Taideaiheiset dokumentit

Kultasuu
Kultasuu loi aiheen: Taideaiheiset dokumentit
15.11.2015 22:27 #1

Moikka, minä katsoin hiljattain BBC:n neliosaisen dokumenttisarjan Modern Masters joka kertoi Picasson, Dalin, Matissen ja Warholin elämänkerrat pähkinänkuoressa ja koska se oli aika hyvä kokemus niin siitä tuli mieleen, että sattuisikohan ketään täällä tieotämään mitään muita hyviä ja laadukkaista taideaiheisia TV-dokumentteja jotka käsittelisivät tosiaankin lähinnä kuvataiteita ja kuvataiteiljoita? Olen kyllä itsekin yrittänyt etsiä netistä lisää ko. taideaiheisa ohjelmia, mutta enpä ole niitä oikein löytänyt. Saisiko tässä asiassa siis hieman apua? Kiitos! =)

Viimeksi muokattu: 16.11.2015 00:26 : Iivari.

Morgan Blood
Morgan Blood vastasi aiheeseen: Taide aiheiset dokumentit
15.11.2015 23:48 #2

Salvador Dali, nero ja Narri (Salvador Dalí, Génie tragi-comique)
On minusta mahtava dokumentti. Käy aikalailla läpi koko Dalin tuotannollisen elämänvaiheen ja vähän enemmän. Kannattaa katsoa jos kiinnostaa herran henkilökuva.

Banksy - Exit through the gift shop on dokumentti enemmänkin taiteesta itsestään ja eräänlainen pätevä sylkäisy joka naurattaa ja hämmentää monia.

Jokerikorttina elokuva, joka ei ole varsinainen dokumentti, mutta jotain kaunista, ihanaa ja täydellistä:
Kalervo Palsa ja kuriton käsi
En usko, että Palsan taiteilijahahmoon voisi päästä paremmin sisälle. Varsinainen teos jo omillaan!

Ars Longa Vita Brevis

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kultasuu

Kultasuu
Kultasuu vastasi aiheeseen: Taide aiheiset dokumentit
15.11.2015 23:58 #3

Morgan Blood kirjoitti: Ainoastaan ensimmäinen on puhdas dokumentti jos ajatellaan taiteilijoiden henkilökuvia, mutta suosittelen jälkimmäisiäkin lämpimästi. Takataskun rutistuneessa ohjelmalistassa seisoo:

Salvador Dali, nero ja Narri (Salvador Dalí, Génie tragi-comique)

Kalervo Palsa ja kuriton käsi

Vau, kiitos Morgan Blood, nämä näyttäisivät olevan juuri sellaisia mitä etsinkin ja katson kaikki nämä mitä pikimmiten, varsinkin Dali-dokkari kihelmöi nähdä heti! =)

Viimeksi muokattu: 15.11.2015 23:59 : Kultasuu.

Valvojat: RaccoonRasimus
Wicked-Willie, Pisania, Fievre, yarskiss