Warcraft-elokuva

Raccoon
Velhokokelas
Raccoon loi aiheen: Warcraft-elokuva
03.10.2013 12:08 #1

Blizzard on viimein ilmoittanut Facebookissa, että Warcraft elokuva tulee ja sille on nyt pistetty päivämääräkin. Tätä olen itse odottanut yli 7 vuotta. Laitan tähän lainauksen sieltä, jos on muitakin faneja.

Mitään virallista sivua en vielä elokuvalle löytänyt.

- World of Warcraft Facebook-sivu

Ja vähän vielä Legendary Picturen Facebooksivuilta:

"Legendary Pictures’ WARCRAFT, based upon Blizzard Entertainment’s globally-renowned universe, will be released by Universal Pictures on Friday, December 18, 2015. WARCRAFT marks the first film dated under the recently formed partnership between Universal and Legendary.

The film, an epic adventure of world-colliding conflict, will be directed by Duncan Jones (Moon, Source Code) and is written by Charles Leavitt and Duncan Jones. The producers are Charles Roven and Alex Gartner for Atlas Entertainment and Thomas Tull and Jon Jashni for Legendary. Stuart Fenegan, Jillian Share and Brent O’Connor will serve as executive producers. Blizzard’s Chris Metzen will co-produce."

Viimeksi muokattu: 29.04.2015 19:43 : Hiistu.

max vastasi aiheeseen: Warcraft elokuva
03.10.2013 12:27 #2

Ohjaaja ym. on vaihtunut niin monta kertaa, että menetin jo kauan aikaa sitten toivon siihen, että leffasta tulisi jotain muuta kuin D&D-leffojen tasoinen Straight-to-DVD-pläjäys (vaikuttavana tekijänä myös se että WoW-innostukseni huippu ajottui noihin vuosiin 2007-2008, kun tästä alettiin enemmän puhumaan ja on siitä lähtien laskenut tasaisesti), mutta Duncan Jones varmana ohjaajana nostaa kyllä kiinnostuksen taas pintaan.

Toisaalta suuren budjetin leffana siinä tuskin tullaan mitään kovin tuntemattomia Azerothin aspekteja nostamaan esiin, joten tulen varmasti kuulumaan leffan kohderyhmään, sillä World of Warcraft pelistä saatuja tietoja lukuunottamatta (toivottavasti leffassa nähtäisiin samoja paikkoja) en ole kummemmin tähän maailmaan perehtynyt. Välillä on tehnyt mieli kirjoihin tarttua (Forgotten Realms ym. tunnetummassa sarjafantasia-"sivistyksessä"kin on kuitenkin sen verran aukkoja etten siihen ole ikinä realistisesti ajatellut ryhtyä). Jos jollain on suositus "ehdottomasta" Warcraft-kirjasta ylitse muiden (vrt. Warhammer-kirjoista Eisenhorn), niin sellaista voisi taustatietona harkita..

Viimeksi muokattu: 03.10.2013 12:29 : max.

Raccoon
Velhokokelas
Raccoon vastasi aiheeseen: Warcraft elokuva
03.10.2013 12:33 #3

Kyllä minullakin on välillä toivo mennyt, mutta kun Blizzard itse ilmoittaa päivämäärän, niin silloin ollaan yleensä jo aika vakaalla pohjalla.

Olen joitakin kirjoja lukenut, pääosin World of Warcraftin pohjalta tehtyjä. Niistä ehdoton suosikkini on Arthasin tarina, joka oli yllättävän koskettava. Sitä voisin suositella, vaikka ei nyt sinänsä mikään kirjallisuuden helmiteos ole.

Christie Golden
World of Warcraft: Arthas: Rise of the Lich King

Neanna
Vintiö
Neanna vastasi aiheeseen: Warcraft elokuva
04.10.2013 15:04 #4

Minua kyllä kiinnostaa nähdä, mitä tuosta elokuvasta tulee, kun siitä on niin kauan puhuttu. Toisaalta mielestäni animoitu elokuva olisi sopinut paremmin kuin näytelty, sillä WoW on kuitenkin ulkonäöltään niin omanlaisensa, että sitä voi olla vaikea toteuttaa luontevasti oikeilla näyttelijöillä. Haluan nähdä, miten muun muassa haltioiden kulmakarvat ja korvat toteutetaan. Ja osa naurettavankokoisista haarniskoista. (Ja tämä keskustelu saa jälleen aikaan kauhean WoW-ikävän, kun olen ollut kohta kolme kuukautta poissa pelistä).

Viimeksi muokattu: 04.10.2013 15:04 : Neanna.

max vastasi aiheeseen: Warcraft elokuva
08.10.2013 10:01 #5

Raccoon kirjoitti: Christie Golden
World of Warcraft: Arthas: Rise of the Lich King

Christie Golden on tuttu Star Wars-kirjailijana, joten tätä voisi kokeillakin. Esittelytekstiä vilkaisemalla tuntuu kiinnostavalta.

Silloin kun tästä elokuvasta viimeksi puhuttiin paljon kerrottiin että Arthas tuskin tulee elokuvassa esiintymään, mikä on sääli. Toivottavasti pian tulee tietoa juonesta ym. Toivon kyllä että rodut ja paikat pysyisivät elokuvassa suht samannäköisinä, vaikka se tarkottaisikin "realismista" tinkimistä. Itse en ainakaan pysty ajattelemaan Warcraft-maailmaa irrallaan sarjakuvamaisuudesta. Sopivassa määrin tietenkin..

10.11.2013 14:19 #6

Tässä on vihdoin kunnon listaa sisällöstä:

Duncan Jones has played the Warcraft games, World of Warcraft, and even Lost Vikings. He originally played Ultima Online.
Jones liked the script, but it was very Alliance centric. He thought it would be better to make it about both sides and the original Warcraft.
There is concept art for Draenor, Dalaran, Ironforge, Stormwind
The story is Orcs vs Humans. Lothar and Durotan.
The style of this war movie will be similar to Gladiator, gritty.
The first movie has to be done right, then they can think about doing more.
The majority of the movie takes place in the Eastern Kingdoms.
The lore of this time doesn't have many female characters, but the producers are pushing for including some female characters.
We will see a preview sometime next year, maybe at Blizzcon.
The Lord of the Rings movies inspired Jones to want to do this movie. He wants to match or beat them at making an awesome movie.
The movie will be PG13, but the PG13 rating is shifting. You can get away with a lot more now and still be PG13.

16.12.2013 21:57 #7

Tätä on kyllä odotettu... Ja odotettu.. Ja innostus loppui välissä, ja pelaamisenkin lopetin. Mutta jos tää vielä kasaan saadaan nin täytyy kyllä nähdä :)

Itse olen aina ollut sen animaation kannalla... Blizzardin animaatiot on niin korkeeta tasoa että olis varmaan toiminu!

17.12.2013 09:50 #8

Totta, kun miettii jotain Avataria ja niitä CG-painotteisia leffoja mitä sen jälkeen on tehty, niin pelkällä tietokoneellakin saisi varmaan nykyisin aika hienoa jälkeä aikaan (verrattuna johonkin Advent Childiin), mutta onhan se aina kiva että oikeat näyttelijät hoitaa homman mahdollisimman pitkälle..

17.12.2013 10:41 #9

Kyllä minä olin pitkään sitä mieltä, että Blizzardin CGI ryhmä vain työhön ja sillä siisti. Kyllä aivot heittää volttia kun kattoo niitä Blizzardin animaatioita. Toki pitkän leffan tekeminen on eri juttu ja hidasta puuhaa varmaan, mutta kyllä se taso näyttää sen verran vakuuttavalta että mielellään odottelisikin. Live actionista tulee sitten erilainen. Toivotaan että hyvällä tavalla.

17.12.2013 21:45 #10

Kylähän ne varmaan saa yhdistelmälläkin aikaseks jotai tosi hienoa, mutta ne hahmot ei tuu olemaa tietenkää samanlaisii ku animaatioissa, nii odotamme mielenkiinnolla minkä näkösiä niistä tulee :D

Chompp
Paimen
Chompp vastasi aiheeseen: Warcraft-elokuva
13.01.2014 01:46 #11

Kun kukaan ei nyt vielä ollut maininnut näyttelijävalinnoista mitään niin laitetaanpas linkki noin kuukauden takaa.

Henkilökohtaisesti en oikein tiedä mitä ajatella valituista näyttelijöistä, mutta innolla kuitenkin odottelen elokuvaa ilmestyväksi.

13.01.2014 07:50 #12

Paha mennä noista kavereista mitään sanomaan. Ketään en tunne, mutta onko se hyvä vai ei tällaiseen elokuvaan? Varmaan ajateltu sitä ettei haluta yhtä suurta nimeä kantamaan koko elokuvaa. Jos siinä olisikin ollut yks iso, linjaa Brad Pitt, niin se olisi maksanut tuotantoyhtiölle hitosti enemmän, mutta olisi voinut vetää katsojia.

(Mietin vain sitä, kuinka Pacific Rimistä puhuttiin, että se olisi tarvinnut ison näyttelijän mukaan. Nyt kun isoa näyttelijää ei ollut, niin ei kukaan muu kuin elokuvan ideasta tykkäävä käy katsomassa sitä.)

21.01.2014 10:13 #13

Nii, oishan siihen jonkuu ees vähä isomman nimen voinu ottaa / pyytää / mankuu mukaa, mut ei nyt mitään Pittin kaltasta oikeesti isoo nimee :D Mut joku, joka sit kumminki sais porukkaa kattomaa, vaik niit ei oikeesti ees kiinnostais... Koska rahaahan siinä vaan yritetään tehdä.

foxkeegan
Kisälli
foxkeegan vastasi aiheeseen: Warcraft-elokuva
21.01.2014 22:02 #14

Raccoon kirjoitti: "We’re pleased to announce that Legendary Pictures’ WARCRAFT will be released by Universal Studios Entertainment on December 18, 2015."
- World of Warcraft Facebook-sivu

Ja vähän vielä Legendary Picturen Facebooksivuilta:

Molemmissa tiedotteissa puhutaan joulukuun 18. päivästä 2015, eli kuumimmat joulumarkkinat. Ehdin jo ihmetellä, miten uskaltavat tuoda ilman yhtään todella tunnettua näyttelijää tehdyn elokuvan markkinoille noin pahaan aikaan, kun on varmasti ainakin muutama megatuotanto niistä kilpailemassa. Chomppin linkistä sitten selvisi, että ensi-ilta on jo nyt siirretty marraskuulle 2016. Eivät ilmeisesti tajunneet, että Abramsin ensimmäinen Star Wars julkaistaan joulukuussa, eikä sitä vastaan oikein kannata asettua.

Warcraftin armeija on jo aloittanut strategisen vetäytymisen, vain muutama kuukautta juhlallisen esiinmarssinsa jälkeen. Rautaista osaamista PR-puolelta.

22.01.2014 18:58 #15

Ei toi oikee vakuuta ku pvm siirretää kokoajan eteenpäin, ja kaikki venyy ja mitää ei päätetä, nii aika moni varmaa kyllästyy oottamaan, ja sit ei loppujen lopuks päädy ees kattomaa sitä... ku ei wowinkaa suosio oo enää ihan sitä kulta-aikaa. Se leffa ois pitän tulla silloo ku wowi oli niin IN :D Silloo kaikki randomitki ois tullu kattoo sen... :P

22.01.2014 19:07 #16

Juu, onhan tämäkin yksi niistä tapauksista kun lähdetään tekemään jotain, mutta aikataulut venyy niin, että kun ollaan valmiita, rauta on jäähtynyt aikoja sitten. (Tulee mieleen 50 Shades josta on tulossa myös leffa. Sekin olisi pitänyt jo tulla jotta olisi kaiken hyödyn saanut.)

Silti uskon tähän. Blizzardin väki on ainakin taitavaa ja Duncan Jones on tehnyt muutaman vakuuttavan leffan. Itse odotan! (Ja uskon, että vaikka peli ei ole enää in, niin moni silti kävisi katsomassa "sen WoWileffan".

22.01.2014 19:42 #17

Nii vaikka en ite enää ees pelaa, enkä varmaan tuu enää pelaamaakaa, nii kyllä lore sinänsä aina kiinnostaa aiheesta, että kyll se sit katottua tulee joka tapauksessa :D Ku pelin ja kirjojen yms aihe on kumminki tosi mielenkiintonen.

22.01.2014 20:36 #18

Taitaa WoW edelleen olla suosituin MMORPG? Mutta 2016 alkaa kieltämättä mennä jo naurettavaksi, tuskin on odotuksen arvoinen kumminkaan.. Venyi yhtä paljon kuin Avatar 2..

foxkeegan
Kisälli
foxkeegan vastasi aiheeseen: Warcraft-elokuva
22.01.2014 22:30 #19

max kirjoitti: Venyi yhtä paljon kuin Avatar 2..

Eh, itse asiassa ei. Edelliseeen viestiini jäi näköjään paha typo, eli tämän hetken infojen mukaan ensi-ilta on maaliskuussa eikä marraskuussa, kuten edellä vahingossa kirjoitin. Ilmeisesti kukaan muu ei lukenut Chomppin linkistä kuin ne näyttelijäinfot... "The script for March 11, 2016 release". Siirsivät sitä 'vain' kolme kuukautta eteenpäin, ettei tulisi iso paha Star Wars haastajaksi. Pahoittelen hämminkiä. :D

24.01.2014 22:04 #20

Ja siis onhan se edelleen suosituin mmorpg, mutta se kulta-aika meni jo... Sitä meinasin, mutta ei mikää silti sen yli oo onnistunu kirimään.

Valvojat: RaccoonRasimus
LordStenhammar