Syy foorumilla käymiseen

Kultasuu
Kultasuu loi aiheen: Syy foorumilla käymiseen
08.02.2015 15:48 #1

Koska olen miettinyt viime aikoina omaa syytänyt miksi käyn Risingissa ja miksi ylipäänsä ollenkaan harrastan nettikirjoitteua niin esitän saman kysymysen teille muille Risinglaisille: miksi rekitsteröidyitte foorumille? Mikä on se syy miksi kirjoitatte tänne?

Mulla on oikeastaan kaksi syytä asiaan. Ensimmäinen on se, että minulla on aina ollut suuri halu oppia uusia asioita, ajatuksia, näkökantoja ja maailmankatsomuksia. En siis halua jämähtää omassa elämässäni paikoilleen ja siinä mielessä Risingshadowin kaltaiset foorumit ovat erittäin hyödyllisiä tässä asiassa. Täällä voi vapaasti lukemalla muiden kirjoituksia oppia hyvin paljon kaikkea uutta ja avartavaa ja se johtuu pitkälti siitä, että täällä on erittäin korkea taso keskusteluissa ja varsin päteviä käyttäjiä muutenkin.

Ja, toinen syy miksi käyn täällä ja mihin olen ehkä hieman pettynyt, on se, että olisin kaivannut myös jonkinlaista ystäväyyttä ja tukea saman asian harrastelijoiden piiristä. Mutta harmikseni, mun oma kokemus on se, että minua ei hyväksytä täällä Risingissa. Ja, oli se mun omassa päässä tai ei, niin se tuntuu aika kurjalle, koska uudet ystävyydet olisivat aina tervetulleita.

Elikkäs saisko näistä aiheista keskustelua?

Viimeksi muokattu: 08.02.2015 15:50 : Kultasuu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Aemilia

sinidean
sinidean vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
08.02.2015 20:50 #2

Kultasuu kirjoitti: miksi rekitsteröidyitte foorumille? Mikä on se syy miksi kirjoitatte tänne?

Koska elämänpiiriini ei kuulu tungokseksi asti fantasiaa/scifiä harrastavia. Olen sellainen kaveripiirini outolintu, joten on tervetullutta vaihtelua kuulua osaksi yhteisöä, jossa se fantasian ja scifin diggailu onkin normi eikä poikkeus. :)

Samaa mieltä. Olen aina pitänyt spefi-ihmisiä jotenkin tavallista fiksumpina.

Itse olen kirjoitellut täällä vasta niin vähän aikaa, että en oikein osaa ottaa kantaa tuohon hyväksymisasiaan. Ainoastaan haluan muistuttaa ja lohduttaa, että usein asiat (varsinkin negatiiviset) saavat oman pään sisällä kohtuuttoman suuret mittasuhteet kuin mitä tilanne todellisuudessa on. Positiivisia ajatuksia sinne suuntaan! :heart: Ja toivottavasti sitä toivomaasi keskustelua syntyy.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Adaera, kyty

Saki
Saki vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
08.02.2015 21:07 #3

Mun syy on ehdottomasti se, että saan tutustua muihin saman kiinostuksenaiheen omaaviin ihmisiin. Täällä voi kirjoitella vapaasti ja lukea muiden kirjoituksia, viestejä ja tarinoita. Ja täällä tosiaankin voi oppia paljon uutta.

Warghast
Warghast vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
08.02.2015 21:34 #4

itse kirjauduin tänne silloin joskus 2000-luvun alussa koska lukioni nörttiporukka yritti etsiä jonkinlaista kontaktipintaa etelä-pohjanmaan ulkopuolelle.. pyöriskelin täällä hetken kunnes sivusto pääsi unohtumaan (käyttäjätunnusta myöten)

Toisen Tulemisen koin vuosikymmen myöhemmin kun kämppikset kyllästyivät nurkassa nyhjöttävään ja neurooseja puhkuvaan olemukseeni ja ilmoittivat että jos ei löydy talon ulkopuolelta elämää niin "hukkaavat" prosessorini koneesta..

ajatuksesta kauhistuneena ajattelin tutkailla löytyisikö täältä saman henkistä porukka, ja uskaltauduinpa muutamaan mafiaankin kunnes jokin Milenkassa alkoi häiritä liikaa.. Samanhenkistä porukkaa löytyi ja keskustelut ovat toimineen hienosti niin omien ajatusten pallottelukenttänä, vertaistukiryhmänä kuin muiden näkökantojen opettajinakin. Täälä pystyy olemaan enemmän oma itsensä kuin esim. töissä tai muualla "ihmisen maailmassa".

omalla kohdalla tuntuu että porukka on hyvin kannustavaa ja ymmärtäväistä vaikka itsellä olisi One-of-Those-days.. milenkan ulkopuolella järjestettäviin mafioihin ja tapaamisiin (esim. Ropecon-miitti) tulee ihan mielellään jos ei aikataulu pure nilkkaan...

ja mitä kaveruuteen tulee niin ainakin itse olen niitä täältä löytänyt, irkistä ja miiteistä (silloin harvoin kun uskaltaudun koneen äärestä ulos maailmaan)

right. tulipas siinä taasen varsin epäwargastmaisen positiivinen postaus.. pitää ruveta pitämään silmällä näitä.. etteivät tuu tavaksi :cheesy:

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari, Aemilia, Ansa

StaCa
StaCa vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
08.02.2015 23:07 #5

Tykkään puhua kirjoista ja kirjoittamisesta.

Teiniromansseissa on aina liian vähän väkivaltaa.

stazzy.net/blogi

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.02.2015 11:01 #6

Olen pyörinyt täällä jo jonkun aikaa, vaikken aina kovinkaan aktiivisesti. Nykyään tulee vain käytyä lukemassa tiettyjä ketjuja ja välillä saatan jotain kommentoidakin.

Harvemmin enää tarinoita/runoja täällä julkaisen, kun en niitä hirveästi ehdi kirjoittaakaan. Ideoita kyllä olisi, mutta suurin osa muotoutuu tavalla tai toisella erilaisiksi roolipelimahdollisuuksiksi, joita sitten sysään kavereilleni pelaamisen merkeissä.

Kirjaston puolella käyn harvakseltaan, mutta ainakin etusivu on ensimmäinen, joka tulee avatessani risingin. Näenpähän heti, onko uusin julkaisu mitenkään itselleni mieleinen.

Aemilia
Upseeri
Aemilia vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.02.2015 14:31 #7

Meitsi käy koska tunnen jotakin samanmielisyyttä (?) foorumin käyttäjien kanssa niin että viestejä on kiva lukea ja kokee että yleensä kirjoittelee ketjuihin vähän samalta pohjalta. Näin silti, vaikka luen nykyään sangen vähän. Mielenkiinto alan uutisiin säilyy. Oon tutustunut henkilökohtaisesti moniin "vanhoihin aktiiveihin" ja nykyfoorumin mittapuulla olen itsekin sellainen. :tongue:

Muoks?

Että jos kokee, että foorumi ei ole oma paikka, yleinen ilmapiiri on vain yksi mahdollinen syy. Kaikkein todennäköisintä on jotkin pienehköt, kahdenväliset ristiriidat, jotka ehkä voisi selvittää puhumalla. Kuten itsekään et kirjoittaisi viestejä saadaksesi toisille pahaa mieltä (toivottavasti) niin ei muutkaan, jotka jaksavat tulla paikalle uudelleen.

"Sinun tähtesi ovat niitä, jotka osaavat nauraa."

Viimeksi muokattu: 09.02.2015 14:44 : Aemilia.

Puolikuu
Puolikuu vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.02.2015 15:23 #8

Minä päädyin Risingshadowiin, kuten monet muutkin, eli kirjatietokannan kautta. Olin yläasteella ja juuri löytänyt tosi hienon fanatasiakirjasarjan (Ajan pyörä… :smile: ) ja halusin siitä lisätietoa. Jonkin aikaa selailin vain kirjoja, mutta jotenkin eksyin foorumille ja hetken mielijohteesta rekisteröidyin, en oikeastaan osaa sanoa miksi.

Saki kirjoitti: Mustakin tuntuu välillä että en aivan "kuulu joukkoon" nuoren ikäni takia, mutta yritän kuitenkin olla avoin ja positiivinen. Täällähän on kuitenkin samanlaisia ihmisiä kuin minä.

Minullakin oli alussa vähän samanlaisia tuntemuksia, mutta ne menivät sitten ohi. Aluksi en kirjoittanut paljoakaan viestejä, vaan lähinnä seurailin muiden keskustelua. Olen ehkä muutenkin vähän hitaasti lämpenevä, enkä ole heti mukana kaikessa.

Olen aina pitänyt siitä, että täällä on käydään hyvää ja asiallista keskustelua aiheesta kuin aiheesta. Muistan vuosien varrelta vain yhden trollin, joka sekin oli tietääkseni saanut lähtöpassit parilta muultakin foorumilta. Välillä kyllä huomaa, että ihmisillä tunteet kuumenevat, mutta keskustelu ei mene loanheitoksi ja eivätköhän kaikki kärhämät ole selvinneet.

Tykkään keskustella ihmisten kanssa ja kuulla asioihin erilaisia mielipiteitä. Suurin osa kavereistani ei pahemmin lue, mutta ei se mitään, sillä täällä on aina keskusteluseuraa kirjoihin liittyen. Ylipäänsä, kuten muutama muukin on sanonut, tuntuu, että täällä on saman henkisiä ihmisiä kuin minä itse. Osa voi olla tuttuja jo pidemmältä ajalta, mutta yhtäkaikki uudemmatkin käyttäjät tuntuvat jotenkin ”tutuilta”, mikä saa ainakin minut tuntemaan oloni kodikkaaksi Risingilla.

Yo yo this hard-core ghetto gangster image takes a lot of practice

Viimeksi muokattu: 09.02.2015 15:24 : Puolikuu.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Saki

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.02.2015 17:17 #9

En muista, miksi likipitäen tasan 10 vuotta sitten Risingille rekkauduin. Jotain fantasiakirjaa olin googlaillut kuten niin moni muukin, joten sitä kautta koko sivuston ainakin löysin. Rekkautumisesta meni joitakin kuukausia, ennen kuin aloin varsinaisesti käydä täällä; silloin syynä oli se, että kirjoitin 14-vuotiaan innolla omaa jatkotarinaa ja halusin jonkun lukevan sitä.

Siinä sopivasti koitti pitkä, tylsä kesä, enkä tehnyt muuta kuin vahtasin vuorokauden ympäri Risingia ja erityisesti silloista Tarinatuokiota. Tutustuin moniin silloisiin aktiiveihin heidän tarinoitaan kommentoimalla ja yksäreitä lähettämällä ja kutsumalla heitä mesekavereiksi. Varmaan se kesä ja ne ihmiset liimasivat minut Risingiin.

Nyt suurin osa sen ajan ihmisistä on jo aikaa sitten kadonnut jonnekin (tai kyllä heitä täällä käväisee, mutta tuppaavat katoamaan sitten taas) eikä Tarinatuokiotakaan enää ole olemassa samassa mielessä kuin silloin. Minun piti siis tämän topicin nähtyäni oikeasti pysähtyä ajattelemaan, miksi täällä nykyisin käyn.

Vastaus on nähdäkseni se, että olen vain kasvanut Risingiin kiinni. Tämä on minun kotisivuni, joka pysyy vaikka Internet muuttuu. Risingissa on oikeastaan paljon samaa kuin siinä spefiyhdistyksessä, jonka hengailuilloissa ja muissa jutuissa nykyisellään olen päässyt käymään: Täällä on samanhenkisiä ihmisiä, jotka ovat tulleet tutuiksi keskusteluiden kautta, ja kuvioon kuuluu se että vanhoja kaikkoaa ja uusia tulee mukaan. Keskustelu on tosi fiksua ja käsittelee aihepiirejä laidasta laitaan, eikä hauskanpitoa ja aiheiden ulkopuolistakaan höpöttelyä ole ihan unohdettu. Lisäksi tietysti aihepiirit ovat painottuneet suuntaan, joka kiinnostaa minua erityisesti, eli spefiin ja kirjoihin ja kirjoittamiseen.

Erona niihin spefiyhdistyksen hengailuiltoihin on oikeastaan se, että täältä saa paremmin tietoa kirjoista (ts. jos minun täytyy siellä yhdistyksen hengailuillassa saada tietää jotain spefikirjasta x, minä tietysti kaivan välittömästi Risingin esille), sekä tietenkin se, että tänne voi tulla mihin aikaan vuorokaudesta vain ja naputella vastauksensa ihan kaikessa rauhassa mihin tahansa aiheeseen. Olen ollut perinteisesti vähäkaverinen ja välillä niin pahoin sosiaalisilta taidoiltani taantunutkin, ettei keskusteleminen ja ylipäätään kanssakäynti kasvokkain ole aina onnistunut; erityisesti ryhmäkeskustelutilanteet ovat minulle yhä haastavia, koska odotan ja odotan suunvuoron saamista ja sitten ollaankin hypätty jo ihan eri aiheeseen. Sen sijaan Risingilla kaikki keskustelunaiheet odottavat kiltisti vastaustani ja minulla on kaikki maailman aika asetella sanani miten haluan. Kuulostaa melkoiselta unelmalta minusta :tongue:

Se on tosin totta, että Rising on minulle käytännössä varsin erilainen paikka kuin mitä se oli kymmenen vuotta sitten. Silloin oli paljon enemmän offtopicia, paljon enemmän tosi välitöntä ja reaaliaikaista kommentointia. Ainakin nuorena Tuokion sisäpiiriläisenä kasvoin siinä ilmapiirissä tosi nopeasti kirjoittajana, kommentoijana ja ihmisenäkin. Olen kuitenkin onnekseni myöhempinäkin vuosina kasvanut Risingin mukana: rauhallisempi Rising sopii minulle hyvin, sillä nykyisin tämän paikan ei enää tarvitse korvata kaikkia keskusteluntarpeitani ja siis käytännössä toimia myös livekeskustelun korvikkeena ja jopa mallina, eikä minun tarvitse hakea täältä myöskään hyväksyntää samalla tavoin kuin silloin nuorena. En siis järin katkerasti kaipaa takaisin vanhoja aikoja, vaan Rising on minulle ihan hyvä tällaisenakin :)

(Myönnettäköön tosin, että hain täältä hyväksyntää todella pitkään, kuten olen tainnut jo kertoillakin pariin otteeseen. Oikeastaan vasta modeksi pääseminen oli minulle merkki siitä, etten ole kaikkien mielestä pelkkä spämmääjä ja muutenkin ärsyttävä huutelija, jota ei huomata muussa kuin ikävässä mielessä. Silloin tuli siis sellainen fiilis, että huh, nyt voin viimein lopettaa tämän jatkuvan pätemisen. Hah, se taitaa näkyä pudonneina viestimäärinä :D Mutta se lienee totta yleisemminkin, että tällaisessa foorumipohjaisessa keskustelussa ei yleensä saa jatkuvaa feedbackia juttujensa kiinnostavuudesta ja "sopivuudesta" ja siksi sitä voi alkaa epäillä. Senkin vuoksi kannattaa muistaa, ettei foorumikeskustelu korvaa muunlaista keskustelua ja kanssakäymistä.)

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Skie, Emelie, Ansa, Strato, Ageha

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.02.2015 18:32 #10

Todella mielenkiintoinen ketju, on hauska lukea ihmisten ajatuksia :cheesy:

Syy miksi rekisteröidyin oli, että etsin fiksua foorumia, jossa voisin kirjoitella samanhenkisten ihmisten kanssa. Se mikä sai jäämään olivat käyttäjät. Täällä tosiaan tuntuu olevan samanhenkistä porukkaa (mistä monet täällä mainitsivatkin jo) ja jotenkin keskivertofoorumia tasokkaampaa sakkia. Tarkoitan siis sitä, että keskustelut ovat oman kokemukseni mukaan asiallisia ja trollit puuttuvat. Ja ehkä tärkeimpänä on, että täältä tuntuu aina löytyvän joku juttukaveri aiheesta riippumatta :smile:

Rising on vähän kuin jatkettu kaveripiiri, tykkään lukea teidän kaikkien kuulumisia. Päivä ilman Risingia tuntuukin jotenkin tyhjältä ja yleensä ensimmäinen sivusto koneen käynnistyksen jälkeen on juurikin tämä. Vasta sen jälkeen luetaan päivän uutiset ym. :tongue:

Kiitokset siis tasapuolisesti kaikille, itselleni sopivampaa foorumia en ole löytänyt ja siksi olenkin täällä.

Niin ja onhan se kirjahyllykin ihan kiva :wink:

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Piru Naiseksi, Ansa

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.02.2015 20:10 #11

Tämä on järkevin ja toimivin niistä skifi-, fantasia- yms. kirjoitelmasivustoista, joissa käyn edes joskus. Kynnys kirjoittaa tänne on matala, ja juuri sellaisia paikkoja tarvitaan. Ainuttakaan ilkeää palautetta en ole täältä saanut, toisin kuin joiltain muilta sivustoilta. (Kysyvää retoriikkaa: tartteeks sitä änkee virtuaali-itseään loukkoihin, joihin ei selvästi ole tervetullut?)

Tottumuksen voimaakaan ei pidä väheksyä. Kun täällä kerran tottuu vierailemaan, niin tänne on helppo pistäytyä, kirjoittaa miete, pari ja jopa purkaa sydäntään. Täältä saa myös vaivattaa tietoa eri kirjoituskilpailuista, joihin minä, kiivas kisahaukka, lirautan jätöks...lähetän tuotokset.

Niin, ja tämä sivusto toimii ainakin toistaiseksi siedettävän välttävästi myös lähes B.Gatesin lapsuudenaikaisin, XP-järjestelmäisin konein :lol: , jonka olen onnistunut hankkimaan.

Viimeksi muokattu: 09.02.2015 20:17 : Piru Naiseksi. Syy: lisäys

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.02.2015 20:16 #12

Minullekin syy tulla Risingille oli kiinnostava aihepiiri ja se että foorumi on niin täyspäinen. Monella muulla foorumilla keskustelusta kuin keskustelusta tulee heti riita ja ihmisiä aletaan helposti kiusata ja savustaa ulos, mutta Rising on onnistunut pysymään asiallisena. Trollit eivät jotenkin vain saa täältä jalansijaa. Tietysti sitä toivoisi että varsinaisia keskusteluja olisi enemmän, mutta foorumi toimii hyvin näinkin, ja aina välillä tulee ketjuja joissa puhutaan sitten enemmän.

En ole koskaan kuulunut oikein minnekään joten en ole varsinaiseti yrittänyt sitä täälläkään, kunhan lurkin ympäriinsä ja saan tietoa uusista kirjoista. :smile: En edes tiedä ovatko omat viestini mitenkään järkeviä tai tarpeellisia, mutta toivon että ne ovat ainakin asiallisia. Olen aktiivisesti vähentänyt nettikirjoittamista sillä olen huomannut ettei siitä tule kovin hyvää vastakaikua, en tosin tiedä onko vika enemmän minussa vai internetissä (vai molemmissa :cool:) Mutta se on nettikirjoittelussa aina riski. Ei voi koskaan tietää välittääkö lopullinen teksti sen viestin mitä tarkoitti. Erimielisyyksiä tulee aina pakostikin, mutta foorumin tasosta kertoo se miten ne ratkaistaan. Kaikki eivät kuitenkaan voi olla kaikesta aina samaa mieltä. En ole kuitenkaan koskaan huomannut Risingilla yhtäkään riitaa, tosin en ole kovin aktiivinen kävijäkään.

Valitettavasti en ole juuri päässyt osallistumaan varsinaisiin kirjakeskusteluihin, sillä en ole viime vuosina ehtinyt lukea samalla tavalla kuin joskus aiemmin.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari, Vehka

Laureline
Laureline vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.02.2015 20:47 #13

Kirjahyllyhän se tänne veti alunperin ja tällä hetkellä kirjoituspiiri tietysti. Onhan se aika mahtavaa saada palautetta monelta erilaiselta ihmiseltä omista teksteistään. Ja palaute on tosi kehittävää, tämmöiselle aikuisellekin ihmiselle, varsinkin kun edelliset palautteet on tulleet lähinnä lukioaikaisilta opettajilta punakynän muodossa ;) Ja oma tytärkin on tänne rantautunut ihan omia aikojaan, en edes tiennyt että se on täällä ennenkuin se kysyi mun nikkiä :D

Seize the day!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kuurankukka, Piru Naiseksi

Dyn vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.02.2015 21:02 #14

Rinjan viesti oli aika lähelle osuva kuvaus munkin Rising-suhteesta: jollain tavalla tänne on tullut kasvettua kiinni, ja vaikka elämäntilanteet, live-kaveripiirit ja jopa jossain määrin Risingin käyttäjät ovat vaihtuneet, silti täällä tulee hengattua. Mulle erityisen tärkeä muutaman viime vuoden aikana on ollut Risingin mafia Helsingissä, jonne tulee lähdettyä, vaikka muuten ei missään ulkona jaksaisi käydäkään. Samoin peli-illat ja leffamiitit ovat olleet kivaa piristystä ja sellaista fiilistä, että on kavereita, joiden kanssa puuhata muutakin kuin vain jutella netissä. Ehkä tässä auttaa se, että niin moni "oman ikäluokkani" risinglaisista on muuttanut opiskelujen myötä Helsinkiin ja sittemmin jymähtänyt tänne. :smile:

Olen rekisteröitynyt sivustolle vuonna 2003 ja ollut mode vuodesta 2005, joten muistoni ei-ylläpitäjä-ajalta ovat kyllä vähän jo vanhoja. Kaipa se status on tuonut jonkinlaista vastuuta sivustosta, joten tätä on tullut luettua silloinkin, kun muuten innostus hengata netissä on ollut vähäisempää. Ylläpitokin aktivoituu aina vähän väliä, kun taas välillä on suvantokausia, ja viime aikaiset uudistukset ovat kyllä kivasti aktivoineet myös ideoimaan enemmän sivuston sisältöä. Risingissa on se hyvä puoli, että se pysyy ja on odottamassa, vaikka itse ei aina jaksaisikaan. Sitten taas kun jaksaa, kaikkea puuhaa löytyy.

Risingista tulee tietysti puhuttua aika paljon kotona, ja pidämme Iivarin kanssa toisemme ajan tasalla, vaikka toinen ei just jaksaisikaan olla itse aktiivinen sivustolla. :tongue:

Viimeksi muokattu: 09.02.2015 21:03 : Dyn.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Rinja, Skie, Vehka

Skie
Skie vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.02.2015 21:33 #15

Komppaan Rinjaa ja Dynia, vaikken itse koskaan mikään Rising-aktiivi olekaan ollut. Eksyin vuonna 2003 tänne ja jäin, kaveripiiristä foorumille liittyneet ovat vähintään pari uudistusta sitten tippuneet kyydistä. Jossain lukion alkuvaiheilla oli ehkä pieni suvantovaihe, mutta niin sitä vaan jaksaa lähes päivittäin tulla tänne kurkkimaan, mitä täällä tapahtuu, vaikka fantasian lukeminen onkin jäänyt viime vuosina tosi vähäiseksi. (Toisaalta tiedän sitten täällä hillumisen vuoksi yleensä kaikki ajankohtaiset spefi-asiat, ja pystyn sitten aina kavereille pätemään. Vaikkei niitä niin kiinnostaisikaan. :smile: )

We chose this life.

Dyn vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.02.2015 21:48 #16

En tiedä voiko tällä viestimäärällä sanoa samaa, mutta siinä vaiheessa kun Hiistu meni musta ohi, tunsin itseni vanhaksi ja väsähtäneeksi. :roll:

Viimeksi muokattu: 09.02.2015 21:48 : Dyn.

Elthadora
Epäkuollut
Elthadora vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.02.2015 22:17 #17

Skie kirjoitti: Olen tosin sellaista hiljaista stalkkaaja-tyyppiä, joka lähinnä lukee, mistä muut keskustelevat ja seuraa itse foorumin tapahtumia juurikaan kommentoimatta. :D

Samoin täällä. Toisin oli tosin silloin, kun tänne liityin eli vuonna 2004.

Eksyin tänne varmaan muiden tapaan kirjaston kautta. Olin ehkä jokseenkin yksinäinen nuori, sillä vaikka minulla olikin jokunen kaveri, koin olevani vähän erilainen eikä meillä ollut juurikaan yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Riisiin tuppauduin purkamaan filosofista, pohdiskelevaa mieltäni ja etsimään kaltaistani seuraa. Ensimmäisen muutaman vuoden aikana taisin kirjoittaa monta sataa viestiä, mitä ei nyt taas tästä nykyisestä kirjoitustahdista uskoisi. Nykyään Skien tapaan lähinnä seuraan keskusteluja sivusta. Osin innon ja sanomisen puutteesta, osin itsekritiikistä ja hyvin suurelta osin laiskuudesta muotoilla lauseita (yhdistettynä edelliseen kohtaan). Mafioissa ja miiteissä käyn edelleen kuitenkin aktiivisesti. Foorumin kautta olen viimeisen 10 vuoden aikana löytänyt lähimmät ystävät ja tämä on kai osittain minullekin vähän niin kuin toinen koti (tms. yläasteella ainakin olin henkisesti enemmän täällä kuin kotona).

Hmm, joo. Ja Kultasuun mainitsemat tunteet siitä, ettei hyväksytä seuraan, lienevät aika yleisiä. Muistan itsekin joskus harmistuneena seuranneeni muiden Tarinatuokiolaisten menoa, ja että joku joskus vastasi pahasti johonkin ehkä vähän harkitsemattomaan kommenttiini. Luonnollisesti siis niin, että ainoastaan minä tulkitsin sen negatiiviseksi. Muut luultavasti ymmärsivät sen ainoastaan ystävälliseksi maan pinnalle palauttamiseksi. ^^

HourglassEyes
Linnanherra
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
09.02.2015 22:24 #18

Päädyin tänne, ei mitenkään yllättäen, tietokannan kautta. Ajan mittaan olen huomannut löytäneeni täältä päivittäisen kodin itselleni, :cheesy: , on sangen rikastuttavaa kuulua näin mahtavaan porukkaan!

Piru Naiseksi
Piru Naiseksi vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
10.02.2015 11:17 #19

Risingistahan tulee kohta sukupolvien kohtauspaikka!

Emelie vastasi aiheeseen: Syy foorumilla käymiseen
10.02.2015 14:52 #20

Minäkin komppaan, Skien tapaan, Rinjaa ja Dyniä. :)

Minä alunperin kirjauduin sivustolle joskus 2002-2003 paikkeilla. Tarkkaa aikaa en muista, mutta sen muistan, että olin kuitenkin seilannut sivustolla hyvän aikaa ennen kuin Dyn ilmestyi tänne. En tiedä miksi muistan tämän yksityiskohdan. :lol: Akiivisen kauden jälkeen tuli pitkä suvantovaihe kunnes sitten taas 2012 aktivoiduin uudelleen.

Olen myös kasvanut kiinni Risingiin, sivustolla käymisestä on tullut osa päivittäistä tekemistä. Ehkä eniten tässä paikassa viehättää se, että se tarjoaa jotain muuta päivään töiden ja muun elämän ohella. Vaikka sivusto sinänsä liippaa läheltä vapaa-ajan harrastustani (lukemista), se on silti jotain muuta. Modeksi nouseminen on liimannut minua vielä enemmän kiinni Risingiin, se on hauska välillä tuntua kuuluvansa jonnekin ihan aidosti.

Viimeksi muokattu: 10.02.2015 14:53 : Emelie.

Valvojat: IivariSarantha
punnort, duiduli79, PercyJacksonfani