Ant-Man

Dúath
Dúath loi aiheen: Ant-Man
29.07.2015 14:30 #1

pitihän marvel fanina käydä katsomassa Ant-man. Odotukset ei ollut kovin korkealla koska mielestäni kyseinen sankari on ideana täysi aivopieru.
Positiivinen ylläri kait..ainakin tuli taas naurettua hyvin :lol:

The fundamental piece of your soul
Defines who you are and where do you go

max
max vastasi aiheeseen: Ant-Man
30.07.2015 20:37 #2

Ant-Man oli positiivinen ylläri, hieman epätasainen, mutta silti kaikinpuolin toimivampi kuin vuoden pettymys Avengers 2... Omia MCU-suosikkejani ovat kevyesti nämä humoristisemmat (Iron Man 3, Thor 2, Guardians of Galaxy, jossain määrin eka Avengers) ja Ant-Man sulahtaa sinne niiden joukkoon top vitoseen. Ei kärkeen, hyvien vitsien rinnalla oli puiseviakin, mutta joukkoon. Ihan hyvää draamaakin ja edes jotain yritystä naissankaririntamalla. Ennen kaikkea Guardians of Galaxyn ohella ainoa MCU-leffa, jossa on enemmän kuin pari siedettävää toimintakohtausta, tässä suurimman osan jaksoi katsoa haukottelematta, etenkin 3D:nä kutistumiskikkailu oli siistiä katsottavaa.

Viimeksi muokattu: 30.07.2015 20:39 : max.

Dyn vastasi aiheeseen: Ant-Man
31.07.2015 21:53 #3

Minustakin tämä oli hyvä. Ei yhtä oivaltavan hauska kuin Guardians of the Galaxy, mutta positiivisella tavalla erilainen kuin Avangers-tiimin rymistelyt. Toki juoni oli taas yhden hahmon syntytarina, mutta mukavasti leikittiin superrosvo- ja hullu tiedemies -kliseillä, eikä leffa tuntunut missään vaiheessa liian vakavalta. Pienentynyt maailma ja muurahaisperspektiivi oli toteutettu erityisen hyvin, tehosteita katseli ihan mielellään myös 2D-leffassa. Ehkä näihin kohtauksiin olisi saanut 3D:llä vielä lisää tehoa, mutta kun ei migreenittä kestä niin sitten ei kestä.

Odotin läpi leffan viittauksia Avagerseihin, koska Ant-Manin liittyminen koplaan on kai jossain määrin jo fakta. Tulihan niitä, jopa enemmän kuin odotin. Erityisen Falconin heiluminen muutamassa kohtauksessa oli piristävää, sillä tätä hahmoa on toistaiseksi käytetty kovin vähän.

Kvanttimaailmaan pienentymisestä tuli vähän ikävät Interstellar ja musta aukko -fibat, mutta mitäs pienistä. Katsomisen arvoinen leffa.

Viimeksi muokattu: 01.08.2015 04:02 : Iivari.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Iivari

max
max vastasi aiheeseen: Ant-Man
01.08.2015 09:19 #4

Dyn kirjoitti:

Emelie vastasi aiheeseen: Ant-Man
07.08.2015 17:00 #5

Tällä leffalla oli hetkensä. Kuten Dyn sanoi ...

Dyn kirjoitti: Ei yhtä oivaltavan hauska kuin Guardians of the Galaxy, mutta positiivisella tavalla erilainen kuin Avangers-tiimin rymistelyt. Toki juoni oli taas yhden hahmon syntytarina, mutta mukavasti leikittiin superrosvo- ja hullu tiedemies -kliseillä, eikä leffa tuntunut missään vaiheessa liian vakavalta.

..., josta olen samaa mieltä. Huumori oli hitusen erilaista kuin Guardiansissa, josta plussaa (pelkäsin, että mentäisiin samoilla linjoilla).

Jotain oli kuitenkin pielessä elokuvassa. En tiedä sitten, odotinko sitten parempaa (toivoin samaa efektiä kuin Guardiansin kohdalla eli en odottanut mitään, niin näin jotain huippua). Näyttelijöistä ei ole mitään pahaa sanottavaa, he olivat jopa parempia kuin mitä odotin. Leffan tempo oli rikki ja juoni aika mitätön. Jokseenkin itsestään selvä tarina, joka alkoi tuntua puolessä välissä tylsältä. Rymistelyä oli vähemmän, ehkä se elokuvan hitauden tuntu johtui siitä.

Dyn kirjoitti: Pienentynyt maailma ja muurahaisperspektiivi oli toteutettu erityisen hyvin

Minun mielestäni aika iso osa erikoistehosteista oli kökköjä, odotin jotain vastaavaa kuin muissa Avengers-elokuvissa eli että erikoistehosteiden käyttöä ei näe kovinkaan selvästi. Tämä ei toteutunut tässä elokuvasa, mutta ei se sinänsä haitannut.

Kvanttimaailma oli vähän hassu juttu, olisi ilman sitäkin pärjätty. Mutta plussaa siitä, että sinänsä aikaa vastaan taistelua ei ollut. Ja huumoriplussat:

Dyn vastasi aiheeseen: Ant-Man
07.08.2015 22:03 #6

Emelie kirjoitti: Loppupätkät olivat jälleen kerran mielenkiitoisia ja jättivät odottamaan seuraavia leffoja.

Mä taasen odotin, että...

Strato
Strato vastasi aiheeseen: Ant-Man
18.09.2015 21:36 #7

Tuli tämä elokuva jo jokin aika sitten katsottua, mutta vasta nyt ehdin kirjoittamaan.

Minä ja seuralaiseni tykkäsimme molemmat elokuvasta kovasti. Siinä oli sopivasti toimintaa ja huumoria, eikä huumori myöskään ollut mitenkään yliampuvaa tai "tyhmää". Tokihan se juoni oli paikoin hyvinkin ennalta-arvattava, mutta supersankarielokuvana mielestäni onnistunut ja vielä sieltä paremmasta päästä.
Vähän vain harmittaa, etten ollut nähnyt muutamia aiempia Marvelin elokuvia ennen tätä, olisin todennäköisesti ymmärtänyt viittaukset paremmin.

Supersankarielokuvista tykkääville mielestäni katsomisen arvoinen.

“The supreme art of war is to subdue the enemy without fighting.”

Valvojat: RaccoonRasimus
LordStenhammar