Urheilutapahtumien seuraaminen

Louhikäärme
Pilotti
Louhikäärme loi aiheen: Urheilutapahtumien seuraaminen
19.06.2016 17:36 #1

Jääkiekolle onkin jo oma ketjunsa, joten täällä voidaan turista muista urheilulajeista. :smile:

Olen itse seuraillut meneillään olevaa jalkapallon EM-lopputurnausta. Alkusarjan kisat ovat siitä mielenkiintoisia, että tässä vaiheessa mukana on vielä maajoukkueita tavanomaisten huippumaiden porukan ulkopuolelta. Nytkin kisoissa häärii mm. yllättävän vahvasti pelannut Islanti ja sisukas Pohjois-Irlanti. Walesin tappio johtoasemasta Englannille harmitti aika lailla, sillä sympatiani olivat altavastaajajoukkueen puolella. Mielenkiintoisin tilanne vallitsee nyt F-lohkossa, jonka lopputulos on vielä täysin auki.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Emelie, Piru Naiseksi

19.06.2016 19:09 #2

Haa, olenkin pitkään pohtinut, että tällainen ketju olisi syytä olla olemassa, kiitos Louhikäärme! :D

Minusta on tullut penkkiurheilija vasta muutaman viime vuoden aikana. Puolisoni tutustutti minut tähän ihmeelliseen maailmaan ensin varovasti snookerin kautta ja sitten seuraavaksi huomasin seuraavani jääkiekon mm-kilpailuja. :D Olen huomannut, että osaan fanittaa myös urheilijoita, erityisesti lähellä sydäntä ovat ne tyypit, jotka osaavat olla ammattimaisesti. Eli onnitella toista rehellisesti voitosta eikä saamalla itkupotkuraivareita hävittyään.

Mutta snooker on minusta jännä laji ja Ronnie O'Sullivan hyvänä hetkenään lähes maaginen pelaaja. Jääkiekko on hauskaa taustaohjelmaa kun maalaa figuja, ja onhan siinä oma jännityksensä, jos kyseessä on Suomen peli. Rugbystä seurasin viime syksynä ainoastaan finaalin, mutta sekin tuntui uppoavan, vaikkei minulla ollutkaan suosikkijoukkuetta.

Näitä EM-jalkapallokisoja on tullut seurattua vähemmän, mutta puolikkaalla silmällä kuitenkin. Tein muutaman pelin pitkävedonkin kisojen alussa, veikkasin aina alakynnessä olevaa, joten ei sieltä voittoja herunut, mutta hauskaa se oli silti. Palaan kisojen seuraamiseen ehkä paremmin vasta sitten kun päästään loppupeleihin.

20.06.2016 10:43 #3

Yleisurheilun EM kisat alkavat kohta! Ja pakko on oman lajiryhmäni urheilijoita mainostaa!

Nolon eilinen SE yllätti minut täysin. Niihin olo suhteisiin tuollainen aika on todella kova suoritus. Kolea, sateiseen ja tuulettomaan keliin. Hattua nostan!

Pitkämäki aloitti kauden 84 metrisellä. Turha miettiä sarjaa, koska keli oli mikä oli. Räjähtävä laji ja kylmät olosuhteet eivät sovi yhteen joten kesää innolla odottaen.

Peiponen ollut kauden yllättäjä. Juoksutekniikka ei ole kaunis, mutta lujaa silti menee. Kausi voi tuoda mitä vain hänen kohdillaan.

Moukarimiehet saavat ison luoton itseltäni tänä vuonna. Olympiaraja on koven kova, mutta eipä sitä ole kuin yksi rikkonut MAAILMALLA tänä vuonna.

Omaa lajia en nyt mainosta. Ehkä lähenpänä Rio sitten ;)

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Urheilutapahtumien seuraaminen
01.07.2016 11:41 #4

Huomasin, etten ole seurannut jalkapallon EM-kisoja juuri lainkaan - minä, urheiluhullu! Mutta kesäpäiviin mahtuu niin paljon kaikkea muuta. Jalkapallo ei ole suosikki(penkki)urheiluni, ei, vaikka miten sitä pelien kuninkaaksi ylistetään. Yritän silti joskus vilkuilla sitäkin: pääsisinkö jyvälle pelin hienouksista. Mutta maanosamme mestaruusmittelöt sattuvat olympiavuodeksi, jolloin urheiluähkyä riittää niin, että täytyy valikoida. Niinpä ajattelen, että mikäs pakko sitä on ihan kaikkia lajeja seurata. (Sorry, futisentusiastit!)
Kohta alkavat yleisurheilun EM-kisat, joita koetan seurata. Eläköön tallennusmahdollisuus!

Viimeksi muokattu: 01.07.2016 11:47 : Piru Naiseksi.

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Urheilutapahtumien seuraaminen
01.07.2016 11:56 #5

Talvilajeista paras on naisten takaa-ajo ja kesälajeista seipään karsinta.

Mutta vakavasti, curling on mielenkiintoista katsottavaa, kun se muistuttaa strategioiltaan lautapeliä. Naismakuni on erikoinen, joten tykkään myös katsoa naisten painonnoston raskainta sarjaa. Voimanostoa en tosin tykkää katsoa, kun ne nostosuoritukset eivät ole yhtä näyttäviä kuin painonnostossa.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

Louhikäärme
Pilotti
Louhikäärme vastasi aiheeseen: Urheilutapahtumien seuraaminen
02.07.2016 00:30 #6

EM-futiksen puolella sinnikäs Walesin maajoukkue järjesti juuri ison yllätyksen pudottamalla mestaruussuosikki-Belgian jatkosta. Ottelu oli aika jännittävä varsinkin loppua kohti, kun Belgialaiset hyökkäsivät vimmatusti. Nyt kun vielä Islanti kaataisi isäntämaan niin edessä olisi todella odottamattomat välierät. :shock:

03.07.2016 18:26 #7

Olen jostain syystä ollut aika varmahko Saksan ylivoimaisuudesta, joten oli melkoinen yllätys, kun voitto Italiasta meni niin tiukillle, yhdeksänteen rankkarivuoroon jopa.

Nyt hiukan harmittaa, ettei oikein pysty katsomaan tuota Islanti-Ranska peliä, kun pitää huomenna herätä niin aikaisin lentokentälle. Mutta ehkäpä sitten viikolla Lontoosta löytyy pubi, jossa päästään hämmästelemään sitä miten englantilaiset seuraa urheilua. :p

punnort
punnort vastasi aiheeseen: Urheilutapahtumien seuraaminen
27.03.2017 00:13 #8

Minä olen alkanut penkkiurheilemaan, tarkemmin sanoen katselemaan vanhoja curling-pelejä youtubesta. Pelin säännöt tunnen, strategiat ovat minulta vielä sen verran hakusessa, että ihan kaikkien heittojen tarkoitusta en ymmärrä. Olen myös kaukorakastunut Chelsea Careyhyn, kanadalaiseen naiscurlinginpelaajaan.

Ikävä kyllä se youtube-kanava, jonne kaikki uudet pelit tulevat, ei näy Suomessa.

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

21.04.2017 08:20 #9

Snookerin maailmanmestaruuskisat ovat käynnissä, eilen alkoivat jo toisen kierroksen pelit. Viime vuonna näitä tuli seurattua ehkä hitusen toisella silmällä ja vasta loppupuolen pelit kiinnostivat enemmän, mutta tänä vuonna päätin sitoutua asiaan ihan eri tavalla alkamalla veikkaamaan jokaisen ottelun voittajaa. Kertoimet eivät päätä huimaa, mutta nyt tulee seurattua jokaista peliä paljon suuremmalla mielenkiinnolla kuin aiemmin. Maailman mestari -veikkauksenikin on vielä ihan hyvässä hapessa, arvaamastani kuudesta pelaajasta vasta yksi on tippunut pois kisasta. :P

21.04.2017 13:04 #10

O'Sullivan voittaa maailman mestaruuden ;)

Eilinen jakso oli kyl niin hienoa peliä että sitä teki mieli katsoa. Täytyy tänää kattella sitten seuraava jakso et näkee kuin Murphyn käy

21.04.2017 13:18 #11

^ Kova luotto sulla on siihen. :D

Mutta totta kyllä, että jos eilisen kaltainen homma jatkuu, niin todennäköisyydet ovat korkeat. Ja onhan mullakin O'Sullivan yhtenä mahdollisena maailmanmestaruusehdokaana veikattuna, vaikkakin pidän itse Selbyä kaikista todennäköisimpänä voittajana. Tai sitten nuori Kyren Wilson yllättää.

21.04.2017 15:59 #12

Joo luotto on O'Sullivaniin ja kova. Vielä kun o muuttanut peli tapaansa viime vuodesta paljon. Mut ootko enemmän analysoiva katsoja eli mietit mitä palloa ajetaan seuraavaksi? Itse huomannu tässä rupevan kommentoimaan välillä hyvinki äännekkäästi (yksin) ratkaisuja. Kuten Sherlbyn "lyönti"pallo toissa päivänä.

Nebu
Upseeri
Nebu vastasi aiheeseen: Urheilutapahtumien seuraaminen
21.04.2017 23:33 #13

Snooker on kyllä meilläkin yksi suosikkilajeista. Nyt vain on jo monta vuotta mennyt ilman sen kunnollista seuraamista, kun ei näy Eurosport - mutta onneksi on YouTube :smile:.

Seuraakos muuten kukaan täällä baseballia? Nyt kun kausi on aivan hetki sitten päässyt regular seasonin puolesta kunnolla käyntiin, on vähintäänkin rapeat 160 peliä ihmeteltävänä (hyväsä lykyssä enemmänkin, jos oma joukkue sattuisi tänäkin vuonna pääsemään pitkälle). Itse en kyllä todellakaan pysty - tai edes jaksa - jokaista peliä katsoa, mutta vaikka vain osan kotiotteluistakin seuraamalla pääsee todella hyvään tunnelmaan mukaan.

Nykyaikana kun syöttäjien taso on uskomattoman kova, vaatii peli lyöjiltä paljon ja parhaimmillaan (tai pahimmillaan) yksi vuoro menee ilman ensimmäistäkään osumaa. Mutta kyllä ne onnistumiset ja tiukat tilanteet sitten ovatkin hyvää katsottavaa. Ja joskus sitä vain ihmettee, kuinka syöttäjien käsi kestää (no, ei se kyllä aina kestä), kun usein pallo lähtee yli 90 mph näpeistä liikkeelle, ja parhaimmillaan mennään sitten jo toista sataa. Itse en lyöjän paikalla edes näkisi tuollaista palloa, kun koppari hanska jo napsahtaa :smile:.

Moonlet News - Tiedeuutisblogi

Viimeksi muokattu: 21.04.2017 23:35 : Nebu.

22.04.2017 12:56 #14

Nylkky kirjoitti: Mut ootko enemmän analysoiva katsoja eli mietit mitä palloa ajetaan seuraavaksi?

Joo, välillä. Nyt kun on toista vuotta seurannut aika aktiivisesti, niin osaa välillä aika hyvin jo pohtia erilaisia mahdollisuuksia. Vielä se vaan rajoittuu siihen, että pohdin seuraavaa palloa mutta en osaa sitten analysoida mahdollista päällevetoa.

Nylkky kirjoitti: Snookker näyttää viel tvs nii helpolta joten menin kavereiden kaa kokeileen. No ei ihan 100 breakiä saatu ;) paras oli varmaa 20 pistettä.

:D Joo, se on vaikeeta. Itse en ole vielä kokeillut, mutta kuvittelisin, että mulle jo pelkästään se, että saa valkoisen liikkeelle ja osumaan haluttuun palloon, on saavutus.

Nebu kirjoitti: Nyt vain on jo monta vuotta mennyt ilman sen kunnollista seuraamista, kun ei näy Eurosport - mutta onneksi on YouTube :smile:.

Oletko kokeillut Eurosport playeriä? Meillä on se, jotain 5 euroa kuussa se kustantaa, ja sillä näkee niitä spessukanaviakin.

04.05.2017 12:56 #15

^ No ei tullut voittoa O'Sullivanille snookerista, vaan Selby sen sitten vei. Ei kyllä ollut kovin vauhdikas finaali, Selby ja Higgins ei kumpikaan ole oikein show-miehiä...

Huomenna perjantaina alkaa sitten puolestaan jääkiekko.

04.05.2017 14:12 #16

Ei voittanut ei :(

No finaali oli kuitenkin ihan hyvää vaikkeivat olekkaan show miehiä. Jääkiekon ehkä skippaan

09.05.2017 09:35 #17

Ammun itseeni jalkaan kun sanon tän.

Leijonat pelaa kuin huukahjat! Itse yksilöurheilijana kokenut haukkuja epäonnistuessanibniin jotenkin "tuntuu" hyvältä ku jääkiekkoilijat saavat murtumia egoonsa.

Hyviä pelaajia suomella on mutta joukkuelaji on joukkuelaji. Jos peli ei suju yhdessä siittä ei tule mitään. Sen näki eilisessä tsekki pelissä. Liiallinen usko et ollaan hyviä nii peli murtuu palasiksi.

Se olisi pakko voitto eressä. Epäilyksen peikko iskenyt itseeni ja epäilen ettei tuosta montusta nousta heti.

Kiitos ja anteeksi.

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Urheilutapahtumien seuraaminen
09.05.2017 14:02 #18

Rupesin katsomaan eilistä matsia tallenteena töitten jälkeen. Kun aikaa on niukalti, niin - myönnettäköön - kelaan tallennetta eteenpäin, haluan löytää ns. parhaat palat ja onkia selville, kannattaako ottelua katsoa lainkaan. Eilen näytti hyvältä, liiankin hyvältä ja kerkisin ajatella: millaisen ryhmän Tsekki onkaan lähettänyt kisoihin! Mutta sitten rysähti Ruotsi-otteluista ikävän tuttuun tapaan, ja vastustaja lappoi maalin toisensa jälkeen. Mieleeni jopa juolahti, että Tsekin joukkueessa oli juonittu valmiiksi tällainen taktiikka: annetaan Suomen tuudittautua siihen, että vastustaja on torkuksissa ja antautunut, ja hyökätä kolmannessa erässä niin myöhään, että Suomi ei shokin jälkeen saa enää rivejään kootuksi.
Niin tai näin, vastustaja oli tällä kertaa tehokkaampi. Onneksi jääkiekko on nopea peli, ja muutos Suomen joukkueessa yhä mahdollinen - onhan siellä taitavia pelaajia.

20.05.2017 19:15 #19

Nyt vähä käret vapisee mut kuuluukin. MM näyttö tsekeis huomenna. Ranking numero 4 joten vähä enemmän jännittää

Jos haluut seurata huomenna 9 aikoihin kisaa alla olevast linkist pääsee kisajärjestäjien lähetyksee

www.ceskatelevize.cz/porady/10183677624-...ep-druzstev-v-chuzi/

Paikalla 0 jäsentä ja 41 vierailijaa: