Kesäloma 2015

Dyn loi aiheen: Kesäloma 2015
15.06.2015 19:06 #1

Koska jäin tänään viettämään kesälomani ensimmäistä erää, sen kunniaksi ketju pystyyn. Olen kesäkuussa kolmisen viikkoa poissa töistä, eli seuraavan kerran kulutan yliopiston ovea maanantaina 6. heinäkuuta. Ohjelmassa on viikon reissu New Yorkiin (!), reipas viikko ihan kotosalla ja sitten toki Suokkimiitti. Hankin viikko sitten museokortin, jota sitä tulee toivottavasti käytettä ulkomaanreissun jälkeen ihan Helsingissä. Loppukesästä toivon suuntaavani kotimaankohteisiin mahdollisesti Iivarin kanssa, kuten Tampereelle ja ehkä Turkuun, ja jossain välissä myös Tallinnaan.

Olen vähän levoton kesälomailija, eli löhöilen huonosti ihan vain kotosalla, joten päiviin tulee keksittyä kaikenlaista ajanvietettä. Tykkään museoista, joten tuo museokortti tulee sopimaan mulle varmasti hyvin. Myös ulkona syöminen ja rauhassa terassilla kahvittelu ovat lomajuttuja, joita haluan tehdä. Tärkeintä on kuitenkin saada rentouduttua ja puhdistettua päätään työpaineista. Työpaikalle on loman jälkeen kuitenkin mukava palata, sen verran koukuttavaa mun duunini on, mutta joskus täytyy pystyä vähän lepäämään.

Viimeksi muokattu: 15.06.2015 19:08 : Dyn.

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: Kesäloma 2015
15.06.2015 19:14 #2

Torstaihin asti kesälukiossa, perjantaina alkaa loma. Kesän ehdoton kohokohta on, kun lähdetään kaverin kaa viikoksi reissuun, Turku ja pääosin Åland. Sukulointia myös aika paljon, mökkeilyä ja shoppailua.

Kesällä olisi tarkoitus editoida, kirjoittaa, lukea. Tykkään.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Kesäloma 2015
15.06.2015 19:47 #3

Menossa on kolmas lomaton kesä putkeen (ja niitäkin ennen taisin yhden kesän olla virallisesti työtön – enimmäkseen ainakin – enkä siis virallisesti lomalla). Tämä ketju oli niin masentava, että oli pakko rynnätä kertomaan asiasta :P

Heinäkuussa on yhtenä viikonloppuna sentään tiedossa Turku–Tukholma-risteily, joten se olkoon kesälomani. Pääsen ekaa kertaa Tukholman-laivalle (Tallinnan-laivoilla tuli kyllä penskana seilattua) ja Tukholmaan ylipäätään, ja vieläpä hyvässä seurassa! En ole muuten ulkomaillakaan ollut sitten vuoden 2009, jolloin olin tekemässä jotain niinkin hohdokasta kuin työssäoppimassa Ruotsin Lapissa. Sitä edeltävät reissut menevät sitten jonnekin ennen vuotta 2002, jolloin olin alle 11-v. Tämähän tuntuu siis suorastaan jännittävältä ^^

Archipelacon olisi ollut toinen mahdollisuus lomailla heinäkuussa, mutta liian kalliiksi olisi tullut se, eikä siellä olisi ollut kavereitakaan. Lippujen ja muiden tykötarpeiden hankkiminen siis jäi. Kolmas mahdollisuus olisi Suokki – ehkä sitä pitäisi yrittää. Viime vuonna satuin olemaan työviikon jälkeen jotenkin kauhean väsynyt ja lisäksi jokin meidän tapahtumakin sattui samalle lauantaille; tänäkin vuonna siihen päälle näyttää osuvan Doctor Who -videoilta (nelostohtoria!), joten täytyy taas arpoa, kulutanko rahaa ja jaksamista reissaamiseen vai valitsenko lyhyemmän matkan ja tutut ihmiset.

Lisäksi olisin halunnut tänä kesänä harrastaa lähiseutumatkailua, koska en tunne Turun lähialueita yhtään, mutta ei minulla ole vapaita viikonloppuja sellaiseen. Sniff.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Viimeksi muokattu: 15.06.2015 19:48 : Rinja.

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Kesäloma 2015
15.06.2015 19:59 #4

Pidin lomani ensimmäisen osion jo toukokuussa, kuten olen aina tehnyt. Kevään ja kesän taitekohta on vuoden parasta aikaa, itse kesästä ja sen kuumuudesta en juurikaan välitä. Pelasin, luin, katsoin elokuvia, söin makkaraa, join olutta ja otin vaan rennosti. Heinäkuussa loma jatkuu ja aion tehdä silloin tuota samaa, paitsi että olutta voisi nauttia vähän enemmän.

I'm just a normal everyday pervert.

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Kesäloma 2015
15.06.2015 23:12 #5

Voih, mikä kesäloma? No joo, turha valittaa, vietin suurimman osan huhtikuusta reissaten ja nyt on aika tehdä töitä. Perinteiseen tapaan koko kesä menee töissä, kolme päivää on pisimmillään putkeen vapaata. Kesätöiden jälkeen alkaa heti harjoittelu. Harjoittelun jälkeen alkaa heti seuraavat työt. Seuraavan kerran vapaata on kunnolla vasta tammikuussa, mikä vähän hirvittää. Mutta itse olen tosiaan osani valinnut, joten eipä siinä.

Edellinen vapaa kesä oli vuonna 2007, mutta 2011 taisin myös nautiskella jokusesta rennosta viikosta kesällä. Ah, ollappa joskus vapaalla kesällä vaikka kokonainen kuukausi! Toisaalta ei minua kyllä ole koskaan haitannut erityisemmin olla kesiä töissä, kesä on hyvää tienestiaikaa ja niillä säästöillä voi lomailla sitten johonkin toiseen aikaan vuodesta.

JOS mulla olis lomaa, niin lähtisin tekemään pienimuotoista Suomi-tourneeta. Kävisin katsomassa Seinäjoella entisen kämppiksen vauvaa, menisin Turkuun tapaamaan kaveria, jota en ole pariin vuoteen nähnyt ja kävisin myös moikkaamassa yhtä lähisukulaista Savonlinnassa. Ajatuksissani lomaan kuuluisi myös saumattomasti auringonpaiste ja helteet, joten lomapäivät tulisi vietettyä kirjan ja spotifyn kanssa meren/järven/joen rannassa.

Always follow your doubts.

Dyn vastasi aiheeseen: Kesäloma 2015
15.06.2015 23:24 #6

Juhlistin palkallista kesälomaani (joka ei vieläkään tunnu mitenkään itsestäänselvyydeltä) varaamalla huomiseksi kasvohoidon luottolaitattamostani . En ole koskaan ennen käynyt kosmetologin tekemässä kasvohoidossa, mutta kerta se on ensimmäinenkin. ^^

StaCa
StaCa vastasi aiheeseen: Kesäloma 2015
16.06.2015 00:03 #7

Työskentelen tällä hetkellä kotoa, joten loma tai lomattomuus on osin oma valinta. Varsinainen lomalta tuntuva loma on kuiten alkamassa tuossa juhannuksen jälkeen. Ensin Archipelacon ja sieltä suuntaamme Suomeen vanhempieni luo vajaaksi pariksi viikoksi. Luvassa siis vapaaehtoisia lapsenvahteja, pieniä paikkakuntia, kirjastoissa luuhaamista ja kesämökkeilyä. Ei mitään suunniteltua ohjelmaa, jos sellaiseksi ei lasketa luottokampaamokäyntiä ja passin uusimista.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

Reta Anna Maria
Epäkuollut
Reta Anna Maria vastasi aiheeseen: Kesäloma 2015
16.06.2015 17:08 #8

Parina edellisenä vuonna olen lomaillut varsin tehokkaasti, sillä en saanut kesätöitä. Vietin suurimman osan kesästä vanhempieni luona, jolloin äitini totesi, että kesätyötön nuori aikuinen (ja opiskelija) pitää laittaa hommiin, joten sain pestä ikkunoita ja tehdä muita suursiivousluontoisia hommia koko kesän. Ihan jouten en siis ole ollut, vaikken papereilla voi sitä todistaa.

Nyt minulla on sellainen tilanne, että minulla on tiedossa kesätöitä, mutta samaan aikaan olen myös osa-aikaisesti töissä koko kesän. En tule koko kesänä saamaan viikkoa pidempää taukoa hommista, sillä käyn kaksi kertaa viikossa töissä siihen saakka, kunnes aloitan viralliset kesätyöni samassa paikassa heinäkuussa. Todennäköisesti virallisen rupeaman jälkeen jatkan vielä 2 päivää / viikko tahtia kunnes opiskelu taas alkaa.

Tavallaan ihan kiva: rahaa, työkokemusta ja edes joku asia, joka pitää jotain ryhtiä yllä kesän aikana. Samalla myös vähän ikävää: en missään vaiheessa saa kunnon pitkää ihanaa toimettomuutta. En voi esim matkustaa vanhempieni luokse pitkäksi ajaksi kesän aikana. Toisaalta, kun luin muiden juttuja siitä, kuinka heillä ei ole ollut kunnon lomaa niin ja niin moneen vuoteen, tuntuu työmääräni loppujen lopuksi aika vähältä.

Samalla minusta tuntuu, että olen jo lomalla, sillä viimeinen tentti oli viime viikolla ja saman viikon lopussa oli Aikavänkyrä, Suomen ensimmäinen Doctor Who -con, joka oli järkkäämässä. Nyt kun molemmat ovat ohi, minulla ei ole varsinaisia velvoitteita niin paljon kuin vielä kesäkuun alussa. Yhtäkkiä minulla on aikaa joka - hui kauhistua - lukea kirjoja! Tätä olen odottanut jo monta kuukautta! :)

Hyvää kirjaa metsästämässä.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Kesäloma 2015
16.06.2015 23:11 #9

Dyn kirjoitti: Mitä sinä aiot tehdä tänä kesänä? Onko lomaa, vai meneekö kaikki aika kesätöissä?

Lukea kirjoja sohvalla maaten, ehkä raahaudun välillä takapihan terassille. Vielä kuukausi sitten olin innoissani, koska työtilanne syksyksi oli hyvä. Suunnittelin yhtä reissua johonki päin Eurooppaa. Sit vedettiin taas mattoja urakalla jalkojen alta ja tilanne onkin aika surkea. Onneksi vietin yhden viikon lomastani toukokuussa ja käväisin UK Tourilla.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Mirelle
Mirelle vastasi aiheeseen: Kesäloma 2015
21.06.2015 12:09 #10

Kesätöihin hain tänä vuonna muutamaan paikkaan mutta eihän minua minnekkään kelpuutettu :smile: Tein kyllä niitä aika mukavasti viime vuonna niin kai tämä kesäloma menee aika rennosti kun vielä lukiossa olen. Perheen kanssa lähdetään autolla Hollantiin ja ajamista tulee paljon joten täytyypi käväistä vähän kirjakaupassa. Muuten kesällä luen varmaankin ison kasan kirjoja ja koitan päästä katsomaan Savonlinnan opperajuhlia.

Emelie vastasi aiheeseen: Kesäloma 2015
24.06.2015 10:55 #11

Ajattelin tänä kesänä olla 5 viikkoa lomalla. Minulla on vielä viime vuotisiakin lomapäiviä käyttämättä... Jotenkin tuntuu, että on ihan oikeasti aikuinen, kun ei tarvitse kärvistellä koko kesää (kesä)töissä vaan voi halutessaan tosiaan pitää useamman viikon lomaa. Outo fiilis, vaikka näin on ollut jo useampana vuotena. Pitää kyllä nauttia tästä tunteesta/vapaudesta, koska milloinkaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan...

Lomalla varmaan käydään siellä sun täällä kavereita ja sukulaisia katsomassa, ja nyt kun on Museokortit, niin varmaan useammassa museossakin käydään. Mitään sen suurempia suunnitelmia ei ole, ehkä mennään ja tehdään asioita fiilispohjalta. Vielä runsaat 2 viikkoa töitä (pitäisi saada artikkeli kirjoitettua edes semivalmiiksi omalta osaltani, paniikki...), sitten lomalaitumille.

Laine
Laine vastasi aiheeseen: Kesäloma 2015
13.08.2015 19:54 #12

Viime kesä oli ylivoimasesti parhain kesä moneen vuoteen. Kävin ainakin Lentäjien juhannukses ja Provinssis. Oikeastaan muuta en kesästä muistakaan, haha :lol: Vietin paljon laatuaikaa äitin ja pikkusiskon ja varsinkin kissojen kanssa.

Dyn vastasi aiheeseen: Kesäloma 2015
13.08.2015 19:59 #13

Mun oli tarkoitus pitää elokuussa vielä viikon verran lomaa, mutta saa nähdä, ehtiikö aikatauluun. Töissä on vähän hektistä. Voihan tuota kai syksymmällekin säästää, nyt vaan kelit suosisivat...

Fievre, sterle
Uusin jäsen: readerX