• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 81 päivää sitten)

Only lovers left alive

22.01.2014 08:39 - 22.01.2014 08:46 #1 : tiarAnon
Only lovers left alive

Tällanen tuli vastaan ja olin saman tien kiinnostunut. Vampyyritarina, jossa on kaks tän hetken upeinta näyttelijää? Oon jo pitkään haaveillu leffasta, jossa Tom Hiddlestone ja Tilda Swinton näyttelis pariskuntaa, ne kaks sopii yhteen niin hyvin.

Fanityttöihkutuksen jälkeen voi todeta myös, että leffa on ilmesesti tehny ihan vaikuttavan filmifestarikierroksen, mikä ei myöskään oo ainakaan pahasta. En löytäny äkkiseltään Finnkinon sivuilta mitään tietoa siitä, oisko leffa mahollisesti tulossa Suomeen; veikkaisin, että ei, jos ei ihmeitä tapahdu. Luulis kuitenkin, että tällaselle vähän vähemmän kiiltokuvamaiselle vampyyritarinallekin olis tilausta?

Mielipiteitä tai tietoa otetaan vastaan.

365x100.blogspot.fi/
Viimeksi muokattu: 22.01.2014 08:46 tiarAnon.

22.01.2014 11:51 #2 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Only lovers left alive
Tätä elokuvaa olen odottanut jo ties kuinka kauan, ja hyviä uutisia, se saadaan Suomeen sittenkin! Toivottavasti.

Tom Hiddleston on nyt vain jotain aivan ihanaa, ja Tilda Swinton ihastuttaa omalla hauraan androgyynisellä olemuksellaan. Joten tulisipa maaliskuu nopeasti.

22.01.2014 14:01 #3 : tiarAnon
Vastaus käyttäjältä tiarAnon aiheessa Only lovers left alive
Mahtavaa kuulla,että leffa tulee kun tuleekin myös Suomeen; tän vois ihan käydä teatterissakin kattomassa, kun tällä asenteella tehdään!

22.01.2014 18:35 #4 : max
Ohjaajana Jim Jarmusch eli armotonta hipsteröintiä luvassa. :roll:

• VMN hahmo
  • VMN
22.01.2014 19:08 #5 : VMN
Vastaus käyttäjältä VMN aiheessa Only lovers left alive
Näin trailerin pari päivää sitten, mutta jostain syystä en itse syttynyt tälle. Ohjaajat tai näyttelijät eivät mitenkään erityisesti kiinnosta (ne kun tuntuvat olevan aika iso myyntivaltti). Saa nähdä josko joskus näkisi.

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

24.01.2014 01:11 #6 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Only lovers left alive
Vilkaisin trailerin ja kiinnostuin.

Jotenkin pienesti tuli mieleen The Hunger, johtunee noista aurinkolaseista.

John Hurtin mukana olo on ilahduttavaa.

Olisiko kellään muuten heittää hyviä leffasuosituksia aiheesta? Jotakin tunnelmallista ja tyylikästä ehkä? Jotenkin omalle kohdalle osuneet vampyyrielokuvat ovat olleet aika geneeristä perusmättöä. Hieman aneemisia, jos sallitte.

Minulle Murnaun ja Herzogin versiot Nosferatusta toimivat ja Interview With the Vampire ja The Lost Boys ovat jotenkin ujuttautuneet nahkan alle, vaikkeivat ehkä mitään elokuvataiteen huippusaavutuksia olekaan. The Fearless Vampire Killers ja vuoden 1931 Dracula Lugosilla ovat myös ihan katsomisen arvoisia. Fright Night ja Shadow of the Vampire olisi hauska nähdä uudelleen. Ja Jari Halosen Takaisin Ryssiin olisi hauska nähdä ylipäänsä.

24.01.2014 09:37 #7 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Only lovers left alive
Trouble Every Day taitaa olla ultimaattinen vampyyrielokuva hipstereille.

• Mab hahmo
  • Mab
24.01.2014 09:46 #8 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Only lovers left alive

• VMN hahmo
  • VMN
24.01.2014 10:16 #9 : VMN
Vastaus käyttäjältä VMN aiheessa Only lovers left alive
Byzantiumia olen kuullut kehuttavan. Se on itselläkin katselulistalla. Mitä olen kuullut, niin sen on kehuttu tuovan jotain uutta vampyyritarinoihin. Se yksinään kiinnostaa.

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

24.01.2014 15:09 #10 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Only lovers left alive

Mab kirjoitti: En ole itse vielä nähnyt, mutta Ystäviä hämärän jälkeen (Låt den rätte komma in) kehutaan paljon.

Toi on kyllä oikeesti tosi hyvä.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kaamos

24.01.2014 23:12 #11 : Formaldehyde
Vastaus käyttäjältä Formaldehyde aiheessa Only lovers left alive
En suoranaisesti rakastunut Lindqvistin kirjaan, mutta täytyy antaa Låt den rätte komma inille mahdollisuus.

Byzantiumillehan taisi juuri tulla kehuja Rasimukselta toisessa ketjussa.

max kirjoitti: Trouble Every Day taitaa olla ultimaattinen vampyyrielokuva hipstereille.

Tässähän on Vincent Gallo. Anteeksi, poistun hurraamaan nurkan taakse.

Near Dark ja Romeron Martin ovat myös olleet katsomislistallani kiusallisen pitkään.

30.03.2014 19:19 #12 : fontella
Vastaus käyttäjältä fontella aiheessa Only lovers left alive
Kiss of the damned voisi ehkä kiinnostaa niitä, jotka pitivät Only lovers left alive -elokuvasta.

Holy Trinity = Buffy the Vampire Slayer & Quantum Leap & The Bionic Woman

• Elenna hahmo
  • Elenna
10.04.2014 17:03 - 10.04.2014 17:03 #13 : Elenna
Vastaus käyttäjältä Elenna aiheessa Only lovers left alive
Hassua, IMDb:ssa tälle on merkitty yhdeksi genreksi kauhu. Tosin se, että päähenkilöt ovat vampyyreja, vaikuttaa aina tekevän elokuvasta kuin elokuvasta kauhua.

Tässä ketjussa on puhuttu paljon vampyyrielokuvista, mutta Only lovers left aliven katsottuani olen ainakin itse sitä mieltä, että verenimijyys ei ole kyseisen elokuvan päähenkilöissä olennaisimpia asioita. Tärkeää on pikemminkin ajatus päähenkilöiden ikuisuuksiin jatkuvasta elämästä ja rakkaudesta, joka yhdistää heitä toisiinsa erillään vietettyjen vuosien aikanakin. Vampyyriys tarjoaa tälle puitteet, ja samalla se tuo elokuvaan addiktion veren muodossa, kiehtovan öisen tunnelman ja keinon esittää hahmot katsojalle tutulla tavalla. Kun käsite vampyyrien kuolemattomuudesta on katsojalle ennestään tuttu, voidaan elokuvassa keskittyä näiden kuolemattomien hahmojen suhteeseen ja siihen, miten he itse päättymättömän elämänsä kokevat.

It has long been an axiom of mine that the little things are infinitely the most important.
Viimeksi muokattu: 10.04.2014 17:03 Elenna.

10.04.2014 21:54 #14 : tiarAnon
Vastaus käyttäjältä tiarAnon aiheessa Only lovers left alive
No, mun mielestä harva asia on niin kauhistuttavaa, ku addiktio. Paitsi ehkä ikuinen elämä. ;) Kyllä mä ton ihan luontevasti ladon kauhugenreen, vaikkei kyseessä mikään perinteinen säikyttelyleffa. Kauhua on kuitenkin monenlaista.

• Elenna hahmo
  • Elenna
11.04.2014 23:34 #15 : Elenna
Vastaus käyttäjältä Elenna aiheessa Only lovers left alive
Genremäärittelystä voi aina olla montaa mieltä, ja tämäntyyppisen elokuvan kohdalla määrittely lienee erityisen hankalaa. Mutta hyvät pointit, addiktio ja ikuinen elämä ovat loppujen lopuksi äärimmäisen pelottavia/kauhistuttavia asioita (jäin nyt pohdiskelemaan aihetta päässäni melko syvällisestikin), joskaan eivät niinkään kauhuleffa-tavalla. :D

Valvojat: RaccoonRasimus
Nylkky