The Mortal Instruments - elokuvat

Q_Black
Q_Black loi aiheen: The Mortal Instruments - elokuvat
05.10.2013 22:59 #1

Teinpä tälle nyt uuden ketjun kun edellinen on kadonnut bittiavaruuteen.

Luukaupunki sai siis ensi-iltansa 30.9 ja se ei oikein tuntunut menestyvän. En kyllä ymmärrä miksi koska elokuvan puitteet oli upeat ja näyttelijät todella hyviä.

Sopimukset toisesta elokuvasta on kirjoitettu, mutta elokuvan kuvaukset lykkääntyivät mm. keskeneräisen kässärin ansiosta. Olen niin ärtynyt, että kerrankin hyvä kirjasarja ei ehkä saakaan jatkoa. Ei tietenkään pidä heittää kirvestä kaivoon, mutta...

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

Viimeksi muokattu: 01.11.2013 09:36 : Q_Black.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

Iivari
Iivari vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments : City of Bones
05.10.2013 23:32 #2

Ei onneksi sentään bittiavaruuteen, viestiarkistossa se on tässä .

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

Nekrataal
Nekrataal vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments : City of Bones
10.10.2013 15:34 #3

Itse kyllä petyin leffassa siihen että tarinaa oli karsittu/muutettu aika rajusti.

All in the game yo, all in the game.

Xariel
Vesivelho
Xariel vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments : City of Bones
12.10.2013 15:09 #4

Samaa mieltä Nekrataalin kanssa. Hankala kuvitella, miten he onnistuvat sitä jatkamaan niin, että se perhesotku säilyy yllättävänä ja kiinnostavana, koska sillä nyt kuitenkin on suuri rooli seuraavissa kirjoissa ja ensimmäinen kirja pohjusti sen hyvin, leffa ei. Minkä tietenkin ymmärrän, sillä se ei leffassa toimi yhtä hyvin, varsinkin jos seuraavista leffoista ei ole varmuutta. Tarina on onnistuttava lopettamaan edes jotenkin siististi, toisin kuin kirjoissa.

Mistä tulee mieleen, seuraavan kirjan loppu taisi olla cliffhangeri, mitenköhän se siirtyy leffaan?

Kirjaneito vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments : City of Bones
12.10.2013 15:24 #5

Minä taas tykkäsin City of Bonesista. :lol:

Pienet muutokset, kuten

Mutta toivon todella, että myös City of Ashes päätyy valkokankaalle!

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: The Big Bad Wolf

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments : City of Bones
12.10.2013 21:40 #6

Minäkin pidin. Tai siis, menetteli se. Ehkä vois katsoo uudestaan. Ihan okei, jos ei vertaile muihin... Toisaalta... Nääh, eihän tää pärjää mihinkään. Varsinkaan niinku Twilightille, ihQ daa!

Se sarkasmista.

Jamie Campell Bower... Jumalauta. Niin paras henkilö näyttelemään Jacea. Kun kirjoissa kaiken luki niin Claryn kannalta, leffassa näki heti, mitä Jace ajatteli. Ja Jamien ja Lilyn kemia, aivan ihanaa. Lily sai Claryyn paljon syvyyttä. Näyttelijätyö iski kovaa meikäläiseen. Melkein yhtä kovaa, kuin Jamie ilman paitaa. Nimimerkillä taustakuva Lumiassa ja kannettavalla, jonka nimi myös on Jace. Plus vajaat viissataa kuvaa leffasta, kirjoista ja näyttelijöistä kännyssä.

Muutoin en enää ihmeemmin kommentoi, täysin samaa mieltä Kirjaneidon kanssa. Ja jos CoA ei päädy teatteriin... Murr. MURR!!! Meillä oli kavereiden kanssa tarkoitus pukeutua teatteriin varjometsästäjiksi. (Ja etsiä netistä Alecin kengät. Tavan maiharit kalpenee niiden vierellä...) CoA me katsottaisiin teatterissa vähintään kolmesti, kun eka leffa käytiin katsomassa kahdesti. Minä en ikinä, ikinä, ikinä ole aiemmin katsonut leffaa teatterissa useammin kuin sen kerran.

Kirjaneito vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments : City of Bones
12.10.2013 22:12 #7

The Big Bad Wolf kirjoitti: Meillä oli kavereiden kanssa tarkoitus pukeutua teatteriin varjometsästäjiksi. (Ja etsiä netistä Alecin kengät. Tavan maiharit kalpenee niiden vierellä...)

Mekin mietittiin siskon kanssa varjonmetsästäjiksi pukeutumista (harkittiin myös sellasten ikivanhojen vähän riimujen näkösten irtotatskojen laittamista), mutta lopulta se homma vähän jäi. Ja Alecin kengät... sanotaanko vaikka että repesin laffateatterissa! :lol:

Ja Jamie Campbell Bower, piti mainita jo edellisessä viestissä, mutta tyyppi tosiaan hoiti homman loistavasti kotiin. Olin aluksi aika epäluuloinen kuultuani näyttelijävalinnasta, mutta pikku hiljaa aloin uskoa homman toimivuuteen ja leffateaterissa kaveri voitti minut lopullisesti puolelleen. Ja vaikka ei puhuttaisi Jamiesta sanaakaan, Jace nyt näin yleensäkin on mahtavuutta. :heart:

The Big Bad Wolf
The Big Bad Wolf vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments : City of Bones
12.10.2013 22:18 #8

Kirjaneito kirjoitti:

Hei, Alecin kenkiä upeampaa ei tältä planeetalta löydä! :tongue:

Nekrataal
Nekrataal vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments : City of Bones
13.10.2013 10:55 #9

Itsellä ehkä eniten harmittaa loppukohtauksen muuttaminen koska kirjassahan se tapahtu aivan eri paikassa ja aivan eri tavalla. Mutta odotukset CoA:iä kohtaan ovat korkealla.

All in the game yo, all in the game.

Xariel
Vesivelho
Xariel vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments : City of Bones
15.10.2013 16:55 #10

Alecin kengillä on näköjään faneja täällä, mutta mun suosikki on kyllä Magnus. Okei, leffassa hänellä on aika laimea ja pieni sivuosa, mutta kirjassa voi sitä iloa!

Haluan laittaa tähän kuvan.

Q_Black
Q_Black vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments : City of Bones
01.11.2013 09:39 #11

Ah, minä rakastin elokuvaa alusta loppuun :heart: Musta siinä oli kaikki oleellinen eikä muutokset haitanneet. En jotenkin voi mitenkään käsittää miksi se sai niin huonot arvostelut. IHANA elokuva :heart:

CoA:n kohtalohan oli vaakalaudalla. Elokuvan kuvaukset piti alkaa jo syyskuussa, mutta niitä lykättiin. Alkoi tuntua siltä, että elokuvaa ei ehkä tulekaan. Huonolta näytti.

ONNEKSI hiljattain julkaistiin uutinen, jonka mukaan elokuvaa aletaan työstämään ensi vuoden puolella. Jesh :heart:

I will TAKE what is MINE with FIRE & BLOOD
- Daenerys, GoT

Aave
Aseenkantaja
Aave vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments : City of Bones
29.12.2013 12:38 #12

Olin katsomassa Luukaupungin kaverin kanssa ja kyllä se oli aivan mahtava! Olkoonkin, etät huomattavia kohtia oli karsittu pois mutta eihän elokuva aina vastaa kirjaa.

"Minä olen tuli. Minä olen kuolema!" - Smaug

emmazki
emmazki vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments - elokuvat
29.12.2013 14:56 #13

Kumma juttu että monet on sitä mieltä, että huono leffa, liika karsittu jne. koska mun mielestä se oli oikeesti tehty tosi hyvin ja valittu juuri oikeet kohtaukset. Tietenkin sieltä jotakin kivaa jäi puuttumaan, mutta hei ei leffaan nyt voi oikeesti kaikkee voi mukaan ottaa. Toivottavasti tää sarja jatkuu!

Viimeksi muokattu: 29.12.2013 14:57 : emmazki.

Scartti
Scartti vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments - elokuvat
29.12.2013 16:44 #14

Useat varmasti tajuaa, ettei kaikkea voi ympätä, mutta kun tapahtumien tapahtumapaikat vaihtuu tai pieniä hyvin tärkeitä asioita muutetaan, niin kyl se vaikuttaa hyvin negatiivisesti(vanhaan ketjuun taisin linkittää eroista jotain). Valentinellä on valkoiset hiukset ja sitä kirjassa painotetaan Sebunkin(Jonathan) kohdalla. Romantiikka oli taas vaivaannuttavaa katseltavaa ja Jace.. en edes aloita. Alec tais olla lyhyempi kuin Clary. Ja niin paljon kuin Jonathan Rhys Meyeristä tykkään, en voinut olla hekottamatta hänen hahmolleen, joka oli myös Claryn mittainen.

Leffa ei ollut susipaska, mut ei huippukaan. IMHO siitä vaan olis saatu niin paljon parempi.

And I wanna cry, I wanna fall in love
But all my tears have been used up
On another love

Viimeksi muokattu: 29.12.2013 16:50 : Scartti.

Kirjaneito vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments - elokuvat
29.12.2013 20:11 #15

Valentinen hiuksista olen samaa mieltä. Niiden valkeutta tosiaan korostettiin kirjassa, joten ne mustat letit tulivat vähän puun takaa. (Nimimerkki en tunnistanut trailereissa Valentinea Valentineksi vaan mietin, että kukas kumma rastapää tuolla huitelee... :roll: ) Mutta Jamie.

Myönnän olleeni aluksi todella epäluuloinen kuultuani hänen valinnastaan Jacen rooliin, trailereiden kohdalla mielipiteeni alkoi kuitenkin häilyä yhä enemmän ja enemmän, kunnes olin tehnyt täyskäännöksen. Mielestäni Jamie hoiti homman kunnialla kotiin, sillä ei varmastikaan ole helppoa astua noin rakastetun hahmon saappaisiin, etenkin kun kirjoissa koko ajan korostetaan hänen hyvännäköisyyttään.

Ei leffa mustakaan mikään vuosisadan mestariteos ollut, mutta ihana silti. Ja juurikin suurimmaksi osaksi koska Jace/Jamie. (Ja Simon myös :wink: )

Huoleton
Huoleton vastasi aiheeseen: The Mortal Instruments - elokuvat
30.12.2013 21:11 #16

Tykkäsin leffasta. Näyttelijävalinnat nuorten osalta ovat mielestäni osuneet aika hyvin kohdalleen. En muista kirjasta muuta kuin pääjuonen ja silloin tällöin pieniä yksityiskohtia. Mahtavana yksityiskohtana pidin instituution oven lukitusmenetelmää- todella makea.
Valentinen hiukset- en muistanut niiden olevan vaaleita, enemmän minua häiritsi näyttelijän nuoruus. Mielestäni hänen tilalle olisi voinut ottaa jonkun vähän vanhemman.
Viimeisen kohtauksen tapahtumapaikan vaihdos oli hiukan erikoinen muutos. Varmaankin jokin säästötempaus olla tekemättä uutta paikkaa.
Kokonaisuutena ihan toimiva leffa-en huomannut paljastuksia toisesta leffasta.

Valvojat: RaccoonRasimus
Uusin jäsen: Serafia Alho