• Hiistu hahmo Kirjoittaja

30.04.2021 19:34 #1 :: Hiistu
Vappua
Mitä kuuluu vappuunne? Onko/oliko koleaa tai kivaa?

Oma vapunviettoni ei ole mikään varsinainen hurjuuden multihuipentuma: Olen säästänyt ilmaisjakelulehden sanaristikon, jonka voin nyt viikonlopun kunniaksi ratkoa.  Kotisimaa on pullo ja jotain munkkipalluroita. Soittimessa kevyintä mitä hyllystä löytyi, mikä nyt tarkoittaa Savage Gardenia. Ihan leppoista.
Muokannut 30.04.2021 19:35 Hiistu
Tykännyt: Kuurankukka

30.04.2021 20:19 #2 :: Pisania
Glada vappen, allihopa.

Katselen YouTubesta taas kerran Whose line is it anyway -klippejä ja jännitän maha solmussa käynnistyykö seinän takana jossain vaiheessa hillittömät vappupirskeet. Sieltä on nimittäin tapana perjantai-iltaisin kuulua möykkää pikkutunneille asti ja usein jää yöunet aika vähille. Nyt vaikuttaisi olevan rauhallista, ehkäpä lähtivät ulos juhlimaan. Fingers crossed.

Muok. Pääsin sittenkin vähän vapun makuun. Kävin tänään kääntämässä veljen luona ja sain kotiinviemisiksi pullollisen itse tehtyä simaa. En edes muista koska viimeksi olisin juonut minkäänlaista simaa. Fläshbäkkiä pukkaa...

Muokannut 01.05.2021 14:43 Pisania

30.04.2021 20:50 #3 :: Piru Naiseksi
Vappua
Kyllähän tämä normaalista vapusta poikkeaa: tanssit ja markkinahumu puuttuvat, vappupallojen seassa riehuu inhojen elektronimikroskooppisten piikkipallojen armada, Uimahallitkin se pikku turjakkeisto on suljetuttanut - jo viideksi kuukaudeksi, eikä helpotus häämötä. En innostu etäsitäetätätä-viihdeohjelmista - ne eivät useinkaan ole kovin kasonen korvike yksineläjälle. Viime vuonna tällaiset oivallukset olivat uutta ja ehkä kiehtoivat hieman, vaikka vastikkeelta maistuivat. Etätapahtumat ovat sinänsä kannatettavia -  JOS ne ovat oma valinta eikä AVIn ukaasien johdattelemaa.
Nyt on tosin niin kylmää, että saattaisin mieluusti viettää kotivappua tanssilavalle tai huvipuistoon lähtemisen sijasta.
Lähipäivinä on kiinnostavaa kuulla, miten paljon erilaiset järjestyshäiriöt ja kahnaukset julkisilla paikoilla ovat vähentyneet ja ovatko ne kenties siirtyneet yksityistiloihin.
Kaikesta huolimatta: iloista vappua! Virukset eivät vie kevättämme.

30.04.2021 21:36 #4 :: LordStenhammar
Vappua
Katson hajamielisesti Sormusten herraa telkkarista ja kaljaa hiljalleen lipitän. Anopilta tuli pari pulloa kotitekoista simaa. Ensi vuonna lähden kyllä marssille, mikäli sellainen järjestetään.

01.05.2021 00:54 #5 :: HourglassEyes
Vappua
Riensin töistä suurin odotuksin kylmän siiderin ääreen kotiin. Jokusen purkin ja perinteisten puhelujen jälkeen on pakko taipua joko siihen ajatukseen, että vappua ei vain ole kiva juhlia ilman seuraa. Penskasta asti on tottunut kotikasvatukseen, että vappu on (tai oli ainakin) työväen juhla ja silloin vedetään suvun/kavereiden kanssa ns. persukseet olalle ja kuunnellaan Irwiniä aamun tunneille. - Musiikista en tälle vapulle valita, kun sen sai itse valita (Pat Boone, Iron Maidenia parin albumin verran ja jostain syystä Clifters + jotain sekalaista päälle youtubesta) , mutta hieman ankeaa on ollut varsinaista seuraa. No, ehkä huomenna kykenee sitten ainakin muuhun kuin vakipizzerian tilaukseen... Joten oikein antoisaa vappua kaikille risinglaisille! Toivotaan että juhlinta voi olla parempaa ensi vuonna!

• kyty

01.05.2021 13:20 #6 :: kyty
Vappua
Taitaa olla ensimmäinen vappu kun kotoa ei löydy serpenttiiniä, mutta on tippaleipiä ja kotitekoista simaa. Eilinen meni hieman hiljaisissa tunnelmissa lähinnä juoden sitä simaa ja katsoen telkkaria, mutta äänistä päätellen muu maailma juhli paljonkin. Tänään olisi tarkoitus hieman ulkoillakin, sekä hakea ravintolasta ruokaa mukaan. Ehkä tavata yhtä tuttua ja nostaa malja, turvaväleillä tietenkin, koska ei tässä mitään kylki-kyljessä pidettyä vappupiknikkiä voi tehdä, mutta tämä on vielä hieman auki. Kai monet menevät joka tapauksessa piknikille, vaikka en edes tiedä että onko jossain Kaivopuistossa samanlainen tungos kuin yleensä vai noudattaako suurin osa suositusta olla kokoontumatta keskustaan. Ja onhan siellä aika kylmäkin. Vähän kaipailen lapsuuden vappukävelyitä kun mentiin ostamaan vappupallo, ja vaikka olen varsinaisista vappujuhlinnoista ollut aina vähän syrjässä niin olisihan se kiva jos olisi jotain vappuhulinaa. En ole ylioppilaslakkiakaan vetänyt päähän sitten ylioppilasjuhlien. Ehkä joskus vanhempana vielä innostun vetämään sen päähän.

02.05.2021 15:56 #7 :: Kuunliekki
Vappua
Eilen käytiin veljeni luona. Muutoin on vietetty kotilapsiperhevappua. Toisin sanoen on laitettu serpentiiniä, puhallettu ilmapalloja, syöty tippaleipää, juotua kaupan simaa ja muistutettu esikoiselle että foliopallo voi hajota liian rajuissa leikeissä.

02.05.2021 18:45 #8 :: Mustelmann
Vappua
Olin vappuaattona töissä, kuten työväen juhlaan sopii, mutta vappupäivänä sain sentään vaihtaa vapaalle. Joimme kaverin kanssa kaljaa runsain mitoin ja kuuntelimme vanhaa rock and roll-musiikkia vinyylilevyltä. Vappu ei siis tuonut illanviettoon mitään uutta, tosin aluksi nautimme kyllä munkkikahvit.

02.05.2021 22:39 #9 :: Fiktiivi
Vappua
Lähiympäristön kaupat olivat varautuneet huonosti vappuun ja tippaleivät olivat päässeet loppumaan. Onneksi olin ottanut vähän ennakkoa, mutta ellei niitä vielä löydy jostain, tippaleivätön toukokuu on tosiasia. Vappusairastelu ei ollut hauskaa, mutta toisaalta oli oikein hauskaa viettää Pet Shop Boys -vappua kotikatsomossa  ja tulkita tuttuja biisejä epävireisesti.

03.05.2021 09:30 #10 :: Morgan Blood
Vappua
Oikein kiva vappu. Pidettiin kyllä vappupiknik, mutta kokonaisen kolmen ihmisen poppoolla. Aluksikaan ei vapun pitänyt olla iso, mutta sitten ihmiset vielä peruivat tulemisiaan. Lopputuloksena oli minä, naisystäväni ja yksi hänen ystävänsä. Hauskaa oli silti! Hyvät eväät, kuoharia, roseta ja pari olutta. Kaukana on nuoruuden säätövaput, mikä ei edes tuntunut erityisen huonolta tänä vuonna. Nyt lienen oikeasti sielultanikin kolmikymppinen :D

• kyty

03.05.2021 11:39 #11 :: kyty
Vappua
Aika vähänlaisesti näkyi ihmisiä kun kävin vappupäivänä ulkona, eli hyvin olisi voinut järjestää koronaturvallisen kilistelyn. Se jäi kuitenkin väliin koska ystävä jäi hengailemaan muiden ihmisten kanssa, mikä ei harmittaisi niin paljoa jos emme olisi jo sopineet aikaa ja jos en olisi ollut käytännössä lähtövalmiina kotona odottelemassa. Vaihtoehtona olisi ollut odotella milloin hän on valmis, mutta koko juttu sitten peruuntui koska en voinut itse odotella iltaan asti.

No jaa, ainakin on vielä tippaleipiä ja simaa, niitä saa näköjään syödä pitkälti vapun jälkeen koska yliarvioin tarvittavien munkkien+tippaleipien määrän (mikä ei liity peruuntuneeseen piknikiin). Lieköhän muilla samaa ongelmaa? Onko nurkissa ylimääräisiä tippaleipiä, joita kukaan ei ehtinyt syödä, sellaisia vapputähteitä?

03.05.2021 13:43 #12 :: Adolfina Romanov
Vappua
Meillä haettiin perinteisesti noutoruoka kaupungin parhaasta kiinalaisesta. Tai varsinainen perinne on ollut käydä samaisessa ravintolassa buffetlounaalla, mutta eräästä nimeltämainitsemattomasta viruksesta johtuen ei viitsitty. Simaa ja vapuksi ostettuja donitseja löytyy meiltä vieläkin, mutta ei nyt sentään ylettömiä määriä.

Täälläpäin yllätti se, miten tyhjiä terassit olivat, vaikka koko päivän oli satamatta. Torilla oli kyllä reippaanlaisesti kun kävin kääntymässä väkeä, ja baareissa sisällä (en käynyt yhdessäkään, ikkunoista vain kurkin) istui kohtalaisesti porukkaa.

• Hiistu hahmo Kirjoittaja

03.05.2021 18:55 #13 :: Hiistu
Vappua

kyty post=63595 kirjoitti: Onko nurkissa ylimääräisiä tippaleipiä, joita kukaan ei ehtinyt syödä, sellaisia vapputähteitä?

Kaikki loppui jo lauantaina. Eli varmaan suht oikeaan aikaan.  Vähän mietin tänään, olisiko pitänyt käydä kaupasta katsomassa, olisiko vaikka tippaleipiä jäänyt ja nyt alennuksessa. Mutta nääh, ensi vuonna sitten taas. Jäin miettimään, että en tänä vuonna nähnyt edes yhtään ilmapallokauppiasta missään, en liikkunut oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Kyllä täytyy ensi vuonna sellainenkin nähdä, jotenkin hyvälle mielelle tulen sellaisten näkemisestä.

03.05.2021 19:20 #14 :: Pisania
Vappua

Enpä nähnyt muuten minäkään, vaikka läheiselle kaupalle tulee aina vappuna pallokauppias. Mutta näin sentään kylillä yhden rattaissa istuvan pienen, jolla oli pallo. Tulin siitä hyvälle mielelle, koska pallo oli keltainen sukellusvene. Ehkä se liittyi johonkin piirrettyyn, ehkä hän on maailman nuorin Beatles-fani. Kuka tietää...

03.05.2021 21:32 #15 :: Kuunliekki
Vappua
Katsoin tänään kaupassa käydessä olisiko tippaleipää tarjouksella. Tippaleipiä löytyi, tarjousta ei. Totesin että ehkä ne on sitten tältä vuodelta syöty. Simaa meillä vielä on.

Minäkään en ole nähnyt ilmapallomyyjiä, vaikka jouduin käymään viimeksi keskiviikkona keskustassa ja kuljin torin läpi. Tosin eipä Turun kauppatorilta muutenkaan nykyisin löydy kuin pakolliset ja iso työmaa. Esikoisen pallo on ostettu Prismasta.