• Kustantajat.
    • Kirja: Jäänvartija (Konetrilogia, #3)
    • 1 kommentti (Tonttu 4 päivää sitten)
    • Voihan Shazam ...
    • Elokuva: Shazam!
    • 2 kommenttia (Adolfina Romanov 111 päivää sitten)

Alan Rickman (1946-2016)

• Ansa hahmo Kirjoittaja
  • Ansa
14.01.2016 15:13 - 14.01.2016 15:20 #1 : Ansa
Paras näyttelijä koskaan on poistunut keskuudestamme. Hän aloitti uransa Die Hard-elokuvassa ja tuli tunnetuksi erityisesti professori Snapen (Kalkaroksen) roolissa Harry Potter-elokuvissa. Hän näytteli myös Johnny Deppin vastaparina Sweeney Todd-elokuvassa. Mies on tehnyt monipuolisen uran ja useimmiten nähty juuri pahiksen roolissa.

www.hs.fi/kulttuuri/a1452745912174
www.bbc.com/news/entertainment-arts-35313604

:sad:

Nyt on surku. Alan on ollut yksi parhaista näyttelijöistä, joista olen pitänyt. Tämä uutinen satutti. Täytyy pitää Harry Potter-viikonloppu kohta tämän vuoksi. :(

Viimeksi muokattu: 14.01.2016 15:20 Ansa. Syy: Lisäys.

• Mab hahmo
  • Mab
14.01.2016 15:20 #2 : Mab
Vastaus käyttäjältä Mab aiheessa Alan Rickman (1946-2016)
Itsekin olin juuri tullut kirjoittamaan samasta aiheesta :(

Eipä montaa päivää ehtinyt kulua David Bowien poismenosta kun tuli uusi suru-uutinen. Mulle Järki ja tunteet oli varmaankin ensimmäisiä elokuvia, missä näin Rickmanin, mutta toki sittemmin on muitakin hänen leffojaan tullut katsastettua. Hyvä ja mieleenpainuva näyttelijä.

14.01.2016 15:45 #3 : Emelie
Vastaus käyttäjältä Emelie aiheessa Alan Rickman (1946-2016)
Eikä. :( Tämä on ihan kauheaa.

Alan Rickman nousi minun tietoisuuteni juuri Harry Pottereista. Hänen äänensä oli aivan unohtumaton. R.I.P.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Varjoinen
14.01.2016 16:06 #4 : Pisania
Vastaus käyttäjältä Pisania aiheessa Alan Rickman (1946-2016)
Kiljahdin ääneen kun äsken luin otsikon Daily Mailin sivuilta. Dziisus mikä viikko... Aikovatko kaikki lempparitaiteilijani / ikiaikaiset ihastumisieni kohteet poistua näyttämöltä samalla kertaa?! Ei hyvältä näytä Gary Oldmanin kannalta...

Näin Robin Hoodin joskus 12-vuotiaana eikä siitä mitään muuta mieleen jäänytkään kuin Rickman. Oli sitten leffa mikä tahansa, aina jos hänen nimensä löytyi näyttelijäluettelosta, katsoin sen. Olen suorastaan rakastunut hänen ääneensä ja voisin kuunnella sitä loputtomiin. Voi surkeutta... Voisinpa palata viime viikolle, kun maailmassa oli vielä Bowie ja Rickman, ja jäädä sinne. :sad:

Don't mess with the neon love chicken.

• Niksu hahmo
  • Niksu
14.01.2016 17:49 #5 : Niksu
Vastaus käyttäjältä Niksu aiheessa Alan Rickman (1946-2016)
Surullinen uutinen.

Rickman oli loistava näyttelijä. Itselleni on parhaiten jäänyt mieleen hänen suorituksensa Parfyymissä ja Sweeney Toddissa ilmiselvän Potter-saagan lisäksi.

14.01.2016 19:53 #6 : HourglassEyes
Vastaus käyttäjältä HourglassEyes aiheessa Alan Rickman (1946-2016)
Ja taas yksi... :sad:

Hans Gruber, Notthinghamin sheriffi & Kalkaros :heart:

Voih, kyllä on maailma taas yhtä loistavaa näyttelijää - ja varsinkin hänen upeaa ääntään köyhempi.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
14.01.2016 21:45 - 14.01.2016 21:49 #7 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Alan Rickman (1946-2016)
No jo on... Kolmen putki heti täyteen: Syöpä, noin seitsemänkymmenen vuoden ikä, paitsi ainoana poikkeamana Rickmanissa on ettei hän ole rokkari. Toivottavasti huonot uutiset loppuvat nyt tähän.

Aika nopeasti opin tunnistamaan kaverin kyllästyneen ilmeen, äänen ja yleisen olemuksen elokuvissa. Mutta, outoa kyllä, Die Hardin pahikseksi osasin yhdistää hänet vasta joitain vuosia sitten. Oli vähän liian nuori ja sliipattu siinä elokuvassa, kun vertaa Dogmaan, Galaxy Questiin jne. joissa aloin ensimmäisen kerran rekisteröimään hänet usein toistuvana näyttelijänä.

Pisania kirjoitti: Ei hyvältä näytä Gary Oldmanin kannalta...

Nah... Oldman ei ole vielä seitsemänkymppinen tai edes lähentele sitä. Hän on turvassa.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 14.01.2016 21:49 Rasimus.

14.01.2016 22:06 #8 : LordStenhammar
Vastaus käyttäjältä LordStenhammar aiheessa Alan Rickman (1946-2016)
Nimenomaan Hans Gruberina tuli mies minulle tunnetuksi. Snapet, Robin Hoodit ja Galaxy Questit nähty myös. Siinä 70 vuoden nurkilla näitä persoonia tuntuu nyt lähtevän, mikä on pirun haljua siinä mielessä, että siskon alle vuoden ikäisen vauvan pitää nyt kasvaa maailmassa ilman Lemmyä, Bowieta ja Rickmania.

RIP. Mitä suru-uutisia tuo tuleva vuosi mukanaan. En uskalla edes ajatella

EAT, WORK, SHIT, SLEEP.

15.01.2016 00:36 #9 : Dyn
Vastaus käyttäjältä Dyn aiheessa Alan Rickman (1946-2016)
"69 ja syöpä on uusi 27 ja huumeet" kuten tässä tänään todettiin #toisaalla.

Just ehdittiin aloittaa Potterien uusintakatselu, täytyy varmaan jaksaa katsoa loputkin.

• maahinen hahmo
  • maahinen
15.01.2016 11:44 #10 : maahinen
Vastaus käyttäjältä maahinen aiheessa Alan Rickman (1946-2016)
Rickman teki minuun suuren vaikutuksen Obadiah Slopena Barchester Chronicles'ssa (että nimi muistuttaa Snapeä, ei välttämättä ole sattuma - Rowlingkin oli sarjan fani). Kaikki elokuvansa ja vähän muutakin löytyvät omasta hyllystäni, ja onnistuin näkemään hänet elävänäkin kerran. Muistoksi katsoin eilen Galaxy Questin.

Valvojat: RaccoonRasimus
Jussi, LordStenhammar