Almost Human

Nafisan
Nafisan loi aiheen: Almost Human
20.11.2013 03:38 #1

Huomasin, että vähän aikaa sitten oli alkanut yksi niistä sarjoista, joita olen odottanut koko syksyn. Opiskelukiireiden takia katsoin kaksi ensimmäistä jaksoa putkeen tänään ja olen aika myyty tälle sarjalle.

Kyseessä on siis J. H. Wymanin luoma scifi/poliisi tv-sarja, jonka päätähtenä nähdään Karl Urban. Hänen esittämänsä hahmon (John Kennex) konsepti tuntuu tutulle, jos on nähnyt elokuvan I, Robot . Kauheasti en lähden ensimmäisen jakson teemoja avaamaan, mutta suosittelen katsomaan, jos jokin edellämainituista asioista kolahtaa.

IMDb
Wikipedia

PS. Graduni toinen ohjaaja näyttää ja kuulostaa todella paljon herra Urbanilta!

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Almost Human
20.11.2013 07:46 #2

Sekoitin ensin sarjan nimen Being Human sarjaan :)

Mulla on tää katselulistalla. Konsepti vaikuttaa hyvältä.

Nafisan
Nafisan vastasi aiheeseen: Almost Human
20.11.2013 20:35 #3

Huoleton kirjoitti: Sekoitin ensin sarjan nimen Being Human sarjaan

Minäkin sekoitin, kun huomasin nimen ensimmäisen kerran IMDb:n tulevien sarjojen listalla. Suosittelen kyllä katsastamaan, jos ihmisen näköiset robotit/androidit kiinnostavat. Sarjasta tekee minusta mielenkiintoisen se, että autot ja kännykät eivät ole kovin paljon kehittyneempiä kuin ne, mitä meillä on nyt käytössämme, mutta androiditeknologia on hyvin pitkällä mm. tunteiden modostamisessa ja ulkonäössä.

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Almost Human
21.11.2013 20:45 #4

Aiai, pilotti ehdottomasti vakuutti mut. Vaikuttaa todella hyvältä. Kiinnostava tarina, ympäristö ja näyttelijät. Karl Urban ei ole minulle mitenkään erikoisen läheinen näyttelijä, mutta sopii rooliin.

Kyseessä on poliisisarja, joka sijoittuu vuoteen 2048. Jos et tahdo tietää mitään sarjan kehittyneisyydestä tai scifiympäristöstä, lopeta lukeminen. En paljasta mitään juonelle oleellista. Ympäristön kehittyminen on mielestäni joissain kuvissa hiukan liioitellun nopeaa, koska eihän esim Helsingissä ole vanhoja taloja vetästy uusien talojen tieltä kaikkialla matalaksi, eikä keskustaa siirretty. Liikenne on yllättävän nykyaikaista eli aika kehittymätöntä mun mielestä. Minua ärsyttää, ettei muoti ja kännnykät ole kehittyneet enempää. Toivon sarjan edetessä kehittyneisyystason "tasottuvan". Kummastuttaa kuinka monessa scifileffassa/-sarjassa köyhät ja rikkaat ovat eriytyneet vahvasti ja köyhällä alueella aina pyörii musta pörssi.

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Anton Niinikoski