×

Kysely: Missä sinulla on päälläsi nukkuessasi?

Yöpuku / pyjama
1 3.4%
Jotain aivan muuta
1 3.4%
Äänestäjiä yhteensä: 29
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
  • Mika hahmo Kirjoittaja
  • Mika
    Teknikko
18.08.2015 18:06 #1 :: Mika
Nukkumisasusteet
Tuolta sukat jalassa äänestyksestä tuli mieleen, että minkälaisissa tamineissa ihmiset ylipäätään nukkuvat? Sukattomuus tuntui olevan, ainakin tässä vaiheessa, suositumpi valinta, mutta entäpä muu pukeutuminen yötä varten?

Itse en nykyään tykkää pukeutua lainkaan nukkumaan mennessäni vaan riisun ne vähäisetkin mahdollisesti päällä olleet vaatekappaleet pois sänkyyn kömpiessäni. Olo on paljon vapaampi niin ja mikäs sen mukavampaa, jos siellä peiton alla sattuu joskus joku toinenkin olemaan, kuin saada ihokontaktia koko kehon matkalta. :heart:

Koin jo nuorempana monien käyttämän t-paidan ahdistavaksi nukkuessa, vaikka silloin itsekin alusasua vielä käytin. Toisaalta unenlahjani ovat sen verran hyvät, että nukun kyllä vaikka täydessä taisteluvarustuksessa (testattu on), mutta jos saan itse valita niin valintani on nykyään au naturel.

18.08.2015 19:32 #2 :: Dyn
Nukkumisasusteet
Riippuu ja riippuu. Talvella löysä t-paita on ihan jees. Naisten silkkiset (tai no, keinokuituiset) hiostavat yöpaitahirvitykset ovat ihan kauheita, hikoavat vaan. Riippuu myös vähän, missä nukkuu, jostain syystä en hotellissa saisi unta naturellisti, pelkään varmaan että siivooja paukkaa aamulla sisään tai jotain. :cheesy:

18.08.2015 20:25 #3 :: Mustelmann
Nukkumisasusteet
Alastomuus on aina sopinut minulle, joten joskus tulee nukuttuakin ilman mitään vaatteita. Näillä kuumilla kesäilmoilla on ollut vähän pakkokin, koska muutoin hieneritys uhkaa muodostua hieman liian runsaaksi. Yleensä nukkumisvarustus on kuitenkin bokserit, ilman sukkia tai paitaa. Kovilla pakkasilla saatan tehdä poikkeuksen ja lisätä kokoonpanoon t-paidan ja pitkät kalsongit. Bokserit riittävät silti noin 90 prosenttia ajasta talvellakin.

18.08.2015 20:26 #4 :: Rasimus
Nukkumisasusteet
Kyllä vähintään alaosa (munkin valinta on muuten bokserit) pitää olla. Tuntuu jotenkin epähygieeniseltä piereksiä yöllä ja jättää roiskeita ties mihin :tongue:

Muuten kyllä etenkin kesäöinä ei ole edes peittoa päällä (jopa ne sukatkin, joista kyseisessä ketjussa puhuttiin, voi jäädä pois jos on tarpeeksi lämmin).
Muokannut 18.08.2015 20:27 Rasimus

• Ansa hahmo
  • Ansa

18.08.2015 20:40 #5 :: Ansa
Nukkumisasusteet
Alushousut jalassa. Joskus aiemmin tuli pidettyä jonkin sortin yöpaitaa päällä, mutta tässä on ehtinyt oppia olla ilman. Yksi pyjaman tapainen kokonaisuus kaapista löytyy ja joskus on sitä tullut pidettyä päällä, mutta jossain vaiheessa yötä otan ne yleensä pois.

• Skie hahmo
  • Skie

18.08.2015 21:32 #6 :: Skie
Nukkumisasusteet
Yleensä tykkään nukkua alusvaatteisillani, mutta aika sujuvasti nukun myös caprit/shortsit+toppi/t-paita -combolla. Kylästellessä jonkinlainen yöasu on ihan hyvä olla olemassa, ja talvella kovimpien pakkasten aikaan saatan kääriytyä vähän paksumpiin vaatekertoihinkin. Sukat on kyllä kestoinhokit öisin, mutta joskus vaan on liian kylmä nukkua ilman.

18.08.2015 21:45 #7 :: Hiistu
Nukkumisasusteet
Pyjamassa yleensä nukun. On jäänyt tavaksi ajatella, että käytännöllistä olla vaatetta päällä, jos vaikka koira oksentaa ja joutuu lähtemään kiireellä ulos (riippumatta, onko asunnossa koiria). Lisäksi pyjama on helppo joululahjatoive... siis jollei pahemmin välitä, millainen se pyjama on.

19.08.2015 09:41 #8 :: Emelie
Nukkumisasusteet
Nykyään melko vähissä varusteissa. Viime vuoden kesään asti nukuin aina vähintääkin t-paidassa, mutta helteet pakottivat muun kaltaisiin ratkaisuihin ja se jäi käytännöksi. Talvellakaan ei ole niin kylmä, että tarttisi murehtia, ennemminkin ongelma on liiallinen lämpö.

Vanhalla kämpällä nukuin monesti kesän ollessa kuumimmillaan pyjamassa, hupparissa ja villasukat jalassa...

19.08.2015 11:40 #9 :: Piru Naiseksi
Nukkumisasusteet
Ikääntynyyttään virttyneet, yllä mukavat vanhat klänningit palvelevat uniasuinani, kunnes hajoavat joko ylläni tai pesupähkinöitten puraisuista. Onhan minulla toki pari oikeaa pyjamaakin, flanellisia, lämpimiä - talveksi tietenkin. Ostan valtaosan vaatteistani kirpputorilta, ja olen huomannut, että nimenomaan pyjamia tai flanellisia yöpaitoja on hankala löytää. Hepeneitä myydään vaikka miten paljon mutta eivät ne (vajavaisilta mukavuustekijöiltään) paljon muuhun kelpaa kuin kuvausrekvisiitaksi.

19.08.2015 11:59 #10 :: Hiistu
Nukkumisasusteet

Piru Naiseksi kirjoitti: Ostan valtaosan vaatteistani kirpputorilta, ja olen huomannut, että nimenomaan pyjamia tai flanellisia yöpaitoja on hankala löytää.

Olen huomannut samaa, että siistejä pyjamia näkyy harvakseltaan. Olen miettinyt, että sellaisia ylipäänsä käyttävät käyttävät ne ehkä niin loppuun, ettei enää ole kirpparille vietävää... ainakaan mitään siistiä. Lyhythihaisia paitoja olen jokusen löytänyt, vaikkeivät nekään ehkä alkujaan yöpukuja (mutta minusta juuri sopivasti uniasun näköisiä).

19.08.2015 13:41 #11 :: maahinen
Nukkumisasusteet
Yleensä T-paita, jos kovin kuuma ei mitään, jos kovin kylmä, lisää vaatetta, parhaimmillaan villasukat, pitkähihainen, pitkät kalsarit, pipo ja ehkä vielä huivi naaman edessä jos nenää palelee.

19.08.2015 13:47 #12 :: punnort
Nukkumisasusteet
Nukun alasti, jos olen yksin, ja kalsareissa, jos on riski, että muita ihmisiä tulee vastaan, kun mun pitää yöllä hiippailla vessaan. Jos on kylmä, lisään mieluummin peittoja kuin vaatetusta.

19.08.2015 13:55 #13 :: Dyn
Nukkumisasusteet
Jos nukun vaatteet päällä, haluan että ne ovat mahdollisimman löysiä. Vanhat ja kulahtaneet t-paidat käyvät siis hyvin, erityisesti Iivarin ylijäämät, mutta housupuoli on vähän hakusessa. Kaikki löysät trikooshortsini ovat ottamassa lopputiliä, ja pitäisi ostaa uusia jostain. Varsinainen pyjamakangas on helposti turhan paksua, ja naisten silkkijutut eivät missään tapauksessa siis käy. Ja lyhyttä mutta leveää lahjetta siis. Onko tällaisia missään valikoimassa?

19.08.2015 13:55 #14 :: Puolikuu
Nukkumisasusteet
Mulla on aina joko mekon kaltainen yöpaita tai pyjama. Olen parantumaton palelija, eikä mulle tule kuuma nukkuessa helteelläkään. Sängystä nouseminen aamuisin on kylmää ja karua, joten pakko olla jotakin vaatetta.

19.08.2015 21:05 #15 :: Warghast
Nukkumisasusteet
löysä t-paita ja bokserit, näillä menny niin kauan ku muistan.. välillä toki on kuuma kun tropiikissa, mutta silloonkaan jotenkin ei vaan osaa olla "paljaalla pinnalla"

Joskus yrittäny nukkua sukat jalassa, aiheuttaa sellasen tunteen kun olis liekitettävänä.. samoin jos käsissä on tukisiteet (tennis- ja golf kyynerpään takia)

19.08.2015 21:10 #16 :: Morgan Blood
Nukkumisasusteet
Nakuna, paitsi appilassa. En mene takuuseen, että pysyn yön peiton sisällä ja siellä on jääkaappi samassa huoneessa kuin vuodesohva. Ja jääkaapille heidän on päästävä seitsemältä aamulla. Parempi siis varautua.

Öisin olen paahtuvainen siinä määrin, että yleensä en käytä edes täkkiä. Retkeillessä voin harvoin pitää makuupussiakaan kiinni. Kevyt yövarustus on toisin sanoen pakollinen juttu.

• Laine hahmo
  • Laine

25.08.2015 17:24 #17 :: Laine
Nukkumisasusteet
Alushousut ja toppi on yleisin yhistelmä. Joskus ilman toppia. Kavereilla tulee nukahettua täysissä pukeissa.

• Adaera hahmo
  • Adaera

02.10.2015 23:49 #18 :: Adaera
Nukkumisasusteet
Äänestin että ilman mitään, mutta tämä kyllä riippuu olosuhteista. Ensinnäkin vuodenajasta ja siitä nukunko yksin vai poikaystävän vieressä. Kun on viileämpää käytän yöpaitaa tai pyjamaa. Yksin nukkuessa joku kevyt yöpaita on yleensä kiva kesälläkin, kunhan ei ole helteitä. Yöpaidat on kivoja. :heart:

• Nylkky hahmo
  • Nylkky

03.10.2015 09:38 #19 :: Nylkky
Haarniska oli pakko laittaa :lol:. Stormtroopper asustani puuttuu vain kengät

• Lexei hahmo
  • Lexei

12.10.2015 21:35 #20 :: Lexei
Nukkumisasusteet
Alasti se sängyssä olla pitää! :wink:Yöllä tosin hikoilenkin aivan järjettömästi, näin viileinä syksy öinäkin on peitto yleensä kostea kun herään. Tavallaan hieman inhotavaa, kun joutuu useammin sitten lakanoita vaihtamaan ja pesemään.

Mutta kesät talvet alasti. Omaksuin alasti nukkumisen joskus kolmisen vuotta sitten amattikoulua käydessä, ja siitä asti on pitänyt! Ainut poikkeus on vierailuilla ollessa, silloin saattaa olla bokserit päällä.