Satama
kesäkuu 15, 20:52
1 viesti | Elor

11.04.2014 20:45 #1 :: Lupus
Yksityisviestit
En ollut pitkään aikaan tehnyt mitään yksitysiviestitoiminnolla, ja tänään huomasin, että kaikki yksityisviestikansioni ovat tyhjiä.

Tyhjentyvätkö ne jotenkin määräajoin?

11.04.2014 21:19 #2 :: Hiistu
Yksityisviestit
Kyllä, kansiot tyhjenevät. Toivottavasti ei ole tärkeitä viestejä päässyt katoamaan!

En tiedä, ovatko nämä täsmällisiä määräaikoja (muoks. kyllä, nämä näiden pitäisi olla), mutta yksityisviestikansioiden alareunassa on tällaiset tiedot:

Saapuneet:

Luetut viestit säilyvät saapuneet-kansiossa 90 päivää korkeintaan ennen kuin ne poistetaan automaattisesti.

Lukemattomat viestit säilyvät saapuneet-kansiossa 365 päivää korkeintaan ennen kuin ne poistetaan automaattisesti.

Lähetetyt:

Lähetetyt viestit säilyvät lähetetyt-kansiossa 90 päivää korkeintaan ennen kuin ne poistetaan automaattisesti.

Viestien pitäisi säilyä, mikäli ne arkistoi eli siirtää Arkisto-kansioon. Arkistoon mahtuu 250 viestiä. (muoks. Arkistoon pystyy siirtämään Saapuneita viestejä, Lähetettyjä ei.)
Muokannut 11.04.2014 21:42 Hiistu

11.04.2014 21:41 #3 :: Lupus
Yksityisviestit
Haa. Tuo kuulostaa tutulta, kun sen nyt lukee. Yritin kyllä etsiä jostain tuollaista mainintaa ennen kuin kysyin, enkä oikeastaan nytkään löydä sitä. Ehkä se näkyy vain, jos kansiossa on viestejä.

11.04.2014 21:46 #4 :: Hiistu
Yksityisviestit
^ Lähetin sinulle testiksi yksityisviestin. Tuliko Saapuneet-sivun alareunaan näkyviin tuollaista tekstiä?

12.04.2014 09:39 #5 :: Lupus
Yksityisviestit
Joo, tuli siihen. Joten anteeksi häiriö.

12.04.2014 11:35 #6 :: Hiistu
Yksityisviestit
Ei mitään häiriötä! Tuo systeemi on erilainen kuin viime foorumilla, joten tässä itse kullakin hyvä katsoa, miten tuo taas menikään. :wink:

15.04.2014 11:37 #7 :: Piru Naiseksi
Yksityisviestit
Näköjään pystyn arkistoimaan viestit vain yksitellen. Miksi näin - vai enkö löydä oikeaa komentoa?
Muokannut 16.04.2014 12:33 Piru Naiseksi Syy: kirjoitusvirhe

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

21.09.2014 19:17 #8 :: Ageha
Yksityisviestit
Eli lähetettyjä ei pysty mitenkään tallentamaan pysyvästi?

21.09.2014 21:49 #9 :: Hiistu
Yksityisviestit

Ageha kirjoitti: Eli lähetettyjä ei pysty mitenkään tallentamaan pysyvästi?

Lähetetyt-kansion viestejä ei valitettavasti pysty siirtämään arkistoon talteen.

Lähettämänsä viestit pystyy kuitenkin arkistoimaan, mikäli viestiä kirjoittaessaan ruksii siitä viestikentän alta kohdan: "kopio itselleni".

Tällöin kopio lähetetystä viestistä tulee myös Saapuneet-kansioon. (Lähettäjä-sarakkeessa näkyy sellaisen viestin kohdalla harmaalla "vastaanottaja [vastaanottajan nicki]".) Ja tämän Saapuneet-kansiossa olevan kopion lähetetystä viestistä pystyy sitten arkistoimaan samalla tavalla kuin saapuneetkin viestit.

Viestin kopioiminen täytyy tosiaan tehdä jo viestiä kirjoittaessaan eli ennen kuin lähettää viestin. Eli jo lähetettyjen viestien arkistoimiseen tuostakaan ei ole apua.

Pahoittelut monimutkaisesta ohjeesta, mutta noin se siis toimii, tai en ole ainakaan muuta tapaa älynnyt. :smile:

Mikäli silti välttämättä haluaa arkistoida jo lähettämänsä viestin, joka jäi ennen lähetystä kopioimatta, järjestyy sekin. Ohjeet ovat entistä monimutkaisemmat, mutta jos siis välttämättä haluaa:

Viesti täytyy lähettää uudelleen. Eli valitsee sen lähettämänsä viestin kohdalta "Välitä", jolloin viesti aukeaa jälleen kirjoitustilaan ja tällöin voi ruksia sen "kopio itselleni" - ja sitten se viesti täytyy lähettää jollekin, jotta saa sen kopion. Itselleen ei valitettavasti pysty lähettämään viestiä, joten varmaankin täytyy lähettää samalle henkilölle jolle alkuperäisenkin viestin lähetti. Alkuun kannattaa toki kirjoittaa jokin selitys, miksi postailee samaa viestiä uudelleen. (Voi tietty tehdä niinkin, että heti viestin lähettämisen jälkeen menee Lähetetyt-kansioon katsomaan sitä lähettämäänsä viestiä ja valitsee "Peru lähetys", niin ettei viesti mene vastaanottajalle asti. Yksityisviestin peruminen onnistuu niin kauan kuin vastaanottaja ei ole avannut viestiä. Kannattaa kuitenkin huomioida, että vastaanottajalla saattaa olla käytössään yksityisviestien sähköpostimuistutus, jolloin hän näkee yksityisviestin sähköpostistaan, vaikkei se enää näkyisikään hänelle täällä Risingillä.)
Tykkännyt: Ageha

• Ageha hahmo
  • Ageha
    Baronetti

21.09.2014 21:56 #10 :: Ageha
Yksityisviestit
Ymmärrän, kiitos pitkästä ja tarkasta selityksestä. ^^ Nyt olen tyytyväinen koska kaukonäköisesti kopioin viestin ja sain sen siirrettyä arkistoon onnistuneesti, mutta hyvä tietää nämä muutkin konstit... :cheesy:Haa, olen tyytyväinen että oli keino jolla kiertää tämä kyvyttömyys tallentaa lähetettyjä viestejä.

08.02.2015 09:31 #11 :: sinidean
Yksityisviestit

Ja kyseessä ei siis ole voinut olla tuo 5000 merkin rajan saavuttaminen, koska ekassa tapauksessa olin kirjoittanut 1980 merkkiä ja toisessa vain 1583 merkkiä.

Todella ärsyttävä ongelma, koska nyt en tiedä minkä verran uskallan viestiin turvallisesti kirjoittaa.

08.02.2015 10:57 #12 :: sinidean
Yksityisviestit

sinidean kirjoitti: Mistä mahtaa johtua, kun yv ei menekään kokonaisuudessaan vastaanottajalle perille vaan osa viestistä on katkoutunut pois?

Haa! Taisin selvittää asian ihan omin päin... eli kummassakin katkenneessa viestissä oli <3 -merkki, mikä ilmeisesti sotkee viestin lähettämistä.

08.02.2015 11:09 #13 :: Hiistu

sinidean kirjoitti:

Kyllä. Tuo < -merkki katkaisee yksityisviestin, olen huomannut saman. :smile:(Testailin silloin sitten myös joukon muita erikoismerkkejä, mutta ainakaan niistä mikään muu ei katkaissut. Muistaakseni.)
Muokannut 08.02.2015 11:24 Hiistu

• Darkki hahmo
  • Darkki

08.02.2015 11:11 #14 :: Darkki
Yksityisviestit
Ok no tuo on hyvä tieto, että ongelma selvisi :)

Pitää tutkia saisinko tuon ongelman korjattua jossain vaiheessa.