Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?

• Aurelia hahmo Kirjoittaja
  • Aurelia
07.09.2015 19:14 #1 : Aurelia
Minulle tuli omaan faceeni tässä joku aika sitten tällainen teksti ja sen mukana tosi huvittava kuva joka kuvasti itse tekstiä tosi hyvin ja jäin miettimään sitä.

"Aion pitää tämän kylän juoru-ämmät liekeissä loppuun asti!"

Ja minusta tuo lause kuvasti minun itseni toisinaan suurta ja toisinaan pientä kapinahenkeä tämän vanhoillisen tuppukylän niitä valitettavan monia ihmisiä kohtaan, jotka kavahtavat kaikkea erilaista ja tahtovat kaikkien olevan "normaaleja" eli kuten he itse ovat tai muuten paheksutaan enemmän tai vähemmän loukkaavasti ja ajattelin ottaa sen elämänmotokseni ihan silkkaa piruuttani :D

Ja sitten myöskin toinen lause, jota jäin miettimään ja joka miellytti pientä sisäistä kapinallistani, joka ulkoisesti on yleensä liiankin kiltti.

"Mahotonta se on kaikkia miellyttää vaan hermoille käyminen on helppoa kuin heinänteko.."

Aurelia

"Anteeksi saat aina. Ei kai ole sulle sen helpompaa..."

07.09.2015 19:45 - 07.09.2015 19:51 #2 : Kultasuu
Vastaus käyttäjältä Kultasuu aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?

Aurelia kirjoitti: Ja nyt kysyisin, onko teillä muilla sellaista pientä elämänmottoa tai ohjetta joka kiteyttää teidän elämänne lyhyesti ja miksi?

Aurelia

Mun mantra tai elämänfilosofia joka hyvin kuvaa mua on "Aina voi yrittää". Ja vaikka se ensikuulemalta voikin vaikuttaa nopeasti ohitettavalta kliseiseltä fraasilta, niin silti siihen kätkeytyy oikeastaan koko mun elämänviisaus ja filosofia, koska tuota lausetta hokemalla ja yrityksellä sisäistään sen sanoma on tullut oikeasti onnistuttua elämässä monessa asiassa mitkä olisivat muuten jääneet tekemättä tai muuten pahasti epäonnistuneet.

Että näin tänään, todella hyvän ja mielenkiintoisen aiheen aloitit, Aurelia!
Viimeksi muokattu: 07.09.2015 19:51 Kultasuu.

07.09.2015 20:01 - 07.09.2015 20:03 #3 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?
Oma kokoelmani kuuluu näin:

In a forest each connected component is a tree.

Until one day, the boundary gives way.

Ensimmäinen ja viimeinen ovat minulle merkityksellisiä sitaatteja työnpuolesta tutuilta ihmisiltä (englanniksi vain, koska se on alkuperäinen esityskieli). Keskimmäinen on tästä loistavasta infograafista: matt.might.net/articles/phd-school-in-pictures/

Ja tietysti aina on onnellinen pieni hiilivety. :heart:

Viimeksi muokattu: 07.09.2015 20:03 Dyn.

07.09.2015 20:54 #4 : poistettu
Vastaus käyttäjältä poistettu aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?
Tulin, näin, voitin.

Clone Megan Fox!

• Xerion hahmo
  • Xerion
07.09.2015 20:59 #5 : Xerion
Vastaus käyttäjältä Xerion aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?
I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.

I'm shy at first, but I do stupidest random shit when I get comfortable.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
07.09.2015 21:09 #6 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?
Mitäs näitä on? Aikas monta mutta laitan vain parhaimiston :lol:

1. Kipu on nautintoa, tuska taivaallista

2. I'm RACEWALKER and PROUD of it!

3. Life one step at a time

Siinä ne on pääosin kiteytettynä. Ehkä monen mielestä kuulostan hullulta tai olen hullu kun kisoissa laitan itsetäni KAIKEN (en ole siis kuullut piruilua Pekingistä)

Kiitos ja Anteeksi!

Race like first!
Train like second!

• punnort hahmo
  • punnort
07.09.2015 21:14 #7 : punnort
Vastaus käyttäjältä punnort aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?
Minua kuvaa Ratsia-yhtyeen lyriikoista löytämäni pätkä:

Sä voit tehdä jotain suurta
tai sä voit tehdä jotain pientä,
mut on tärkeetä, että teet jotain.
Älä tyydy siihen
mitä ne sulle syöttää,
kun kaiken sen
voisit itse tehdä paremmin.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

07.09.2015 21:36 #8 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?

Kultasuu kirjoitti: Toinen lause/ajatusketju mitä ajattelen usein ja mikä myös kuvaa hyvin minua, on: "Muiden mielipiteillä ei ole väliä". Ja, vaikka sekin näyttää alkuun samalaiselta kliseiseltä, niin sillä myös on ollut usein pelastava vaikutus elämässäni.

Itsekin pyrin olemaan välittämättä liikaa muiden mielipiteistä, mutta samalla yritän huomioida muita kuitenkin sen verran, etten vaikuttaisi itsekkäältä idiootilta. Tasapainon löytäminen omien ja muiden mielipiteiden välillä on kyllä usein hankalaa.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

07.09.2015 22:04 - 07.09.2015 22:08 #9 : Epeli_88
Vastaus käyttäjältä Epeli_88 aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?
Pessimisti ei pety!

Xerionin motto on kyl kanssa hyvä.
Viimeksi muokattu: 07.09.2015 22:08 Epeli_88.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
07.09.2015 22:12 - 07.09.2015 22:16 #10 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?

Vuosien varrella Aku Ankka -profiilikuvani olen kokenut olevan minulle rakkain:

Aku Ankka on ikuinen häviäjä. Mutta en koe itseäni häviäjäksi. Se olisi inhorealistista, jolla ei välttämättä ole realismin kanssa paljoa tekemistä. Ennemminkin koen itseni henkilöksi jolle sattuu ja tapahtuu enemmän kohtalon ivana kuin johdatuksena. En voi luottaa siihen, että helpoinkaan asia onnistuu.

Toisaalta Aku Ankka myös pääsee usein omilleen vastoinkäymisistä huolimatta, ja toisaalta usein vain nielee tappionsa ja kestää sen kuin mies. Molemmat kuvastavat enemmän omaa elämääni.

Ehkä jos yhdistetään Akuun Homer Simpsonin kuolematon lausahdus tyyliin "Kun ei yritä, niin ei voi epäonnistuakaan", niin ollaan totuuden lähteellä. Tiedän pystyväni paljoon, mutta tiedän myös pystyväni mokaamaan eeppisesti. Miksi ottaa riski isosta mokasta, kun voi vain ottaa rennosti ja odottaa väistämätöntä?

Joten, selviytymisstrategiana, olen lopulta lakannut yrittämästä mitään muuta kuin hengittämistä. Elämä on paljon helpompaa niin. Sillä ainakin itse tiedän, että minulla on mahdollisuuksia muuhunkin, sitä ei enää tarvitse todistella itselleen (muut ovatkin ihan eri asia). Olkoonkin niin, että silloin tällöin teen jotain pientä muistuttaakseni, etten ole ihan täysi keskiverto jamppari.

Toisaalta osaan jauhaa paskaa ihan vain paskan itsensä vuoksi. Ehkä kaikki ylläoleva onkin taas sitä itseään?

Astorethein kirjoitti: Big Lebowski-leffan Duden klassinen repliikki sopii onneksi moneen tilanteeseen: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man"

Dude on muuten hyvä esikuva jokaiselle.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 07.09.2015 22:16 Rasimus.

07.09.2015 22:26 #11 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?

Rasimus kirjoitti: Kylläpäs porukalla on motivaatiolausahdusten luonteisia mottoja. Minä taas olen ihastuneempi demotivaatioon todellisuutta vastaavampana.

Kun elämä on tarpeeksi synkeää muutenkin, mitäs sitä vielä motoissakin synkistelemään. :tongue:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi

• Ansa hahmo
  • Ansa
07.09.2015 22:38 #12 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?
Tässä muutama:

Always forgive your enemies; nothing annoys them so much. - Oscar Wilde

It is sometimes a mistake to climb; it is always a mistake never even to make the attempt. - Neil Gaiman (Sandman)

Ja tietysti, So long, and thanks for all the fish.

Yhdessä nämä kertovat jonkin verran, millainen olen. En ole pitkävihainen, vaan jos elämässä tuntuu olevan asioita, jotka ahdistavat itseäni, sanon heille näkemiin ja kiitos kaloista. Gaimanin sitaatti taas kertoo siitä yritteliäisyydestä, jota itseltä löytyy. Kun ei tee, niin ei opi. Yodan opetus sopii myös hyvin: Do or do not. There is no try.

• Jukuke hahmo
  • Jukuke
    Aseenkantaja
07.09.2015 22:48 #13 : Jukuke
Vastaus käyttäjältä Jukuke aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?
Ensimmäinen ja pää mottoni on:
Elämää oppii arvostamaan vasta, kun sen menettää.

Toinen mottoni on:
Kipu kasvattaa.

Kiteyttävät oman elämäni aika kattavasti. Sairastuin pitkäaikaissairauteen eli munuaistautiin 5-vuotiaana ja silloista hoitovirhettä (epilepsiaa) kannoin mukanani 10 ennen ku sitä suostuttiin rupeamaan tutkimaan ja se leikattiin lopussa. Samaisesta syystä olen opetellut kävelemään kahdesti. Kun makaa osastolla 5-15 ikävuosien välillä epikriisien määrästä laskettuna keskiarvon relapsieni kestot, olen makoillut kyseisetä ajasta 5 vuotta osastolla. Samaisesta syystä koko peruskoulu ja ammattikoulukin oli omaltakohdaltani aika syvältä, kun sillon kun pystyin olemaan koulussa minua kiusattiin erityisvapauksieni vuoksi.

Normaaliin elämään olen päässyt kunnolla kiinni vasta viimeisien 3 vuoden aikana. Mutta kuten tuvataan sanomaan kipu kasvattaa, olen siitä täysin samaa mieltä. Kaikki lapsuuteni kokemukset ovat ennen kaikkea kasvattanut minua ja perhettä huomattavasti enemmän mitä se on meiltä ottanut.

• Moonlord hahmo
  • Moonlord
  • Viestejä: 2038
08.09.2015 09:33 #14 : Moonlord
Vastaus käyttäjältä Moonlord aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?
Olen jalostanut tuon "Muiden mielipiteillä ei ole väliä" lauseen muotoon:

"Typerien ihmisten mielipiteillä ei ole väliä, fiksua kritiikkiä kuuntelee mielellään".

Eipä silti että tuota fiksua kritiikkiä olisin juuri koskaan kuullut, noita typeriä senkin edestä. Olen tällainen hiljainen erakko, josta juuri kukaan ei tiedä mitään ja tiedon puutteessa ihmiset kehittävät tilalle sitten omia teorioitaan. Ette uskoisikaan mitä paskaa sitä on saanut sivukorvalla kuulla kun ihmiset ovat supisseet keskenään ja luulleet etten ole kuullut. Tai sitten ovat tahallaan halunneet loukata.

08.09.2015 09:49 #15 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?
Vaihtelee hiukan päivittäin. Yleisin taitaa olla:

Shit happens, and you just deal with it.

En koe, että elämäni on mitenkään erikoista, hienoa, antoisaa tai mitään muutakaan tällaista, tai että elämälläni on jokin tarkoitus ym. Täällä olen ja möllöttelen ja teen mitä parhaimmakseni näen (aika tiukoissa rajoissa), joten siinä valossa elämäni kiteyttäminen muutamaan lauseeseen tai mottoon tuntuu hieman erikoiselta. Mutta tämäkin fiilis riippuu päivästä, vähemmän kyynisinä ja synkkinä päivinä voisin kiteyttää elämäni lauseeseen: Mieti ennen kuin teet tai sanot.

• Warghast hahmo
  • Warghast
08.09.2015 10:54 - 08.09.2015 11:02 #16 : Warghast
Vastaus käyttäjältä Warghast aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?
hmm..

Emelien lause osuu jo oikeaan suuntaan, oma taitaa olla siitä jatkojalostettu:
"Shit happens and you fuck up."

Oman elämän päivät sulautuvat sellaiseksi harmaaksi vellovaksi massaksi, jossa aina välillä luiskahtaa syvemmälle kurimukseen ja välillä taas räpiköidään ilmassa lentäen mutta siipi tätä massaa viistäen..

ja tämä taitaa olla niinä "hyvinä päivinä" kun en ole suorastaan vellonut kyynisyydessä ja negaatioissa.. niille päiville on varattu:

"Let them Burn"

Eli hyvin positiivinen elämänasenne tällepäivää :D
Viimeksi muokattu: 08.09.2015 11:02 Warghast. Syy: afterthought

08.09.2015 11:15 #17 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?
Kiinalaisia mukaillen totean: Ei ole mitään niin tärkeää kuin uimahyppy, ja jos tarkoin ajattelee, niin se on mitä tärkeintä.

08.09.2015 23:21 - 08.09.2015 23:36 #18 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?
Suosin sitaatin alkua, mutta kyseinen kohta kirjasta pidemmin:

Tomorrow is all like sweet flowers and the turning young earth and the stars and the old Luna up there and your old droog Alex all on his oddy knocky seeking like a mate. And all that cal. A terrible grahzny vonny world, really, O my brothers.

Suomennettu:
Huominen on täynnä ikään kuin kauniita kukkia ja pyörivä haiseva maapallo ja tähdet ja vanha kunnon Luna korkeuksissaan ja teidän vanha kunnon druganne Alex ihan ominnokkinensa etsimässä ikään kuin neitoa. Ja kaikkea sellaista paskaa. Hirvittävä paska haiseva maailma todella, oi veljeni.

- Anthony Burgess: A Clockwork Orange / Kellopeliappelsiini

En tiedä, kiteyttääkö varsinaisesti elämääni, mutta sellainen teksti, joka on monien vuosien ajan kulkenut elämässä mukana ja omasta elämästä riippuen aina vähän eri tavoin puhuttelee. Yleisesti itselleni on tärkeää usko tulevaan ja elämän kauneuteen. Joskus sellaiseen uskominen tuntuu oikeasti pelkältä paskalta, tai ainakaan että itse pääsisin osalliseksi moisesta. Mutta paljon useammin koen tuon lopunkin enemmän hyväntahtoisena itselleen naureskeluna, että kaikkea hattaraa ja haavetta sitä päässä pyöriikin, mutta hyvä niin, ja eihän tämä maailma mikään hirvittävä olekaan, vaikka muuta väittäisi. Välimuotona noista ehkä, että maailma on ajoittain paska tai paskalta tuntuva paikka, jossa voi silti uskoa kaikkeen hyvään ja kauniiseen. Mikä on jo itsestään minusta oikein hyvää ja kaunista, lohdullista.

(Elämäni kiteytettynä lyhyesti: Etsin lohtua Kellopeliappelsiinista. :tongue: )
Viimeksi muokattu: 08.09.2015 23:36 Hiistu.

12.09.2015 21:55 #19 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ansa

• Puolikuu hahmo
  • Puolikuu
15.09.2015 19:48 #20 : Puolikuu
Vastaus käyttäjältä Puolikuu aiheessa Miten kiteyttäisit elämäsi lyhyesti?

JPAP kirjoitti: Tulin, näin, voitin.

Itsekin ajattelin ensin jotain tällaista ytimekästä ja hienoa, mutta totuus taitaa olla, että elämäni kiteyttää (säälittävää ehkä) parhaiten sanonta: "Älä tee tänään mitään, minkä voit tehdä huomenna"

Yleensä oikeasti tärkeät asiat saan hoidettua, mutta kaiken muun kanssa on vähän niin ja näin. Olen yrittänyt päästä tästä asioiden viimetippaan jättämistestä esim. to-do-listojen avulla. Olisipa ihanaa olla aina järjestelmällinen ja aikaansaava ihminen! :smile:

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Jouni
Uusin jäsen: Ella Parviainen