Only lovers left alive

tiarAnon
tiarAnon loi aiheen: Only lovers left alive
22.01.2014 08:39 #1

Only lovers left alive

Tällanen tuli vastaan ja olin saman tien kiinnostunut. Vampyyritarina, jossa on kaks tän hetken upeinta näyttelijää? Oon jo pitkään haaveillu leffasta, jossa Tom Hiddlestone ja Tilda Swinton näyttelis pariskuntaa, ne kaks sopii yhteen niin hyvin.

Fanityttöihkutuksen jälkeen voi todeta myös, että leffa on ilmesesti tehny ihan vaikuttavan filmifestarikierroksen, mikä ei myöskään oo ainakaan pahasta. En löytäny äkkiseltään Finnkinon sivuilta mitään tietoa siitä, oisko leffa mahollisesti tulossa Suomeen; veikkaisin, että ei, jos ei ihmeitä tapahdu. Luulis kuitenkin, että tällaselle vähän vähemmän kiiltokuvamaiselle vampyyritarinallekin olis tilausta?

Mielipiteitä tai tietoa otetaan vastaan.

365x100.blogspot.fi/

Viimeksi muokattu: 22.01.2014 08:46 : tiarAnon.

Emelie vastasi aiheeseen: Only lovers left alive
22.01.2014 11:51 #2

Tätä elokuvaa olen odottanut jo ties kuinka kauan, ja hyviä uutisia, se saadaan Suomeen sittenkin! Toivottavasti.

Tom Hiddleston on nyt vain jotain aivan ihanaa, ja Tilda Swinton ihastuttaa omalla hauraan androgyynisellä olemuksellaan. Joten tulisipa maaliskuu nopeasti.

tiarAnon vastasi aiheeseen: Only lovers left alive
22.01.2014 14:01 #3

Mahtavaa kuulla,että leffa tulee kun tuleekin myös Suomeen; tän vois ihan käydä teatterissakin kattomassa, kun tällä asenteella tehdään!

22.01.2014 18:35 #4

Ohjaajana Jim Jarmusch eli armotonta hipsteröintiä luvassa. :roll:

VMN
VMN vastasi aiheeseen: Only lovers left alive
22.01.2014 19:08 #5

Näin trailerin pari päivää sitten, mutta jostain syystä en itse syttynyt tälle. Ohjaajat tai näyttelijät eivät mitenkään erityisesti kiinnosta (ne kun tuntuvat olevan aika iso myyntivaltti). Saa nähdä josko joskus näkisi.

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

Formaldehyde
Formaldehyde vastasi aiheeseen: Only lovers left alive
24.01.2014 01:11 #6

Vilkaisin trailerin ja kiinnostuin.

Jotenkin pienesti tuli mieleen The Hunger, johtunee noista aurinkolaseista.

John Hurtin mukana olo on ilahduttavaa.

Olisiko kellään muuten heittää hyviä leffasuosituksia aiheesta? Jotakin tunnelmallista ja tyylikästä ehkä? Jotenkin omalle kohdalle osuneet vampyyrielokuvat ovat olleet aika geneeristä perusmättöä. Hieman aneemisia, jos sallitte.

Minulle Murnaun ja Herzogin versiot Nosferatusta toimivat ja Interview With the Vampire ja The Lost Boys ovat jotenkin ujuttautuneet nahkan alle, vaikkeivat ehkä mitään elokuvataiteen huippusaavutuksia olekaan. The Fearless Vampire Killers ja vuoden 1931 Dracula Lugosilla ovat myös ihan katsomisen arvoisia. Fright Night ja Shadow of the Vampire olisi hauska nähdä uudelleen. Ja Jari Halosen Takaisin Ryssiin olisi hauska nähdä ylipäänsä.

24.01.2014 09:37 #7

Trouble Every Day taitaa olla ultimaattinen vampyyrielokuva hipstereille.

Mab
Mab vastasi aiheeseen: Only lovers left alive
24.01.2014 09:46 #8

VMN
VMN vastasi aiheeseen: Only lovers left alive
24.01.2014 10:16 #9

Byzantiumia olen kuullut kehuttavan. Se on itselläkin katselulistalla. Mitä olen kuullut, niin sen on kehuttu tuovan jotain uutta vampyyritarinoihin. Se yksinään kiinnostaa.

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

24.01.2014 15:09 #10

Mab kirjoitti: En ole itse vielä nähnyt, mutta Ystäviä hämärän jälkeen (Låt den rätte komma in) kehutaan paljon.

Toi on kyllä oikeesti tosi hyvä.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kaamos

Formaldehyde
Formaldehyde vastasi aiheeseen: Only lovers left alive
24.01.2014 23:12 #11

En suoranaisesti rakastunut Lindqvistin kirjaan, mutta täytyy antaa Låt den rätte komma inille mahdollisuus.

Byzantiumillehan taisi juuri tulla kehuja Rasimukselta toisessa ketjussa.

max kirjoitti: Trouble Every Day taitaa olla ultimaattinen vampyyrielokuva hipstereille.

Tässähän on Vincent Gallo. Anteeksi, poistun hurraamaan nurkan taakse.

Near Dark ja Romeron Martin ovat myös olleet katsomislistallani kiusallisen pitkään.

fontella
Peto
fontella vastasi aiheeseen: Only lovers left alive
30.03.2014 19:19 #12

Kiss of the damned voisi ehkä kiinnostaa niitä, jotka pitivät Only lovers left alive -elokuvasta.

Holy Trinity = Buffy the Vampire Slayer & Quantum Leap & The Bionic Woman

Elenna
Elenna vastasi aiheeseen: Only lovers left alive
10.04.2014 17:03 #13

Hassua, IMDb:ssa tälle on merkitty yhdeksi genreksi kauhu. Tosin se, että päähenkilöt ovat vampyyreja, vaikuttaa aina tekevän elokuvasta kuin elokuvasta kauhua.

Tässä ketjussa on puhuttu paljon vampyyrielokuvista, mutta Only lovers left aliven katsottuani olen ainakin itse sitä mieltä, että verenimijyys ei ole kyseisen elokuvan päähenkilöissä olennaisimpia asioita. Tärkeää on pikemminkin ajatus päähenkilöiden ikuisuuksiin jatkuvasta elämästä ja rakkaudesta, joka yhdistää heitä toisiinsa erillään vietettyjen vuosien aikanakin. Vampyyriys tarjoaa tälle puitteet, ja samalla se tuo elokuvaan addiktion veren muodossa, kiehtovan öisen tunnelman ja keinon esittää hahmot katsojalle tutulla tavalla. Kun käsite vampyyrien kuolemattomuudesta on katsojalle ennestään tuttu, voidaan elokuvassa keskittyä näiden kuolemattomien hahmojen suhteeseen ja siihen, miten he itse päättymättömän elämänsä kokevat.

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.

Viimeksi muokattu: 10.04.2014 17:03 : Elenna.

tiarAnon vastasi aiheeseen: Only lovers left alive
10.04.2014 21:54 #14

No, mun mielestä harva asia on niin kauhistuttavaa, ku addiktio. Paitsi ehkä ikuinen elämä. ;) Kyllä mä ton ihan luontevasti ladon kauhugenreen, vaikkei kyseessä mikään perinteinen säikyttelyleffa. Kauhua on kuitenkin monenlaista.

Elenna
Elenna vastasi aiheeseen: Only lovers left alive
11.04.2014 23:34 #15

Genremäärittelystä voi aina olla montaa mieltä, ja tämäntyyppisen elokuvan kohdalla määrittely lienee erityisen hankalaa. Mutta hyvät pointit, addiktio ja ikuinen elämä ovat loppujen lopuksi äärimmäisen pelottavia/kauhistuttavia asioita (jäin nyt pohdiskelemaan aihetta päässäni melko syvällisestikin), joskaan eivät niinkään kauhuleffa-tavalla. :D

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Serafia Alho