Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja

gummerus
Kustantamo
gummerus loi aiheen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
09.08.2017 11:32 #1

Nyt voit voittaa omaksi Katri Alatalon tuoreen fantasiaromaanin! Gummerus kutsuu kaikki tutustumaan Käärmeiden kaupunki -teokseen, joka lennättää lukijan salaisuuksia kätkeville hiekkadyyneille.

Tunnelista aavikon alta löytyy kolme suurta käärmeenmunaa. Äkkipikainen Arry tuhoaa munat Sulwaenin katsellessa avuttomana vieressä. Käärmeitä hallitseva Ninette ei voi antaa petosta anteeksi, ja ystävyyteen syntyy kirvelevä railo. Kolmikon tiet kohtaavat uudelleen, kun heidän kotikaupunkiinsa Kharras-Dimiin hyökätään ja kaupunkilaiset alistetaan uuden hallinnon alle.

Samitšan muurien sisällä kuitenkin kuohuu: Rashazin papiston valta kasvaa, häikäilemätön hallitsija Azimak suunnittelee seuraavaa valloitustaan ja orjat työskentelevät kaivoksissa epäinhimillisissä oloissa. Aavikon toisella puolen vastarinta kerää omia joukkojaan. Arry, Sulwaen ja Ninette joutuvat tekemään kaikkensa selviytyäkseen hengissä ja vapauttaakseen kansansa orjuuden ikeestä.

Laajempi esittely kirjasta ja kirjailijasta löytyy täältä.

Voit osallistua kirja-arvontaan kertomalla tässä viestiketjussa, mikä sinua aavikkofantasiassa kiinnostaa. Palkintoina jaamme 5 kappaletta Käärmeiden kaupunki -romaania. Voittajat ilmoitetaan tässä ketjussa perjantaina 18.8.2017 klo 11.

Viimeksi muokattu: 09.08.2017 11:33 : gummerus.

Wind
Pilotti
Wind vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
09.08.2017 12:57 #2

Kaikessa fantasiassa kiinnostaa aina uusi erilainen maailma ja siihen sisältyvät mahdollisuudet ja uhat. Ja ahdinkoon joutuneet täytyy tietysti pelastaa!

Minä en pingota, olen vain äärimmäisen valpas.

HourglassEyes
Linnanherra
HourglassEyes vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
09.08.2017 19:06 #3

Olen aina vierastanut kotimaista fantasiaa, se vain ei ole maistunut eikä kuulostanut hyvältä. Viimeiset vuodet ovat muuttaneet asennoitumistani, sen aloitti Annukka Salama Käärmeenlumoajallaan. Tänä vuonna huomioni vei Erika Vikin Hän sanoi nimekseen Aleia.
Aavikkofantasia kuulostaa jo sanana sekä ajatuksena hyvältä ja lisäksi genreen törmää harvemmin. Pari englanninkielistä olen lukenut jokunen vuosi sitten. Uskon, että tässä Käärmeiden kaupungissa on todellista potentiaalia olla jälleen yksi mielenmuuttajani kotimaisen fantasian saralla.

Fievre
Vesivelho
Fievre vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
09.08.2017 19:25 #4

Kirjan maailma kuulostaa tutustumisen arvoiselta. On se ainakin vaihtelua romantisoituun keskiaikaan.

Chaka
Salamatkustaja
Chaka vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
11.08.2017 08:52 #5

Aavikko voi jopa toimia! Kivaa vaihtelua ainaisen metsän, suon ja vuorien tilalle. Kirjailija alkoi myös sen verran kiinnostaa, että käyn hakemassa tuon edellisen trilogian kirjastosta.

M.I.
Paimen
M.I. vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
11.08.2017 08:55 #6

Olisi mielenkiintoista nähdä, miten kolmen päähenkilön kertomus on käytännössä toteutettu.

Kisaragi
Salamatkustaja
Kisaragi vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
11.08.2017 16:36 #7

Aavikko kuulostaa miljöönä mielenkiintoiselta, ja juonikuvaukset (sekä kansi) houkuttelevat tutustumaan teokseen paremmin.

Wuntvor
Aseenkantaja
Wuntvor vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
13.08.2017 17:33 #8

Kolme eri päähenkilöä on poikkeuksellinen ratkaisu, olen utelias näkemään miten se toimii käytännössä.

Kuunliekki
Kuunliekki vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
13.08.2017 21:42 #9

Ylipäätään fantasiassa kiinnostaa taianomainen (ja silti todentuntuinen) maailma, joka on pakopaikka todellisesta maailmasta ilmenee se sitten taikuutena tai maagisina olentoina (molempi parempi). Aavikko tapahtumaympäristönä kuulostaa mukavalta vaihtelulta. Johan tässä on muutamat metsät koluttukin läpi. Kirjan kansi on myös kiehtova.

Pimeemmät alueet aina
kiinnostaa enemmän kuin valokeilan raiskaamat

Wicked-Willie
Wicked-Willie vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
17.08.2017 22:41 #10

Kertaalleen jo tähän vastasin, mutta vastauksena häipyi jonnekin bittiavaruuteen...

Hiekka-autiomaa itsessään on jo mielenkiintoinen ja osin jopa taianomainenkin paikka, jonne moni tarina sopii mukavasti. Mieleen nousi sen kummemmin päätä vaivaamatta Kvanttivaras-trilogian villikoodiaavikko, Clive Cusslerin Sahara, Paul Sussmanin Kätketty keidas, Tulen ja jään laulu, sekä tietysti klassikko tällä saralla eli Dyyni. Aavikolle sijoittuva fantasiatarina kuulostaa mukavan eksoottiselta ja jäänkin suurella mielenkiinnolla odottamaan mitä tuleman pitää!

Luin Gummeruksen sivuilta löytyvää lukunäytettä, mutta en jatkanut sitä kyllä loppuun asti. En siksi, että tarina olisi ollut tylsä - päinvastoin! En vain halua joutua lopettaman tarinaa (joka sivu mennen sanoen koukutti minut hämmästyttävän nopeasti) hyvään kohtaan pääsemättä lukemaan jatkoa.

Talvi on tulossa.

Dragan
Dragan vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
18.08.2017 04:43 #11

Aavikko voi olla jännittävä ympäristö, mikäli se on toteutettu oikein. Katri Alatalo on ainakin novelleissa onnistunut usein luomaan jännittävän tunnelman.

Nylkky
Nylkky vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
18.08.2017 06:07 #12

Aavikko kuulostaa hyvältä miljööltä. Samoin innolla odotan millai kollmen päähenkilön tarina etenee.

Race like first!
Train like second!

Kuutar
Riiviö
Kuutar vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
18.08.2017 08:41 #13

Kirjan miljöö kiehtoo erityisesti, sillä en ole aiemmin lukenut tällaiseen ympäristöön sijoittuvaa fantasiaa. Lisäksi juoni vaikuttaa mielenkiintoiselta.

Thrain
Peto
Thrain vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
18.08.2017 08:43 #14

Uusi suomalainen scifi/fantasia kiinnostaa aina, lisäksi tuntuisi olevan hieman erilainen maailma kyseessä.

tiarAnon
tiarAnon vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
18.08.2017 09:14 #15

Kirjallisuudentutkijan näkökulmasta kiinnostaa, miten Alatalo on välttänyt orientalismin pahimmat sudenkuopat: "Eksoottisen idän" mystifiointi ja kulttuurinen appropriaatio kun ovat olleet jo pitkään isoja kysymyksiä joiden kanssa erityisesti länsimainen kirjailija on helposti heikoilla jäillä. Luottamus Alataloon on kuitenkin melkoinen, joten olisi kiva todistaa tämä käytännössä!

"It was never the death you feared, it was emptiness."
365x100.blogspot.fi/

NoctilucA
NoctilucA vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
18.08.2017 09:23 #16

Suomessa on tänä vuonna julkaistu ilahduttavan monta laadukasta fantasiakirjaa, vaan aavikkofantasiapa kuulostaa vielä astetta jännittävämmältä, enkä ole siihen tutustunut. Olen myös käärmeiden ystävä, joten tunnen luonnollista vetoa tähän kirjaan!

routalilja
Paimen
routalilja vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
18.08.2017 10:33 #17

Olen viime vuosina lukenut pääasiassa ulkomaisten kirjailijoiden teoksia, ja varsinkin kotimainen fantasiakirjallisuus on itselleni varsin vierasta, vaikka muuten fantasiaa pääasiassa luenkin. Käärmeiden kaupunki kuulostaa kuitenkin mielenkiintoiselta ja virkistävän erilaiselta tarinalta, että kiinnostus heräsi tutustua Alatalon tuotantoon enemmänkin. Miljöö kuulostaa kiinnostavalta vaihtelulta tyypillisiin eurooppalainen keskiaika -tyyppisiin fantasiamaailmoihin verrattuna, ja toivon kovasti että myös sen toteutus on onnistunut hyvin.

gummerus
Kustantamo
gummerus vastasi aiheeseen: Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
18.08.2017 11:30 #18

Kiitokset kaikille osallistujille! Tällä kertaa arpaonni suosi seuraavia osallistujia: HourglassEyes, M.I., Kuunliekki, Wicked-Willie ja routalilja. Laitattehan yhteystietonne sähköpostilla osoitteeseen kilpailu@gummerus.fi, niin laitamme kirjat postiin.

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Darkki, HourglassEyes, Kuunliekki

PercyJacksonfani, Kultasuu, 0Celia0