Tupakoinnin lopettaminen

sini.virta
Salamatkustaja
sini.virta loi aiheen: Tupakoinnin lopettaminen
07.08.2016 18:10 #1

elikkä oon nyt tässä jo pitkään yrittänyt lopettaa tupakoinnin, mutta mikään ei oikein tunnu auttavan. niin ajattelin tilata sähkötupakan, että onko niistä ollut apua kellekkään!? mietin tilata jommalta kummalta näilt sivustoilta: *snip*

T: todella halukas lopettamaan

Viimeksi muokattu: 07.08.2016 20:06 : Dyn. Syy: Linkit

Dyn vastasi aiheeseen: tupakoinnin lopettaminen
07.08.2016 20:06 #2

Ostin just sähkötupakan, ne kai eivät ole terveellisin vaihtoehto nekään mutta verrattuna erittäin epäterveelliseen tavalliseen tupakkaan... nojoo. Fiilis sen polttamisessa on ihan eri, mutta jos tupakointi on lähinnä tapa ja tuolla saa sen kuitattua, voi toimiakin. En tiedä miten Suomesta on saatavilla makuvaihtoehtoja, täkäläinen lainsäädäntö kun ei niitä taida oikein tukea, mutta UK:sta sai. Maahantuonnin ja nettitilaamisen kohdalla kannattaa tarkistaa tullin viimeisimmät ohjeet.

Sen verran ohjeena jatkokeskusteluun, että koska olemme ns. koko perheen foorumi, ei linkkejä tupakkatuotteisiin tai muutakaan markkinoinniksi kannustavaa tai tupakkatuotteita kokeilemaan tukevaa tavaraa tänne, kiitos. Koska eihän se nyt hyvääkään kenellekään tee.

Viimeksi muokattu: 07.08.2016 20:07 : Dyn.

Kultasuu
Kultasuu vastasi aiheeseen: tupakoinnin lopettaminen
07.08.2016 20:24 #3

Dyn kirjoitti: Koska eihän se nyt hyvääkään kenellekään tee.

Kyllä se tekee. Tupakanpoltto on minulle koko elämä ja ilman sitä olisin jo kuollut jos se ei olisi tuonut sisältöä ja mikä tärkeintä nautintoa elämääni. Mulle tupakka on ainakin nautintoaine jota ilman en voi olla, enkä edes halua olla. Piste.

Viimeksi muokattu: 07.08.2016 20:24 : Kultasuu.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: tupakoinnin lopettaminen
09.08.2016 10:07 #4

Olen tavallaan Kultasuun kanssa tässä asiassa vähän samoilla linjoilla. Kuulutin täälläkin joskus muutama vuosi sitten, että "nyt se paska on loppu". Pari vuotta se röökilakko kestikin, mutta sitten alkoi tulla kelju olo, kun muut tutut ja kaverit vaan sauhuttelee, ja itse pitää kärvistellä ilman. Nilviäinen, mikä nilviäinen.

Polttaminen linkittyy mulla kirjoittamiseen samalla tavalla kuin alkoholi joskus. Olen aina ajatellut, että yksi pahe pitää elämässä olla. Ja mielestäni tupakointi on pienempi paha kuin jatkuva tissuttelu. En tiedä, joku saattaa olla eri mieltä.

THE GOD CREATED SHIT.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kultasuu

Epeli_88
Epäkuollut
Epeli_88 vastasi aiheeseen: tupakoinnin lopettaminen
09.08.2016 11:10 #5

Jos lopettaminen kiinnostaa, kannattaa lukea kirja "stumppaa tähän"
Monilla auttanut hyvin lopettamisessa. Tuskin lukemisesta haittaakaan on.

LordStenhammar
LordStenhammar vastasi aiheeseen: tupakoinnin lopettaminen
18.09.2016 09:30 #6

Myös Rauno Lahtisen Savun lumo on katsastamisen arvoinen teos, mikäli tupakoinnin kulttuurihistoria kiinnostaa. Kyseessä on aika perinpohjainen teos, ja näkökulma aiheeseen on tekijällä neutraali ja kiihkoton; ei sen kummemmin paheksuta kyseistä ilmiötä kuin puolustellakaan. Kuvia löytyy paljon, ja esimerkiksi jotkut 70-luvun norttimainokset ovat nykyperspektiivissä tarkasteltuna suhteellisen koomisia.

THE GOD CREATED SHIT.

kyty
kyty vastasi aiheeseen: Tupakoinnin lopettaminen
18.09.2016 12:37 #7

Kunhan ei lasten hengitysilmaa pilata kuten meillä tehtiin, saahan sitä aikuinen omilla keuhkoillaan tehdä mitä haluaa, vaikkei se olisi fiksua... itsellä kummittelee pelko, että minäkin saan niiden savujen hengittämisen takia keuhkosyövän. :sad: Se ei ollut mukavaa aikaa... Mutta voihan sitä toki sairastua ilmankin, esimerkiksi ilman pienhiukkasten takia. Ja ennen oli ihan normaalia että asunnoissa poltettiin, ja vieraita varten oli polttamattomissakin talouksissa tarjolla tupakkaa.

Valvojat: IivariSarantha
punnort, duiduli79, PercyJacksonfani