18.03.2017 17:40 #1 :: Dyn
Disneyn Beauty and the Beast
Disney jatkaa klassikoiden live-näyttelemistä Kaunottaren ja hirviön muodossa. Itse en ole vielä ennättänyt katsomaan, mutta someni perusteella monet ovat leffasta pitäneet, eivätkä ilmeisesti vain nostalgian ansiosta. Mites täällä, oletteko nähneet tai menossa katsomaan?

18.03.2017 18:26 #2 :: HourglassEyes
Disneyn Beauty and the Beast
Tarkoitus olisi mennä katsomaan, sen verran hyvältä ovat trailerit ja arvostelut näyttäneet. Emma Watsonin roolisuoritus kiinnostaa eniten, samoin Luke Evansin Gaston.

Peukkuja pidetään pystyssä sen suhteen, että paikallinen pikkuteatteri ottaisi leffan ohjelmistoonsa, sen omistaja on pitänyt toista vuotta päällä selittämätöntä (ja täysin käsittämätöntä) antidisney/marvel meininkiä, edes animaatioita ei ole ohjelmistoon otettu. Olin äimistynyt kun näin Loganin ohjelmistossa, koska viimeisin täällä näkemämme Disney leffa taisi ole Maleficient... Sittemmin on kaikki saanut mennä katsomaan muihin kaupunkeihin. Nyt peukut ja varpaat pystyyn, ettei tätä lumottua linnaa tarvitsisi lähteä etsimään kauempaa...

• Niksu hahmo
  • Niksu

18.03.2017 19:02 #3 :: Niksu
Disneyn Beauty and the Beast
Tarkoitus olisi mennä katsomaan mutta odotukset eivät ole korkealla.

Aikoinaan tykkäsin Lumikissa ja Metsästäjässä siitä, kuinka rohkealla kädellä vanhaa satua oltiin muutettu nuorille aikuisille mieleiseksi. Petyin jatko-osaan, joka oli taas mennyt turvallisempaan ja lapsellisempaan suuntaan. Olen yhden trailerin Kaunottaresta ja Hirviöstä nähnyt enkä ollut vakuuttunut. Alkuperäinen tarinakaan ei toki koskaan ole mikään suuri suosikkini minulle ollut.

18.03.2017 20:05 #4 :: Dyn
Disneyn Beauty and the Beast

Niksu kirjoitti: Alkuperäinen tarinakaan ei toki koskaan ole mikään suuri suosikkini minulle ollut.

• Niksu hahmo
  • Niksu

23.03.2017 23:46 #5 :: Niksu
Disneyn Beauty and the Beast
Kävin siis katsomassa ja yllätyin positiivisesti. Hämmentävän hyvä elokuva, oikeastaan kaikki osa-alueet toimi ja paketti pysyi kasassa. Tykkäsin todella paljon ei oikeastaan mitään huonoa sanottavaa. Jos jotain olisin juonesta muuttanut, niin Hirviö olisi saanut pysyä hirviönä, koska jotenkin se hajuton ja mauton prinssi joka siitä lopulta kuoriutui ei oikein iskenyt.

08.04.2017 22:44 #6 :: Q_Black
Disneyn Beauty and the Beast

Dyn kirjoitti: Mulle tää sen sijaan oli yksi suurimpia Disney-suosikkeja lapsuudessa, joten odotan samanaikaisesti sekä innolla että kauhulla, miten live-versio onnistuu. Odotukset ainakin ovat kovat. :concentrate

Juuh, mulla oli vähän samat ajatukset. Nyt se on käyty katsomassa...

Kaunotar ja Hirviö on siis oma lempparini kaikista Disneyn piirretyistä, se pitää katsoa joka vuosi vähintään kerran ja itkeä tirauttaa jokaisessa tietyssä kohdassa. Rohkea Belle eksyy Hirviön linnaan pelastamaan isäänsä ja jää vapaaehtoisesti vangiksi isänsä puolesta. Aika kuluu ja pian Belle huomaa, että Hirviölläkin sykkii lämpöinen sydän kaiken karvan ja katkeruuden alla. Perinteistä kauneus on katsojan silmässä- ja että sisäinen kauneus merkitsee-meininkiä. Tottahan toki sitä piti mennä katsastamaan myös musikaaliversio kun sellainen kerta tehtiin.

Tykkään todella Emma Watsonista, mutta en vaan pystynyt kuvittelemaan häntä Bellen rooliin millään, samoin Hirviön näyttelijä jäi itselle aika etäiseksi. Hyvin he roolinsa vetivät, ei siinä, mutta en osaa vieläkään nähdä heitä päärooleissa. Hirviö oli toteutettu todella hyvin nykyaikaisilla tietokoneohjelmilla eikä näyttänyt mitenkään kornille. Linna ja sen ympäristö oli ihana, ylipäätään koko elokuvan miljöö oli todella onnistunut. Luke Evans sopi kyllä Gastonin rooliin todella hyvin, kuten myös hänen apurinsa, vaikkakin herran äänestä tuli usein mieleen vain Frozenin Olaf.

En tiedä, silmäilin koko elokuvaa kauhean kriittisesti koska elokuva itsessään on minulle todella tärkeä. Puhuvien ja liikkuvien huonekalujen kanssa animaatio oli myös todella onnistunut vaikka en ollutkaan täysin lumoutunut tapaan, jolla heidät oli tehty. Mahtavaa oli kyllä, että elokuvaan oli tuotu alkuperäistarinasta musiikkia! Sekaan oli työnnetty myös vähän uusia kappaleita sekä uusia kohtauksia alkuperäisen elokuvan ulkopuolelta, mikä oli mielenkiintoista.

Huumoria oli ripoteltu vähän sinne tänne elokuvaan, joka oli ihan piristävää. Ehkä vähän joutui pyöräyttämään silmiään elokuvan lopulla kun sinne oli sujautettu viittaus ristiinpukeutumisesta ja vähän homomeininkiäkin. Ei siinä, sitä vaan tungetaan nykyisin joka elokuvaan. Yhtä kaikki, kohtaukset sai minutkin hörähtämään vähän.

Kaiken kaikkiaan ihan viihdyttävä elokuva vaikkakin ei minussa herättänyt ihan hirveää fanityttöilyä toisin kuin Disneyn alkuperäinen. Kyllä tämä hyllyyn on saatava ja katsottava ajatuksen kanssa uudelleen läpi.

08.04.2017 23:44 #7 :: Dyn
Disneyn Beauty and the Beast

Q_Black kirjoitti: -- vaikkakin herran äänestä tuli usein mieleen vain Frozenin Olaf.

Kyseessähän on siis sama näyttelijä eli Josh Gad.

Mulla on vielä näkemättä, toivottavasti pian ehtisi... :sad:
Muokannut 08.04.2017 23:44 Dyn

14.04.2017 22:04 #8 :: Emelie
Disneyn Beauty and the Beast
Minulle jäi olo, että leffasta todennäköisesti tykkää jos pitää alkuperäissadusta. Mutta ei se siis huono ollut, paikoitellen vaan minusta tylsä. Tässä leffassa ei ollut samanlaista imua kuin Cinderellassa.

Emma Watson sopi Bellen rooliin hämmentävän hyvin, samoin Luke Evans Gastoniksi. Prinssi oli tylsä ihmisenä, pidin siitä enemmän hirviönä. Tahattoman koominen hetki oli kun kello saapui leffaan ja eka ajatukseni oli "Gandalf!". Esineet eivät olleet minusta ihan niin sympaattisia kuin mitä toivoin, ja niiden parissa vietettiin liiaksi aikaa.

Illalliskohtaus oli ihan liian pitkä, ja lopun tanssikohtaus taas sitten puolestaan päälleliimatun oloinen.

Ärsyttävintä oli loppuhuipentuman tietynkaltainen antiklimaattisuus:
Varoitus: Spoiler.

Kyllä tämän katsoi ja katson varmasta uudelleen, kun se tulee Netflixiin tai johonkin muuhun vastaavaan palveluun.

26.06.2017 01:05 #9 :: Dyn
Disneyn Beauty and the Beast
Tämä tuli viimein katsottua lentokoneleffana, sillä en ehtinyt teatteriin. Unenpöpperöisenä ja pieneltä näytöltä katsottuna mikään leffa ei nyt ole parhaimmillaan, eikä varmasti tämäkään: monissa kohtauksissa selkeästi olisi kaivattu isomman salin visuaalisempaa voimaa.

Mutta en minä nyt voi sanoa, ettenkö olisi pitänytkään. Ehkä aika on hiukan kullannut muistot siitä piirretystä, se oli lempielokuviani lapsena, ja tämä näytelty versio ei ihan saanut samaa taikaa aikaan. Että vähän niin ja näin, mitä tästä nyt sanoisi. Vähemmän lässy kuin näytelty Tuhkimo, mutta ei kuitenkaan yhtä rohkeita irtiottoja kuin siinä. Jotkut jutut toimivat piirretyssä paremmin kuin näyteltynä (tai siis pikemminkin tehosteina) vaikkapa nyt ne puhuvat esineet ja illallisshow. Piirretyn lempikohtauksiini lukeutuva lintujen syöttäminen oli jätetty pois, sen sijaan paijattiin hevosta... Ja kautta linjan oli jotenkin tunne, että Belle lämpenee hirviölle ihan liian nopeasti, ja Gastonille tuntui annetun ihan liikaa ruutuaikaa suhteessa pääpariin. Mutta ehkä se vain on niin, että satu on enemmän satu, kun sitä katsoo piirrettynä, ja näytellyltä elokuvalta vaan odottaisi jotenkin enemmän "aikuisuutta".

Valvojat: RaccoonRasimus