09.08.2016 16:59 #1 :: punnort
Evoluutioteoria
On täyttä kukkua väittää, että ihminen olisi kehittynyt dinosauruksista.
09.08.2016 17:50 #2 :: Epeli_88
Evoluutioteoria
Täysin samaa mieltä. Mites nisäkkäistä?
09.08.2016 22:34 #3 :: Rasimus
Evoluutioteoria
Vaikuttaa siltä, että jollakin on ollut taas tylsää.

09.08.2016 22:45 #4 :: punnort
Evoluutioteoria

Rasimus kirjoitti: Vaikuttaa siltä, että jollakin on ollut taas tylsää.

Niin on. Tarkoitus oli houkutella joku tiedettä tuntematon tieteenpuolustaja väittämään ihmisen keittyneen dinosauruksista, mutta juoni näyttää epäonnistuneen.

(Oikeastihan nisäkkäiden ja dinosaurusten kehityslinjat erosivat kauan ennen dinosauruten syntymää.)

10.08.2016 16:16 #5 :: punnort
Evoluutioteoria
Esitetään vielä tällainen tietokilpailukysymys: Mikä seuraavista on läheisintä sukua krokotiilille?

a) Tiikeri
b) Sisilisko
c) Varpunen
d) Boa
Muokannut 10.08.2016 16:18 punnort
10.08.2016 20:15 #6 :: Mustelmann
Evoluutioteoria
Vastaan sisilisko, sillä kumpikin laji osaa pudottaa häntänsä ja käyttää sitä lyömäaseena. Jos joku väittää muuta, laitan ketjun lukkoon.
11.08.2016 09:26 #7 :: Rasimus
Evoluutioteoria
Mä voisin nokittaa väittämällä, että ihminen ei todellakaan ole polveutunut apinoista...
Muokannut 11.08.2016 09:27 Rasimus
11.08.2016 11:59 #8 :: LordStenhammar

11.08.2016 13:19 #9 :: punnort
Evoluutioteoria

MannhaiKotka kirjoitti: Jos ihminen on polveutunut apinoista, niin miksei apina itse ole kehittynyt siitä mihinkään? Vai onko? Vastatkaa tiederajoitteiselle.

Siksi, että "kehittyminen" on inhimillinen, subjektiivinen käsite, eikä luonnollinen kategoria. Evoluutio sopeuttaa olioita niiden elinympäristöihin eikä yritä tehdä niistä "kehittyneitä". Apinat ovat sellaisinaan sopeutuneet omiin elinympäristöihinsä.

Ja vastaus tietokilpailukysymykseeni: Varpunen on läheisintä sukua krokotiilille. Muut matelijat haarautuivat dinosaurusten kehityslinjasta aiemmin kuin krototiilieläimet, ja linnut ovat (ainoat) suorat dinojen jälkeläiset.

Rasimuksen uudelle väitteelle olisi kiva kuulla perustelut.

11.08.2016 13:33 #10 :: Dyn
Evoluutioteoria
Ihminen ei ole polveutunut apinoista, apinoilla ja ihmisillä on yhteinen esimuoto.

Jos joku haluaa keskustella aiheesta vakavasti, avatkoon uuden ketjun oikealle alueelle.