Nationstates

Knox Gargol
Knox Gargol loi aiheen: Nationstates
16.05.2014 21:05 #1

Vanhan foorumin puolella oli aihe tästä nettipelistä.

Nationstates on siis selainpeli, jossa luot oman valtion ja ohjaat sen kohtaloa tekemässä poliittisia päätöksiä ja olemalla mukana monikansallisissa diplomaattisissa elimissä. Pienemmässä skaalassa elin on region, alue, johon valtiosi kuuluu. Vuorovaikutat siellä muiden pelaajien kanssa. Globaalilla tasolla on olemassa World Assembly (WA), jonka päätökset sitovat kaikkia jäsenmaitaan.

Peli itsessään voi välillä tuntua puudutavalta, etenkin alkuvaiheessa, kun valtio on nuori, muttei siitä tarvitse tehdä itselleen edes päivittäistä rutiinia. Valtio poistetaan, jos ei kirjaudu sisään yli kuukauteen ja siinäkin tapauksessa valtion voi herättää henkiin kirjautumalla uudelleen sisään.

Itse olen alkanut pitkästä aikaa pelata ja loin regionin nimeltään The Crystal Empire. Samalla, kun teen tämän aiheen, haluaisin kutsua kaikki kiinnostuneet ja mahdollisesti jo pelaavat risingilaiset liittymään tai, vielä parempi, jos meillä on jo region pelissä, voisin liittyä sinne itse.

Parit linkit tästä:

16.05.2014 22:23 #2

Knox Gargol
Knox Gargol vastasi aiheeseen: Nationstates
16.05.2014 23:49 #3

Sini kirjoitti: Oi, onko tuokin peli edelleen hengissä. Pelasin sitä joskus noin 10 vuotta sitten, kun tuo kirja Jennifer Valtiovalta ilmestyi. Muistan sen kiehtovana ajatusleikkinä, miten minä toimisin itsevaltiaana. En taida kuitenkaan nyt ryhtyä kokeilemaan uudelleen, vaikka ehkä peliä on kehitetty - jossain vaiheessa samat päätökset tulivat jatkuvasti uudelleen vastaan ja se kylläsytti.

Edelleen se pyörii, hyvin pitkälti samassa muodossaan. Päätösvaihtoehtoja on kyllä enemmän kuin ennen, sanoi kaveri, joka on pelannut pari vuotta aktiivisesti. Kuulemma vaatii pidemmän peliajan ja huonoa tuuria, että sama kysymys toistuu. Jos on fiilistä, käy kurkkaamassa, miltä nykyään näyttää.

Your body and soul,
Each others' mate,
The twain shall split,
My blade to sate.

Rasimus
Rasimus vastasi aiheeseen: Nationstates
17.05.2014 21:46 #4

Vähän olen yllättynyt kuulemaan että näin pitkän ajan jälkeen tääkin... ummm... peli on vielä olemassa.

Itse testasin sitä useampia vuosia sitten, mutta totesin homman pirun tylsäksi. Kyllä aina pitää olla jokin mahdollisuus ryssiä perusteellisesti. Tai pettyä. CyberNations osoittautui mielenkiintoisemmaksi kuin NationStates, joka olisi ollut paljon parempi jos kovempi pelitahti olisi ollut mahdollinen, ja jos CyberNationsin tapaan pelimekaniikka oikein pakottaisi sosiaaliseen pelaamiseen (kuka oikeasti pärjää CN:ssä liittymättä mihinkään allianssiin?).

Mutta nyt kun tuli puheeksi, pitäisi kai kokeilla uudestaan.

It's a beautiful day to get rid of some radioactive waste

Vumpalouska
Upseeri
Vumpalouska vastasi aiheeseen: Nationstates
18.05.2014 01:14 #5

Tuttu peli on :3

Vähäisempien Valojen Herra

Viimeksi muokattu: 07.07.2016 06:30 : Vumpalouska.

Caladran
Aseenkantaja
Caladran vastasi aiheeseen: Nationstates
08.07.2014 13:58 #6

Ohoh, vieläkö se on hengissä? Itse pelasin sitä jonkin aikaa, sitten jäi unholaan. Poistivat tilini kun ollut kovin aktiivinen, joten sen jälkeen sitä ei ole tullut pelattua enää.

Aikoinaan valtioni kukoisti hyvin.

Istu alas ja kirjoita. Joka aamu.

Askold
Vintiö
Askold vastasi aiheeseen: Nationstates
12.07.2014 21:37 #7

Herttileeri. Tästähän taisi olla keskustelua silloin, kun viimeksi olin aktiivinen Risingilla. Ovat varmaan jo poistaneet tilini sieltä.

Valvojat: RasimusAstoretheinSeregil of Rhiminee