Hillo vai manteli?

Kysely: Mitä on laskiaispullasi täytteenä?

hilloa
28 59.6%
mantelitahnaa
9 19.1%
kumpaakin
9 19.1%
pelkkää kermavaahtoa
1 2.1%
Äänestäjiä yhteensä: 47
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
  • Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu
    Varjovelho
    Tasolla 61
    91.87

16.02.2015 14:44 #1 :: Hiistu
Hillo vai manteli?
On mahdollista, ettei tällä foorumiversiolla ole vielä etsitty vastausta tähän suureen kysymykseen... Asia vaatii korjausta! Joten:

Mitä täytteeksi laskiaispullaan? :wink:

Minä kuulun mantelinsyöjiin. Hillostakin tykkään, mutta hilloa on kaikenlaisissa muissakin leivosjutuissa ympäri vuoden, mantelitahna on minulle spesiaalimpaa herkkua. Lisäksi manteli maistuu mielestäni paremmalta, hyvän kermavaahdon kanssa kertakaikkisen nam. Etuna lisäksi, että siinä vaiheessa, kun esim. kaupasta ovat laskiaispullat lähes loppu (kuten eilen läheisestä ruokakaupasta), ovat pari jäljellä olevaa melko suurella varmuudella mantelitäytteisiä. Koska enemmistö ostajista ei tässä pulla-asiassa ymmärrä hyvän päälle. :tongue:

• Dyn hahmo
  • Dyn
    Varjovelho
    Tasolla 67
    4.52

16.02.2015 15:27 #2 :: Dyn
Hillo vai manteli?
Manteli tappaa.

• Jouni hahmo
  • Jouni
    Upseeri
    Tasolla 27
    41.19

16.02.2015 15:34 #3 :: Jouni
Hillo vai manteli?
Molempi parempi, mutta ei samassa pullassa. Mantelimassaa sisältävä on aidompi laskiaispulla, mutta absoluuttisella makuasteikolla hillo on aavistuksen parempi.

16.02.2015 15:38 #4 :: Maailmanherra
Hillo vai manteli?
Molemmat ilman kermavaahtoa. Vanillavaahto voisi toimia, kun itsekin olen tälläinen vanukas.

• Rinja hahmo
  • Rinja
    Aavevelho
    Tasolla 49
    66.00

16.02.2015 16:17 #5 :: Rinja
Hillo vai manteli?
Minä ihastuin yhtenä vuonna mantelitäytteeseen kovin ja hyppäsin hilloleiristä mantelileiriin, mutta seuraavana vuonna mantelitäyte maistuikin tosi äklöltä. En tiedä, johtuiko se siitä että mantelitäytteissä on eroja vai että muuten vain makuaistini oli muuttanut mieltään, mutta en ole uskaltanut sen jälkeen kokeilla.

Olisiko suositella jotain merkkiä, jossa ainakin pitäisi olla hyvä mantelitäyte?

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
    Linnanherra
    Tasolla 45
    11.16

16.02.2015 16:48 #6 :: Nylkky
Hillo vai manteli?
Ei ollu vaihtoehtona kaikki joten vastaan sen tänne XD

Kaikki nuo kuuluu laskiaspulliin ja niitä kaikkea pitää laittaa paljon.

• Hillo hahmo
  • Hillo
    Upseeri
    Tasolla 27
    18.98

16.02.2015 17:40 #7 :: Hillo
Hillo vai manteli?
<--

Minä ja laskiaispullat sovimme hyvin yhteen.

16.02.2015 18:47 #8 :: Louhikäärme
Hillo vai manteli?
Paremmuus voittaa aitouden.
:tongue:

16.02.2015 19:30 #9 :: Scartti
Hillo vai manteli?
Hilloa ja kermavaahtoa. Mantelimassa on pahaa.

16.02.2015 19:56 #10 :: HourglassEyes
Hillo vai manteli?
Ehdottomasti hilloa ja kermavaahtoa, mantelimassapullat jää kauppaan, yöks.

16.02.2015 20:08 #11 :: punnort
Hillo vai manteli?
Miksi black metalistit syövät laskiaispullansa mantelimassan kanssa? - Koska mantelimassa maistuu PAHALTA.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu
    Varjovelho
    Tasolla 61
    91.87

16.02.2015 20:25 #12 :: Hiistu
Hillo vai manteli?

Rinja kirjoitti: Olisiko suositella jotain merkkiä, jossa ainakin pitäisi olla hyvä mantelitäyte?

En koskaan muista edellisten vuosien merkkejä, mutta tänä vuonna söin Leivon Leipomon mantelipullat ja pidin niistä. (*) No minulle nyt lähinnä tärkeintä, että massaa oli paljon (ei siis vain sellaista nökärettä siinä keskellä)... Makua osaan verrata sen verran, että saattoi olla vähän makeampaa kuin jossain muussa, maku ei semmoinen suuhun jäävä.

*) Nyt voin tulla ensi vuonna tarkistamaan asian täältä... :wink:
Muokannut 16.02.2015 20:27 Hiistu

• Mab hahmo
  • Mab
    Baronetti
    Tasolla 37
    87.91

16.02.2015 20:31 #13 :: Mab
Hillo vai manteli?
Mun mielestä molemmat on hyviä, mutta manteli on loppupeleissä kuitenkin parempaa ja fiinimmän tuntuista. Hilloa tulee syötyä puuron, pannukakun, lättyjen, vohveleiden, paahtoleivän ja vaikka minkä kanssa, joten ei se tuo samanlaista erikoisjuhlafiilistä kuin ihastuttava manteli.

Jos kaupan mantelimassa/marsipaanijutut maistuvat liian makeilta, voihan sitä kotioloissa sotkea esim. mantelijauheesta, kermasta ja sokerista oman makuunsa sopivan tahnan. Mä en tosin ole toistaiseksi törmännyt valmispullissakaan (ainakaan muistaakseni) liian makeisiin yksilöihin, mutta mantelimäärän vähäisyys on useasti ollut ongelmana :lol:

• Freyja hahmo
  • Freyja
    Pilotti
    Tasolla 39
    57.82

16.02.2015 20:51 #14 :: Freyja
Hillo vai manteli?
Taisin päästä täysi-ikäiseksi, ennen kuin tuli vastaan ensimmäisen kerran mantelimassainen laskiaispulla. Meni vielä jokunen vuosikymmen ennen kuin opin niistä pitämään. Eli minun ensisijainen valintani on hillolaskiaispulla ja hillon kuuluu olla vielä ehdottomasti vadelmahilloa. Paremman puutteessa mantelimassallakin käy.

16.02.2015 21:12 #15 :: sinidean
Hillo vai manteli?
En ole yhtään hillojen perään, joten tähän on vain yksi oikea vastaus: haluan ehdottomasti pullani mantelimassalla ja kermavaahdolla. Maiskis! :cheesy:

16.02.2015 21:19 #16 :: Warghast
Hillo vai manteli?
tein tänään iltapäivällä tämän ketjun innoittamana empiirisen kokeen ja ostin yhden pullan molempia... kotia päästyä halkaisin pullat (että saa aamulla kaakaon kanssa myös molempia..) ja toinen puolisko joutui testipenkkiin..
tuloksena voitaneen sanoa, että jos ei normaalistikkaan maista makeaa kovin helposti niin laskiaispullat jäävät jokatapauksessa melko vaisuiksi...

toisessapuolessa maistui kyllä vadelma ja pulla.. toisessa ei juuri makua ollut pullan lisäksi ja piti tarkistaa silmämääräisesti oliko hampaat osuneet ollenkaan manteliin..

lopputuloksena: jos ostaa kaupasta teollisen laskiaispullan niin täytteellä ei juuri ole eroa.. epäilisin, että oikein tehtynä saattaisin mantelista pitää (ja maistaa sen vähän paremmin) mutta ainakin nyt vaaka kolahti hillon puolelle.. taidan viedä franken-pullan töihin.. josko sielä joku innostuisi enemmän..
Tykännyt: Hillo, Hiistu

• Emelie hahmo
  • Emelie
    Verivelho
    Tasolla 58
    9.09

17.02.2015 08:08 #17 :: Emelie
Hillo vai manteli?
Olipa vaikea valinta. Kaikista mieluummin söisin sen pullan ilman mitään täytteitä, koska täyteaineet ovat niin pirun makeita, etteivät tahdo mennä alas. Äänestin kuitenkin hilloa, se on kuitenkin se nostalgisempi vaihtoehto.

• Vehka hahmo
  • Vehka
    Poimuvelho
    Tasolla 37
    8.03

17.02.2015 09:38 #18 :: Vehka
Hillo vai manteli?
Hilloa ja kermavaahtoa. Mitä raikkaampaa hilloa, sen parempi - siksi kotitekoinen raparperi-mansikka on ollut paras mitä olen tähän mennessä kokeillut.

• Saki hahmo
  • Saki
    Ritari
    Tasolla 34
    56.85

17.02.2015 11:18 #19 :: Saki
Hillo vai manteli?
Hilloa tietenkin. Hillo ja kermavaahto käy myös mutta pelkästään hillo on parasta. Eihän manteli kuulu laskiaspullaan ollenkaan.

17.02.2015 12:05 #20 :: Doc Nicholson
Hillo vai manteli?
Huomasin tuossa (hilloista) laskiaispullaa syödessäni, että olen päässyt ihan aikuiseen ikään manteliversiota maistamatta. Tämä pitää korjata illalla, ennen äänestämistä...

EDIT: Hilloa. Mantelitahna oli aika makeaa, ei manteli maistunut. Yhden kappaleen otos häirinnee.
Muokannut 18.02.2015 09:52 Doc Nicholson
Tykännyt: Hiistu

Valvojat: SaranthaHiistu