• Niksu hahmo Kirjoittaja
  • Niksu

09.08.2016 22:48 #1 :: Niksu
Suicide Squad *spoilereita*
Tehdäänpä tästäkin oma aiheensa, koska leffa luultavasti kiinnostaa useampaakin foorumilaista.
- Astorethein

_____________________________________

Suicide Squad. Juoni oli aika surkea, musiikki oli hyvää, hahmot eivät olleet "superpahiksia" nähneetkään, kaikilla oli joku nyyhkytarina, elokuva olisi voinut olla badass jos se ei olisi keskittynyt sentimentaaliseen roskaan, hahmojen motivaatio jatkaa Suicide Squadissa vapaaehtoisesti oli todella tökerö ja epäuskottava. Suurin osa pahiksista oli pikemminkin anti-sankareita (eikä hyvällä tavalla), huonoin oli Will Smithin esittämä "sosiopaatti" (joo ei lähellekään), Harley Quinn oli ennalta-arvattava surkimus ja Jokerin ainut rooli elokuvassa oli Harleyn poikakaverina.

Elokuva oli PETTYMYS.
Muokannut 14.08.2016 23:01 Mustelmann

12.08.2016 11:10 #2 :: HourglassEyes
Suicide Squad *spoilereita*
Minä taasen pidin Suicide Squadista, joskin elokuvan alku oli kangerteleva äksöniä odotellessa, mutta vauhtiin päästessään viihdyttävä tapaus. Harley Quinn oli joukosta rakastettavin "pikku riiviö", joten odotan ilolla Quinnin omaa elokuvaa. Kriitikoiden parjaaman Jared Leton Jokerin roolista voisin sanoa sen olleen ainakin erillainen ja siinä oli jotain mistä pidin, mutta siihen nähden ettei Jokeria näytetä muutamaa minuuttia enempää koko leffan aikana on vielä hankala sanoa lopullista tuomiota. Mutta kyllä tämäkin kotikokoelmaan tiensä löytää sen ajan koittaessa. :grin:

14.08.2016 23:27 #3 :: Mustelmann
Suicide Squad *spoilereita*
Kävin kerrankin ihan oikeassa leffateatterissa ja siinä ympäristössä tämä toimi ihan kohtalaisesti, ainakin kun ottaa huomioon, että lähdin katsomaan leffaa aika negatiivisella asenteella. Juoni oli todella yksinkertainen, lähes olematon, mutta silti koko homma tuntui varsinkin alkupuolella jotenkin sekavalta. Vaikka hahmot saivatkin lyhyet esittelyt ennen ryhmän muodostamista, en ollut missään vaiheessa kovin tarkkaan selvillä, kuka oli kuka ja kuka teki mitäkin. Onneksi ne hahmot, joista en saanut selvää, olivat niitä, joista en ollut edes kiinnostunut.

Will Smith toimi mielestäni hyvin Deadshotin roolissa, vaikka mitään pahaa hahmossa ei ollutkaan, oikeastaan hän oli koko leffan mukavin tyyppi. Taisinkin pitää enemmän Smithistä itsestään kuin hänen hahmostaan. Toisaalta kaikki muutkin "pahikset" olivat varsin sympaattisia tapauksia, voisin mennä mielelläni oluelle vaikka jokaisen kanssa. Jopa niiden, joiden nimi ei koskaan jäänyt mieleeni.

Harley Quinn ja Jokeri olivat leffan parasta antia ja nautin joka hetkestä, kun nämä kaksi sekopäätä olivat esillä. Vaikka Jokeri linkittyi kokonaiskuvaan huonosti, hahmo toi meininkiin mukavaa vaarantunnetta, joka suoraan sanoen oli muuten täysin kadoksissa. Jokeria nähtiin tietysti aivan liian vähän, mutta siihen osasin varautuakin. Quinn puolestaan oli juuri niin ärsyttävän supersöpö ja kiusaavan seksikäs kuin odotin ja toivoinkin.

Toiminta näytti ihan jepalta, vaikka samaa tehostemättöä on tarjoiltu kaikissa viime vuosien Marvel- ja DC-leffoissa. Loppurymistely meni tosin pykälän verran liian överiksi, kun hahmoja ei meinannut erottaa valtaisan pikselimössön seasta.

• Niksu hahmo Kirjoittaja
  • Niksu

15.08.2016 00:29 #4 :: Niksu
Suicide Squad *spoilereita*
Täytyy vielä sanoa se, että vaikka itsellänikin oli odotukset aika alhaalla, niin siltikin pääsin pettymään elokuvaan.

Juoni tökki ja pahasti. Ideahan oli tosi hyvä: hallitus värvää ryhmän superpahiksia hoitamaan likaisia hommia joita kukaan muu ei voi tehdä. Toteutus kuitenkin tökki todella paljon: pahiksien vastus oli ikivanhasta pullosta karannut noita-akka ja kasa kasvottomia hirviöitä. Really? Tökeröin leffa jonka olen totta puhuen pitkään aikaan katsonut.

Elokuvan ainoa oikeasti paha ihminen oli Amanda Waller. "Pahikset" kalpenivat aika äkkiä hänen rinnallaan. Tuntuu, että elokuvan tekijät hukkasivat mahdollisuuden tehdä jotain erilaista ja hauskaa ja menivät ikään kuin pupu pöksyssä saman vanhan kaavan mukaan josta kaikki leffat Hollywoodissa veistetään.

Tämä leffa oli pelkkä vitsi. Kaikesta päätellen vain teineille suunnattu. Yksikään elokuvan ns. "pahis" ei herättänyt mitään tunteita tai mielenkiintoa. Jokerin pärskyntä ja käkätys tuntui väkisin väännetyltä ja hänen suhteensa Harley Quinniin oli aivan liian molemminpuolisesti pakonomainen ja romanttinen. Olin kuvitellut sen olevan dynamiikaltaan kuin Light Yagamin ja Misa Amanen suhde. Joten petyin siis siinäkin ja pahasti. Harley Quinnin taustatarina 'viattomasta terapeutista joka rakastui pahikseen' ei myöskään ollut erityisen vakuuttava.

Surkeinta elokuvassa oli luonnollisesti pahiksien vastus noita-akka. Typerä juoni, ei muuta sanottavaa. Myös kuten jo aloituksessa totesin, Ryhmän jäsenten yhdessä pysyminen pätevän syyn (pään räjähdysvaaran) poistuttua oli naurettavan epäuskottava. Varsinkin Harley palaaminen Jokerin "kuoltua" ja muutenkin hahmojen ystävystyminen. Aivan liikaa halpaa tarinankerrontaa syvällisen ja psyykkisen lähestymistavan sijasta, jota olisin todellakin suosinut, joskaan en realisesti kai odottanutkaan sitä tässä elokuvassa näkeväni...
Muokannut 15.08.2016 00:38 Niksu

15.08.2016 08:42 #5 :: Emelie
Suicide Squad *spoilereita*
Juonihan oli tässä leffassa tosiaan umpisurkea, mutta hahmot olivat ihan ok ja pidin näyttelijöistä.

Astorethein kirjoitti: Will Smith toimi mielestäni hyvin Deadshotin roolissa, vaikka mitään pahaa hahmossa ei ollutkaan, oikeastaan hän oli koko leffan mukavin tyyppi. Taisinkin pitää enemmän Smithistä itsestään kuin hänen hahmostaan.

Sama juttu. Pitikö Deadshotin olla tässä leffassa sosiopaatti? Minulta se osuus meni ohi, minusta Deadshot oli vaan palkkatappaja, joka osuu aina. Selvästi Smith oli koko leffan parhain näyttelijä, vaikka toki Margot Robbie teki niin hyvän suorituksen Harleynä kuin vaan mahdollista. Harley olisi voinut olla hahmona parempi, jos alkuleffassa leffan leikkaus ei olisi ollut pielessä. Jared Leton Jokeria oli leffassa jopa enemmän kuin oletin. Minä pidin hahmon stailauksesta.

Niksu kirjoitti: Jokerin ainut rooli elokuvassa oli Harleyn poikakaverina

... josta plussat leffalle.

Deadshotin ja Harleyn taustoja avattiin, mutta muut jäivät kyllä pimentoon.. Ja mistä ihmeestä se Katana siihen pöllähti? Kaikkinestaan hahmot alkoivat toimia paremmin sekä itsenäisinä hahmoina että kokonaisuutena leffan lopussa.

Niksu kirjoitti: Olisi ollut paljon mielenkiintoisempaa nähdä pahikset taistelemassa varjoissa hallituksen vihollisia ja vieraiden valtioiden vakoojia vastaan. Hahmot joilla ei ole moraalia ja jotka eivät kaihda laittomia keinoja olisivat saaneet hyvän peilin kunnollisesta sotilaasta Flagista, joka olisi joutunut tahtomattaan työskentelemään heidän kanssaan Wallerin määräysten mukaisesti. Tuossa kaavassa olisi jopa ainesta johonkin.

Mä olisin kaivannut kanssa hiukan edgeä hahmoihin ja tarinaan, muttei kuitenkaan liikaa, koska sitten siitä olisikin vasta turhauttavaa tullut, kun mikään ei etene mihinkään suuuntaan. Squadin jäsenet olivat nytkin jo kuin lauma huonosti käyttäytyviä kakaroita, ja jos siihen olisi vielä ympätty täysi moraalittomuus, niin minulta olisi loppunut kiinnostus. Mutta joo, enemmän olisi saanut olla terävyyttä eikä näitä tylppiä kulmia... Synkkyyttäkin olisi saanut olla lisää, oltiinko tästä tehty väkipakolla PG-13?

Loppumättöä edeltävä suvantovaihe oli kyllä tympeä, sitä ei olisi kaivattu. Parhainta on katsoa tämä leffateatterissa kunnon kuvaruudulla ja kunnon äänillä. Ei se toimi kotisohvalta telkkarista katsottuna yhtä hyvin.

Muutama hämmästelyn aihe:
- luulisi sen olevan armeijassa olevalle sotilaalle itsestään selvyys, että kypärä laitetaan päähän, mutta Flagia ei moinen tuntunut kiinnostavan. Eikä kyllä muuten ole ainoastaan tämän leffan ongelma tämä, sama juttu tulee vastaan ihan jatkuvastai muuallakin.

- ja eikö kukaan ole käynyt penkomassa ja tarkastamassa ryhmäläisten kamoja ennen kuin ne luovutettiin näille takaisin? Miten Harleyllä pystyi olemaan toimiva kännykkä, jolla viestitellä Jokerin kanssa? Oletin, että se ilmestyi tavaroiden joukosta vain olenko nyt ihan hakoteillä? Jos ei sieltä, niin mistä sitten.

15.08.2016 20:09 #6 :: Mustelmann
Suicide Squad *spoilereita*

Niksu kirjoitti: Surkeinta elokuvassa oli luonnollisesti pahiksien vastus noita-akka.

Tästä olen samaa mieltä. Pahishahmo, joka haluaa tuhota maailman, koska hän on niin äärettömän paha, on kyllä jotain todella tylsää. Jotain koko ryhmän muodostamisen järkevyydestä kertoo se, että sen ensimmäinen vihollinen on tyyppi, josta piti tulla ryhmän jäsen. Ja ilmeisesti mitään uhkaa ei ollut vielä olemassakaan, ennen kuin tämä noita riistäytyi Wallerin hallinnasta. Ja sitten kun alkujaan liittolaiseksi aiottu vihollinen voitetaan, viisaat johtajat päättävät, että iskujoukkoa ei enää tarvita, joten kaikki takaisin selliin vaan. Ja vastaavia outouksiahan on leffa täynnä. Hömppänä se toimii, mutta tarkkaa analyysia se ei kestä mitenkään.

16.08.2016 18:31 #7 :: Rasimus
Suicide Squad *spoilereita*
Nettihöpinän perusteella olin varautunut Green Lantern -tasoiseen skeidaan, mutta ihan ok elokuvahan tämä lopulta oli. Ei mitään historiankirjoihin jäävää, mutta DC-leffojen sitä parempaa päätä ja ei ainakaan yhtä puuduttava kuin nämä pari viimeisintä Teris-leffaa.

Minusta Jokeria oli elokuvassa ihan liikaa, ottaen huomioon että tämä oli pelkkä tarinan kannalta turha sivujuonne. Olisivat jättäneet sen vain Harleyn syntytarinan takaumiin ja lopetukseen johdantona jatko-osiin. Oli muuten pienoinen pettymys, miten vähän Jokeri ja Harley muhun kolahtivat. Leton tulkintaan ehkä tarvitsee vain kasvaa sisään, mutta Harley ei taida tuosta parantua muuten kuin perusteellisemmalla luonteen muutoksella (odotin todellisuudesta enemmän irrallaan olevaa muijaa Arleen Sorkinin äänellä).

Emelie kirjoitti: Miten Harleyllä pystyi olemaan toimiva kännykkä, jolla viestitellä Jokerin kanssa? Oletin, että se ilmestyi tavaroiden joukosta vain olenko nyt ihan hakoteillä? Jos ei sieltä, niin mistä sitten.

Yksi vartijoista livautti sen Harleylle kun nämä olivat nousemassa helikopteriin. Sen jälkeen ei taskuja enää pengottu.

Astorethein kirjoitti: Ja sitten kun alkujaan liittolaiseksi aiottu vihollinen voitetaan, viisaat johtajat päättävät, että iskujoukkoa ei enää tarvita, joten kaikki takaisin selliin vaan.

Sellihän onkin vain säilytyspaikka iskujoukon jäsenille...

Enemmän ihmetyttää se, että iskuryhmää kaupataan Teräsmiehen tappajina, mutta ainoat "metaihmiset" ovat ihotautinen ihmissyöjä ja pyromaani. (Niin, ja pääpahis, jonka piti olla ilmeisestikin ryhmän ainoa Teristä vastaan hyödyllinen jäsen)
Muokannut 16.08.2016 18:42 Rasimus

17.08.2016 08:55 #8 :: Emelie

Rasimus kirjoitti:

Thanks! Multa meni tämä ihan ohi...

Rasimus kirjoitti: Kuulemma leikkauspöydälle oli jäänyt trailereissa nähtyjen kohtausten lisäksi aimo kasa hyvää matskua (mm. Killer Crocin taustatarina), joten ehkä kannattaa odotella ohjaajan versiota, tai extended editionia, tai millä nimellä kolme tuntinen versio tuleekaan aikanaan ilmestymään dvd:nä ja bluray:nä.

Jos näin on, niin sitten kyllä tapojeni vastaisesti hankin tuon version itselleni (jos/kun sellainen ilmestyy). Jos vaikka pidennetty versio tekisi leffasta loogisemman oloisen? Tai ainakin sellaisen, ettei se tuntuisi rasittavalta hyppimiseltä kohtauksesta toiseen.

28.08.2016 14:36 #9 :: Q_Black
Suicide Squad *spoilereita*
Tätä elokuvaa hypetettiin kauheasti jo melkein puoli vuotta aiemmin kun se tuli elokuviin. Olen aina pitänyt esimerkiksi Marvelin elokuvista, joten tämä DC Comicsin sarjakuvasankariryhmä herätti kyllä mielenkiinnon. Petyin ehkä vähän. Ajoittain vähän tönkkökin elokuva ei herättänyt ihan sellaista fanityttöilyn oiretta, mutta onnistui kirvoittamaan muutamaan otteeseen kuitenkin pienen naurun. Pahisten joukko oli minusta aika herttaisen hauska ja heistä mieluusti kyllä katsoisin lisääkin elokuvia, jos elokuvan toteutukseen panostettaisiin enemmän.

Kaikkien fanittama Jared Leton Jokeri jäi minusta aika tympeäksi. Jokerin poukkoilu ruudussa ja epämääräinen murina lähinnä ärsytti. Ei ole Heath Ledgerin Jokerin voittanutta edelleenkään. Elokuva on alusta ehkä vähän nihkeätempoinen ja paikoitellen jopa tylsä, mutta mielestäni kun joukko pääsee taistelemaan suurta pahaa vastaan niin homma alkaa mennä vähän mielenkiintoisemmaksi. Pisteet kotiin, että roistoista ei lopussa tule mitään auringonkukissa kieriviä kilttejä rivisotilaita vaan jokainen säilyttää oman persoonansa loppuun asti.

En tiedä, omalla kieroutuneella tavallani pidin kyllä tästä pätkästä. Se oli visuaalisesti aika hieno alusta loppuun ja sen henkilöhahmot olivat kiinnostavia, toteutus vain ontui. Ei siinä, aion kyllä hommata tämän pätkän omaan hyllyyn

Valvojat: RaccoonRasimus