Uusimmat viestit

Uusimmat keskustelut

Hobitti II: The Desolation of Smaug

• Dyn hahmo
Dyn
Arkkivelho
Taso: 66
Dyn loi aiheen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
01.10.2013 23:26 #1

Hobitin seuraavasta osasta on julkaistu FB:ssä uusi ja vähän pidempi traileri, joka ainakin itse miellytti: linkki Kyllä tästä vielä hyvä leffa tulee. :cheesy:

Iivarin sanoin: "Epiikka ei ole kuollut, se on vain siirtynyt eri mediamuotoon. Enää kaksi kuukautta!"

Millä mielellä te muut olette tämän leffan odottelun suhteen?

This is hard, but that's how I wanted it.

• Darkki hahmo
Darkki
Arkkivelho
Taso: 77
Darkki vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
01.10.2013 23:29 #2

Vaikuttaa ihan mukavalta. En itse tuosta ekasta leffasta oikein innostunut. Leffa oli vähän liian rauhaton ja juoni jäi hieman taka-alalle, mutta toivotaan, että jatko-osa olisi parempi :)

Tässä sama video suoraan Youtubesta:

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

• Hiistu hahmo
Hiistu
Varjovelho
Taso: 60
Hiistu vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
01.10.2013 23:47 #3

Luulin, että Smaugin ulkonäkö olisi sellainen "yllätys", jota säästeltäisiin ihan viimeiseen asti. Mutta Smaug on jo näkynyt ja sen sijaan piilottelevat Beornia.. Höh. Kesällä netissä levisi jokin hämärä kuva selkäharjaisesta ehkä-Beornista, mutta onko mitään tarkempaa kuvaa vielä julkaistu? Tuostakin kuvasta tuli iso poru, ettei muka voi siltä näyttää. Minusta se näytti söpöltä! :cheesy:

Salaa pelkään, että filmintekijät korvaavat Beornin näyttelijän (Mikael Persbrandt) vielä ennen ensi-iltaa jollain tietsikkahahmolla. Jos hän vaikka saa tuomion jostain rikoksesta.. Hän kun tuntuu olevan vähän tapaturma-altis tyyppi. :roll: Mutta söpö kuin mikä.

Viimeksi muokattu: 01.10.2013 23:48 : Hiistu.

• Xariel hahmo
Xariel
Vesivelho
Taso: 36
Xariel vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
02.10.2013 20:29 #4

Minä olen vain iloinen että aika on kulunut nopeasti ja ensi-ilta on melkein täällä. No, kaksi kuukautta ja vähän päälle vielä, mutta se vilahtaa ohi todella nopeasti.

New Line Cinema kumppaneineen on saanut Tolkienin kirjat erittäin hyvin valkokankaalle. Olen iloinen, että se sama tunnelma joka niin veti puoleensa trilogiaa katsellessa on läsnä myös Hobitti-leffoissa. Musiikki on nappiin, näyttelijävalinnoista olen tykännyt ja vanhoja suosikkeja tulee ruutuun vielä enemmän kuin ensimmäisessä osassa. Mikäs siinä! :)

Ja Benedict Cumberbatchin fanina on sanottava, että voi hyvänen aika, mikä ääni Smaugilla! Elokuvateattereissa tärisevät kohta itse rakennuksetkin, kun se äänenvoimakkuus on niin korkea ja Smaugin ääni taas niin matala.

• LonelyDiamond hahmo
LonelyDiamond
Kaartilainen
Taso: 18
LonelyDiamond vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
02.10.2013 20:49 #5

Eikös näitä leffoja tule vielä kolmas? Taru Sormusten Herrasta julkaisemisen kolmena osana vielä ymmärtää, mutta miksi Hobitista pitää repiä kolme leffaa? Eka osakin oli jotain kolme tuntia pitkä. Hyvä tosin että otetaan tämän tekeminen sillä tavalla tosissaan, että luulis ainakin ettei mitään juonen kannalta olennaista jää pois. Ihmettelin vaan sitä että trailerissa näkyi jo lohikäärme Smaug. Eikös se ole aika lopussa ainakin Hobitti-kirjassa. Korjatkaa jos olen väärässä, luin kirjan pari vuotta sitten.

There is always hope.

• Tapsa hahmo
Tapsa
Vampyyri
Taso: 32
Tapsa vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
02.10.2013 20:52 #6

Uusi traileri oli ihan suht. lupaava, kuultiin vähän sitä odotettua Benedict Cumberbatchiäkin lohikäärmeen roolissa. Jännittäähän tämä. Katsoin trailerit vain kertaalleen ettei liikaa tule kaikki selväksi eikä leffaan jää mitään yllätyksiä.

Ensimmäistä osaa en nähnyt 3D:nä enkä niin ollen HFR:nä, nyt aion mennä tsekkaamaan tuon uuden teknologian.

• Hiistu hahmo
Hiistu
Varjovelho
Hiistu vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
02.10.2013 20:59 #7

LonelyDiamond kirjoitti: Eikös se ole aika lopussa ainakin Hobitti-kirjassa. Korjatkaa jos olen väärässä, luin kirjan pari vuotta sitten.

Minullekin oli yllätys, että Smaugin luo näytetään pääsevän jo tämän toisen elokuvan aikana. Kolmas elokuva kai sitten on pyhitetty
Varoitus: Spoiler. [ Napsauta laajentaaksesi ]
Minullakin on vuosia Hobitin lukemisesta, mutta muistan, etten lukiessa edes kiinnittänyt paljoakaan huomiota tuohon tapahtumaan. Minulle pääasia oli lohikäärme ja sen aarre. (Tähän muistikuvaan voi tosin vaikuttaa myös myöhemmin pelaamani Hobitti-lautapeli, jonka maali oli Yksinäisellä vuorella. :roll: )

Jollekin Tolkieninsa paremmin tuntevalle varmaan tarjoillaan kaikkea muutakin kiintoisaa taustatapahtumaa, noitakuninkaasta ja kaikesta.

Viimeksi muokattu: 02.10.2013 21:03 : Hiistu.

• Skie hahmo
Skie
Senesalkki
Taso: 41
Skie vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
02.10.2013 21:10 #8

Xariel kirjoitti: Ja Benedict Cumberbatchin fanina on sanottava, että voi hyvänen aika, mikä ääni Smaugilla! Elokuvateattereissa tärisevät kohta itse rakennuksetkin, kun se äänenvoimakkuus on niin korkea ja Smaugin ääni taas niin matala.

Tässäpä omalla kohdallani se suurin syy, miksi menen tämän toisen osan leffateatteriin katsomaan. :smile:

Always follow your doubts.

• Jussi hahmo
Jussi
Arkkivelho
Jussi vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
02.10.2013 21:25 #9

Jos jotakuta kiinnostaa, niin elokuvan suomalaislevittäjä on julkaissut uuden trailerin tekstitettynä:

Ei kannata unohtaa sitä, että Odottamattoman matkan pidennetty versio tulee myyntiin Blue-rayllä ja DVD:llä marraskuussa. Minuun ensimmäinen Hobitti-elokuva iski täysillä, ja toivon Smaugin autioittaman maan jatkavan samalla tasolla.

• celeblith hahmo
celeblith
Ratsumestari
Taso: 29
celeblith vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
03.10.2013 17:56 #10

Tätä leffaa todella odotan, ja pakko on mennä katsomaan heti kun vain mahdollista. Ensimmäisestä osasta pidin, vaikka se jotenkin hyppi asiasta toiseen. Silti olen todella tyytyväinen että Hobitista on päätetty tehdä monen osan elokuva, ettei vain juosta tapahtumia pikakelaten, vaikka kirjana Hobitti on varsin lyhyt.

Pitääkin lukea tuo kirja uudelleen, kun siitä on vierähtänyt useampia vuosia aikaa.

• Diara hahmo
Diara
Paladiini
Taso: 38
Diara vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
03.10.2013 18:29 #11

Odotan elokuvaa suurella innolla ja varmasti menen heti ensimmäisinä näytöspäivinä elokuvan katsomaan. Pidin ensimmäisestä osasta paljon, mitä nyt ehkä hieman liikaa mässäiltiin taistelukohtauksilla varsinkin elokuvan loppupuolella. Traileri lupaa mielenkiintoista elokuvaa, jota varmasti värittää ne itse kirjaan kuulumattomat pätkät. Hieman jännittää Legolaksen väliintulo, jotenkin olen viha/rakkaus-suhteessa asian kanssa. Legolas oli LoTR-elokuvien suosikkihahmojani, joten on mukavaa nähdä tuo hahmo uudelleen. Samaan aikaan voin lainata pikkusiskoani, joka kysyi minulta trailerin nähtyään "Oliko Legolas siellä kirjassa?" ja kerrottuani vastauksen tuli uusi kysymys: "No mitä ihmettä se sitten tekee tuolla elokuvassa?". Tämä kiteyttää sen oman viha-puoleni, mutta samalla lisää myös mielenkiintoa, on mielenkiintoista nähdä miten tuo vanha tuttu suosikkihahmoni on saatu upotettua uuteen tarinaan.

Joulu, tule nopeammin!

"It's dangerous business going out your front door" - J.R.R. Tolkien

• Fantasyfan hahmo
Fantasyfan
Arkkivelho
Taso: 36
Fantasyfan vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
03.10.2013 18:55 #12

Minä olen nihkeä ja tuskin lähden sitä katsomaan jos ei joku sosiaalinen tilanne sitä vaadi. Edellisenkin leffan kohdalla oli: "takapuoli puutuu jo. Milloin tää loppuu?" Varmasti kiva leffa, mutta en ole varma haluanko istua sen koko ajan leffateatterissa

• Dragonil hahmo
Dragonil
Ratsumestari
Taso: 27
Dragonil vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
03.10.2013 20:51 #13

Tätä kyllä odotan innolla! Odottamaton matka oli parempi kuin odotin, joten toivon tason pysyvän samassa. Vähän kyllä huolestuttaa nuo trailerit, erityisesti Legolas, Tauriel, tynnyrikohtaus... Niin paljon eriä kuin kirjassa! :huh: No, Peter Jackson ei kyllä ennenkään ole pettänyt luottamustani, kyllä hän tämänkin kunnialla kotiin tuo. Ehkä. Aoin mennä katsomaan leffan ensi-illan, koska se sattuu olemaan syntymäpäiväni :cheesy:

There is no ignorance, there is knowledge.

• Propagandalf hahmo
Propagandalf
Rahtari
Taso: 8
Propagandalf vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
03.10.2013 22:56 #14

*Innostunutta odotusta*

Eh, Legolas...? Meh, kunhan on hyvä elokuva (ja ensimmäinen osa oli) niin olen tyytyväinen.

• Noora hahmo
Noora
Hirviö
Taso: 24
Noora vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
03.10.2013 23:02 #15

Kyllähän tätä on odotettu ja elokuvateatteriin asti on tarkoitus mennä katsomaan,vaikka Legolas aiheuttaakin pientä hämmmennystä,mutta sille ei voi mitään. Kunhan leffa on muuten hyvä ja viihdyttävä,kuten ensimmäinen osa oli niin sitten olen ihan tyytyväinen siihen :smile:

A reader lives a thousand lives before he dies, The man who never reads lives only one(GRRM)

• Emelie hahmo
Emelie
Verivelho
Taso: 57
Emelie vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
04.10.2013 08:31 #16

Ensimmäinen osa ei vakuuttanut, mutta oli se silti ihan katsottava. Vähän turhan venytetty leffa. Toinen osa kiinnostaa hitusen enemmän, lähinnä nimenomaan Smaugin ja Stephen Fryn takia. Eli kyllähän tämäkin tulee katsottua, luultavasti jo leffateatterissa.

I have seen the future .... and I do not wish to go there again.

• Vanamo hahmo
Vanamo
Lentäjä
Taso: 33
Vanamo vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
04.10.2013 15:02 #17

Minäkään en täysin vakuuttunut ensimmäisestä osasta. Se oli nätti ja pääosin viihdyttävä toimintapätkä, muttei sen enempää. Joitain kohtia olisi voinut myös tiivistää ja toimintarämistelyä olisi voinut olla vähemmän.

Käyn kuitenkin mielelläni katsomassa kauniita ja viihdyttäviä elokuvia elokuvateatterissa. Odotan siis innolla myös Hobitin kakkososaa, vaikken odotakaan sen olevan mitenkään mullistava kokemus. En myöskään pistä pahakseni sitä, että tarinaa on venytetty ja sinne on lisäilty asioita. Oikeastaan on ihan kiva saada kaikenlaista uutta ja mielelläni käyn viihtymässä elokuvateatterissa kolmen Hobitti-elokuvan verran.

• Neanna hahmo
Neanna
Vintiö
Taso: 6
Neanna vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
04.10.2013 15:22 #18

Näihin elokuviinhan on tungettu monenlaista, mitä ei ollut Hobitti-kirjassa tai jotka mainittiin vain sivumennen. Valkoinen örkki Azog vain mainittiin kirjassa, mutta on elokuvassa merkittävä. Myöskin "nekromantikko" eli Sauron vain mainittiin, mutta oletan, että häntä nähdään elokuvissa enemmänkin. Sivujuonteista löytyy paljon materiaalia elokuviin. Jonkinverran lisää materiaalia noihin juonteisiin löytyy myös Keskeneräisten tarujen kirjasta sekä muista Tolkienin muistiinpanoista. Kuinka oleellisia ne sitten ovat, onkin toinen juttu. Minua ei toisaalta olisi haitannut, vaikka olisi pysytelty vain yhden elokuvan verran pelkästään Hobitti-kirjan pohjalla, mutta saanpahan kolmen elokuvan verran eeppistä mättöä :lol: .

• Knox Gargol hahmo
Knox Gargol
Paladiini
Taso: 39
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
04.10.2013 17:12 #19

Jos tuosta Bloomista pääsisi eroon, Jacksonin elokuvat kohoaisivat laadultaan lähemmäs täsiä pisteitä ainakin minun mielestäni. Pidin ensimmäisestä elokuvasta ja, vaikka kolme elokuvaa tuntuukin hieman yliampuvalta, flashbackit ja itsensä teoksen ulkopuoliset materiaalit maustavat satukirjaa mainiosti. Musiikit olivat oikein jämptit ja 3D:kin toimi, vaikka silmälasillisena pyrinkin niitä välttämään.

Odotan Desolationia mielenkiinnolla ja Jyväskylään tässä porukkaa jo kasaillaan valmiiksi sitä varten.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

• Tapsa hahmo
Tapsa
Vampyyri
Taso: 32
Tapsa vastasi aiheeseen: Hobitti II: The Desolation of Smaug
04.10.2013 19:06 #20

Siis ensimmäinen Hobitti-elokuvahan oli aivan surkea, mutta tietenkin tämä tulee olemaan loistava!

Valvojat: RaccoonRasimus
Paikalla 4 jäsentä ja 67 vierailijaa
LordStenhammar, Orduuka, Jussi, Pisania
Uusin jäsen: ArunaK
Jäseniä yhteensä: 8759