Mitä toivot joululahjaksi?

Kirjan tai pelin
6 27.3%
Jotain hyötykäyttöön tulevaa
7 31.8%
Mitä tahansa, kunhan on itse tehty
Ei ääniä 0%
Lahjakortin tai käteistä, valitsen lahjani itse
3 13.6%
Romanttisen eleen puolisoltani
1 4.5%
Minulla on pitkä lista!
1 4.5%
En ihan oikeasti halua mitään (miksi et?)
2 9.1%
Äänestäjiä yhteensä: 22
Sinun täytyy olla kirjautuneena, jotta voit osallistua tähän kyselyyn.
30.11.2015 06:40 #1 : Dyn
Näiden joulufiilistelyketjujen ohessa on hyvä kysyä, mitä juuri sinä toivot joululahjaksi tänä vuonna? Turhan realistinen ei tarvitse olla, sillä ainahan saa toivoa!

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
30.11.2015 08:17 #2 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
Jotain käytännöllistä kai kuuluu itselleni. Olen useamman vuoden pyytänyt Pentik astiastoani. Samalla linjalla tänäkin vuonna

Race like first!
Train like second!

30.11.2015 09:43 #3 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
Olipa hankala päättää vaihtoehtojen "Muuta, mitä?" ja "En ihan oikeasti halua mitään (miksi et?) " välillä. Kun tavallaan en haluaisi mitään (tavarapaljous ahdistaa, lahjakortteja en saa käytettyä, kirjat haluan ostaa itse jos ostan, hyötykäyttötavaran tarvetta ei ole). Parhain lahja minulle varmaan on karkit, mutta nekään eivät uppoa enää samalla tavalla kuin ennen. Mutta sitten taas toisaalta, se olisi kiva saada jotain pientä parisuhteen toiselta osapuolelta, mutta muuten en haluaisi lahjoja. En nyt tiedä voiko sitä kutsua romanttiseksi eleeksi puolisolta, jos se ostaa mulle figun maalattavaksi... :D

30.11.2015 11:15 #4 : Piru Naiseksi
Vastaus käyttäjältä Piru Naiseksi aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
En vietä joulua, joten en toivo lahjojakaan. Jotain tullee automaattisesti - yhteistyökumppaneilta - rahallisesti vähäarvoista mutta toivottavasti minulle käyttöarvoista. On turha toivoa mitään isoa, otain tosi toivetta täyttävää, sillä silloin varmasti pettyy. (Tämän kerron kokemuksin.)

30.11.2015 12:17 #5 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
En toivo itselleni mitään, koska en ole yleensä antanutkaan mitään. Hyvien lahjojen keksiminen on äärettömän vaikeaa ja tiedän, että minullekin on vaikea keksiä hyvää lahjaa. Tietysti suklaarasia ja sukkapari on aina perusvarma valinta kenelle tahansa ja varmaan jotain sellaista tulen itsekin vastaanottamaan. Myös alkoholituotteet ovat ihan päteviä vaihtoehtoja, koska ne ainakaan eivät jää nurkkiin pölyttymään.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

• Ansa hahmo
  • Ansa
30.11.2015 12:34 #6 : Ansa
Vastaus käyttäjältä Ansa aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
Kirjat ja pelit on aina kivoja, mutta on mukava saada jotain yllätyksellistä. Astioita en kaipaa enkä oikein vaatteitakaan, ja suklaat saisi jäädä kauppaan, kun en niitä syö. Pitkään olen kuitenkin toivonut/halunnut kestävää sadeviittaa, joka olisi näppärä pyöräillessä sadekeleillä. Kertakäyttöisiä ei jaksa ostaa ja sateenvarjo on ikävä pyörän kanssa.

Toki olen myös himoinnut Bane Rider -yksikköä Cryx -armeijaani. Se vain maksaa aika paljon, joten toivottavasti saisin ne edes lahjaksi. :skull:

• Diara hahmo
  • Diara
30.11.2015 13:15 #7 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
Minulla on harvinaisen lyhyt lista tänä vuonna: Coldplayn ja Adelen uudet levyt sekä viimeisen Hobitin pidennetty versio. Yleensä olen toivonut jonkin pelin Xboxille, mutta tänä vuonna ei ole ilmestynyt mitään must-have -peliä, ja toinen viime jouluna saamistani peleistä on sekin vielä kesken. Kirjamarkkinoillakin on ollut minun suhteen aika hiljaista, mikään uutuuskirja ei himota niin paljoa, että olisi pakko saada. Ja kun kirjahyllyssä on nyt jo noin 10 lukematonta kirjaa, niin kohta alkaa ahdistaa, ettei ehdi koulun takia lukea niitäkään.Joskus syksyllä sanoin vanhemmilleni, että ehkä tarvitsisin tulostimen, mutta se on ehkä liian kallis joululahja (ja vähän tylsäkin).

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

30.11.2015 17:03 #8 : Poison Girl
Vastaus käyttäjältä Poison Girl aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
Olen vihjaillut, että uusi kuvitettu Harry Potter -kirja olisi kiva :smile: Jos satun joulurahaa saamaan lahjaksi niin ostan lahjoja itselleni joulun jälkeen.

"He ovat kovin erikoisia"
"Eivät sen erikoisempia kuin mekään heidän silmissään"

30.11.2015 17:23 #9 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?

Diara kirjoitti: Joskus syksyllä sanoin vanhemmilleni, että ehkä tarvitsisin tulostimen, mutta se on ehkä liian kallis joululahja (ja vähän tylsäkin).

Verkkokauppa näyttää myyvän tulostimia alkaen jostain viidestä kympistä, joten riippuu varmaan miten hienoon vehkeen haluaa... Halvimmillaan tulostimen saa siis sen uuden pelin hinnalla.

• Diara hahmo
  • Diara
30.11.2015 18:32 #10 : Diara
Vastaus käyttäjältä Diara aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
Juu saahan niitä ihan kohtuuhintaisina, mutta kun haluaisin laserin enkä mustesuihkua, mielellään värillisenä ja wifillä varustettuna, niin ei tarvitse olla piuhojen kanssa leikkimässä. Ei sellaisen hinta kai vielä kovin suolainen ole, mutta ei ne halvimmasta päästäkään ole

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

• Rinja
30.11.2015 21:12 #11 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
Tykkäisin saada kirjoja ja pelejä, mutta en ole viitsinyt perhettä vaivata niillä, koska he sitten menisivät ja ostaisivat ne jostain kivijalkaliikkeestä kaksinkertaisella hinnalla siihen nähden, millä minä ne löydän netistä. Samasta syystä en ole enää viitsinyt toivoa kirjakaupan lahjakorttejakaan.

Yleensä en olekaan pahemmin mitään toivonut, ja niin luulin asian laidan olevan tänäkin vuonna. Nyt ihan viime viikkoina on kuitenkin alkanut näyttää siltä, että ainakin vaatteet olisivat tosi must, sillä en äkkiä löytänyt kaapista mitään muuta ehjää kuin t-paitoja. (Mulla tosin olisi jo valmiina lompakossa yksi käyttämätön Stockmannin lahjakortti, mutta ongelma on ehkä siinäkin, etten tykkää yhtään vaateshoppailla :P Kaikki kivannäköinen on kammottavan kallista ja halvemman kivan löytäminen taas on kammottava urakka.)

Lisäksi pitänee toivoa vilttejä. Oikeastaan haluaisin ihan lämpöpeiton, koska tässä kämpässä on järkyttävän kylmä talvella, mutta äiti ei lämmennyt (hah) ajatukselle. En panisi sitäkään pahakseni, jos joku tulisi tiivistämään ikkunani uudestaan tai tuomaan tänne Turkuun sen apulämmittimen, joka minulla on varastossa Kainuussa, mutta kukaan ei taida olla innokas kumpaankaan.

Muutama päivä sitten myös osoittautui, että tarvitsisin uuden tulostimen minäkin, koska tulostinvalmistajat näköjään haluavat rahastaa eivätkä tahdo tehdä vanhasta tulostimestani yhteistyökykyistä Windows 10:n kanssa. Mitäänhän tämä laite ei ole tulostanut enää aikapäiviin, koska muste on päässyt kuivahtamaan, öh, rööreihin, mutta ennen tällä sai sentään skannattua juttuja. Nyt ei sitten sitäkään :skull:

Kaikkein helpointa olisi, jos voisin saada lahjaksi epärealistisen kasan rahaa ja hoitaa kaikki ongelmat pois päiväjärjestyksestä, mutta sitä ei taida tapahtua :P

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

30.11.2015 21:22 #12 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?

Rinja kirjoitti: (Mulla tosin olisi jo valmiina lompakossa yksi käyttämätön Stockmannin lahjakortti, mutta ongelma on ehkä siinäkin, etten tykkää yhtään vaateshoppailla :P Kaikki kivannäköinen on kammottavan kallista ja halvemman kivan löytäminen taas on kammottava urakka.)

Jos se mitään auttaa, niin Stockan lahjakortithan käy myös samaan konserniin kuuluvassa Seppälässä, jolla on ainakin hinnat vähän alempana kuin Stockalla itsellään... Harmi kun myivät Akateemisen pois, ei voi enää upottaa lahjakortteja sinnekään. :concentrate:

• Rinja
30.11.2015 21:51 #13 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
^ Hmm, totta, Seppälään ehkä saisin itseni pikkuriikkisen helpommin. Pitänee kokeilla.

Mitä, eikö Stocka omista enää Akateemista O.o Kappas, ei näköjään; tosin nettisivuilla lukee vielä, että Stockan kanta-asiakaskortti käy siellä yhä. Kummaksi on maailma mennyt: kun vielä muutama vuosi sitten sain Seppälän lahjakortin, säästin sen Turkuun suuntautunutta pääsykoereissua varten ja käytin tietty Akateemisessa, ostaakseni repun täyteen Hobbia.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

30.11.2015 21:58 - 30.11.2015 21:59 #14 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
Kuten taisin jo jossain mainita, ostin itselleni jo yhden hajuveden ja harkitsen vielä muutaman muunkin kosmetiikkapuolen tuotteen hankkimista "joululahjaksi". Muilta ihmisiltä lahjoja lienee turha odottaa, perheen kesken niiden jakaminen on lopahtanut jo aikaa sitten -- ja noh, olisihan se superromanttista saada Iivarilta jotain (muutakin kuin kirjoja), mutta mä joutuisin sen lahjan joka tapauksessa maksamaan ja varmaan valitsemaankin, joten ehkä se viehätys siitä karisisi. :concentrate

Viimeksi muokattu: 30.11.2015 21:59 Dyn.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
30.11.2015 22:08 #15 : Nylkky
Vastaus käyttäjältä Nylkky aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
Jottei meitä miehiä ihan huonoks haukuta nii pitää sanoa että meidän puolesta että kyllä me yllättää osataan ;)

Itse kun en voi tyttöystäväni kanssa voi joulua viettää olen piilottanut 24 lahjaa asuntoon. Päivä kerrallaan vihjeitä antaen saa etsiä. Lahjoissa ei ole kuin viimeine tyyrimmän luontoinen ja muut ovat lupauksia(ruuan laitto, hieronta, siivous)

Voin suositella. Ainoa ongelma oli kämpän koko. Pieneen asuntoo on vaikea piilottaa tavaraa mutta onnistuu mielikuvitusta peliin.

Race like first!
Train like second!
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie, Strato

03.01.2016 14:19 - 03.01.2016 14:28 #16 : Hiistu
Vastaus käyttäjältä Hiistu aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
Vastasin muistaakseni "Jotain hyötykäyttöön tulevaa". Toivoin puurokasaria, tyynyä ja talvisaapikkaita ja nämä toiveet myös toteutuivat. :smile: Hyödyllistä muuta tuli saatua pyjama ja lapaset ja sukkia.

Hyötylahjaksi lasken myös esim. konserttilipun. Tulee käyttöön. :grin: Lisäksi kiva kangaskassi, muumilusikat, cd-levy, värityskirja...

Itse itselleni hankkimani lahjat enemmän osastoa ei-niin-hyödyllistä. Minulla on tapana säilöä itselleni joululahjaksi tavaraa, joka tulee hankittua joskus jo kauan ennen joulua... yleensä siksi, että ovat jotain vähän vaikeammin löytyvää, joka hankittava silloin, kun vastaan tulee. Esim. ostin jo aiemmin syksyllä kaksi kaipailemaani neuvostoliittolaista posliinikettuhahmoa, mutta säästin kaapissa ja jouluna sitten heitä kunnolla ihastelin ja asettelin kirjahyllyyn. Koska joulu. :wink:
Viimeksi muokattu: 03.01.2016 14:28 Hiistu.

03.01.2016 14:27 #17 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Mitä toivot joululahjaksi?
Mun joululahjat jäivät namien tasolle lukuunottamatta mummoa, joka oli tehnyt mulle ja Iivarille villasukat! :grin: Lisäksi saimme "vieraiden käyttöön" kaksi paria neulottuja tossuja. Mummo tietää, että meillä on kylmät lattiat...

Essi Huikuri, KiLLPaTRiCK, Fievre
Uusin jäsen: Ari Maunu