The Shape of Water

Dyn loi aiheen: The Shape of Water
22.02.2018 05:20 #1

Del Toron vetinen fantsu-uutuus The Shape of Water on jo Internetissä julistettu ohjaajan parhaaksi, ja varsinkin Nörttityttöjen arvostelu oli silkkaa hehkutusta. Ja juu, olihan se hyvä leffa: hyvin rakennettu ja kerrottu, melkein jopa oppikirjamaisen sliipatusti. Visuaalinen ja täynnä juuri sopivasti tehostekarkkia, erityisesti äänimaailman ja vesiolion toteutuksen osalta. Mutta äh niin kauhean ennalta-arvattava, jopa suorastaan tylsä.

Mielipiteeseeni kyllä voi vaikuttaa sekin, että olin trailerin perusteella odottanut enemmän kauhuelokuvaa tai ainakin enemmän psykologista jännitettä. Elokuvan fantasiakin on aika kesyä verrattuna Pan's Labyrinthiin, jota Shape of Water ei ainakaan mun listalla vielä ohittanut. Toisaalta elokuva on juuri sellainen, joka kannatti kuitenkin katsoa, on siinä sen verran paljon hyvää. Mykkä päähenkilösuoritus ja ylipäätään näyttelytyö on hiottua ja toimivaa, ja sopivasti huumoriakin löytyy. Elokuvan romantiikka on hienovireistä eikä liian päällekäyvää, vaikka kyseessä selkeästi on rakkaustarina. Pahis on sopivan limainen. Kyllä tämä kannatti käydä katsomassa.

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Hilla Karjalainen