Divine World (pöytärope)

Knox Gargol
Knox Gargol loi aiheen: Divine World (pöytärope)
09.06.2014 23:05 #1

Sain idean pöytäroolipeliin aiemmin tässä loppukevään aikana ja aloin työstää sille sääntöjä. Minulla alkaa olla hatara pohja pelille muotoiltuna ja juhannuksen aikaan olisi tarkoitus pitää ensimmäinen testisessio.

Pelimekaniikka perustuu iskjen vaihteluun ja niiden torjumiseen/väistelyyn ennemmin kuin hp:hen tai muuhun vastaavaan, koska halusin vetää peliä omassa vaihtoehtoisen todellisuuden maailmassani, johon hp-pohjaiset hahmot eivät vain yksinkertaisesti toimi. Jos löytäisin pari halukasta testiapulaista, voisin pitää ajantasalla sääntöjen etenemisestä ja myöskin maailmastani, jos siinä konseptissa pelaaminen kiinostaisi.

Kysymys kuuluu, löytyisikö täältä innokkaita pelaajia/pelinjohtajia auttamaan minua testaamaan kehittelemääni 'pelimoottoria' ja antamaan palautetta sen toimivuudesta? Ymmärrän tarjoamani tiedon tässä vaiheessa olevan äärimmäisen ylimalkaista ja epämääräistä, mutten julkisesti halua jakaa enempää vielä tässä vaiheessa siitä yksinkertaisesta syystä, ettei minulla ole hirveästi tietokoneella valmiina ja kaikki on tässä vaiheessa kirjoitettu englanniksi. Kun olen kääntänyt pohjustukset, päivitän lisätietoa tähän aloitusviestiin.

Testausta todennäköisesti olisi luvassa aikaisintaan heinäkuun loppupuolella, kunhan saan pohjatestaukset tehtyä ja sen pohjilta muokattua pohjaani, jos ongelmakohtia ilmenee jo tässä vaiheessa.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Divine World (pöytärope)
09.06.2014 23:10 #2

Tuosta mekaniikasta tuli mieleen eräs toinen roolipeli, joka oli jossain vaiheessa Kickstarterissa. En nyt juuri muista, mikä sen nimi oli, mutta kaivan sen esille myöhemmin...

Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Knox Gargol

10.06.2014 01:12 #3

Ansa kirjoitti: Olisin kuitenkin kiinnostunut testipelaamaan tätä, jos vain saisin enemmän informaatiota asiasta. Osaan englantia sen verran hyvin, että voit lähettää englanninkielisen pohjustuksen vaikka yksityisviestillä (tarvittaessa voin auttaa kääntämisessä, jos haluat).

Kaikki tarjolla oleva apu otetaan vastaan etenkin tässä vaiheessa projektia. Voisin ottaakin sitä käännösapua vastaan mielihyvin. Ja laitan siulle sitä introtekstiä huomenna, kunhan korjailen pahimmat kielioppivirheet sieltä veks.

26.06.2014 15:53 #4

Lomakkeen alfatesti viety läpi onnistuneesti ja sitä voidaan lähteä kehittämään samalla, kun suollan materiaaleja ulos näytölle. Luokkalistaa työstän tällä hetkellä. Lisäksi leveleihin vaaditun kokemuksen taulukko on valmis levelille 20 asti.

Ansa
Ansa vastasi aiheeseen: Divine World (pöytärope)
02.07.2014 17:51 #5

Milloin ajattelit testipelauttaa tätä? Mahdollisesti Ropeconissa vai joskus muulloin?

02.07.2014 21:38 #6

Luultavasti ensi syksynä joko videokonferenssin kautta tai lähiporukalla, riippuen olenko Jyväskylässä vai Turussa vai Tampereella ja saanko paikallisporukkaa kasaan.

31.07.2014 16:08 #7

Projekti on todennäköisesti tauolla elo-syyskuun vaihteesen saakka, jolloin aloitan alfatestauksen Jyväskylässä. Porukkan mahtuu vielä kaksi pelaajaa, jos sijainti ja kiinnostus ovat samalla leveyspiirillä.

Uusin jäsen: Irma Niemiaho