• gummerus hahmo Kirjoittaja
  • gummerus
    Kustantamo
09.08.2017 11:32 #1 :: gummerus
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Nyt voit voittaa omaksi Katri Alatalon tuoreen fantasiaromaanin! Gummerus kutsuu kaikki tutustumaan Käärmeiden kaupunki -teokseen, joka lennättää lukijan salaisuuksia kätkeville hiekkadyyneille.

Tunnelista aavikon alta löytyy kolme suurta käärmeenmunaa. Äkkipikainen Arry tuhoaa munat Sulwaenin katsellessa avuttomana vieressä. Käärmeitä hallitseva Ninette ei voi antaa petosta anteeksi, ja ystävyyteen syntyy kirvelevä railo. Kolmikon tiet kohtaavat uudelleen, kun heidän kotikaupunkiinsa Kharras-Dimiin hyökätään ja kaupunkilaiset alistetaan uuden hallinnon alle.

Samitšan muurien sisällä kuitenkin kuohuu: Rashazin papiston valta kasvaa, häikäilemätön hallitsija Azimak suunnittelee seuraavaa valloitustaan ja orjat työskentelevät kaivoksissa epäinhimillisissä oloissa. Aavikon toisella puolen vastarinta kerää omia joukkojaan. Arry, Sulwaen ja Ninette joutuvat tekemään kaikkensa selviytyäkseen hengissä ja vapauttaakseen kansansa orjuuden ikeestä.

Laajempi esittely kirjasta ja kirjailijasta löytyy täältä.

Voit osallistua kirja-arvontaan kertomalla tässä viestiketjussa, mikä sinua aavikkofantasiassa kiinnostaa. Palkintoina jaamme 5 kappaletta Käärmeiden kaupunki -romaania. Voittajat ilmoitetaan tässä ketjussa perjantaina 18.8.2017 klo 11.
Muokannut 09.08.2017 11:33 gummerus

• Wind hahmo
  • Wind
    Tähtipilotti

09.08.2017 12:57 #2 :: Wind
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Kaikessa fantasiassa kiinnostaa aina uusi erilainen maailma ja siihen sisältyvät mahdollisuudet ja uhat. Ja ahdinkoon joutuneet täytyy tietysti pelastaa!

09.08.2017 19:06 #3 :: HourglassEyes
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Olen aina vierastanut kotimaista fantasiaa, se vain ei ole maistunut eikä kuulostanut hyvältä. Viimeiset vuodet ovat muuttaneet asennoitumistani, sen aloitti Annukka Salama Käärmeenlumoajallaan. Tänä vuonna huomioni vei Erika Vikin Hän sanoi nimekseen Aleia.
Aavikkofantasia kuulostaa jo sanana sekä ajatuksena hyvältä ja lisäksi genreen törmää harvemmin. Pari englanninkielistä olen lukenut jokunen vuosi sitten. Uskon, että tässä Käärmeiden kaupungissa on todellista potentiaalia olla jälleen yksi mielenmuuttajani kotimaisen fantasian saralla.

• Fievre hahmo
  • Fievre

09.08.2017 19:25 #4 :: Fievre
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Kirjan maailma kuulostaa tutustumisen arvoiselta. On se ainakin vaihtelua romantisoituun keskiaikaan.

• Chaka hahmo
  • Chaka
    Salamatkustaja
11.08.2017 08:52 #5 :: Chaka
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Aavikko voi jopa toimia! Kivaa vaihtelua ainaisen metsän, suon ja vuorien tilalle. Kirjailija alkoi myös sen verran kiinnostaa, että käyn hakemassa tuon edellisen trilogian kirjastosta.

• M.I. hahmo
  • M.I.
    Paimen
11.08.2017 08:55 #6 :: M.I.
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Olisi mielenkiintoista nähdä, miten kolmen päähenkilön kertomus on käytännössä toteutettu.

11.08.2017 16:36 #7 :: Kisaragi
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Aavikko kuulostaa miljöönä mielenkiintoiselta, ja juonikuvaukset (sekä kansi) houkuttelevat tutustumaan teokseen paremmin.

• Wuntvor hahmo
  • Wuntvor
    Kaartilainen

13.08.2017 17:33 #8 :: Wuntvor
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Kolme eri päähenkilöä on poikkeuksellinen ratkaisu, olen utelias näkemään miten se toimii käytännössä.

13.08.2017 21:42 #9 :: Kuunliekki
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Ylipäätään fantasiassa kiinnostaa taianomainen (ja silti todentuntuinen) maailma, joka on pakopaikka todellisesta maailmasta ilmenee se sitten taikuutena tai maagisina olentoina (molempi parempi). Aavikko tapahtumaympäristönä kuulostaa mukavalta vaihtelulta. Johan tässä on muutamat metsät koluttukin läpi. Kirjan kansi on myös kiehtova.

17.08.2017 22:41 #10 :: Wicked-Willie
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Kertaalleen jo tähän vastasin, mutta vastauksena häipyi jonnekin bittiavaruuteen...

Hiekka-autiomaa itsessään on jo mielenkiintoinen ja osin jopa taianomainenkin paikka, jonne moni tarina sopii mukavasti. Mieleen nousi sen kummemmin päätä vaivaamatta Kvanttivaras-trilogian villikoodiaavikko, Clive Cusslerin Sahara, Paul Sussmanin Kätketty keidas, Tulen ja jään laulu, sekä tietysti klassikko tällä saralla eli Dyyni. Aavikolle sijoittuva fantasiatarina kuulostaa mukavan eksoottiselta ja jäänkin suurella mielenkiinnolla odottamaan mitä tuleman pitää!

Luin Gummeruksen sivuilta löytyvää lukunäytettä, mutta en jatkanut sitä kyllä loppuun asti. En siksi, että tarina olisi ollut tylsä - päinvastoin! En vain halua joutua lopettaman tarinaa (joka sivu mennen sanoen koukutti minut hämmästyttävän nopeasti) hyvään kohtaan pääsemättä lukemaan jatkoa.

• Dragan hahmo
  • Dragan
    Riivaaja

18.08.2017 04:43 #11 :: Dragan
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Aavikko voi olla jännittävä ympäristö, mikäli se on toteutettu oikein. Katri Alatalo on ainakin novelleissa onnistunut usein luomaan jännittävän tunnelman.

• Nylkky hahmo
  • Nylkky
    Linnanherra

18.08.2017 06:07 #12 :: Nylkky
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Aavikko kuulostaa hyvältä miljööltä. Samoin innolla odotan millai kollmen päähenkilön tarina etenee.

• Kuutar hahmo
  • Kuutar
    Riiviö

18.08.2017 08:41 #13 :: Kuutar
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Kirjan miljöö kiehtoo erityisesti, sillä en ole aiemmin lukenut tällaiseen ympäristöön sijoittuvaa fantasiaa. Lisäksi juoni vaikuttaa mielenkiintoiselta.

18.08.2017 08:43 #14 :: Thrain
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Uusi suomalainen scifi/fantasia kiinnostaa aina, lisäksi tuntuisi olevan hieman erilainen maailma kyseessä.

18.08.2017 09:14 #15 :: tiarAnon
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Kirjallisuudentutkijan näkökulmasta kiinnostaa, miten Alatalo on välttänyt orientalismin pahimmat sudenkuopat: "Eksoottisen idän" mystifiointi ja kulttuurinen appropriaatio kun ovat olleet jo pitkään isoja kysymyksiä joiden kanssa erityisesti länsimainen kirjailija on helposti heikoilla jäillä. Luottamus Alataloon on kuitenkin melkoinen, joten olisi kiva todistaa tämä käytännössä!

18.08.2017 09:23 #16 :: NoctilucA
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Suomessa on tänä vuonna julkaistu ilahduttavan monta laadukasta fantasiakirjaa, vaan aavikkofantasiapa kuulostaa vielä astetta jännittävämmältä, enkä ole siihen tutustunut. Olen myös käärmeiden ystävä, joten tunnen luonnollista vetoa tähän kirjaan!

18.08.2017 10:33 #17 :: routalilja
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Olen viime vuosina lukenut pääasiassa ulkomaisten kirjailijoiden teoksia, ja varsinkin kotimainen fantasiakirjallisuus on itselleni varsin vierasta, vaikka muuten fantasiaa pääasiassa luenkin. Käärmeiden kaupunki kuulostaa kuitenkin mielenkiintoiselta ja virkistävän erilaiselta tarinalta, että kiinnostus heräsi tutustua Alatalon tuotantoon enemmänkin. Miljöö kuulostaa kiinnostavalta vaihtelulta tyypillisiin eurooppalainen keskiaika -tyyppisiin fantasiamaailmoihin verrattuna, ja toivon kovasti että myös sen toteutus on onnistunut hyvin.

• gummerus hahmo Kirjoittaja
  • gummerus
    Kustantamo
18.08.2017 11:30 #18 :: gummerus
Kirja-arvonta: palkintona 5 kpl Käärmeiden kaupunki -fantasiaromaaneja
Kiitokset kaikille osallistujille! Tällä kertaa arpaonni suosi seuraavia osallistujia: HourglassEyes, M.I., Kuunliekki, Wicked-Willie ja routalilja. Laitattehan yhteystietonne sähköpostilla osoitteeseen kilpailu@gummerus.fi, niin laitamme kirjat postiin.