• Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 12 päivää sitten)
    • Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 84 päivää sitten)

Pukeutuminen

• punnort hahmo Kirjoittaja
  • punnort
13.03.2020 20:24 #1 : punnort
Pukeutuminen kirjoittanut punnort
Tein juuri kotisivustolleni sivun, jossa esittelen vaatekaappiani ja päätin viritellä täälläkin keskustelua. Kuinka pukeudutte? Tavoitteletteko tiettyä tyyliä vai heitättekö niskaan mitä sattuu? Oletteko pikamuodin ystäviä?

Minä pukeudun aina farkkuihin ja t-paitaan. T-paidoistani suuri osa on omia painatuksia, ja loput on huolellisesti valikoitu nettikaupoista. Ostan ehkä viitisen t-paitaa vuodessa, ja farkkuja aina sitä mukaa kun entiset hajoavat. Tänä vuonna olen hankkinut neljä t-paitaa, ja saattaa olla, että loppuvuonna en osta enää lisää. T-paidoissani kauhuaiheet ja puujalkavitsit näyttelevät suurta osaa. Musta on pääasiallinen värini, eli siellä pimeämmällä puolella on pukeutumistyylini, vaikken mitään alakulttuuria pyrikään edustamaan.

Ja kyllä, olen yli neljänkymmenen, joten en todellakaan pukeudu ikäni mukaisesti.

Muotisivuihini voi tutustua tästä: fiktio.wikidot.com/muotisivut

Virtuaalinen pöytälaatikkoni:
fiktio.wikidot.com/

13.03.2020 23:53 #2 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Pukeutuminen
Kesäisin karderööbi on yleensä bändipaita, farkut ja kuuskakkosen armeijatakki. Muijan vaatekomerosta löytyy kivoja hippikuteita, nuttuja, huiveja ja muita, joita joskus tulee pidettyä. Talvella täytyy sitten usein pukeutua niin kuin joku pilkkimies, ja siinä saa tyyli jäädä sivuosaan. Pidempään on myös ollut agendana pukeutua mahdollisimman "köyhän näköisesti", etteivät puolitutut vain pidä minään elostelijana, heh heh.

Taidan olla ainoa kunnon hevari tässä kylässä. Yhtään lajitoveria ei ainakaan ole tullut vastaan. Paikallinen nuorisokin on kaikki noita lippalakkiin ja lökäpöksyihin pukeutujia.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

14.03.2020 00:25 #3 : Astorethein
Vastaus käyttäjältä Astorethein aiheessa Pukeutuminen
Bändipaidat ovat minunkin pukeutumiseni kulmakivi. Mitä kyseenalaisempi ja härskimpi painatus, sitä parempi. Pitkähihaisen Impaled Nazarene-paidan RK-62-siluetit menevät tosin jo niin "oikeistolaiseksi", ettei sitä kehtaa ihan joka päivä pitää. Rock/metal näkyy tyylissäni muutenkin, eli nahkatakki ja rässiliivi ovat päällä melkein aina, kun lähden kotoa ulos.

Jos Stenhammarilla toinen painotus on köyhäily, niin minulla se on kieltämättä jonkinlainen herrasmiestyyli. Niinpä suosin villakangastakkia, kauluspaitoja ja liivejä ilman rässiä silloin, kun se tilanteeseen sopii.

• Rinja
14.03.2020 01:32 #4 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Pukeutuminen
Minun perusvaatetustani ovat pitkään olleet conipaidat, hupparit ja farkut. Nyt minulla on kuitenkin ollut jo jonkin aikaa menossa pukeutumisidentiteetillinen kriisi, koska aloitettuani viime keväänä toimistotöissä olen käyttänyt työpäivinä ei-printtipaitoja, villatakinomaisia pukineita sekä mustia suoria housuja. En koe sitä "omaksi" tyylikseni (siinäkään heikossa mielessä kuin koskaan olen minkään pukeutumistavan kokenut), mutta olen kyllä selvästi jo vähän vieraantunut conipaidoista ja huppareista kun tulee vähän kummallinen olo niitä laittaessa viikonloppuna päälle.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

14.03.2020 08:51 #5 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Pukeutuminen
Minä myös olen bändipaitojen ystävä. Musta t-paita, farkut ja huppari ovat peruskalustoa. Omistan myös jonkin verran hupipaitoja. Kotona suosin rentoa verkkarit/pyjamahousut & hihaton toppi yhdistelmää, topit ovat tv-sarja/elokuva voittoisia painatuksiltaan. Koska olen lyhyt, haluaisin käyttää enemmän korkeampikorkoisia kenkiä, mutta jalkani väsyvät niissä nopeasti (ja minulla on paha tapa taittaa nilkkani korkeiden korkojen kanssa), tyytyminen on siis useimmiten tasapohjaisiin tennareihin ja peruskenkiin. Hyvä välivaihtoehto on kiilapohjaiset kengät, mutta niissäkin on oma työnsä löytää sellaiset, jotka tuntuvat koko päivän mukavalta jalassa.
Hameita ja mekkoja karsastan ja käytänkin niitä yleensä vain silloin kun tarve vaatii.

• kyty
14.03.2020 17:22 #6 : kyty
Vastaus käyttäjältä kyty aiheessa Pukeutuminen
Farkut ja t-paita, usein printillä. Eli minunkaan pukeutumiseni ei ole ns. ikäiselleni soveliasta, jos kysytään niiltä tyypeiltä joiden mielestä kaikkien neljääkymppiä lähestyvien tai sen ylittäneiden pitää alkaa pukeutua tietyllä tavalla, mikä se tapa sitten onkaan. Oma ongelmani tosin on se etten edes tiedä miten haluaisin pukeutua ja mikä minulle edes sopii, mikä on ehkä yksi syy helppoon pukeutumiseen. Uudet tennarit haluaisin ostaa, mutta alan jo miettiä ovatko tennarit enää minua varten, vaikka en ikinä ajattele kenestäkään muusta että onpas tuo liian vanha käyttämään tennareita. :blush: No, ovathan ne huonot jaloille... Nykyään kyllä muutenkin vähän arastelen "nuorten ihmisten kauppoja" ja kun viimeksi ostin farkut farkkuliikkeestä, tunsin olevani täysin väärässä paikassa.

18.03.2020 23:31 - 18.03.2020 23:35 #7 : Echramath
Vastaus käyttäjältä Echramath aiheessa Pukeutuminen
Itselläni on aika paljon printtipaitoja, lähinnä kun niitä tulee ostettua päissään netistä, hirveän helppoa nykyään ja kootkin menevät yleensä oikein. Osan olen kyllä ostanut selvinpäinkin. Eri bändeiltä ja jotain Twin Sixin fillarikulttuuripaitoja ja jostain coneistakin. Niillä voi mm. viestittää ettei ota itseään ihan liian vakavasti. Niitä voi käyttää kesällä, lomalla ja vastaavasti muiden ollessa lomalla, kun on muutenkin kepeä tunnelma – ja yleisesti muutenhan ei tarkenekaan. Jostain puolivälistä toukokuuta puoliväliin syyskuuta, ehkä. Kielsin kyllä itseäni ostamasta enempää kun nuokaan eivät kulu tällä vuosikymmenellä loppuun.

No mitäs muuten voi käyttää. Tietenkin kauluspaitoja , koska niitä nyt voi käyttää oikeastaan ihan missä vaan, missä nyt oleskellaan tulematta erityisen hikiseksi tai likaiseksi. Olennaistahan on vain, että kun ei käytä kravattia, jättää ylimmän napin auki sekä käyttää niin matalakauluksista aluspaitaa, ettei se näy. Ja kokoa ei kannata mitata kauluksesta, niin kuin jotkut jostain syystä ehdottavat, vaan nimenomaan että se istuu hartioista. Hifistelijät tiettävästi leikkevät vielä sivut ihonmyötäisiksi, mutta itse en viitsi jo siitäkin syystä, että tapaan lihoa kilokaupalla satunnaisesti.

Kauluspaita on muuten siitäkin hauska, että tunkemalla sen housuihinsa saa pidettyä selkänsä lämpimänä vaikka ajaisi etukenossa asennossa pyörällä töihin, näin pitkällä torsolla se ei oikein muuten tuppaa onnistua.

Erikseen skenenä on tietysti tunkea kauluspaita jonkun sortin villapaidan alle. Ihan kätevää kylmässä toimistossa. Hivenen kokoomushenkistä/nedflanders-tyyppistä vaikutelmaa voi tosiaan pehmentää hankkimalla armeijan tai poliisivoimien villapaidan, jota voi sitten taas pehmentää liittämällä siihen joukko-osastotunnukseksi sateenkaarilipun. Jotainhan siihen V-aukkoiseen paitaan joka tapauksessa pitää tunkea siihen aukon täytteeksi, ja kaulus on aika looginen valinta. Kauluspaita kurkistelemasta O-aukkoisesta paidasta en oikein tajua...

Melkein kaikki vaatteeni (paitsi osa alusvaatteista ja ne printtipaidat) ovat joko Varustelekasta tai UFF:ilta. Kirpputoreilta löytyy miesten vaatteita niin hankalasti, ettei niitä edes viitsi etsiä, UFFilla voi kammata haluamansa räkin hyvin nopeasti. Yksiväriset armeijahousut taskuilla tai ilman ovat erinomaisia käyttöhousuja, mutta oikean ylijäämän varastot näyttävät ehtyneet (Saksan armeijan harmaiden molskihousujen uusioversiot ovat ihan hyviä kyllä). Ihan asiallisen asukokonaisuuden saa siis muutamalla kympillä.

Tässä joka tapauksessa allekirjoittanut sarjisfestareiden jatkoklubilla vaatimassa rakkautta tai ainakin sydänemojeja maailmaan.

( Henry kuvas )

Viimeksi muokattu: 18.03.2020 23:35 Echramath.

19.03.2020 00:57 - 19.03.2020 00:59 #8 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Pukeutuminen
Jos kuvilla aletaan pelaamaan, niin siinä vähän syksyistä pultsareiden katumuotia. Selvästi pulloja keräämässä ollaan.

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.
Viimeksi muokattu: 19.03.2020 00:59 LordStenhammar.

19.03.2020 20:21 #9 : Astorethein
Vastaus käyttäjältä Astorethein aiheessa Pukeutuminen
Olet kyllä vienyt tyylisi liian pitkälle, koska edes oikeat kodittomat eivät näytä noin kodittomilta. Ei vaan, hieno otos ja kelpaahan tuollaisessa asussa laahustaa kellastuvien lehtien putoillessa niskaan.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: LordStenhammar

25.03.2020 20:01 #10 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Pukeutuminen
Olen aina inhonnut pukeutumista ja kaikenlaista tälläytymistä. Minulla ei ole mitään erityistä tyyliä, koska olen yksinkertaisesti liian laiska ollakseni aamuisin mitenkään valikoiva. Tiettyjä periaatteita minulla silti on, joista en helpolla tingi:

En halua näyttää kävelevältä ketjuvaateliikkeen mainokselta, joten ostan vaatteet pääsääntöisesti kirpputoreilta. Tässä yhtenä syynä ovat myös eettiset periaatteet, sekä taipumukseni käyttäytyä vaatekaupoissa kuin takapuoleen ammuttu. Verkkokauppalinjalle en myöskään ole vielä suostunut lähtemään. Kirpparit ovat siitä käteviä, että kun ostaa vanhoja tai vanhahkoja vaatteita, ihmiset saattavat luulla, että minulla on joku tyyli, vaikkei ole. Paljon minulla on myös käytössä tätini vanhoja vaatteita.

Eli ulkonäkö ei ole täysin yhdentekevä asia minulle. Yksinkertaisia sääntöjä on, kuten ei liikaa erilaisia kuvioita, ei mitään rikkinäistä, eikä mielellään mitään kulunutta ja nyppääntynyttä, vaikka nykyvaatteet hajoavat helpolla ja poikkeuksia on pakko tehdä. Ja säännöllinen vaatteiden vaihto on erittäin tärkeää, kauhistelen välillä niitä ihmisiä, jotka vaikuttavat omistavan tasan yhdet lökärit ja hupparin, joilla vetävät kesät talvet ja luultavasti nukkuvatkin ne päällä.

Niin, hatut. Hatut ovat aina hyvä keino antaa vaikutelma että on panostanut ulkoasuunsa. Kuten olen keräilyketjussa sanonut, minulla on paljon erilaisia hattuja, joita käytän aina kun mahdollista. Pitäisi kai nimetä ne.

26.03.2020 12:44 #11 : Astorethein
Vastaus käyttäjältä Astorethein aiheessa Pukeutuminen

Adolfina Romanov kirjoitti: En halua näyttää kävelevältä ketjuvaateliikkeen mainokselta, joten ostan vaatteet pääsääntöisesti kirpputoreilta.

Kyllähän ne kirpparivaatteetkin on luultavasti ostettu alunperin jostain ketjuvaateliikkeestä.

26.03.2020 14:27 #12 : Adolfina Romanov
Vastaus käyttäjältä Adolfina Romanov aiheessa Pukeutuminen

Ovathan ne, mutta kuten sanoin, ostan vanhoja ja vanhahkoja vaatteita, sellaisia, mitä ei ketjuliikkeistä ole löytynyt enää moneen vuoteen. Muoti muuttuu yllättävän nopeasti.

Uusin jäsen: Joku