• Mahtava kirja
    • Kirja: Varjo ja riipus (Grishaversumi, #1)
    • 1 kommentti (Iines 79 päivää sitten)

05.10.2013 15:18 #1 : Knox Gargol
Arrow kirjoittanut Knox Gargol
Varsinaisesti ei kuulu genrevalikoimaamme, mutta törmäsin Arrow'n ensimmäiseen kauteen tässä taannoin ja voin vain ihailla työn jälkeä. Sarjan toinen kausi alkaa ensi viikolla (9.10.) Yhdysvalloissa ja ensimmäinen kausi näkyy Suomessa subtv:llä alkaen tänä syksynä.

Sarja on ensimmäinen Green Arrow'lle omistettu oma sarja niin animaatiossa, elokuvassa kuin näytellyssä televisiossakin. Hahmo on eräs kestosuosikkejani supersankarikentässä, joten tietysti kiinnostuin tarpeeksi katsoakseni kokeilun vuoksi. Yllätyin positiivisesti ja suosittelen sarjaa supersankariviihteen ystäville.

Keskustelu on vapaa.

• Rinja
05.10.2013 18:54 #2 : Rinja
Vastaus käyttäjältä Rinja aiheessa Arrow
Olin jo aiemmin huomannut mainoksen tästä Arrow'sta ja pohtinut, kokeilisinko, mutta vasta Knoxin suosittelu sai minut oikeasti klikkaamaan Katsomon auki ja katsomaan.

Sain todeta että hei, tämähän on viihdyttävää ^^ Tarpeeksi vähän draamaa ja tarpeeksi paljon supersankarimeininkiä, jotta en kokenut ainakaan tämän ekan jakson aikana pahemmin vaivaantuneisuutta. Aikalailla voisi sanoa keskiverroksi supersankarihutuksi, ja minähän tykkään sellaisesta. Siitä en sitten tiedä, toimiiko tällainen supersankarihuttu enää kun sitä venytetään monen kauden mittaiseksi sarjaksi - no, sehän riippuu siitä että onko venytys tehty osaavasti ja saatu tarpeeksi kiintoisia käänteitä mukaan.

Katson kyllä seuraavankin jakson.

"Sillä ei ole niin väliä, tapahtuiko tämä oikeasti. Pääasia että tapahtui."

• Q_Black hahmo
  • Q_Black
05.10.2013 22:56 #3 : Q_Black
Vastaus käyttäjältä Q_Black aiheessa Arrow
Oon puoleen väliin kattonu nyt ekaa kautta ja on kyllä ihan hyvä sarja. Ei nyt suosikkeihin lukeudu, mut katsoohan tota :cool:

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

06.10.2013 17:35 #4 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Arrow
Useamman streamaussivuston henkilöstö on ilmoittanut Arrow'n toisen kauden ensimmäisen jakson olevan saatavilla myöhään 9.10. eli Suomen aikaan todennäköisesti torstaina 10.10.

• Glare hahmo
  • Glare
    Kaartilainen
16.10.2013 23:23 #5 : Glare
Vastaus käyttäjältä Glare aiheessa Arrow
Itse näin tämän sarjan toisen jakson vasta näin töissä yövuoron alkaessa ja katselin ihan ajantapon vuoksi ja näytti ihan mielenkiintoiselta. Katselin sarjaa sitten hieman lisää ja itse aloin hieman pettyä siinä 7 jakson kohdalla. En tiedä miksi, mutta kiinnostust alkoi tökkiä aika pahasti. Etten ole päässyt enempää katsomaan sarjaa.

Hahmo ei sinällään ole tuttu ollenkaan, mutta tulipahan hieman luettua hahmon wikipediaa lisää. Joten voi olla, että tulen katsomaan jossain vaiheessa sarjaa heti lisää, kun on innostus on takaisin.

"Being insane isn't curse, it's a gift!"
"My inner dragon, ate my inner child."

• Huoleton hahmo
  • Huoleton
17.10.2013 08:14 #6 : Huoleton
Vastaus käyttäjältä Huoleton aiheessa Arrow
Katsoin noin ekan kauden puoleen väliin ja sitten alkoi tökkiä. Jotenkin näitä "lapset kostavat vanhempiensa synnit"- sarjoja on jo riittävästi. Kyllästyin siihen, että äijä vaan painaltaa eteenpäin ja uhkailee kaikkia. Tämä sarja on jotenkin niin nähty. Ne saari tapahtumat ovat jossain kohtaa jo ärsyttäviä.

• Rasimus hahmo
  • Rasimus
20.10.2013 18:32 - 20.10.2013 18:32 #7 : Rasimus
Vastaus käyttäjältä Rasimus aiheessa Arrow
Vaikuttaa aika keskinkertaiselta tapaukselta. Minulle hahmo on parhaiten tuttu Smallvillestä. Mutta Smallvillen hieman pöntöstä tyylistä syntyvä karisma puuttuu tästä sarjasta. Tämä sarja vaikuttaa vain pöntöltä ja persoonattomalta.

Jostain syystä sarja on kuitenkin aika korkealle arvostettu IMDb:ssä, joten ehkä pitäisi vain katsoa muutama jakso lisää eikä tuomita yhden jakson perusteella (jossa esiintyi toinen mulle aika tuntematon DC-pahis Deadshot).

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste
Viimeksi muokattu: 20.10.2013 18:32 Rasimus.

• Pagba hahmo
  • Pagba
    Kisälli
21.10.2013 09:46 #8 : Pagba
Vastaus käyttäjältä Pagba aiheessa Arrow
Arrow'sta tulee mieleen Zorron asetelma: rikkaan suvun vesa tulee takaisin kotikonnuille tyhjäntoimittajaa teeskennellen ja oikaisee naamioituneena vääryyksiä. Robin Hood on sarjaan liitetty ilmiselvien yhtymäkohtien vuoksi, mutta iloiset veikot ovat toistaiseksi loistaneet poissaolollaan. Päähenkilön henkivartijasta tullee jonkinlainen apuri (ei spoilereita, kiitos; katson sarjaa Subin tahtiin), koska tämän haavoituttua viimeisimmässä jaksossa naamiosankari kantoi hänet piilopaikkaansa ja miehen toivuttua esiintyi hänelle naamiotta. Olihan henkivartijalla ollut jo epäilyksensä, mutta hänelle ei makseta epäilemisestä. Kuinkahan iisisti hän ottaa tiedon, että hänen suojeltavansa tykkää poukkoilla öisin konetuliaseiden maalitauluna pitkin kaupunkia?

Ei tämä täydellistä viihdettä ole, mutta mikä sitten on?

Yleistäminen on väärin aina ja kaikissa tilanteissa.

• Xariel hahmo
  • Xariel
    Vesivelho
21.10.2013 09:53 #9 : Xariel
Vastaus käyttäjältä Xariel aiheessa Arrow

Glare kirjoitti: --itse aloin hieman pettyä siinä 7 jakson kohdalla. En tiedä miksi, mutta kiinnostust alkoi tökkiä aika pahasti.

Ha, joku muukin siis! Katsoin Arrowin ensimmäiset jaksot ollessani USA:ssa ystävän suosituksesta, ja se oli aika menevää. Draamaa, huppupäisiä kostajia ja cooleja taistelukohtauksia. Hyvä alku!

Suomeen palattuani tuli jossain vaiheessa mieleen jatkaa sarjan katsomista ja katsoink netistä muutaman seuraavan jakson. Sitten katsominen vain jäi taas, ja mitä pidempään siinä tuli väliä, sitä vähemmän minua kiinnosti jatkaa katsomista. Se ei ollut mikään tietoinen päätös, vaan kun ei heti tullut jatkettua, kiinnostus vain lopahti. Ehkä jos päättäisin vain jatkaa katsomista, se voisi osoittautua ihan kiinnostavaksikin sarjaksi. Ehkä siinä eniten oli se, että kun sarjaa alkoi katsomaan, se oli hyvä, mutta se ei vain koukuttanut niin että sen pariin olisi aina jaksanut palata.

• max hahmo
  • max
21.10.2013 11:55 - 21.10.2013 11:57 #10 : max
Vastaus käyttäjältä max aiheessa Arrow
Minua vaivaa sarjassa eniten se, että se sitoutuu enemmänkin tällaiseen nykyiseen "paranormaali romanssi"-perinteeseen, joka on suunnattu ei-nörteille. Siis ei genreltään vaan käsittelytavaltaan. Kaikki näyttää malleilta ja näyttelee joko yli tai ali. Paras asia on toimintakohtaukset, joissa Arrow pärjää paremmin kuin toinen tällä hetkellä pyörivä tapaus Agents of SHIELD. Ei niitäkään tosin loputtomasti jaksa, elokuvan voi vielä tehdä koreografioiden varaan, mutta ei kyllä sarjaa.

Erittäin hämmentävä sarja siis, pari jaksoa olen katsonut ja se riittänee, vaikka kakkoskaudella mukana olisi ilmeisesti Flashia ja muuta, mutta ei ne vaan kiinnosta kun lähestymiskulma on tämä. Ehkä olen katsonut liikaa avaruusoopperasarjoja ja vastaavia, mutta kaikki nykyiset spefisarjat tuntuu tulevan samasta Twilight-tuutista samannäköisin näyttelijöin ja muovisin tunnelmin (poikkeus: Game of Thrones). Arrow on siinä mielessä omaa luokkaansa, että se on yhtäaikaa hyvin kiiltokuvamuovinen ja sitten siihen on vielä isketty tarpeetonta rosoa (huumeita ja muuta poliisisarjamaista sälää) päälle.

Toivottavasti uusi Star Trek toteutuu joskus, niin tulisi avattua telkkari muunkin kuin Rillit huurussa takia.. Arrow'ssa tiivistyy kaikki mikä tympäisee nykytv:ssä..
Viimeksi muokattu: 21.10.2013 11:57 max.

• VMN hahmo
  • VMN
21.10.2013 12:25 #11 : VMN
Vastaus käyttäjältä VMN aiheessa Arrow
Itse olen ehtinyt vasta toisen jakson katsomaan, ja tähän mennessä ihan mielenkiintoinen tapaus. Itsellä taas sarjasta tulee hyvin vahvoja Batman-fiiliksiä (lieneekö yllätys, Batman-fani kun olen). Rikas mies joka esittää playboyta, mutta taisteleekin öisin rikollisuutta vastaan. Poliisit jotka eivät pidä tästä lainrikkojasta, auttoi tai ei. Muutenkin visuaalinen ilme muistuttaa paljon Nolanin teoksia, mikä tuskin on sattumaa.

Kuten jo maintsin, Batman-fani kun olen niin en valita. Siistejä taistelukohtauksia tosiaan löytyy ja ainakin tällä hetkellä kiehtovia juonikuvioita. Toivotaan että tunnelma pysyy yhtä korkealla kuin tähän mennessä.

Blogi kirjoittamisesta ja kirjoista:
kirjailijankellarissa.blogspot.fi/

21.10.2013 12:28 #12 : Knox Gargol
Vastaus käyttäjältä Knox Gargol aiheessa Arrow
Ykköskauden henkihän on hyvin pitkälti kostoretki isän ruumiista löydetyn listan pohjalta, mutta

Toisella kaudella tulee paljon mielenkiintoisia hahmoja mukaan, kuten Bronze Tiger, Flash ja Black Canary

Deathstroke, joka esiinty flashbackeissä on suosikkejani DC universumin pahiksista ja Arrow'n tulkintaa hänestä seuraan innolla.

• Karajishi hahmo
  • Karajishi
    Kaartilainen
21.10.2013 12:56 #13 : Karajishi
Vastaus käyttäjältä Karajishi aiheessa Arrow
Itse satuin katsomaan sarjaa itse asiassa puhtaasti vahingon saattelemana, kun se sattui olemaan aika lailla ainoa sarja, joka netissä sillä hetkellä suostui näkymään ja luojan kiitos siitä! Kuten edelläkin on jo todettu, ei ehkä lukeudu suosikkisarjoihin, mutta todellakin katsomisen arvoiseksi sarjan nimeäisin. Hieman ajatusta tuntuu vaativan ja toivon että myöhemmin muuttuu vähän selkeämmäksi, mutten todellakaan aio luovuttaa vielä, vaikuttaa juuri minunkaltaiselleni täydelliseltä sarjalta :D

'' I'm a simple person with a complicated mind ''

Valvojat: RaccoonRasimus