(Hahaa, haistan tilaisuuden tarinoida! :D Kröhöm, eipä siis pidätellä.)
Vielä reilut puoli vuotta sitten en käyttänyt sukkia kotona
ikinä, siis hereilläkään. Olin minä joskus lapsena käyttänyt, mutta sukat putosivat pois kotivaatetuksesta viimeistään siinä vaiheessa esiteini-ikää, kun aloin uudella tapaa fiilistellä lukemiani kirjoja eli harppoa ja loikkia edestakaisin pienessä huoneessani musiikin tahtiin. Aika nopeasti se vakiintui harrastukseksi, jonka pariin vetäydyin useamman kerran päivässä ja pitkiksikin ajoiksi kerrallaan - aina kun mielessä alkoi pyöriä hieno kuvitelma tai tuli muuten vaan levoton olo. Havaitsin pian, että sukat jalassa oli todellinen vaara vetää siinä touhussa nurin, kun taas ilman sukkia oli parempi pito :P
Nukkuessa taas en ollut käyttänyt sukkia edes lapsena, koska ne olivat ahdistavat. Minusta oli aina vähän outoa, että äiti käytti.
Toissa talvena sitten kävi kuitenkin niin, että aloin saada kylmillä ilmoilla outoja kipuja jalkoihin ja käsiin. Silloin en vielä suostunut kotivaatetustani muuttamaan, vaan väitin tiukasti itselleni että ei sisällä niin kylmä voi olla eikä minusta niin kylmänherkkää ole voinut tulla. Viime syksynä kuitenkin oireet tulivat takaisin heti ensimmäisillä pikkupakkasilla, ja päätin, että nyt kyllä yritän välttää sen kipuhelvetin keinolla millä hyvänsä. Hylkäsin siis uskollisen kotiasuni eli t-paidan ja pitkän kotihameen, ja aloin käyttää kotona _vuorokauden ympäri_ kerrastoa (eli käytännössä pitkiä kalsareita ja pitkähihaista paitaa), ranteenlämmittimiä ja
kaksia sukkia, eli alla ohuempia ja päällä paksumpia (*le gasp*).
No, nämä
huikaisevan radikaalit toimet osoittautuivat toimiviksi, enimmäkseen ainakin

Osoitin itselleni, että osaan kuin osaankin nukkua sukat jalassa (ja nykyisessä kämpässä on nähtävästi sellainen lattia, että pystyn myös loikiskelemaan kuvitelmieni tahdissa ympäriinsä sukat jalassa, lentämättä nurin tiukoissa käännöksissä :P). Nyt on kuitenkin edessä uusi haaste, eli kevät. Sukat alkavat olla tukalat, mutta a) heilahtelevat lämpötilat kykenivät viime vuonna tuomaan kivut takaisin vielä toukokuussakin, joten en haluaisi ottaa riskejä, ja b) näiden kaikkien sukkakuukausien jälkeen tuntuu hirmuisen oudolta olla ilman sukkia.
Kröhöhöm, eli
toisin sanoen: en katsonut voivani vastata topicin kyselyyn. Olen viimeiset puoli vuotta nukkunut sukat tiukasti jalassa, mutta en koskaan sitä ennen, enkä tiedä, päädynkö palaamaan sukattomuuteen kesäksi. Lisäksi tulevaisuus voi tuoda kohdalle lämpimämpiä asuntoja, joissa minun ei tarvitse kasata vaatekerroksia vaatekerrosten päälle talvisin. Se olisi kyllä melkoinen unelma se.