt machinery of our hearts

• Saki hahmo
  • Saki
17.02.2015 11:18 #19 : Saki
Vastaus käyttäjältä Saki aiheessa Hillo vai manteli?
Hilloa tietenkin. Hillo ja kermavaahto käy myös mutta pelkästään hillo on parasta. Eihän manteli kuulu laskiaspullaan ollenkaan.

17.02.2015 12:05 - 18.02.2015 09:52 #20 : Doc Nicholson
Vastaus käyttäjältä Doc Nicholson aiheessa Hillo vai manteli?
Huomasin tuossa (hilloista) laskiaispullaa syödessäni, että olen päässyt ihan aikuiseen ikään manteliversiota maistamatta. Tämä pitää korjata illalla, ennen äänestämistä...

EDIT: Hilloa. Mantelitahna oli aika makeaa, ei manteli maistunut. Yhden kappaleen otos häirinnee.

The hobbits are a... disease, mr. Baggins
Viimeksi muokattu: 18.02.2015 09:52 Doc Nicholson.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Hiistu

KiLLPaTRiCK