The Mortal Instruments kirjasarja tv-sarjaksi!

Q_Black
Q_Black loi aiheen: The Mortal Instruments kirjasarja tv-sarjaksi!
13.10.2014 17:45 #1

The Hollywood Reporter on julkaissut tiedon, että The Mortal Instruments jatkuu... kylläkin tv-sarjana! Sarjan tekeminen aloitetaan ensi vuonna. Sarjan kanssa työskentelee mm. Ed Decter. Näyttää siltä, että myös näyttelijät vaihtuvat.

"On järkevää tehdä kirjoista tv-sarja, Martin Moszkowicz kertoi THR:lle. "Meidän täytyisi jättää muuten iso osa pois kirjoista jos tekisimme niistä elokuvia. Tv-sarjassa voimme uppoutua paremmin TMI:n maailmaan."

Martinin twiittejä voi katsastaa täällä .

13.10.2014 19:07 #2

Toivottavasti vaihtuvat! Ja toivottavasti eivät tee 22-24 jakson kautta turhine täytejaksoineen vaan mukavan tiiviin paketin.

13.10.2014 19:42 #3

Jos saisin päättää niin en vaihtais hahmoja koska tykästyin heihin, mutta en nyt koe ihan kauheaa menetyksen tuskaa vaikka vaihtuisivatkin ja olisi ihan kiva, että sarja alkaisi ekasta kirjasta eikä jatkuis tokasta. Mielenkiinnolla jään kyllä odottamaan uutisia tämän tiimoilta!

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments kirjasarja tv-sarjaksi!
13.10.2014 20:12 #4

Jään odottamaan innolla, joskin kauhunsekaisesti, millainen sarjasta tulee. Toivottavasti aloittaisivat tarinan ihan alusta, olin hyvin pettynyt elokuvaan, koska siitä oli jätetty niin paljon hyviä ja hauskoja asioita pois. Niin paljon kuin pidin Jamie Campbell Bowerista Jacen osassa (päästyäni sen shokin ylitse, ettei Alex Pettyfer saanutkaan roolia...) jäi Jacen hahmosta uupumaan syvyyttä niin paljon. Minulla oli myös suunnattomia vaikeuksia hahmottaa Lily Collins Claryn roolissa, jotenkin se ei vaan vastannut kirjoista saamaani mielikuvaa. Lopullinen murskaus leffalle tuli juonimuutoksista...

Joten; peukut pystyyn sarjan käsikirjoittajille; tehkää paremmin, please! :cheesy:

max
max vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments kirjasarja tv-sarjaksi!
13.10.2014 20:37 #5

Viimeksi muokattu: 13.10.2014 20:40 : max.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Tapsa, Ageha

14.10.2014 10:01 #6

max kirjoitti: Eli nyt meillä on tv-sarjoista plagioituihin HP-fanficceihin pohjautuvaan kirjaan pohjautuva tv-sarja, joten kun tästä sitten vääjäämättä kirjoitetaan fanficceja, niin ollaan niin diipillä tasolla ettei mitään rajaa.

Eikö voisi jo vaihtaa aihetta? HP sitä ja HP tätä, ihan kuin jostain ylijumalasta puhuttaisiin. Eiköhän tuo asia ole jo loppuunkäsitelty. HP-fanit itkee ja sahaa ranteitaan viivoittimilla, jep, tuli selväksi.

Diara
Diara vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments kirjasarja tv-sarjaksi!
14.10.2014 15:21 #7

Q_Black kirjoitti: Asiasta toiseen, hirveän moni on antanut negatiivista palautetta leffalle kun siinä juonikuviot muuttui jne. Multa löytyy kaikki kirjat hyllystä ja olen ne useasti lukenut, mutta en kyllä muista edelleenkään kuolemaksenikaan ekaa kirjaa joten eipä haitannut leffan juonikuviot :cool: Pidin leffasta kyllä todella paljon :heart:

Minullakin on kaikki kirjat ja pidän niistä todella paljon. Ensimmäisen kirjan lukemisesta on vaan vierähtänyt jokunen vuosi, joten en muistanut siitä paljon mitään, kun kävin leffan katsomassa. Pidin leffasta todella paljon, ja varmasti suurin vaikuttava syy on se, että pystyin käsittelemään leffan omana, identtisenä tuotoksena sen sijaan, että olisin koko ajan verrannut sitä siihen, mitä tapahtui tai ei tapahtunut kirjassa. Sitä en taas pysty arvioimaan, mitä pitäisin elokuvasta jos muistaisin, mitä kirjassa tapahtuu. Kirjoihin perustuvien elokuvien kanssa kun on kuitenkin hyvä pitää aina mielessä, että leffa on kuitenkin itsenäinen teos eikä kaikkea kirjasta voi mahduttaa leffaan, joten niitä ei pidä verrata. Vaikeaa, myönnän, mutta onnistun siinä yllättävän usein. Ja nyt asiaa auttoi tosiaan se, etten muistanut paljon mitään kirjasta.

Pikkusiskoni kävi katsomassa leffan heti kirjan lukemisen jälkeen. Hän ei pitänyt leffasta juuri erojen takia. Tässä mielestäni kiteytyykin se pointti, ettei kirjaa ja leffaa pitäisi vertailla (liikaa), vaan nauttia siitä, mitä edessä on. Jotkut leffat onnistuvat tekemään kunniaa alkuperäistarinalle, toiset ei, mutta ei sen välttämättä tarvitse vaikuttaa siihen, minkälaisen "elämyksen" leffa antaa.

Oho, kun meinaa karata aihe. Jos palataan tuohon tv-sarjaan tässä kohtaa, niin kuulostaa hyvältä. Ja saisivat kyllä aloittaa alusta uudelleen ja tehdä sen ekankin kirjan paremmin (jos se nyt kerran oli niin huono). Muutenkin olisi parempi, että mennään ihan uudella pohjalla alusta asti uudelleen, olen kyllä kiinnostunut näkemään, mitä sarja tuo mukanaan.

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

max
max vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments kirjasarja tv-sarjaksi!
14.10.2014 16:33 #8

Q_Black kirjoitti: HP-fanit itkee ja sahaa ranteitaan viivoittimilla, jep, tuli selväksi.

En ole HP-fani vaan ylipäänsä hyvien kirjojen fani. Tai edes kirjojen.. :tongue:

Viimeksi muokattu: 14.10.2014 16:34 : max.

14.10.2014 17:15 #9

Varjojen kaupungeista oli tarkoitus tehdä menestyvä "young adult" -elokuvasarja, joka haastaa suosiossa Twilightin ja Nälkäpelin. Toisen osan (Tuhkakaupunki) esituotanto aloitettiin ennen Luukaupungin ensi-iltaa, ja uusia näyttelijöitäkin ehdittiin kiinnittää. Mutta monien yllätykseksi Luukaupunki floppasi pahasti, mikä kaatoi koko franchisen alkuunsa. Tv-sarja tulee olemaan uusi yritys pienemmällä budjetilla.

Jostain syystä elokuva ei löytänyt yleisöään, vaikka kirjasarja on erittäin suosittu. Varjojen kaupungit epäonnistui siinä, minkä vähemmän tunnetut Outolintu ja Labyrintti tekivät tänä vuonna. [En tiedä, olisiko Veronica Rothin romaania edes suomennettu ilman elokuvaa.] Potentiaalia Varjojen kaupungeilla kyllä on, sillä Cassandra Claren kirjoilla on kymmeniä miljoonia lukijoita ympäri maailmaa. Ymmärrän hyvin, että kaupallista hyödyntämistä halutaan kokeilla toisen kerran, tällä kertaa tv-ruudussa valkokankaan sijasta.

14.10.2014 17:41 #10

Suuri on pienen ihmisen hämmennys, kun Labyrinttia ei ole vielä ilmestynyt suomeksi. Tietääkö kukaan onko sitä tulossakaan? Hieman ohi aiheen :)

14.10.2014 17:47 #11

Minä en ole löytänyt tietoa suomennoksesta. Mutta koska elokuva oli menestys, ja sen jatko-osa on varmistettu, saattaa ensimmäinen kirja tulla suomeksi ensi vuonna. On täysin mahdollista, että jokin kustantamo on jo hankkinut James Dashnerin trilogian käännösoikeudet. Saa nähdä, jaetaanko kolmas romaani kahdeksi elokuvaksi...

Viimeksi muokattu: 14.10.2014 17:51 : Jussi.

14.10.2014 17:53 #12

Jussi kirjoitti: Saa nähdä, jaetaanko kolmas romaani kahdeksi elokuvaksi...

:lol:
Toivotaan kuitenkin, että voimme luottaa tähän ‘The Maze Runner’ Finale ‘The Death Cure’ Won’t Be Split Into Two Movies

Mab
Mab vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments kirjasarja tv-sarjaksi!
14.10.2014 17:59 #13

Mun täytyy tunnustaa, että itse päädyin lukemaan ekan trilogian aika pitkälti vain nähdäkseni, että onko siinä oikeasti niin paljon yhtäläisyyksiä HP:n/Buffyn/tms. kanssa kuin mitä pahat kielet antoivat ymmärtää. Leffateattereihin en taas viitsinyt vaivautua, mutta katsastin siskoni kanssa elokuvaversion myöhemmin kirjastolainana.

En kuulu Varjojen kaupungin kohderyhmään, mutta silti pidin kirjaa ihan ookoo viihteenä. Vaikka HP-vaikutteita yms. huomasi, oli lopputulos kuitenkin sen verran omaperäinen ja hauskakin, etten näe tarpeellisena sytyttää mitään kirjarovioita.

Leffa taasen oli mielestäni huono. Alku tosin oli ihan ok, mutta hyvin pian se muuttui sekavaksi, hätäileväksi ja ylipäätään ponnettoman ja väsyneen oloiseksi. Suuri ongelma oli mielestäni Jacen ja Claryn romanssin korostaminen juonen ja maailmankuvauksen kustannuksella. Paranormaalin romantiikan faneja tämä tuskin hirveästi haittasi, mutta mulla on vähän sellainen tuntuma, että muu yleisö on alkanut jo kyllästyä kaavaan, missä tavis tyttönen saa jonkun yliluonnollisen hurmurin huomion. Tekijöiden olisi ehkä kannattanut ottaa enemmän mallia Nälkäpeleistä kuin Twilighteista.

Mä voisin siis ihan hyvin kuvitella, että toisenlaisella painotuksella tv-sarja voisi herättää enemmän kiinnostusta kuin mihin leffa kykeni. Sopivasti mainostettuna (muistaakseni leffaa mainostettiin todella vähän) moni ei-fanikin saattaisi ihan uteliaisuuttaan kurkistaa, mistä on kyse ja jäädä kenties katsomaan. Ja eihän tänä päivänä tv-sarjaksi päätymisessä ole mitään häpeää, kun Game of Thrones ja vastaavat vain porskuttavat.

14.10.2014 18:16 #14

Mab kirjoitti: Ja eihän tänä päivänä tv-sarjaksi päätymisessä ole mitään häpeää, kun Game of Thrones ja vastaavat vain porskuttavat.

Täysin totta. Leffastudiot olivat kiinnostuneita Tulen ja jään laulusta, mutta Martin ei suostunut myymään oikeuksia, koska ei uskonut elokuvien tekevän oikeutta paksuille ja lukuisia juonilinjoja sisältäville romaaneille. Ehkä Harry Potterit Liekehtivästä pikarista lähtien olisivat toimineet paremmin tv-sarjan kausina. Kuoleman varjelukset sentään jaettiin kahdeksi filmiksi.

Ketjun aiheeseen liittyen viimeinen Varjojen kaupungit -kirja Taivaallisen tulen kaupunki ilmestyy suomeksi tammikuussa. Ainakin Adlibris väittää niin. Pituudeksi on merkitty 730 sivua.

31.03.2015 11:40 #15

www.ew.com/ABC-family-picks-up-shadowhunters

HourglassEyes
HourglassEyes vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments kirjasarja tv-sarjaksi!
31.03.2015 19:40 #16

Jussi kirjoitti: Tv-sarja vahvistettiin virallisesti eilen. Sen nimenä ei ole Mortal Instruments vaan Shadowhunters. Ilmeisesti kanava ei halua, että ihmiset yhdistävät mielessään uuden sarjan flopanneeseen elokuvaan.

www.ew.com/ABC-family-picks-up-shadowhunters

Jussin veikkaus nimen muutoksesta on varmaan oikeilla jäljillä, leffa oli melko ala-arvoinen kirjoihin verrattuna, eikä varmasti tuonut paljoakaan lisää lukijoita tämän vuoksi :huh:
Toivonpa siis, että tv-sarjasta tulee parempi, tehtiinpä sitten millä nimellä hyvänsä! :smile:

20.04.2015 22:33 #17

McG, joka työskentelee ahkerasti Shadowhunters - sarjan parissa jakoi twitterissä yhden nimen: DOM SHERWOOD. Perään hän kirjoitti: "I believe he will honor a great character. He earned the job w his talent." Onko tässä siis meidän Jacemme? Dom tunnetaan esim. elokuvasta Vampire Academy. Mitä olet mieltä? Onko hän hyvä Jace? Minun tekisi vähän fanityttöillä nyt! En malta odottaa seuraavia casting-uutisia!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: HourglassEyes

01.05.2015 23:55 #18

Shadowhunters - sarjaan on nyt castattu Isabelle ja Simon. Isabellea näyttelee Emeraude Toubia ja Simonia Alberto Rosende.

Isabellen näyttelijä on kyllä aika nappivalinta, mut Simon ei iiihan vielä vakuuta :lol: God, mie toivon ettei tästä tehdä sellaista kliseistä seksikkäiden teininäyttelijöiden farssia.

16.05.2015 11:38 #19

Castauksia tupsahtelee Shadowhunters - sarjan tiimoilta ja alan olla vähän jo täpinöissäni ;D Tässäpä tuoreimpia:

Clary Fray - Kat McNamara

Alec Lightwood - Matthew Daddario

Luke Garroway - Isaiah Mufasa

Magnus Bane - Harry Shum Jr

Valentine - Alan Van Sprang

Mabs
Kisälli
Mabs vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments kirjasarja tv-sarjaksi!
29.05.2015 21:36 #20

Se leffa oli minulle aika kova pettymys. Sen takia on vähän alkanut innostus hiipua koko sarjaan. Tosin nyt kun tämä tv-sarjakin tulee, niin ajattelin antaa tälle toisen mahdollisuuden
Oikeastaan joskus jo mietin, että The Mortal Instrumentista olisi tullut hyvä TV-sarja :D

Noi uudet näyttelijät vaikuttaa lupaavilta. Varsinkin Dom Sherwood on just semmonen Jace niikuin olen kuvitellut.
Odotan innolla mitä tästä tulee :D!

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Kari Eerola