Nukkumisasusteet

×

Kysely: Missä sinulla on päälläsi nukkuessasi?

Yöpuku / pyjama
1 3.4%
Jotain aivan muuta
1 3.4%
Äänestäjiä yhteensä: 29
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
Mika
Teknikko
Mika loi aiheen: Nukkumisasusteet
18.08.2015 18:06 #1

Tuolta sukat jalassa äänestyksestä tuli mieleen, että minkälaisissa tamineissa ihmiset ylipäätään nukkuvat? Sukattomuus tuntui olevan, ainakin tässä vaiheessa, suositumpi valinta, mutta entäpä muu pukeutuminen yötä varten?

Itse en nykyään tykkää pukeutua lainkaan nukkumaan mennessäni vaan riisun ne vähäisetkin mahdollisesti päällä olleet vaatekappaleet pois sänkyyn kömpiessäni. Olo on paljon vapaampi niin ja mikäs sen mukavampaa, jos siellä peiton alla sattuu joskus joku toinenkin olemaan, kuin saada ihokontaktia koko kehon matkalta. :heart:

Koin jo nuorempana monien käyttämän t-paidan ahdistavaksi nukkuessa, vaikka silloin itsekin alusasua vielä käytin. Toisaalta unenlahjani ovat sen verran hyvät, että nukun kyllä vaikka täydessä taisteluvarustuksessa (testattu on), mutta jos saan itse valita niin valintani on nykyään au naturel.

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Dyn vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
18.08.2015 19:32 #2

Riippuu ja riippuu. Talvella löysä t-paita on ihan jees. Naisten silkkiset (tai no, keinokuituiset) hiostavat yöpaitahirvitykset ovat ihan kauheita, hikoavat vaan. Riippuu myös vähän, missä nukkuu, jostain syystä en hotellissa saisi unta naturellisti, pelkään varmaan että siivooja paukkaa aamulla sisään tai jotain. :cheesy:

Astorethein
Astorethein vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
18.08.2015 20:25 #3

Alastomuus on aina sopinut minulle, joten joskus tulee nukuttuakin ilman mitään vaatteita. Näillä kuumilla kesäilmoilla on ollut vähän pakkokin, koska muutoin hieneritys uhkaa muodostua hieman liian runsaaksi. Yleensä nukkumisvarustus on kuitenkin bokserit, ilman sukkia tai paitaa. Kovilla pakkasilla saatan tehdä poikkeuksen ja lisätä kokoonpanoon t-paidan ja pitkät kalsongit. Bokserit riittävät silti noin 90 prosenttia ajasta talvellakin.

I'm just a normal everyday pervert.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
18.08.2015 20:26 #4

Kyllä vähintään alaosa (munkin valinta on muuten bokserit) pitää olla. Tuntuu jotenkin epähygieeniseltä piereksiä yöllä ja jättää roiskeita ties mihin :tongue:

Muuten kyllä etenkin kesäöinä ei ole edes peittoa päällä (jopa ne sukatkin, joista kyseisessä ketjussa puhuttiin, voi jäädä pois jos on tarpeeksi lämmin).

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Viimeksi muokattu: 18.08.2015 20:27 : Rasimus.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
18.08.2015 20:40 #5

Alushousut jalassa. Joskus aiemmin tuli pidettyä jonkin sortin yöpaitaa päällä, mutta tässä on ehtinyt oppia olla ilman. Yksi pyjaman tapainen kokonaisuus kaapista löytyy ja joskus on sitä tullut pidettyä päällä, mutta jossain vaiheessa yötä otan ne yleensä pois.

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
18.08.2015 21:32 #6

Yleensä tykkään nukkua alusvaatteisillani, mutta aika sujuvasti nukun myös caprit/shortsit+toppi/t-paita -combolla. Kylästellessä jonkinlainen yöasu on ihan hyvä olla olemassa, ja talvella kovimpien pakkasten aikaan saatan kääriytyä vähän paksumpiin vaatekertoihinkin. Sukat on kyllä kestoinhokit öisin, mutta joskus vaan on liian kylmä nukkua ilman.

Always follow your doubts.

Hiistu
Neurovelho
Hiistu vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
18.08.2015 21:45 #7

Pyjamassa yleensä nukun. On jäänyt tavaksi ajatella, että käytännöllistä olla vaatetta päällä, jos vaikka koira oksentaa ja joutuu lähtemään kiireellä ulos (riippumatta, onko asunnossa koiria). Lisäksi pyjama on helppo joululahjatoive... siis jollei pahemmin välitä, millainen se pyjama on.

Emelie vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
19.08.2015 09:41 #8

Nykyään melko vähissä varusteissa. Viime vuoden kesään asti nukuin aina vähintääkin t-paidassa, mutta helteet pakottivat muun kaltaisiin ratkaisuihin ja se jäi käytännöksi. Talvellakaan ei ole niin kylmä, että tarttisi murehtia, ennemminkin ongelma on liiallinen lämpö.

Vanhalla kämpällä nukuin monesti kesän ollessa kuumimmillaan pyjamassa, hupparissa ja villasukat jalassa...

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
19.08.2015 11:40 #9

Ikääntynyyttään virttyneet, yllä mukavat vanhat klänningit palvelevat uniasuinani, kunnes hajoavat joko ylläni tai pesupähkinöitten puraisuista. Onhan minulla toki pari oikeaa pyjamaakin, flanellisia, lämpimiä - talveksi tietenkin. Ostan valtaosan vaatteistani kirpputorilta, ja olen huomannut, että nimenomaan pyjamia tai flanellisia yöpaitoja on hankala löytää. Hepeneitä myydään vaikka miten paljon mutta eivät ne (vajavaisilta mukavuustekijöiltään) paljon muuhun kelpaa kuin kuvausrekvisiitaksi.

Hiistu
Neurovelho
Hiistu vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
19.08.2015 11:59 #10

Piru Naiseksi kirjoitti: Ostan valtaosan vaatteistani kirpputorilta, ja olen huomannut, että nimenomaan pyjamia tai flanellisia yöpaitoja on hankala löytää.

Olen huomannut samaa, että siistejä pyjamia näkyy harvakseltaan. Olen miettinyt, että sellaisia ylipäänsä käyttävät käyttävät ne ehkä niin loppuun, ettei enää ole kirpparille vietävää... ainakaan mitään siistiä. Lyhythihaisia paitoja olen jokusen löytänyt, vaikkeivät nekään ehkä alkujaan yöpukuja (mutta minusta juuri sopivasti uniasun näköisiä).

maahinen
maahinen vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
19.08.2015 13:41 #11

Yleensä T-paita, jos kovin kuuma ei mitään, jos kovin kylmä, lisää vaatetta, parhaimmillaan villasukat, pitkähihainen, pitkät kalsarit, pipo ja ehkä vielä huivi naaman edessä jos nenää palelee.

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
19.08.2015 13:47 #12

Nukun alasti, jos olen yksin, ja kalsareissa, jos on riski, että muita ihmisiä tulee vastaan, kun mun pitää yöllä hiippailla vessaan. Jos on kylmä, lisään mieluummin peittoja kuin vaatetusta.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Dyn vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
19.08.2015 13:55 #13

Jos nukun vaatteet päällä, haluan että ne ovat mahdollisimman löysiä. Vanhat ja kulahtaneet t-paidat käyvät siis hyvin, erityisesti Iivarin ylijäämät, mutta housupuoli on vähän hakusessa. Kaikki löysät trikooshortsini ovat ottamassa lopputiliä, ja pitäisi ostaa uusia jostain. Varsinainen pyjamakangas on helposti turhan paksua, ja naisten silkkijutut eivät missään tapauksessa siis käy. Ja lyhyttä mutta leveää lahjetta siis. Onko tällaisia missään valikoimassa?

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
19.08.2015 13:55 #14

Mulla on aina joko mekon kaltainen yöpaita tai pyjama. Olen parantumaton palelija, eikä mulle tule kuuma nukkuessa helteelläkään. Sängystä nouseminen aamuisin on kylmää ja karua, joten pakko olla jotakin vaatetta.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Warghast
Warghast vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
19.08.2015 21:05 #15

löysä t-paita ja bokserit, näillä menny niin kauan ku muistan.. välillä toki on kuuma kun tropiikissa, mutta silloonkaan jotenkin ei vaan osaa olla "paljaalla pinnalla"

Joskus yrittäny nukkua sukat jalassa, aiheuttaa sellasen tunteen kun olis liekitettävänä.. samoin jos käsissä on tukisiteet (tennis- ja golf kyynerpään takia)

Morgan Blood
Morgan Blood vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
19.08.2015 21:10 #16

Nakuna, paitsi appilassa. En mene takuuseen, että pysyn yön peiton sisällä ja siellä on jääkaappi samassa huoneessa kuin vuodesohva. Ja jääkaapille heidän on päästävä seitsemältä aamulla. Parempi siis varautua.

Öisin olen paahtuvainen siinä määrin, että yleensä en käytä edes täkkiä. Retkeillessä voin harvoin pitää makuupussiakaan kiinni. Kevyt yövarustus on toisin sanoen pakollinen juttu.

Ars Longa Vita Brevis

Laine
Laine vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
25.08.2015 17:24 #17

Alushousut ja toppi on yleisin yhistelmä. Joskus ilman toppia. Kavereilla tulee nukahettua täysissä pukeissa.

Adaera
Adaera vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
02.10.2015 23:49 #18

Äänestin että ilman mitään, mutta tämä kyllä riippuu olosuhteista. Ensinnäkin vuodenajasta ja siitä nukunko yksin vai poikaystävän vieressä. Kun on viileämpää käytän yöpaitaa tai pyjamaa. Yksin nukkuessa joku kevyt yöpaita on yleensä kiva kesälläkin, kunhan ei ole helteitä. Yöpaidat on kivoja. :heart:

Nylkky

Lexei
Epäkuollut
Lexei vastasi aiheeseen: Nukkumisasusteet
12.10.2015 21:35 #20

Alasti se sängyssä olla pitää! :wink: Yöllä tosin hikoilenkin aivan järjettömästi, näin viileinä syksy öinäkin on peitto yleensä kostea kun herään. Tavallaan hieman inhotavaa, kun joutuu useammin sitten lakanoita vaihtamaan ja pesemään.

Mutta kesät talvet alasti. Omaksuin alasti nukkumisen joskus kolmisen vuotta sitten amattikoulua käydessä, ja siitä asti on pitänyt! Ainut poikkeus on vierailuilla ollessa, silloin saattaa olla bokserit päällä.