• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 3 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 110 päivää sitten)

Pikkujoulujen viettäminen

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
05.12.2017 09:56 #1 : Hiistu
Onko teidän loppuvuoden ohjelmassanne pikkujouluja?

Minulle pikkujoulujen viettäminen on ollut pitkään vierasta perinnettä. Olen ajatellut, että pikkujoulut liittyvät jotenkin siihen, että lähdetään jonnekin ns. kylille juhlimaan. En oikein ole semmoista juhlimaan lähtevää sorttia. Jossain vaiheessa vasta oivalsin, että pikkujoulut voivat tarkoittaa myös sitä, että viettää aikaa ja ikään kuin pientä joulujuhlaa sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa haluaa viettää aikaansa, mutta joiden kanssa ei vietä joulupyhiä. Olen tosin viettänyt pikkujoulua myös yksin kämpällä, paistamalla joulutorttuja ja keittämällä glögiä kaikessa rauhassa itsekseni. Tänä vuonna istuin kaverin kanssa niin ikään kotosalla syömässä joulutorttuja ja kuuntelemassa joulumusiikkia. Joten minulle oleellisinta ei ehkä olekaan se, mitä ohjelmaa on ja missä, vaan joulutortut. Tai siis…

Millaiset teidän mielestänne ovat onnistuneet pikkujoulut? Kaipaatteko esim. hauskaa ohjelmaa vai rauhallisempaa tunnelmaa? Millaisella porukalla olette mieluiten liikkeellä?

Mainoksena: Risingin väen pikkujoulut 9.12. Jos liikutte tuolloin Helsingin suunnalla tai liike mahdollisesti suuntautuu Helsinkiin, siellä on tarjolla yhdessäoloa (täysi-ikäisille, oletan. Koska tapaamispaikkana oluthuone.)

• kyty
05.12.2017 14:04 #2 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Pikkujoulujen viettäminen
Parhaat pikkujoulut ovat ihan kavereiden kesken jonkun kotona. Mieluiten ilman örvellysmeininkiä. Kutsu isompaankin tapahtumaan käy jos se örvellys ei toteudu. Itsellä ei ole enää tosin ollut kutsuja pikkujouluihin, enkä ole sellaisia itsekään järjestänyt, mutta se sopii hyvin koska en ole muutenkaan mitään juhlijatyyppiä... :wink: Koko joulunalusaika on tavallaan yhtä pidempää pikkujoulua kun muutamana iltana keittelee glögiä, syö pipareita ja katsoo samalla Netflixiä.

05.12.2017 17:11 #3 : Mustelmann
Vastaus käyttäjältä Mustelmann aiheessa Pikkujoulujen viettäminen
Kaikki joulukuussa pidetyt pikkujuhlat tuntuvat pikkujouluilta. Olin viikonloppuna kaverin luona saunomassa oluen avustuksella ja tunnelma oli aika jouluinen, vaikka kyse olikin vain tavallisesta illanvietosta. No, kaverin vaimo paistoi joulutorttuja, joten oli siinä vähän oikeaakin joulua mukana.

Superheroes are real when they're drawn in ink.

09.12.2017 08:41 #4 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Pikkujoulujen viettäminen
Joulu on töissä kiireisintä aikaa, joten pieni katkos arjen paahtamiseen on tervetullutta. Tänän vuonna vietettiin työpaikan pikkujoulut Itsenäisyyspäivän aattona. Työnantajalta oli käytettävissä parisen kymppiä ja loput meni omakustanteisesti. Noin puolet koko työpaikasta oli mukana, eli n. kymmenkunta henkilöä. Käytiin syömässä ja tietenkin nautiskeltiin alkoholipohjaisia virvoitusjuomia. Nosteltiin maljoja Suomelle. Pidettiin hauskaa. Työpaikan pikkujoulujen lisäksi ei nykyisin tule muita pikkujouluja vietettykään. Oikeastaan ihan hyvä. Ei riittäisi aika, eikä kestäisi kunto... :wink: Minusta pikkujoulut on tarkoitettu vietettäväksi työkavereiden ja/tai ystävien kesken, juuri näiden keitä ei sitten pyhinä tule tavattua.

Lapsena kotikylän järjestämät pikkujoulut olivat tärkeät. Seurantalolle kokoontuivat kaikki kaverit ja tutut. Ohjelmassa oli aina joululauluja, näytelmä (tuli oltua näissä itsekin pari kertaa mukana), joulupuuro, arpajaiset ja ah, niin tärkeä joulupukin vierailu. Hyviä muistoja.

• Strato hahmo
  • Strato
12.12.2017 17:21 #5 : Strato
Vastaus käyttäjältä Strato aiheessa Pikkujoulujen viettäminen
Yleensä en pikkujouluista välitä (mitä nyt nuorempana vanhemmat pakottivat juhlimaan sukulaisten kanssa), mutta tänä vuonna yllättäen onkin vuorossa 3 pikkujoulut perättäisinä päivinä. Periaatteessa 6, mutta aikataulullisesti 3 on realistista, sillä kaikki muut ovat vähän päällekkäin. Saa nähdä kuinka kunto kestää :eek:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

LordStenhammar, Nafisan, Tuomas Anttonen
Uusin jäsen: Tuomas Anttonen