Lukusali
kesäkuu 20, 19:18
1 viesti | Hiistu

08.10.2013 09:56 #1 :: max
Star Wars
On surkeaa olla ilman pakollista Star Wars-ketjua, joten perustan sellaisenkin. Tässä voi siis keskustella wanhasta kunnon trilogiasta, jouluspesiaalista, uudesta trilogiasta, Clone Wars tv-sarjasta ja kaikelta siltä väliltä. Nythän aihe on onneksi taas ajankohtainen, kun uuden trilogian kehitys on hyvässä vauhdissa. Itse olen siitä siis innoissani, pidän Disneysta enkä koe sitä mitenkään enempää "uhaksi" Star Warsille kuin itse Lucastakaan, mitään synkkää Star Warsia en kaipaisikaan.

Lisäksi huhujen mukaan uudessa trilogissa nähtäisiin klassisen trilogian cameoita, mikä olisi aivan mahtavaa, ja voisi myös viitata siihen että elokuvan käsikirjoitus saattaisi ammentaa Extended Universesta
Varoitus: Spoiler.
. Lisäksi Lucasin ikuisuusprojektia live-action tv-sarjaa ei ilmeisesti ole vieläkään tyrmätty, ja uusi animaatiosarjakin pyörähtää pian käyntiin (sitä en tosin kovin suurella innolla odota, kun Clone Warsiakaan en ole totta puhuen jaksanut suuremmin seurata) eli paljon hauskaa on luvassa. :smile:
Muokannut 08.10.2013 09:56 max

08.10.2013 10:09 #2 :: Knox Gargol
Star Wars
Expanded Universe -romaanit alkavat pikkuhiljaa tulla niiden loren vastustajillekin pakolliseksi luettavaksi, kun Disney alkaa laajentaa Star Warsin franchisea parhaansa mukaan. Itse toivoisin Thrawn-saagaa filmatisoitavaksi, mutta se lienee turha toivo.

• Tapsa hahmo
  • Tapsa

08.10.2013 15:43 #3 :: Tapsa

09.10.2013 16:48 #4 :: max
Star Wars

Tapsa kirjoitti: EU varmaan jää tosifanien yksinoikeudeksi, en usko että Disney-elokuvat ottavat sieltä kuin muutaman irrallisen idean.

Olen optimisti ja toivon ettei niin käy.. Käytännössähän niiden huomiotta jättäminen tarkottaisi että 25 vuotta EU-kirjoja vedettäisiin vessanpöntöstä alas, sillä niitä ei voisi enää lukea viralliseen kaanoniin, jos elokuvassa olisikin ihan eri hahmot,aikajanat jne. .. :huh:
Muokannut 09.10.2013 16:49 max

• Tapsa hahmo
  • Tapsa

09.10.2013 16:55 #5 :: Tapsa
Star Wars
Vähentääkö kirjojen arvoa se, että ne eivät kuulu viralliseen "kaanoniin"? Onhan fanfictionkin suosionsa huipulla.

09.10.2013 17:04 #6 :: max

10.10.2013 01:28 #7 :: Knox Gargol
Star Wars

maxs kirjoitti: Itse en kauheasti arvosta fanficcejä tai niiden rustaajia, joten omissa silmissäni se kyllä laskisi niiden arvoa.. Ja lisäksi pidän EU:sta sen verran, että kyllä se kirpaisisi jonkin verran jos sen tilalle tulisi uusi virallinen jatkuvuus (joka ei todennäköisesti olisi yhtä hyvä). Kirjailijoiden kannalta siinä olisi varmaan sekä hyvää että huonoa, varmaan myynti jonkin verran laskisi, jos kirjojen status laskisi fanifiktioksi, mutta puhdas pöytä voisi toki tuoda hyvääkin. Saa nähdä, olen optimisti ja toivon ettei tällaisia seurauksia tarvitsisi kauheasti edes miettiä.. :sad:

Lisäksi rakastamaani Wookiepediaa mahdollisesti raiskattaisiin kovalla kädellä, jos näin kävisi.

10.10.2013 03:51 #8 :: Huoleton
Star Wars

Tapsa kirjoitti: Katsoin hiljan isoveljen teräväpiirtotelevisiosta Imperiumin vastaiskun ja Jedin paluun uudet restauroidut Blu-ray-versiot, ja yllätyin miten hyvältä ne näyttivät! Ollakseen elokuvia 80-luvulta niiden visuaalinen ilme oli todella terävä ja värikäs. Hyvin tehtyjä elokuvia. Harmi, että Lucas on vähän peukaloinut niitä, joskaan ei niin paljon kuin episodi IV:ää, Imperiumin vastaiskuun ei oltu lisätty kuin muutama lyhyt yksityiskohta.

Mä en tykkää niistä viimeistellystä ollenkaan. Minua ärsyttää jokainen vaihdettu juttu ja lisätty extra, varsinkin Anakin siellä lopussa rivissä seisomassa. Tämän vuoksi pidän VHS-laitetta.

10.10.2013 10:29 #9 :: Knox Gargol

Huoleton kirjoitti:

Imperiumin vastaiskussa niitä muokkauksia ei ole paljoa, oikeastaan vain yksi häiritsevä. Uusi Toivo ja Jedin Paluu eivät kyllä ole enää entisensä niiden kaikkien muokkausten jälkeen. Onneksi siirsin 1990-luvun versiot VHS:ltä DVD:lle muutama vuosi sitten.

11.10.2013 23:09 #10 :: max
Star Wars
Ensi syksynä alkavan Star Wars: Rebelsin traileri , joka tosin on täysin yhdentekevä. Varmaan joku tuotakin tosin analysoi parhaillaan. :roll:

22.10.2013 20:31 #11 :: max
Star Wars
Tuskin yllättää ketään, mutta mm. Aaron Allston on kertonut että Star Wars EU-kirjat (paitsi Rebellion and Empire-trilogia saa mennä loppuun) on pistetty jäihin leffaan asti , mikä viitannee niiden yliajamiseen. Tässä Harrison Ford "puhuu" Star Wars 7:sta .

09.03.2014 11:54 #12 :: max
Star Wars
Hiljainen topic, saatetaan se nyt sentään suunnilleen ajan tasalle eli:
-Clone Warsin viimeinen kausi, joka päättyi juuri Amerikassa on George Lucasin viimeinen kontribuutio, ja käsittelee Yodaa ja Voiman olemusta.

-Star Wars: Rebelsistä on tullut kaksi kunnon teaseria: 1 & 2 ja lisäksi kasa hahmoesittelyjä joita en nyt linkkaa, youtubesta löytyy, Star Trekin Brent Spineria huhutaan yhdeksi ääninäyttelijäksi. Sarjassa nähdään myös uusia rotuja.

-Adam Driver näyttelee lähes varmasti Episode VII:n pahista, Gary Oldmania ja Benedict Cumberbatchia huhutaan edelleen vahvasti johonkin rooliin

-Ainakin Harrison Ford, Carrie Fisher, Mark Hamill ja Anthony Daniels palaa klassisiin rooleihinsa Episode VII:ssä. Billy Dee Williams ei ole vielä varma mutta todennäköinen.

-Uuden trilogian lisäksi nähdään spinoff-leffoja, joista ensimmäinen keskittyy Boba Fettiin.
Muokannut 09.03.2014 11:56 max
Tykkännyt: Formaldehyde

• Pate64 hahmo
  • Pate64

04.05.2014 20:09 #13 :: Pate64
Star Wars
Täällä ilmoittautuu ikuinen pikkupoika ja Starwars-fani. Starwars-saagahan on tarinaa parhaimmillaan, hyvän ja pahan taistelua, päähenkilön lankeamista pimeän puolelle ja hänen pelastumistaan sieltä poikansa avulla jne jne...
Odotan aikalailla innolla Episodi VII:tä ja hienoa on että saamme nähdä vielä Luken, Leian, ja Solon.
Aikoinaan Jedin Paluun jälkeen odottelin kaihoisasti jatkoa saagalle... olisiko Keisari vielä elossa, jne jne. Oli hienoinen pettymys kun uusi trilogia olikin prequel. Mutta tarinan hienoutta ei ole ajoittaiset notkahduksetkaan ikinä himmentäneet (henkilökohtaisesti olisin paljon tyytyväisempi, jos Jar Jar ja Ewokit olisivat tuhoutuneet taisteluissa :))

22.07.2014 16:23 #14 :: max
Päivitystä:
Ohjaajat:
-Episode 7:n ohjaa siis kaikille tuttu JJ Abrams
-Episode 8 & 9, Rian Johnson (tuttu esim. Looperista)
-Yhden spin-off leffan Gareth Edwards (tuttu esim. uusimmasta Godzillasta)
-Toisen spin-offin porukan kuopus Josh Trank (toistaiseksi tuttu vain Chroniclesta, mutta ohjaa esim. uuden Fantastic Fourin)

Episode 7:n virallisesti vahvistetut näyttelijät:
-Uudet: John Boyega, Daisy Ridley, Adam Driver, Oscar Isaac, Andy Serkis, Domhnall Gleeson, Max von Sydow
-Wanhat tutut: Harrison Ford, Carrie Fisher, Mark Hamill, Anthony Daniels, Peter Mayhew, Kenny Baker

Mukavasti on taas nuorta voimaa mukana sekä ohjaus- että näyttelypuolella, ja sitten tietty taustalla vanhoja guruja. Hyvältä vaikuttaa. Jossain fanisivulla heitettiin huomio että Max von Sydow olisi erinomainen Thrawn, ja ainakin itse takerrun siihen toivoon täysillä, vaikka se onkin vahvistettu ettei leffa suoraan kirjoihin pohjaa.

Ja lokakuussa siis alkaa Star Wars: Rebels (luonnollisesti ei enää Cartoon Networksilla, vaan Disneyn "XD"-kanavalla, joka onneksi näkyy Suomessa myös), joka kertoo tapahtumat Episode III:n ja IV:n välissä, ja vaikuttaa kaikinpuolin varsin lupaavalta.
Muokannut 22.07.2014 16:29 max
Tykkännyt: Jussi

• Mab hahmo
  • Mab
    Baronetti

22.07.2014 17:41 #15 :: Mab
Star Wars
^ Eikös Gwendoline Christie ole myös mukana? Näin ainakin olen antanut itseni ymmärtää :)

Minäkin odottelen uutta Tähtien sotaa vaihteeksi ihan innolla. En olisi uskonut, että tällaista tunnetta voi Episodien I-III jälkeen vielä syntyä. Jar Jar Abrams on mielestäni ohjaajana tasaisen hyvä, mutta ei häkellyttävän erinomainen. Siksi en usko mitään tajunnanräjäyttävää leffakokemusta muotoutuvan, mutta olen ihan tyytyväinen viihdyttävään seikkailuun, jos ja kun sellaisen oletettavasti saamme.

Eniten mua ehkä arveluttaa Luken, Leian ja kumppaneiden mukanaolo. Onhan se toisaalta ihan kiva nähdä heitä pitkästä aikaa, mutta toisaalta Star Trek -leffoissa ei originaali-Spock mielestäni istunut täysin luontevasti mukaan, vaan hänen osuutensa tuntui vähän osoittelevalta ja ylimääräiseltä. Mutta tässä tuskin on samantapaista ajassa hyppelehtimistä, joten ehkä vanhuksillekin löytyy sopiva paikka :smile:

22.07.2014 19:23 #16 :: Knox Gargol
Star Wars
Toisaalta expanded universe pyörii turhankin paljon Luken ympärillä, joten en oikeastaan näe mahdollisena toteuttaa minkäänlaista Thrawn-saagaa (mikä uudesta trilogiasta käsittääkseni olisi tulossa) ilman Lukea, Leiaa ja Leian kaksosia.

22.07.2014 19:33 #17 :: max
Star Wars
Yksi suosittu spekulaatio on että eka leffa olisi lähestulkoon oma seikkailunsa, jossa vanhat tyypit olisi paljonkin keskiössä (kuinka paljon sitten, jaa-a), ja seuraavissa kahdessa olisi vain seuraavan sukupolven (aika vahvasti olettaisin ainakin Daisy Ridleytä Leian lapseksi) seikkailuita. Ohjaajien jako puoltaa jotain tuon tapaista myös, mutta puhdasta spekulaatiotahan kaikki juoneen ja hahmoihin liittyvä tässä vaiheessa on...
Muokannut 22.07.2014 19:36 max

08.10.2014 19:41 #18 :: max
Star Wars
Star Wars Rebels alkaa suomen Disneyllä sunnuntaina 26.10 10:35, sitä ennen kannattaa katsoa Rebels-lyhärit (pyörii nimellä Star Wars Rebels Shorts) ja lead-in "leffa" Star Wars Rebels: Kytevä kapina, joita uusitaan ihan kiitettävällä tahdilla viikonloppuisin. Tosifanien kannattaa myös lukea "A New Dawn", joka sijoittuu Revenge of the Sithin ja Rebelsin väliin.
Muokannut 08.10.2014 19:45 max

• Mab
    Baronetti

28.11.2014 21:46 #20 :: Mab
Star Wars
Päällimmäisenä nousee mieleen, että eikös jotain kovasti samantapaista nähty Star Trekin kohdalla? :wink:Synkkä-ääninen (oletettavasti) pahis selittää jotain juttua ja samanaikaisesti nähdään sitten nopeasti leikattuna pätkiä sieltä täältä.

En ole ihan varma, mitä pidän valomiekan uudesta muotoilusta. Olihan se sinänsä hauskan näköinen, mutten suoralta kädeltä osaa sanoa, kuinka toimivalta se vaikuttaa.

Mutta Millennium Falconia on aina kiva nähdä! Ja onhan tuo wanha kunnon tunnusmusiikkikin aika elähdyttävä :tongue:

Valvojat: RaccoonRasimus