Revolution

Hiistu
Hiistu loi aiheen: Revolution
26.01.2014 21:27 #1

Parin viikon viiveellä, mutta kaipa myös Revolution-sarjalla oma keskustelu olla täytyy. Sarja Subin (eli maikkarin) sivuilla: Linkki.

Katsoin ensimmäisen jakson ja ajattelin sen perusteella, että jätän siihen. Tuntui olevan liiaksi nuoria päähenkilöitä ja melkein jotain romanssintapaistakin, jotta olisi ollut ihan minun makuuni. Näin jossain sanomalehtiarvostelussa vertauksen Nälkäpeli-elokuviin, ja kieltämättä sama yleisö voisi pitää tästäkin.. romahtanut sivilisaatio, pahaa hallintoa vastaan kapinointia ja nuoria sankareita ja jousiaseita ja kaikkea.

Kieltämättä arvostan suuresti sarjan tekijöitä, että ovat saaneetkin ympättyä tarinaan kaikkea muodikasta.. Lisäksi sähköjen katkeaminen on ehkä juuri sopivan omaperäinen idea katastrofisarjalle, koska ei ole kulutettu loppuun mutta toisaalta on tedostettu todelliseksi uhaksi. (Esim. jenkkien Maailmanlopun odottajat -sarjassa (jota olosuhteiden pakosta on muutama jakso tullut nähtyä) tuntuu jokin sortin EMP-katastrofi olevan suosittu uhkakuva. Sitä täytyy sitten huippuälykäselektronisen katumaasturin kanssa körötellä autiomaabunkkeriin karkuun.) Mutta henkilökohtaisesti tuli sellainen olo, että ei taas tätä...

Oli siinä avausjaksossa sentään ihan hauskojakin juttuja.

Toka jakso jäi minulta välistä, mutta kolmas jakso täytyi taas katsoa, koska tuli ikävä "sitä toista Charlieta". Billy Burken esittämä symppis Charlie oli suosikkihahmoni Twilight-elokuvissa, joten oli varsin mukavaa huomata hänen näyttelevän myös Revolutionin Milesiä. (Häneltä on jopa ajeltu pois ne kamalat poliisimiesviikset!) Pidin myös pätkistä, joissa seurattiin Milesiä aikana sähköjen katkeamisen jälkeen. Ja nykyhetkenkin kuviot vaikuttivat paljon mielenkiintoisemmilta kuin vielä aloitusjaksossa.

Erityisesti yllätti eli ilahdutti

Sen sijaan olen vähemmän innostunut
Mutta sekin kuvio vaikutti siltä, että tuosta vielä kehittyy. Osa henkilöhahmoista tietää tilanteesta selvästikin enemmän kuin on vielä paljastettu... Mikä on luonnollisesti eduksi millä hyvänsä sarjalle, kun katsottuna vasta kolme jaksoa.

En tiedä, kuinka säännöllisesti, mutta seuraan sarjaa varmaan jonkin verran.

Mitä olette muut olleet sarjasta mieltä?

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Revolution
27.01.2014 18:10 #2

Minä katsoin tätä sarjaa nuo ekat kolme jaksoa ja kyllästyin. Sarjasta tuli jotenkin mieleen Lost ja jostain syystä Walking dead.

Siis periaatteessa tässä sarjassa on kaikki hyvään sarjaan vaadittava kasassa:
-Hyvä lähtökohta, josta saa paljon lisää sivujuonia (esim sairaudet)
-Hauskoja pikku juttuja (kuten Hiistun mainitsemat-kts Hiistun eka spoileri)
-Mielenkiintoiset hahmot, joilla aika hyvät näyttelijät

Ja mikä tässä mättää:
-Salaliittoteoriameininki.
-Kuin lasten elokuvan pahiksia nuo Monroen joukot.

Mutta, jos joku on ihastunut, Jenkkilässä pyörii parhaillaan toinen tuotantokausi.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: Revolution
27.01.2014 18:23 #3

Eka kausi katsottuna ja olin hyvin hämmentynyt siitä, että jatkoivat vielä toisella kaudella... Hahmot olivat äärimmäisen ärsyttäviä ja näyttelijätkin aika blääh. Ennalta-arvattava. Hassua miten 15 vuoden jälkeen kaikki näyttää vielä niin uudelta.. Ei kannata lukea, jos ei ole nähnyt kuin pari jaksoa

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Viimeksi muokattu: 27.01.2014 18:24 : Scartti.

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: Revolution
27.01.2014 18:38 #4

Scartti kirjoitti: Hassua miten 15 vuoden jälkeen kaikki näyttää vielä niin uudelta.. Ei kannata lukea, jos ei ole nähnyt kuin pari jaksoa

Mä muuten pohdin ihan samaa,

Scartti kirjoitti: Huolimatta siitä, että tää oli mun mielestä äärimmäisen surkea sarja, aion katsoa toisenkin kauden.

:D :D XD Tämä niin kuvaa mun suhtautumista moneen seuraamaani sarjaan. :D

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Revolution
27.01.2014 22:42 #5

Sarjahan on täyttä skeidaa, mutta ainakin viihdyttävää skeidaa. En ymmärrä miksi, mutta mieluummin tätä katon kuin näitä muita vast'ikään alkaneita uusia sarjoja (pois lukien Viikingit). En tosin jäisi itkemään, jos joku jakso unohtuisi välistä.

Eniten kyllä rassaa juuri tuo jo mainittu Monroen joukkojen pahisasema versus periamerikkalaiset kyläyhteisöt ja tuliaseen perustuslaillinen omistusoikeus... Hyvänä kakkosena se ihan jenkkituotannoille normi-ilmiö, että meikkejä aina jaksaa löytyä ja hampaatkin pysyvät hyvinä.

Tokihan viime jaksossa vähän pedattiin sitä, että Monroen (sotilas)tasavaltakin taisi alkaa ihan hyvästä tahdosta, mutta silti sekin kuvio on umpikliseinen - etenkin kun vieläkään ei ole mitään todisteita että päälle vuosikymmen sitten itse Monroe olisi ollut hyväntahtoinen..

Olisi positiivista, jos hyvin pian tuotaisiin esiin sellainen kuvio, jossa jonkun kylän ruokavarastot tyhjennettäisiin säännöllisesti Monroen joukkojen toimesta ja kyläläiset olisivat tästä hyvin näreissään, ja paljastuisikin että moinen on ruokapulasta kärsivien yhteisöjen ylläpitoa... Toisi vähän moniulotteisuutta ja terää kliseiden keskelle. Mutta olen luopunut jo aikoja sitten toivosta nähdä jotain vähänkin syvempää diktatuurin ja totalitarismin käsittelyä viihteessä.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Anton Niinikoski