Nukutteko sukat jalassa?

12 24%
Jotain ihan muuta
1 2%
Äänestäjiä yhteensä: 50
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
Ageha
Ageha loi aiheen: Nukutteko sukat jalassa?
06.04.2015 03:24 #1

Tuli tässä mieleeni kun kiskoin keskellä yötä sukkia pois kun nukkumaan mennessä tuntuivat tarpeellisilta ja nyt tuntuivat häiritseviltä. :tongue:

Oma kokemuksenihan tähän mennessä on ollut, että ehdottomasti ei sukkia. Lapsena en saanut millään unta, jos jalassa oli sukat. Viime syksynä kuitenkin jaloillani on ollut kylmä ilman sukkia, ja oli pakko ottaa ne käyttöön tai muuten yöunet kärsivät heti (ilmeisesti jalkojen kylmyys voi johtua stressistä?). Jossain vaiheessa talvea sukat alkoivat taas käydä sietämättömiksi, ja nyt sitten yritän tasapainotella kun tuntuu että kumpikaan vaihtoehto ei ole hyvä. Joinain yönä nukun toisessa jalassa sukka ja toisessa ei. Saatan myös heräillä laittamaan sukkia jalkaan/pois jalasta/siihen kun jaloilla on kylmä/kuuma.

Tahdon tietää miten muut risinglaiset.

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
06.04.2015 10:08 #2

Minäkin olen aina ollut tällainen "ei sukkia, jos se vain on mahdollista". Kotiin tullessa sukat ovat ensimmäinen asia, jonka tempaisen pois jaloista ja nukkuminen sukat jalassa oli täysin mahdotonta.
...mutta viime kesänä, kun alkukesä oli niin kylmä, tajusin viimeinkin villasukkien oivallisuuden! Ne pitävät varpaat lämpimänä, mutta hengittävät erinomaisesti, joten eivät ole kuumat. kaivoin kaikki kummitädin kutomat villasukkani esille ja pyysin lopulta häntä kutomaan minulle sellaiset polven alapuolelle ulottuvat mallitkin. Ne ovat ihanat! :heart:
Ja villasukat jalassa pystyn nukkumaankin, jos illalla tuntuu, että varpaat palelevat, ne eivät purista kuten tavalliset sukat, joten jos yöllä havahtuukin siihen, että jalat tuntuvat liian lämpimiltä, villasukat saa vaivatta pois pienellä jalan liikkeellä, toisin kuin tavalliset sukat.

Joten suosittelen Ageha kokeilemaan villasukkia, tiedän että ajatus kuulostaa "liian kuumalta" vaihtoehdolta, mutta älä tyrmää ajatusta kokeilematta, saatat yllättyä positiivisesti! :wink:

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
06.04.2015 10:33 #3

Sukat aina jalassa. Kotona yleensä villasukat tai pörrösukat, jotka pystyy unissaankin potkimaan pois jos tulee liian kuuma, kavereilla yökyläillessä yleensä ihan normisukat.

Ilman ei tule uni. Ja jalat palelee eniten.

Hiistu
Hiistu vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
06.04.2015 11:10 #4

Menen nukkumaan sukat jalassa ja melko usein ne ovat jalassa vielä herätessäkin. Ilman sukkia tulee helposti vilu tai vähintään epämukava olo, kun muutoin on lämpimässä peiton alla ja sitten jos paljaat jalat joutuvatkin kosketuksiin kylmemmän ilman kanssa. Kyllähän niistä sukista aina eroon pääsee. (Lisäksi koirilla on välillä aamuisin hauskaa, kun saavat kanniskella yön aikana kadonneita sukkia.)

Minäkin kannatan villasukkia, ainakin vielä tähän aikaan vuodesta. Suosikkiunisukkani (hassu sana) ovat isoäidiltä joululahjaksi saamani kivat kirjavat villasukat.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
06.04.2015 11:23 #5

En. En muista käyttäneeni sukkia öisin edes lapsuudenkodissani, joka oli vetoinen ja talvisin todella kylmä talorähjä.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
06.04.2015 15:42 #6

Ei sukkia sängyssä eikä mieluiten muulloinkaan. Kun tulen kotiin, kenkien mukana myös sukat lähtevät aina jalasta. Joskus myös kaikki muutkin vaatteet.

I'm just a normal everyday pervert.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie, Ansa, Ageha

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
06.04.2015 16:02 #7

Se on joko jalassa tai sitten ei. Siskoni osti minulle ihanan pehmeät unisukat joululahjaksi ja ne on ollut sitten vaihtelevasti jalassa. Yleensä en pidä sukkia jalassa, mutta joskus, kun on oikein kylmä nukkumaan mennessä, laitan ne jalkaan. Yöllä herätessä otan ne sitten pois ja nukun lopun yön ilman niitä. Aamullakaan en jaksa laittaa sukkia jalkaan, vaikka niihin kylmä olisikin.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
06.04.2015 16:37 #8

(Hahaa, haistan tilaisuuden tarinoida! :D Kröhöm, eipä siis pidätellä.)

Vielä reilut puoli vuotta sitten en käyttänyt sukkia kotona ikinä, siis hereilläkään. Olin minä joskus lapsena käyttänyt, mutta sukat putosivat pois kotivaatetuksesta viimeistään siinä vaiheessa esiteini-ikää, kun aloin uudella tapaa fiilistellä lukemiani kirjoja eli harppoa ja loikkia edestakaisin pienessä huoneessani musiikin tahtiin. Aika nopeasti se vakiintui harrastukseksi, jonka pariin vetäydyin useamman kerran päivässä ja pitkiksikin ajoiksi kerrallaan - aina kun mielessä alkoi pyöriä hieno kuvitelma tai tuli muuten vaan levoton olo. Havaitsin pian, että sukat jalassa oli todellinen vaara vetää siinä touhussa nurin, kun taas ilman sukkia oli parempi pito :P

Nukkuessa taas en ollut käyttänyt sukkia edes lapsena, koska ne olivat ahdistavat. Minusta oli aina vähän outoa, että äiti käytti.

Toissa talvena sitten kävi kuitenkin niin, että aloin saada kylmillä ilmoilla outoja kipuja jalkoihin ja käsiin. Silloin en vielä suostunut kotivaatetustani muuttamaan, vaan väitin tiukasti itselleni että ei sisällä niin kylmä voi olla eikä minusta niin kylmänherkkää ole voinut tulla. Viime syksynä kuitenkin oireet tulivat takaisin heti ensimmäisillä pikkupakkasilla, ja päätin, että nyt kyllä yritän välttää sen kipuhelvetin keinolla millä hyvänsä. Hylkäsin siis uskollisen kotiasuni eli t-paidan ja pitkän kotihameen, ja aloin käyttää kotona _vuorokauden ympäri_ kerrastoa (eli käytännössä pitkiä kalsareita ja pitkähihaista paitaa), ranteenlämmittimiä ja kaksia sukkia, eli alla ohuempia ja päällä paksumpia (*le gasp*).

No, nämä huikaisevan radikaalit toimet osoittautuivat toimiviksi, enimmäkseen ainakin :smile: Osoitin itselleni, että osaan kuin osaankin nukkua sukat jalassa (ja nykyisessä kämpässä on nähtävästi sellainen lattia, että pystyn myös loikiskelemaan kuvitelmieni tahdissa ympäriinsä sukat jalassa, lentämättä nurin tiukoissa käännöksissä :P). Nyt on kuitenkin edessä uusi haaste, eli kevät. Sukat alkavat olla tukalat, mutta a) heilahtelevat lämpötilat kykenivät viime vuonna tuomaan kivut takaisin vielä toukokuussakin, joten en haluaisi ottaa riskejä, ja b) näiden kaikkien sukkakuukausien jälkeen tuntuu hirmuisen oudolta olla ilman sukkia.

Kröhöhöm, eli toisin sanoen: en katsonut voivani vastata topicin kyselyyn. Olen viimeiset puoli vuotta nukkunut sukat tiukasti jalassa, mutta en koskaan sitä ennen, enkä tiedä, päädynkö palaamaan sukattomuuteen kesäksi. Lisäksi tulevaisuus voi tuoda kohdalle lämpimämpiä asuntoja, joissa minun ei tarvitse kasata vaatekerroksia vaatekerrosten päälle talvisin. Se olisi kyllä melkoinen unelma se.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

Dyn vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
07.04.2015 00:51 #9

Sukat (ja kyllä melkein muutkin vaatekappaleet) painavat ja hiostavat, joten ei sänkyyn sellaisia.

suden veli
Aseenkantaja
suden veli vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
07.04.2015 06:41 #10

Ainoastaan juhannuksena :lol:

Xerion
Xerion vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
07.04.2015 07:00 #11

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.

Saki
Saki vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
07.04.2015 07:16 #12

Ei koskaan sukkia. Tuntuu vain kamalan oudolta pitää sukkia nukkuessaan, mutta makuasiahan se on. Joskus ihan pienenä pidin sukkia nukkuessa, mutten koskaan sen jälkeen koska ei ole ollut tarvetta. Ei mun varpaitani koskaan palele.

Wanderer
Wanderer vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
07.04.2015 10:12 #13

Xerion kirjoitti: Ei missään nimessä. Vastustan sukkia ja kenkiä muutenkin. Talvella niitä on pakko käyttää, mutta kohta ne pääsevätkin jo kesälomalle. :lol:

Tälläkin yksi sukkien vastustaja. Talvella kun on pakko käyttää sukkia, käytän villasukkia. Pelkästään villasukkia, en tavallisia sukkia niiden alla. Tänä talvena "tavalliset" sukat ovat olleet jalassa vain pari kertaa. Kesällä en käytä koskaan sukkia. Juuri tämä aika vuodesta on ärsyttävä, kun villasukat alkavat olla liian kuumat, mutta ilmankaan ei pärjää, ja on pakko laittaa kiristävät sukat jalkaan.

Yöllä sukkien käytössä olen samoilla linjoilla kuin moni, että ennen en koskaan pystynyt pitämään sukkia öisin, enkä pitkiä housuja, mutta pari vuotta sitten oli pakko opetella kun muuten tuntui paleltuvan. Liekö tämä väistämätön vanheneminen syynä.

Sukkien ja kenkien vastustamisesta tuli mieleen, että äitini kertoo yhä silloin tällöin, kuinka vaikeaa minulle oli saada sukat ja kengät jalkaan kesän jälkeen, kun koulu alkoi. Olin koko kesän paljain varpain ja sukkien käytöstä käytiin jopa pieniä taisteluita.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Xerion

Emelie vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
09.04.2015 07:59 #14

En käytä sukkia enää öisin. Nykyinen kämppä on niin lämmin, että sukat olisivat vain epämukavat. Ja monta kertaa nukkumaan mennessä minulla jalat lämpiävät epämukavasti (pelkästään jalkaterät, outoa), joten ilman sukkiakin on tarpeeksi lämmin. Aikaisempi kämppä oli ihan hyytävän kylmä, jolloin välillä taisin käyttää jopa kaksia villasukkia päällekkäin nukkuessa... Mutta vastasin, että ilman sukkia. :)

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
09.04.2015 09:55 #15

Sukkia pidän vain pakkotilanteen edessä. Ovat mokomat hiostavat ja epämukavat. Sängyssä sukat pitäisi kieltää lailla. Tai ei pitäisi, koska se olisi holhousta, mutta lienen tehnyt kantani selväksi. :cheesy:

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Maailmanherra
Maailmanherra vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
09.04.2015 12:29 #16

Vain mannertenvälisillä lennoilla.

Monologi punainen, hän tietää kosmoksen salat ja kalapuikko hommat ja kefirit

Viimeksi muokattu: 09.04.2015 12:29 : Maailmanherra.

Celestine
Celestine vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
09.04.2015 22:25 #17

Kyllä. Pörrö- tai villasukat ovat yöllä jalassani aina elokuun puolivälistä kesakuun alkuun. Varpaita palelee niin kovin herkästi. Ja meillä on kotona tosi kylmä. Aamullakin on kivempi mennä vessaan pesemään hampaita, kun ihon ja kylmän laattalattian välissä on jotain pehmeää. :heart: (Käytän villasukkia muutenkin talviaikaan päivittäin ja varsinkin koulussa on pakko olla, koska meillä on sisätiloissa tosi kylmä...)

Näyttää kalalta, liikkuu kuin kala ja kaartaa kuin tautinen lehmä. (D. Adams)

Ageha
Ageha vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
12.04.2015 18:16 #18

Heeh, olen muutamaan kertaan keskustellut aiheesta ihmisten kanssa, ja joka kerta olen ollut sukattomuuteni kanssa ollut keskustelussa oma vähemmistöryhmäni, saanut jopa joskus outoja katseita ja kommentteja että miten kukaan voi kyetä nukkumaan ilman. (Jopa "sukatta nukkujilla ei voi olla sielua!!" :lol: ) Sen takia hassua nähdä, että tässä äänestyksessä taas selkeästi suurin ryhmä ovat sukatta nukkujat. :smile:

Kerran sammuvat kaikki tähdet,
mutta ne loistavat aina pelkoa vailla.

Gespenst
Upseeri
Gespenst vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
12.04.2015 18:52 #19

Itse en pysty nukkumaan sukat jalassa, vaikka olisi kuinka kylmä. Silloin olo tuntuu jotenkin "vangitulta" >3<

Vielä etsin omaa paikkaa (^_^)

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

Pyrexia
Pyrexia vastasi aiheeseen: Nukutteko sukat jalassa?
14.04.2015 21:18 #20

Kylminä aikoina käytän kyllä yöllä sukkia, pörrösukkia vieläpä. Ja tämä johtunee ihan kylmyydestä, jalkapääty on ikkunan alla, ja talvella ikkunat valskaa enemmän tai vähemmän. Mittasin joskus mitä sänkyni jalkopäädyssä on lämmintä talvella, mittari näytti siinä kohtaa sänkyä +10 astetta. Muuten huoneessa pakkaspäivinä +12-+18 astetta, rullaverhoa on pakko pitää alhaalla tai jalat muistuttaisivat aamusti liikaa jäätyineitä puikkoja.

Tomorrow is tomorrow

LordStenhammar, Nine