Seksi ja seksuaalisuus

Echramath
Echramath loi aiheen: Seksi ja seksuaalisuus
07.01.2015 21:41 #1

Seksuaalisuus on suosittu, tärkeä ja kaikkia koskettava aihe, mutta siitä on yllättävän vaikea keskustella. Eräs syy tietysti on sen perimmäinen yksityisyys. (Tämäkin on sinällään sinällään jännittävä seikka – melkein kaikki muut eläimet pistävät paritellen menemään vaikka keskellä laumaa, mutta ihminen tykkää sulkeutua kamariinsa ja ennen talojenkin keskimistä luultavasti paineli mielellään kauemmas metsään).

Seksistä keskusteltaessa tietysti kannattaa muista foorumi-identiteettien luonne, noin karkeasti kolmeen osaan jakaen joko a) kukaan ei tiedä keitä olette oikeasti b) kaverit ja valitut tietävät c) ihan kaikki tietävät keitä olette. Koska rastitan c):n, taidan puhua melko yleisellä taholla ja enemmän lukemani kuin kokemani perusteella. Kehotan harkintaan.

Foorumin ikäraja on K-13. Se ei mielestäni tarkoita tässä paljoakaan, kirjoitetulle asiatekstille ei meidän maassamme mitään ikärajoja ole ja sitäpaitsi oikeiden sivistyneiden aikuisten keskustelu aiheesta varmasti peittoaa metsästä löydetyt pornolehdet, Cosmopolitanin, kouluterveydenhoitajan ja muut epämääräiset lähteet.

(Vieläkö metsistä ja paperinkeräyksestä löytyy pornolehtiä? Voi noita kyseenalaisia varhaisteinimuistoja).

Heti alkuun yksi asia, jotka kukaan ei koskaan kertonut seksistä:

Seksi on osin kuin musiikkia. Joku haluaa sellaisen nopeatempoisen reippaan rock-biisin, joka viehtyy enemmän massiivista sinfonioista, jotain kiehtoo tekninen fuusiojazz 13/17-tahtilajissa, jonkun musiikinlajin kohdalla muut kysyvät "koska tämä biisi alkaa?" ja toisen tapauksessa "onko tämä CD-soitin rikki?". (Joillain on hyvin laaja maku)

Eikä siis pidä olettaa, että joku muu hakisi välttämättä hakisi ollenkaan samaa kun sinä.

Viimeksi muokattu: 11.01.2015 23:19 : Iivari.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka, Ageha, iju

Echramath vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
07.01.2015 22:10 #2

Tuosta kuvituskuvastani tuli mieleen, että miksi koriste-esineemme ovat niin tylsistyneet? Eroottisaiheisia koristeita pidetään tätä nykyä lähinnä mauttomina ja eräänkin lasitehtaan duunarin kirjahyllyssä näytillä ollut lasinen molo oli ihan selkeästi harkittu äijä-kitch-lisävaruste.

Sen sijaan vaikka Bhutan! Siellä on penis arvossaan ja (eritoten länsimaistuneen pääkaupungin ulkopuolella) suosittu kuva-aihe julkisilla paikoilla.

Tämäkin on ilmeisesti jonkin ihan tavallisen talon eikä urologin vastaanoton tai bordellin tai edes kenenkään täyden mulkun residenssin seinässä ja toisin kuin Suomessa, vielä ihan talon omistajan toimesta. Toveri Sinisalon mainio sapattivuosiblogi kertoo lisää.

Lisäksi on ihan älytöntä, ettei meillä ole edes neutraaleja sanoja sukuelimielle. On pää ja käsi ja jalka ja yrittääkäs edes siitä sitten sitten itse kunkin lisääntymiselimiin. Tulee mieleen kaikenlaista rivoa ja kornia ja hassunhauskaa kiertoilmausta ja lääketieteellistä ja jotain mikä varmaan olisi kätevää yläasteen opettajana kun pitää jälki-istuntolappuun kuvailla mitä kaikki Joni-Petteri teki ilman housuja, mutta neutraaleja sanoja ei ole.

Tähän loppuun lienee asiallista paljastaa, että penkkareissa (jotka tapahtuivat kauan sitten 90-luvulla) allekirjoittanut oli pukeutunut, niin, penikseksi.

Viimeksi muokattu: 11.01.2015 23:19 : Iivari.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka

Raimu
Teknikko
Raimu vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
07.01.2015 23:23 #3

Seksi voi olla oikeasti ihan kivaa näiden Echran kuvapoimintojen tuomien bodyhorrormielikuvien vastaisesti. Tai myötäisesti. Miten vaan.

Ymmärrän kyllä, miksi sukuelimistä tulee biokauhun vakiokuvastoa niin helposti – hämmentäviä tuotoksiahan nuo ovat. Luontoäiti innostuu hieman liikaa parista perusmuodosta ja sitten taideprojekti pitää permutoida läpi kaikkien saatavilla olevien mediamuotojen.

into the blank ass yonder

Viimeksi muokattu: 07.01.2015 23:27 : Raimu.

Tapsa
Tapsa vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
07.01.2015 23:24 #4

Seksistä on tullut kai vähän tylsä keskustelunaihe homoseksuaalisuus-keskusteluiden vuoksi. Veikkaan että tällä foorumilla päästään yksimielisyyteen siitä että kaikki saavat makuuhuoneessaan tehdä mitä haluavat ja ei ole hyvä tuputtaa omia mieltymyksiään muille. Mieltymyksiä sitten taas on niin monta että niistä kaikista saman otsikon alla keskustelu ei varmaan ole kauhean mielekästä. Chatissähän mainittiin jo polyamoria-ketjunkin tarve, se onkin kai aihe josta vielä voisi sanoa jotain jota kaikki eivät ole jo kuulleet. Tai vaikka aseksuaalisuus, siitä kai onkin jo täällä puhuttu?

Echramath vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
07.01.2015 23:46 #5

Minä olen sitä mieltä, että neitsyys pitää dumpata heti. (Siis konseptina, en siis tarkoita, että seksiä pitäisi harrastaa niin pian kuin voi). Olette syntyessäni kokemattomia ja sitten toivottavasti tarpeeksi kypsällä iällä saatte kaikenlaisia kokemuksia tai sitten ette, mutta se, että penis työnnetään vaginaan semmoisella ryskeellä, että tapahtuu peruuttamattomia vaurioita kalvoihin, jotka Jumala lisäsi sinne alunperinkin hetken mielijohteesta ja toissijaisin motiivein, on ihan hatusta revitty ja yliarvostetu merkkipaalu.

Semminkin kun on kaiken maailman homoseksuaalejakin.

Stop slut-shaming, stop virgin-shaming, eli toisaalta on häpeällistä olla seksuaalisesti aktiivinen nainen, toisaalta säälittävää olla mies, jolla ei lainkaan ole kokemuksia, syystä tai toisesta. Eihän tämä kaksoisstandardi edes toimi matemaattisesti!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Sarantha, Valerie, Kuurankukka, Ansa, Aderyn, Ageha, iju

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
08.01.2015 13:28 #6

Echramath kirjoitti: Lisäksi sanaan liittyy kaikenlaisia arkaaisia konnotaatioita, joista tuskin päästään eroon – lumipeite on neitseellinen ennen jalanjälkiä, samoin maaperä ennen maataloutta, että lienee parasta lopettaa tämmöisen liittäminen ihmisiin varsinkin kun tunsin aikanaan elävästäkin elämästä kuvalautanilkkejä joiden mielestä se nainen/tyttö on aivan pilalla jos siihen on jo joku muu päässyt tunkeutumaan.

Oon tästä samaa mieltä. Tämä tyttöjen/naisten neitsyyden palvominen (ja samanaikainen ei-neitseellisyyden paheksunta) voitaisiin ehkä jo pikkuhiljaa lopettaa. Toisaalta pidän ymmärrettävänä, että ensimmäinen seksikokemus on usein ihmisille tärkeä ja merkittävä, vähän niin kuin ensisuudelma tms. Varmaan myös siksi, että media luo hypeä seksin ympärille (”Kuusi asiaa, jota et tiennyt orgasmista!”). Seksiä on joka paikassa ja siitä puhutaan jatkuvasti. Lisää painetta, tunnelatausta ja odotuksia ensimmäiselle seksikokemukselle.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

11.01.2015 16:28 #7

Olen ehkä viimeinen henkilö, jonka pitäisi tällaiseen aiheketjuun kirjoittaa. Toisaalta, koska varsinkin parin viime vuoden aikana on tullut puntaroitua osin tämänkin otsikon alle sopivia asioita, avaan pitkästä aikaa virtuaalisen sana-arkkuni foorumilla.

Kun jokin aihe osuu kohdalle, tulee usein kirjoitettua pitkästi... niin tälläkin kertaa. Tämä on ensimmäinen kerta, kun kirjoitan aiheesta julkisesti, ja tavallaan on itselle hyvä saada lukea ajatuksensa näin "mustana valkoisella".

Seksistä en osaa paljoa sanoa; aihe tuli ajankohtaiseksi itselleni n. 21-vuotiaana kokeiluluontoisesti parin kuukauden ajaksi, enkä sitä ennen saati sen jälkeen ole aihetta käsitellyt kuin hiljaa mielessäni. Olen siis nyt 31-vuotias.

Seksuaalisuus, läheiset ihmissuhteet, hellät tunteet ja niiden osoittaminen ja vastaanottaminen, fyysinen kosketus - ne kaikki tuntuvat niin etäisiltä, etten totta puhuen osaa edes kuvitella, kuinka suuri merkitys elämänlaadulle niillä voisi kenties olla. Tunnistan niihin liittyvät toiveet ja unelmat itsestäni, ja olen esim. parin viime vuoden aikana seurannut erään ystäväni perheellistymistä ja perheenlisäystä... silti se kaikki tuntuu itselle niin kovin kaukaiselta.

Yläasteelta lukion loppuun minulla oli hyvä, samaa sukupuolta oleva ystävä, jonka kanssa saatoimme jutella kiinnostavista tytöistä ja pienistä ihastuksista ym. tuon ikäkauden seksuaaliseen heräämiseen liittyvästä. Tiemme erkanivat lähtiessämme opiskelemaan eri paikkakunnille. Itse ihastuin intohimoisesti ammattikorkeassa opiskelijatoveriini, joka ei koskaan saanut asiasta tietää. Itse asiassa tämä silmitön ihastuminen häneen oli isoimpia yksittäisiä syitä, miksi lopulta surun murtamana jouduin jättämään koulun kesken 1. lukuvuoden jälkeen. Eikä enää ollut edes sitä vanhaa "parasta kaveria", jonka kanssa puhua ihastuksista.

Jossain välissä muutin Tampereen suunnalle, osallistuin joillekin kursseille, ja vuoden 2006 tienoilla sain ensimmäistä kertaa elämässäni naispuolisen ystävän. Olimme hyvin läheisiä, tapasimme vähintään kerran viikossa. Kyläilimme toistemme luona, kävimme taidenäyttelyissä ja museoissa sekä kokemassa elävää musiikkia lukuisilla klubeilla ja baareissa, kesätapahtumissa ym. Hän oli siis myös ensimmäinen ystäväni ylipäänsä, joka harrasti aika prikulleen samanlaista kulttuuria ja popkulttuuria kuin minäkin.

Tunteeni häntä kohtaan alkoivat kuitenkin jo ystävyytemme alkuvaiheissa sisältää jokseenkin pinkkejä sävyjä. 3-4 vuotta jatkuneen ystävyytemme kuluessa jo hänen läsnäolonsa alkoi saada minut häkellyksiin, kasvoni punastelemaan ja mieleni täyteen putoilevia ruusunlehtiä sekä kaikenlaisia romanttisiksi/seksuaalisiksi laskettavia tuntemuksia. Vuonna 2009 aloin jättää menemättä sovittuna aikana kylään tai keikalle tai kahvilaan. En vastannut hänen soittoihinsa enkä tekstiviesteihinsä. Olin niin hämmennyksissäni sekä nolostunut omista vahvoista tunteistani, jotka eivät käyneet sitten niin millään platonisen ystävyyssuhteen raameihin. Emme paljoa enää tavanneet.

Vielä tänäkin päivänä hän on käytännössä vain omien käsitystensä ja arvailujensa varassa siitä, miksi lopetin yhteydenpidon. Kuvittelisin, että hän saattaa ajatella minun kyllästyneen hänen seuraansa... Viime syksynä hän sattui keskustassa liikkuessani kävelemään ohitseni. Hän otti katsekontaktin, hymyili lämpimästi ja tervehti minua nimelläni.

... Eli aihe on aikas haastava ja monella tasolla ihan arjen elämistä koskettava. Lienee kai turha todeta, että em. ystävyyden päättymisen jälkeen olen pysytellyt tarkoituksella kaukana tilanteista, joissa voisi potentiaalisesti ystävystyä naisiin, koska pelkään aivan liikaa, että tunteeni ajautuvat jälleen ystävyyttä syvemmiksi ja sama kipuilu ja ystävyyden kuolettaminen toistuu.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja

11.01.2015 18:24 #8

Mun mielestä seksiä kyllä pitää harrastaa ja paljon. Tietysti asiat, kuten henkinen kypsyys (perusjutut) pitää olla kunnossa. Mutta kyllä seksiä pitää harrastaa ja paljon. Seksi auttaa stressiin todella hyvin. Se on hyvä suklaankorvike. Tietysti on ihan kivaa, jos se tapahtuu seurustelun sisällä, mutta en itse pidä ongelmallisena ihan seksiin perustuvia suhteita, jos se on yhteisesti aikuisten kesken sovittu. Elämä on liian lyhyt jäädä nurkkaan nököttää.

EN ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, ketkä ei harrasta seksiä vasta kuin aikuisiällä. Toki usein siinä on esteitä, ihan siis kunnon esteitä, mutta mitä ainakin parin nuoremman kaverini sekoiluja katsellut, niin on siinä kyllä selkärangassakin vikaa, ja naisten kohtelussa. Ei ne naiset niin outoja olentoja, että niitä pitäisi kohdella kuin vieraita koiria. Sitten kun tulee pakit (mikä kuuluu asiaan HALOO, sitten vaan uudestaa heti yrittämään), niin ollaan niin vihoissaan ja katkeria kaikille naisille ja elämälle. Voi jestas. Sitten sitä ihmetellään, kun tuntuukin niin hankalalta lähestyä naisia, keitä kohtaan tunnet tässä vaiheessa jo todella vahvoja antipatioita.

Kun kunnioittaa naisia enemmän kuin omaa elämää, niin sillä pääsee pitkälle. Ja kun pukeutuu hyvin, ja muutenkin pitää ulkonäöstään huolta. Ja on vain rohkea.

Tsemiä naistenhakuun (ja miesten) !

Clone Megan Fox!

Viimeksi muokattu: 11.01.2015 18:27 : poistettu.

11.01.2015 19:44 #9

JPAP:n asenne käytännön seksin harrastamiseen kuulostaa melko samoilla linjoilla olevalta kuin oma suhtautumiseni asiaan. Itse olen teini-iästä asti sadatellut tätä suomalaista ja varsinkin hämäläistä hyssyttelyä ylipäänsä seksuaalisuuden suhteen. Ikäväkseni täytyy sanoa, että oma olemukseni, ulkonäköni, scifi-/kirjallisuus-/elokuva-/indierock- ym. harrastuneisuuteni eivät vain ole milloinkaan tukeneet tätä, koska nämä nyt eivät taida olla kauhean jämäköiksi miehisiksi intresseiksi laskettavia asioita.

Olen siinä mielessä aika teinipoika-tasolla, että koen edelleen vastakkaisen sukupuolen edustajat lähtökohtaisesti jotenkin älyllisemmiksi ja tietyllä tapaa arvoiltaan avarakatseisemmiksi ja joustavammiksi. Koen siis, että naiset ovat hyvinkin etäisiä, outoja olentoja (ylevämpiä kuin esim. tatuoidut, salilla hauislihaksiaan treenanneet, jossain strippibaareissa kuolaavat on/off -aivoilla varustetut jäbät) ja esim. juuri siitä syystä arvostan ja kunnioitan naissukupuolta niin korkealle.

Ja vaikkei tällaisesta pc:n äärellä ryhtinsä menettäneestä silmälasipäisestä ujosta kaverista koskaan saakaan muovattua mitään "snägärin" kulmalla keskikaljapäissään uhoavaa kollia, niin silti (tai ehkä juuri siksi) sitä tuntee itsensä niin iljettävän epäviehättäväksi naisten silmissä.

Ja sitten ollaan siinä tilanteessa, että vaikka kuinka vapautunutta seksuaalisuuteen ja romanttiseen rakkauteen liittyvää suhtautumista itse mielessään kannattelisi, niin idea ja reaalitodellisuus eivät vain kohtaa.

11.01.2015 20:22 #10

paanpa kirjoitti: Virkkeesi "Ei ne naiset niin outoja olentoja, että niitä pitäisi kohdella kuin vieraita koiria" sekä "Kun kunnioittaa naisia enemmän kuin omaa elämää, niin sillä pääsee pitkälle" särähtävät omiin korviini ristiriitaisilta... nimittäin:

EN ymmärtänyt millä tavalla virkkeeni olivat ristiriitaisia. Mielestäni puhuin aivan selkeää suomen kieltä, mutta voin koittaa aukaista niitä hieman.

"Kun kunnioittaa naisia enemmän kuin omaa elämää, niin sillä pääsee pitkälle!"
Naisten eteen täytyy tehdä työtä, joskus jopa jättää se koko oma elämä sivuun, jotta voi aloittaa uuden elämän naisen kanssa. Hyvä esimerkki tästä on, kun aloin käymään seurakunnnassa, koska likka kehen olin ihastunut ei suostunut tapailemaan kuin seurakunnassa käyviä poikia. Toinen esimerkki on, kun tapasin naisen naisen, joka asui Helsingissä ja minä Lahdessa. Ainut keino olla hänen kanssa yhdessä oli muuttaa Helsinkiin.

"Ei ne naiset niin outoja olentoja, että niitä pitäisi kohdella kuin vieraita koiria."
Tässä en näe muuta outoa kuin koirien käyttämisen vertailukohteena, mutta sekin on sanontana. Koitan siis avata tätäkin. Olen ollut naisten ja tyttöjen kanssa tekemisissä koko ikäni. Lapsuudessa paras kaverini oli tyttö. Toki oli poikiakin, mutta etenkin tyttöjä. Synttäreilläni oli tyttöjä yhtäpaljon kuin poikia. Tyttöjen ja poikien välillä ei ole hirveästi eroa. Me olemme ihmisiä kaikki. Naiset synnyttää, ja mitäs miehet tekee? Pitääkin vähän aikaa miettiä. Miehet pistää siemenen alulle ja vanhoillisen käsityksen mukaan tuo leivän pöytään. Naisilla tunne-elämä on syvempää, ja he ovatkin siinä mestareita. Mielenkiinnon kohteet ovat lähtökohdiltaan erilaisia, mutta yhteläisyyksiäkin on. Tytöt leikkii pienenä barbeilla ja keittää mielikuvitusteetä, kun pojat tappelee keskenään ja leikkii sotaa. Mutta aivan samanlaisia ihmisiä me olemme. Toimimme samalla lailla päällisin puolin, kun on nälkä niin pitää syödä, kun sanottu satuttaa, niin se satuttaa.

Niin kauan, kun naisia pitää jotenkin erilaisina, Venuksesta tulleina, on perustavaa laatua oleva ongelma edessä; joudut käsittelemään erilaisuutta aina, kun olet naisten kanssa tekemisissä. Kun pidät niitä samanlaisina ihmisinä kuin itteäsikin, kaikki on helpompaa. Ei tarvitse enää miettiä mitä tytöille voi jutella, miten niitten kanssa pitää olla, mitä niille pitää sanoa, kun tiedät tämän jo. Olethan ihan samanlainen ihminen kuin hekin.

Itse ainakin nautin todella paljon ihan kaverisuhteista naisten kanssa. Ei siinä tarvitse olla mitään seksuaalista mukana. Onhan se tietysti iha kiva plussa aina, mutta periaatteessa. Naisten kanssa voi olla kaveria ihan samalla lailla kuin miestenkin. Kaikki me olemme ihmisiä.

En nyt tiedä mitä muuta tähän pitäisi sanoa. Taisin sanoa jo kaiken.

Tsemiä naisten iskemiseen!

11.01.2015 20:43 #11

Tulee vähän mieleen, että trollaatko nyt aivan täysin..?

11.01.2015 21:06 #12

paanpa kirjoitti: JPAP: En tarkoita nyt lähteä inttämään, mutta mielestäni viimeisin viestisi vain korostaa noiden lainaamieni virkkeidesi ristiriitaisuutta toistensa suhteen. Toisaalta toteat kaikkien meidän olevan tasavertaisia ihmisiä ja että nainen+mies -kaverisuhteet voivat olla hyvinkin toimivia, mutta toisissa kohdin tulee väistämättä sellainen fiilis, että näkisit naiset tiukan kristillisen roolin mukaisina, lähtökohtaisesti miehille tietyllä tapaa alisteisina viihdykkeinä, ruuanlaittajina, pyykinpesijöinä tai prinsessaelämästä unelmoivina huithapeleina.

Tulee vähän mieleen, että trollaatko nyt aivan täysin..?

Sä taidat vähän lukea minua kuin haluat.

11.01.2015 21:12 #13

Ageha kirjoitti:

AAMEN! Julistakaamme nyt yhdessä tätä rakkauden sanomaa!

11.01.2015 21:33 #14

Ageha kirjoitti: No joo ja mitä tulee tuohon miesten suhtautumiseen naisia kohtaan, se nyt on jotain ihan ihmeellistä aina välillä. :smile: (Ja sama pätee toisinkin päin joskus...) Tulee mieleen IRC-galleriayhteisö nimeltä "tytötkin runkkaa ja käy paskalla", minusta se on aika kuvaava. Ei nainen ole loppupeleissä niin vieras laji, tahtoisin aina polttaa kaikki Mies Marsista, Nainen Venuksesta -kirjat... Koska kuitenkin yksilöitä me ollaan sukupuolesta riippumatta, eikä kukaan ihmistä kummempi.

Toki olemme yksilöitä, ja tämä pätee kaiken suhteen. Helppoa on toki esim. useampaan kertaan syrjään jääneen alkaa hahmottaa "ne toiset" jonkinlaisena äärimmäisen homogeenisenä ryhmänä, jotka eivät suvaitse kuin vain tietynlaiset kriteerit täyttäviä henkilöitä, oli sitten kyse pyykkilautavatsaisten kumppaniehdokkaiden etsinnästä, uusiin sosiaalisiin piireihin pääsemisestä tai vaikka kliseisestä ajatuksesta koulumaailmasta, jossa "kovikset ei vaan voi hengata nörttien kaa".

Mitä tulee seksin harrastamiseen ja sen perusteluihin, tuo JPAP:n esittelemää "pitäisi"-asenne kuulostaa hiukan erikoiselta; ajatus on kuin jonkun ykkösluokan oriin sovinistisesta valloitusfantasiasta.

Sen sijaan se, että seksuaalisuuteen (tiedostaen pitääkö miehistä/naisista/molemmista, tai esim. ihastuksensa kohteesta ja että haluaako harrastaa seksiä) osattaisiin suhtautua luontevasti ja nähdä se esim. parisuhdetta syventävänä, positiivisia tuntemuksia antavana seikkana, on linjassa oman suhtautumiseni kanssa. Mutta, kuten sanottua, en tiedä miten tällainen asenne käytännössä voisi toimia.

Olen myös miettinyt sen mahdollisuutta, onnistuisiko parisuhde ilman ruumiillista kanssakäymistä (seksiakti, suuteleminen, fyysinen hellyys yleisestikin) juuri sen vuoksi, kun kokemusteni mukaan esim. oma ulkomuotoni ja olemukseni on tällaista runopoika-tyyppiä.

11.01.2015 21:40 #15

JPAP kirjoitti: Sä taidat vähän lukea minua kuin haluat.

Saatoin toki ymmärtää väärin, mutta tekstisi kuulostavat jotenkin hyvin maskuliinisesta perspektiivistä kirjoitetuilta. Tai sitten vain olet seurustelu- ja ystävyyssuhteissa kovin onnistunut ja menestynyt ja ilmeisen tyytyväinen.

11.01.2015 21:41 #16

Jätän tämän keskustelun nuoremmilleni. :lol:

11.01.2015 21:49 #17

JPAP kirjoitti: Jätän tämän keskustelun nuoremmilleni. :lol:

Ja ikäsi oli? Melkein olisin veikannut sinua n. 10 vuotta itseäni nuoremmaksi.

Sävysi kirjoittaa on melkoisen provosoiva kun sattuu, että joku on kanssasi eri mieltä. Olen iloinen siitä, että olet menestynyt parisuhdemarkkinoilla. Näytät mielelläsi myös tsemppaavan auliisti muitakin.

Mutta tätähän tämä nettiviestiminen aina on, kun ei nonverbaalinen kommunikointi ole mahdollista jne.

Odottaisin kyllä spefi-kulttuuriin keskittyneeltä foorumilta löytyvän ihan asiallista keskustelukulttuuria... ellei sitten ketjua ollut aivan huumorimielessä aloitettukin...

Raimu
Teknikko
Raimu vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
11.01.2015 21:55 #18

Mennään kai niillä vastaajilla jotka säikeeseen vastaavat. Ei tätä pilalla ole aloitettu – Echramath jotenkin saa asiat usein kyllä huvittavilta kuulostamaan.

into the blank ass yonder

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: Seksi ja seksuaalisuus
11.01.2015 21:59 #19

Oon kirjoittamassa tähän ihan aihevastaustakin, mutta totuttuun tapaani teen sitä pitkään ja pitkän ja siksi siinä kestää, joten tässä välissä ihan pelkkä moderaatioviesti:

Ottakaas henkeä ja käykää välillä vaikka jääkaapilla tasaamassa energiavarantoja. Minä näen kaikkien viesteistä hyviä tarkoituksia ja kenenkään viestistä en ennen viimeisiä jo provosoituneita viestejä mitään epäkunnioittavaa, mutta nyt alkaa olla jo lähellä. Näinkin herkässä aiheessa on tärkeää ottaa aikaa ja olla ottamatta itseensä hyvin nopeasti. Samoin tietysti on hyvä yrittää olla mahdollisimman selväkielinen ja mahdollisimman vähän tarpeettomasti henkilöönkäyvä.

Eli pidätelkääs hevosianne tallissa ja antakaa pään haukata happea ja ottakaa aikaa seuraavien viestien ymmärtämiseen ja kirjoittamiseen.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Ageha

11.01.2015 22:00 #20

Niin, no. Humoristisuus ja leikkimielisyys on plussaa lähes aiheessa kuin aiheessa, mutta senkin kanssa on helppo luisua mollaamiseen ym.

Valvojat: IivariSarantha
punnort