Tulevia elokuvia

Rasimus
Rasimus loi aiheen: Tulevia elokuvia
05.10.2013 12:30 #1

Jatketaanpa huomion kiinnittäneiden varmasti tulossa olevien leffojen listausta kuten vanhan foorumin vastaavassa ketjussa on tehty...

Jack Ryan: Shadow Recruit - Punaisesta Lokakuusta, Iskusta Kolumbiaan jne. tuttu CIA-analyysiagentti Jack Ryan on nyt edesmenneen Tom Clancyn hahmoja, joka on seikkaillut eri näyttelijöillä noin neljässä elokuvassa vaihtelevalla menestyksellä. Nyt väitetään, että Ryan on 80-luvun jälkeen nuorentunut kun 9/11-tapauksen aikaan hän vasta aloittelee uraansa CIA:ssa. Ei perustu Clancyn tekstiin, mutta pääosissa on ainakin tuore kapteeni Kirk.

Last Days on Mars - Lähinnä b-kastilla tehty elokuva astronauteista jotka löytävät jotain bakteerikasvustoa Marsista ja päätyvät selviytymistaisteluun. Ei kuulosta, että tämä leffa parantaa Mars-elokuvien onnetonta historiaa. Cannesissa käyneet saattavat tietää tästä enemmän.

Birdman - Pääosissa Michael Keaton, joka teki ihan hyvää työtä Burtonin Batmaneissa ja Beetlejuicessa. Esittää nyt kulahtanutta supersankarinäyttelijää, joka yrittää saada kasaan Broadway-näytelmää. Yhtään en saanut selkoa mitä on tulossa, mutta veikkaan draamakomediaa joka ei ihan mene Galaxy Questin kaltaiseksi "näyttelijät roolien sankareina oikeasti" -touhuksi.

Divergent - Taas kaivettu suosittuja nuortenkirjoja elokuvan aiheeksi (kohderyhmänä mm. Nälkäpelin yleisö). Tässä scifiä tulevaisuudesta, jossa ihmiset on jaettu persoonallisuutensa mukaisiin lokeroihin, eikä lokeroista poikkeamista tai määrittelyvaikeuksia katsota hyvällä. Ja jatko-osakin on jo alkutuotannossa, eli sen eteen ei pistetä tikkuakaan ristiin ennen ekan leffan lippumyyntitulojen selviämistä.

Into the Woods - Disneyn fantasiamusikaalifilmi, jossa esiintyy joku Chris Pine. Lapseton pariskunta yrittää kumota ylleen pahan noidan langettaman kirouksen. Sisältää Grimmin saduista tuttuja hahmoja ja tilanteita. Joku Depp esittää Isoa Pahaa Sutta, pärjäten luultavasti paremmin kuin vastaava hahmo 10th Kingdom -tv-sarjaklassikossa.

The Monument's Men - Joukko museokuraattoreita, taidehistorioitsijoita jne. etsivät toisen maailmansodan aikana natsien varastamia taideaarteita sotalinjojen takana. Kuulostaisi vähän wtf-tapaukselta, jos ei olisi nähnyt jo neljän leffan edestä erään toisen arkeologin seikkailuja ja tottunut ajatukseen. Perustuu tositarinaan.

Pompeii - Gladiaattori yrittää pelastaa kauppiaan tyttären, joka on pakkonaitettu mulkulle roomalaiskenraalille. Leffan nimenä oleva paikkakunta pistää olettamaan, että mukaan mahtuu myös luonnonmullistuksia.

Stretch - Limusiinikuski saa takapenkilleen asiakkaan, joka maksaa normaalia suuremman palkkion jos saa tulla kyyditetyksi yön aikana omituisesta paikasta ja tilanteesta toiseen, mutta yön edetessä limokuski alkaa epäillä, että asiakas ei ehkä anna hänen elää aamuun saakka. Eikös Tom Cruise ja Jamie Foxx ole jo tehneet yhden hienon elokuvan tästä aiheesta? Ja - tadaa - taas Chris Pine (eli se mun aiemmin mainitsema tuore kapteeni Kirk).

Transcendence - Miehen aivojen sisältö ladataan tietokoneeseen tämän saatua surmansa terroristi-iskussa. Näyttelijälistassa varmaan sivuosissa Johnny Depp, Morgan Freeman ja Cillian Murphy (Variksenpelätti).

Jupiter Ascending - Wachowskin sisarusten uudessa avaruusscifileffassa Mila Kunis esittää Jupiter Jonesia (joka on mulle kyllä aina se lihava kakara Kolme etsivää -kirjoista). Jones on vähän Space Questin (tietääkö kukaan enää mistä pelistä mä puhun?) tapaan talonmies, joka pääsee suuriin seikkailuihin ja sankaritekoihin kun hänet yritetään tuntemattomasta syystä salamurhata. Sean Bean Han Solo -hahmona, joka miehen roolihistorian perusteella päätyy varmaan karboniittiin.

Maleficent - Fantasialeffa, joka kertoo Angelina Jolien esittämän Prinsessa Ruususen Pahattaren tarinan, tämän näkökulmasta. Näyttäytyisiköhän prinsessa Aurora tässä mulkkuna ja Pahatar väärin ymmärrettynä tahona?

Veronica Mars - Tää oli kai sitten niin hyvä sarja, että kickstarter-projekti (Warner Brosin kieltäydyttyä rahoituksesta) tuotti 5 milliä elokuvaa varten, ekat pari milliä alle puolessa vuorokaudessa.

Godzilla - "Facepalm". Jenkit taas asialla.

The Maze Runner - Teinipoika herää jättimäisestä sokkelosta muutamien muiden kanssa, muistamatta miten on sinne joutunut tai muistamatta edes elämäänsä sokkelon ulkopuolella. Kuulostaa Cube-elokuvalta, mutta perustuu taas nuoren scifi-trilogiakirjoihin.

Vampire Academy - Ja taas nuortenkirjamateriaalia...

36 Saints - "Seven meets The Da Vinci Code". Eli kuulostaa paskalta sarjamurhaajaelokuvalta.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
05.10.2013 12:56 #2

Unohtuiko listasta Desolation of Smaug?

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Tapsa
Tapsa vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
05.10.2013 15:03 #3

Hobitille on oma topicinsa. Nälkäpelikin kiinnostaa mutta eiköhän sekin ansaitse uuden ketjun.

Godzilla vaikuttaa ihan lupaavalta! Ehkä jenkit tällä kertaa hoitavat asian paremmin.

Dyn vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
05.10.2013 15:12 #4

Uusia ketjuja voi aloittaa, senkus perustatte. ;)

05.10.2013 20:12 #5

Noista avausviestistä listatuista mikään leffa ei varsinaisesti räjäytä tajuntaa. Katsoin Veronica Marsia muutaman jakson silloin kun sitä tuli enkä silloin mieltänyt sitä "nörttisarjaksi" tai muutenkaan erityisen kiinnostavaksi, jotenkin sen fanikuntakin tuntui löytäneen sarjan vähän viiveellä? Tai ehkä olin itse niin pihalla että miellän sen niin. Sinänsä odotan leffaa kiinnostuneella innolla. Divergent kiinnostaa, koska en ole jaksanut sitä kirjana lukea, mutta olisi kiva kuitenkin olla siitäkin maailmasta perillä.

Viimeksi muokattu: 05.10.2013 20:12 : max.

Tapsa
Tapsa vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
05.10.2013 20:54 #6

Veronica Marsin maratonanneena voin sanoa että sarja loistava. Varsinkin ensimmäinen tuotantokausi oli mahdottoman koukuttava. Siinä yhdistyi paljon hyviä asioita - nokkelaa sanailua, realistista yhteiskuntakuvausta sekä sydäntäsärkevää teinidraamaa. Olen aika läheisissä väleissä yhden Veronica-elokuvan Kickstart-projektin tukijan kanssa, joten leffan lisäksi jännittää myös postissa saapuva t-paita.

05.10.2013 21:12 #7

Pitääpä miettiä, jos vaikka koittaisi tuota Veronica Marsia sitten uudestaan ihan sarjanakin jos se oikeasti on hyvä. Teinidraama ei ole ikinä oikeen uponnut, edes oman teini-iän huipulla, mutta on niitä poikkeuksia aiemminkin tullut vastaan (Buffy..).

Emelie vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
06.10.2013 16:09 #8

Into the Woods taitaa olla sellainen leffa, jonka menen katsomaan vain siksi, että siinä on Depp.

Tapsa kirjoitti: Veronica Marsin maratonanneena voin sanoa että sarja loistava.

Samaa mieltä! Tulevista leffoista minua kiinnostaa nimenomaan eniten Veronica Mars -leffa, toivottavasti siinä on se sama tunnelma kuin tv-sarjassa.

06.10.2013 17:31 #9

Omalta osaltani ehdottomasti odotetuin leffa on tuo Divergent. Luin kirjan tällä viikolla ja se imaisi minut täysin mukaansa. Myös traileri antaa ihan hyvän kuvan leffasta, joten nyt poden jonkinlaista fanityttöilyä kun metsästän uutisia leffasta ja odottelen sarjan toisen osan Insurgentin ilmestymistä noudettavaksi varaukseksi. (Ja Divergentin odottaminen tuo sisältöä elämään sittenkin kun Desolation of Smaug ja Nälkäpeli 2 on katsastettu :wink: ).

09.10.2013 16:28 #10

Yksi syksyn tärkeimmistä elokuvista muuten puuttuu aloitusviestistä, nimittäin Ender's Game , joka tulee Suomeen noin kuukauden päästä. Varmaan kaikki sci-fifanit ovat ainakin jossain ikävaiheessa sitä kuitenkin fanittaneet (itse fanitan edelleen, jatko-osia myöten) ja tässä filmatisoinnissa pitäisi ainakin olla puitteet kohdallaan.

13.10.2013 20:31 #11

Gravity vaikuttaa olevan vuoden kovin sci-fipläjäys; imdb-arvosana 8.7/10 vielä 50.000 äänen jälkeenkin ja Metascore 96/100. Suomen ensi-ilta on onneksi jo parin viikon päästä, odotukset on aika korkealla!

Viimeksi muokattu: 13.10.2013 20:32 : max.

13.10.2013 21:40 #12

Minua kiinnostaa tulevista elokuvista seuraavat:
*Nälkäpeli: Vihan liekit
Toivon tämän olevan korkeammalla ikärajalla varustettu, jotta taisteluista saa jotain selvää.

*Ender's Game
Vaikuttaa kiinnostavalta. Hiukan tulee uudet Star Warsit mieleen.

*300: Rise of an Empire
Eiköhän tämäkin jatko-osa jatka samanlaista menoa kuin edeltäjänsä.

*Seventh Son
www.imdb.com/title/tt1121096/
Vaikuttaa mainiolta perhe-elokuvalta.

*47 Ronin
Keanu Reaves näyttelee samuraita.

*I, Frankenstein
Traileri antaa vinkkejä tämän olevan tyylikkäästi muutettu vanhasta tarinasta. Hiukan kuin vasta Jenkeissä pyörimään lähtenyt Sleepy Hollow-telkkusarja.

*Legend of the Red Reaper
www.imdb.com/title/tt0996958/
Nainen miekan kanssa heiluttamassa miekkaa demoneita vastaan.

*RoboCop
Ah, tätä leffaa on niin hurjasti jo parjattu etukäteen, että tätä ei voi olla näkemättä.

*Snowpiercer
Ihmiskunta elää junassa. Tässä on mahdollisuudet huonouteen ja keskinkertaisuuteen. Mahtava leffa kommenttia en usko tästä leffasta sanovani.

*Don Jon
Joseph Gordon- Levitt on kuulunut suosikkinäyttelijöihini jo vuosia ja nyt hän vaihtaa myös ohjaajan penkille.

*Parker
Jason Statham - ei mulla muuta.

13.10.2013 22:23 #13

Ja puolet taas unohtu:

How to Train Your Dragon 2:
Kauhean iloinen oli eka osa. Jospa toinen jatkaisi samassa hengessä.

The Maze Runner
Tulevaisuuden maailmanlopun jälkeisiä aikoja. Pako ihmisorjuusvankilasta.

Edge of Tomorrow
Alienejä vastaan taisteleva sotilas päätyy kertaamaan päiväänsä uudelleen ja uudelleen. Miinuksena Tom Cruise.

Captain America: The Winter Soldier (2014)

Fast and Furious 7
Tämän sarjan leffojen juonissa on välillä auton mentäviä aukkoja ja kaikki ei ihan ollut fysiikan lakien mukaista perustodennäköisyyksillä, mutta huippuleffoja siltikin.

Hercules
Tästä muskelijampastahan tehdään parhaillaan kahta leffaa. Toisen ohjaa Renny Harlin. Kiva vertailla leffoja keskenään ja vanhaan telkkusarjaan.

The Book Thief
Toisen maailmansodan Saksaan sijoittuva elokuva. Traileri antoi viitteitä, että tämä olisi mielenkiintoinen.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Kirjaneito

13.10.2013 22:30 #14

Huoleton kirjoitti: The Book Thief

Oi mahtavaa, tästä tulee leffa! Kiitos paljon informoinnista! Itse luin kesällä kirjan, johon leffa perustuu ja se oli erittäin vaikuttava. Trailerikin vaikutti todella hyvältä joten taas uusi leffa jota odottaa! :lol:

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
14.10.2013 12:35 #15

Huoleton kirjoitti: *Parker
Jason Statham - ei mulla muuta.

Tullut jo kesäkuussa dvd:lle. Löytyy vuokraamoista.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Huoleton

Emelie vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
14.10.2013 12:42 #16

Huoleton kirjoitti: How to Train Your Dragon 2:
Kauhean iloinen oli eka osa. Jospa toinen jatkaisi samassa hengessä.

Ensimmäinen osa oli hyvä, ja omalla tavallaan on kiva, että se sai jatkoa. Toivottavasti tämä osa todellakin jatkaa samassa hengessä, muuten tulee surku.

Jatketaan sarjaa.

Pitäisiköhän se ensimmäinenkin osa katsoa? Kapteeni Amerikka ei ole koskaan napannut, mutta se varmaan tavallaan kuuluisi katsoa muiden Marvel-leffojen fanina?

14.10.2013 12:50 #17

Emelie kirjoitti:

Jatketaan sarjaa.

Mä tykkäsin ekan Kapteeni Amerikan elokuvan olevan viihdyttävämpi kuin Thorin eka. Tai ainakin siinä tuntui olevan enemmän juonta.

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
14.10.2013 15:28 #18

Emelie kirjoitti:

Jatketaan sarjaa.

Kapteeni Amerikan eka leffa on oma suosikkini Marvel-leffoista :smile: Toivon kovasti, että toka osakin onnistuu.

Jaan Kirjaneidon kiinnostuksen tuohon Kirjavaras-leffaan, koska kirja oli tosiaan mukavaa luettavaa. Jos leffaan saadaan samanlainen tyyli niin lopputuloksen luulisi olevan mainio.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

15.10.2013 20:52 #19

Tässä joku päivä sain odottettujen listalle vielä yhden elokuvan.

Fault in our stars (Tähtiin kirjoitettu virhe)
Perustuu John Greenin samannimiseen nuortenkirjaan, joka kertoo parantumatonta kilpirauhassyöpää sairastavasta Hazelista. Vertaistukiryhmässään Hazel tapaa Augustuksen, joka on menettänyt jalkansa luusyövän seurauksena. Tapaamisesta alkaa nuorten älykäs ja hauska rakkaustarina, jota kuitenkin sävyttää kuoleman ainainen läsnöolo.

Okei, minä suorastaan rakastin kirjaa, jonka alkupuoliskon nauroin vedet silmissä ja loppuosan nyyhkytin hysteerisesti. :roll: Jos leffa on yhtä hyvä, en halua edes tietää montako nenäliinapakettia kulutan... Ainoastaan yksi asia leffassa häiritsee. Hazelia näyttelee Shailene Woodley, eli Divergentin päähenkilö Tris. Ja Augustusta Ansel Elgort, joka on Divergntissa Trisin veli. Hyvin hämmentävää... Odotetuimmissa elokuvissa sanoja näyttelijöitä. :wink:

Rinja
Rinja vastasi aiheeseen: Tulevia elokuvia
28.10.2013 23:35 #20

Tämä ei oikein tähän aiheeseen vielä kuulu, mutta ajattelin uutisen tuoda kuitenkin jo esiin: Jonathan Strange & herra Norrell -kirjasta puuhataan elokuvaa .

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

Valvojat: RaccoonRasimus
punnort