Tilin poistaminen?

29.03.2015 10:39 #1 : gvven
Tilin poistaminen? kirjoittanut gvven
Haluaisin tietää mitenkä tämä tili poistetaan?:|

• Darkki hahmo
  • Darkki
31.03.2015 11:02 #2 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Tilin poistaminen?
Voin halutessasi jäädyttää tilisi pois käytöstä, jolloin tili ei ole enää aktiivinen ja sitä ei voida enää käyttää.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä

01.04.2015 18:56 - 01.04.2015 18:58 #3 : gvven
Vastaus käyttäjältä gvven aiheessa Tilin poistaminen?

-The only problem with dreaming is waking up-
Viimeksi muokattu: 01.04.2015 18:58 gvven.

• Iivari hahmo
  • Iivari
01.04.2015 19:21 #4 : Iivari
Vastaus käyttäjältä Iivari aiheessa Tilin poistaminen?
Darkki vastaa kun ehtii tarkemmin ja paremmin, mutta pariin yksityiskohtaan voin minäkin antaa vastauksen: keskusteluketjujen yhtenäisyyden ja niiden lukemisen mielekkyyden takia emme ilman erityisen painavia syitä poista käyttäjän kaikkia viestejä, vaikka hän haluaisikin poistua Risingshadow'sta. Samasta syystä emme poista käyttäjiäkään, koska silloin myös viestit poistuisivat. Kuten Darkki sanoi, tilin voi joko vain hylätä tai sitten pyytää sen jäädyttämistä.

Jos tarkoitat sähköpostiin tulevilla mainoksilla meidän uutiskirjettämme, sen lähettämisen voi peruuttaa sen alareunasta. Muita mainoksia sivustoltamme tai sen kautta ei pitäisi tulla.

"Kenellä on rohkeutta
pystyttää muistomerkikseen
lumilinna."
Pekka Kejonen

• Darkki hahmo
  • Darkki
01.04.2015 20:08 - 01.04.2015 20:10 #5 : Darkki
Vastaus käyttäjältä Darkki aiheessa Tilin poistaminen?

gvven kirjoitti: Tulisiko silloin enää mainoksia ym. sähköpostiini? Pysyisivätkö tietoni (kuten sähköposti) edelleen salaisena, eli ei kai niitä julkaistaisi tms. vai häviäisivätkö yksityiset tietoni kokonaan täältä? Jäisikö tämä tili tänne silti, eli jos joku haluaisi saman nimimerkin kuin mikä minulla on, hän ei saisi sitä, vai häviäisikö tämä kokonaan? Entä viestini keskusteluissa joita olen kirjoittanut, häviäisivätkö nekin? Millaisia toimenpiteitä minun pitäisi itse tehdä?

Iivari ehtikin tuossa jo melko kattavasti kommentoida käytäntöjämme.

- sähköpostit ovat aina salaiset kaikilla käyttäjillä (vain ylläpito pystyy nähdä tarvittaessa osoitteet)
- viestejä ym. emme poista, koska yleisesti viestiketjut sisältävät yleisiä keskusteluja ja viestiketjun keskeltä viestin poistaminen rikkoo koko keskustelun rakenteen.
- nimimerkki on varattu käyttäjälle ja tilin jäädyttäminen edelleen säilyttää nimimerkin varattuna

Käytännössä tilin jäädyttäminen tarkoittaa, että et pysty vain enää käyttämään omaa tiliäsi ja tilisi tiedot (kirjahylly ym.) piilotetaan muilta käyttäjiltä. Käytännössä nämä piilottamiset pystyy kuka käyttäjä tahansa myös itse tekemään sivuston asetuksista, jolloin tilin jäädyttämistä ei edes tarvitse tehdä. Lähinnä tuo jäädytys on tehty niissä tapauksissa, joissa käyttäjä haluaa ettei enää itse pysty kirjautumaan sivustolle omalla tunnuksella.

Itse suosittelen tapaa, jossa käyttäjä halutessaan piilottaa omat tietonsa pois käytöstä ja poistaa itsensä esimerkiksi uutiskirjeiden jakeluista ja tarvittaessa myös sähköposti-ilmoituksista uutuuskirjojen ilmestymisistä. Tällöin Risingshadow ei enää lähetä käyttäjälle mitään sähköposteja eikä muut käyttäjät pysty näkemään käyttäjän kirjahyllyä.

Tarvittaessa voimme tehdä tarkemman ohjeistuksen, kuinka käyttäjä pystyy piilottamaan omat tietonsa muilta käyttäjiltä ja poistamaan itsensä sähköpostien jakeluista.

Luonnossa on lakeja, muttei sääntöjä
Viimeksi muokattu: 01.04.2015 20:10 Darkki.

01.04.2015 20:52 #6 : gvven
Vastaus käyttäjältä gvven aiheessa Tilin poistaminen?
Kiitos vastauksista, auttoivat paljon ymmärtämään:)

-The only problem with dreaming is waking up-

LordStenhammar, Thialfi, Siivetön lohikäärme, S.T.A.R.
Uusin jäsen: Suvi Ukkonen