Väärin luetut
11.10.2018
LordStenhammar
25 kirjaa, 6 kirja-arviota, 1034 viestiä
"Frederik kolaroi unelma-autonsa romuksi Helsingin keskustassa."
Luin: "Frederik lauloi unelma-autonsa romuksi..."
Luin: "Frederik lauloi unelma-autonsa romuksi..."
"Frederik kolaroi unelma-autonsa romuksi Helsingin keskustassa."
 
Luin: "Frederik lauloi unelma-autonsa romuksi..."
15.11.2018
joni kaleva
1 viesti
HiistuEi väärin luettua, mutta muutoin vain väärin nähtyä: Presidentti Koiviston hautamuistomerkki. Siinä roikkuu paaden päältä rintaliivit: https://yle.fi/uutiset/3-10150739 Kerran sen sillä tapaa nähtyäni silmäni eivät nyt suostu näkemään sitä enää mitenkään muutoin...Sama homma täällä. :D
[quote="Hiistu" post=56786]Ei väärin luettua, mutta muutoin vain väärin nähtyä: Presidentti Koiviston hautamuistomerkki. Siinä roikkuu paaden päältä rintaliivit: https://yle.fi/uutiset/3-10150739 Kerran sen sillä tapaa nähtyäni silmäni eivät nyt suostu näkemään sitä enää mitenkään muutoin...[/quote]
 
Sama homma täällä. :D
04.01.2019
Mustelmann
64 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1290 viestiä
Ehkä tuosta maineikkaasta lautapelistä on ilmestynyt myös kurdinkielinen painos.
Ehkä tuosta maineikkaasta lautapelistä on ilmestynyt myös kurdinkielinen painos.
30.06.2019
Pisania
1182 kirjaa, 1843 viestiä
Olen pariin otteeseen nähnyt näillä nurkilla jonkin kuljetusfirman auton, jonka takaovessa lukee Kolleille kyytiä ja lukenut sen Kuolleille kyytiä. Muutaman sekunnin sadasosan siinä ehti miettiä, että mikä iankaikkinen hautaustoimisto mainostaa palveluitaan noin suoraviivaisesti ennen kuin älysin virheeni.
Olen pariin otteeseen nähnyt näillä nurkilla jonkin kuljetusfirman auton, jonka takaovessa lukee [i]Kolleille kyytiä[/i] ja lukenut sen [i]Kuolleille[/i] kyytiä. Muutaman sekunnin sadasosan siinä ehti miettiä, että mikä iankaikkinen hautaustoimisto mainostaa palveluitaan noin suoraviivaisesti ennen kuin älysin virheeni.
08.08.2019
LordStenhammar
25 kirjaa, 6 kirja-arviota, 1034 viestiä
Hämeen poliisi: Liipolan heinäkuinen kerrostalopalo sai todennäköisesti alkunsa liedestä.
Kun ei koko otsikkoa näkynyt, niin lueskelin: "...sai alkunsa liekeistä."
Kun ei koko otsikkoa näkynyt, niin lueskelin: "...sai alkunsa liekeistä."
Hämeen poliisi: Liipolan heinäkuinen kerrostalopalo sai todennäköisesti alkunsa liedestä.
 
Kun ei koko otsikkoa näkynyt, niin lueskelin: "...sai alkunsa liekeistä."
28.01.2020
LordStenhammar
25 kirjaa, 6 kirja-arviota, 1034 viestiä
Väsynyt silmä luki lauseen "Ollaan tunnettu tokaluokkalaisista asti" muodossa "Ollaan tunnettu holokaustista asti". Liekö synkkä muistopäivä jotenkin vaikuttanut asiaan...
Väsynyt silmä luki lauseen "Ollaan tunnettu tokaluokkalaisista asti" muodossa "Ollaan tunnettu holokaustista asti". Liekö synkkä muistopäivä jotenkin vaikuttanut asiaan...
29.01.2020
Mallaspappi
120 kirjaa, 118 kirja-arviota, 232 viestiä
Huomasin tämän ketjun vasta tänään, joten kerron jutun joka on jo yli vuoden vanha. Venytän vähän etikettiä, minä en lukenut väärin, vaan jollakulla muulla oli päässyt sattumaan poikkeuksellisen kiusallinen kirjoitusvirhe.
Minulle tuli joskus eräässä tietovisasovelluksessa usein jonkun deittisovelluksen mainos. Mainoslause ei ihan vakuuttanut:
"Tapa joku unohtumaton!"
Minulle tuli joskus eräässä tietovisasovelluksessa usein jonkun deittisovelluksen mainos. Mainoslause ei ihan vakuuttanut:
"Tapa joku unohtumaton!"
Huomasin tämän ketjun vasta tänään, joten kerron jutun joka on jo yli vuoden vanha. Venytän vähän etikettiä, minä en lukenut väärin, vaan jollakulla muulla oli päässyt sattumaan poikkeuksellisen kiusallinen kirjoitusvirhe.
 
Minulle tuli joskus eräässä tietovisasovelluksessa usein jonkun deittisovelluksen mainos. Mainoslause ei ihan vakuuttanut:
 
"Tapa joku unohtumaton!"
18.02.2020
Mallaspappi
120 kirjaa, 118 kirja-arviota, 232 viestiä
Kaupassa tapanani on vilkuilla aina iltapäivälehtien otsikot. Muutama päivä sitten jonkun niistä otsikko meni suunnilleen näin: "Emilia Pikkarainen toipuu Bottas-erosta".
Minä luin että "Beatles-erosta". Kävi siinä sitten mielessä että kauan on mennyt ennen kuin raasu on lehdille kyennyt purkamaan tuntojaan.
Minä luin että "Beatles-erosta". Kävi siinä sitten mielessä että kauan on mennyt ennen kuin raasu on lehdille kyennyt purkamaan tuntojaan.
Kaupassa tapanani on vilkuilla aina iltapäivälehtien otsikot. Muutama päivä sitten jonkun niistä otsikko meni suunnilleen näin: "Emilia Pikkarainen toipuu Bottas-erosta".
 
Minä luin että "Beatles-erosta". Kävi siinä sitten mielessä että kauan on mennyt ennen kuin raasu on lehdille kyennyt purkamaan tuntojaan.
14.06.2021
Hiistu
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3858 viestiä
Nopeasti selaillessa luin otsikon: "Pöytäsuunnistuksen MM-kisoista on tullut Etelä-Pohjanmaalla suomalaisten juhlaa"
Kuulosti kiinnostavalta lajilta. Siinä varmaan pöydälle levitettäisiin iso maastokartta, jolta pitäisi etsiä paras reitti rastilta toiselle. Mutta tarkemmin katsoessani otsikossa lukikin pyöräsuunnistus. Höh...
Kuulosti kiinnostavalta lajilta. Siinä varmaan pöydälle levitettäisiin iso maastokartta, jolta pitäisi etsiä paras reitti rastilta toiselle. Mutta tarkemmin katsoessani otsikossa lukikin pyöräsuunnistus. Höh...
Nopeasti selaillessa luin otsikon: "Pöytäsuunnistuksen MM-kisoista on tullut Etelä-Pohjanmaalla suomalaisten juhlaa"
 
Kuulosti kiinnostavalta lajilta. Siinä varmaan pöydälle levitettäisiin iso maastokartta, jolta pitäisi etsiä paras reitti rastilta toiselle. Mutta tarkemmin katsoessani otsikossa lukikin [i]pyöräsuunnistus[/i]. Höh...
14.06.2021
HourglassEyes
505 kirjaa, 57 kirja-arviota, 2775 viestiä
"Hiistu post=63845"Nopeasti selaillessa luin otsikon: "Pöytäsuunnistuksen MM-kisoista on tullut Etelä-Pohjanmaalla suomalaisten juhlaa"Pöytäsuunnistus kuulostaa lajilta, jota voisi harrastaa valomerkin jälkeen, kun janoinen kansa rientää viimeiset saadut tuopit kädessään etsimään omaa paikkaansa
Kuulosti kiinnostavalta lajilta. Siinä varmaan pöydälle levitettäisiin iso maastokartta, jolta pitäisi etsiä paras reitti rastilta toiselle. Mutta tarkemmin katsoessani otsikossa lukikin pyöräsuunnistus. Höh...
[quote="Hiistu post=63845"]Nopeasti selaillessa luin otsikon: "Pöytäsuunnistuksen MM-kisoista on tullut Etelä-Pohjanmaalla suomalaisten juhlaa"
 
Kuulosti kiinnostavalta lajilta. Siinä varmaan pöydälle levitettäisiin iso maastokartta, jolta pitäisi etsiä paras reitti rastilta toiselle. Mutta tarkemmin katsoessani otsikossa lukikin [i]pyöräsuunnistus[/i]. Höh...
 
 
[/quote]
Pöytäsuunnistus kuulostaa lajilta, jota voisi harrastaa valomerkin jälkeen, kun janoinen kansa rientää viimeiset saadut tuopit kädessään etsimään omaa paikkaansa [img]/media/kunena/emoticons/rs_grin.png[/img]
15.07.2021
Hiistu
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3858 viestiä
Tällä kertaa kyllä luin ihan oikein, mutta käsitin väärin... Tv-kanavalta toiselle vaihtaessa sattui vastaan reality-ohjelma Käräytyskamera. Oletin, että ohjelmassa on sama idea kuin siinä yhdessä toisessa (Rysän päällä) eli että pyritään käräyttämään pettävä puoliso. Jäin ihmeissäni katselemaan, kun vanha mieshenkilö esitteli perhealbumistaan valokuvia lapsistaan ja lastenlapsistaan ja vaimostaan, joka jo huomattavan iäkkään näköinen hänkin. Ajattelin, että eihän se pettäminen tietenkään ikää katso, mutta on se silti hurjaa, että elämän ehtoolla vielä... 
Noh, kävi sitten ilmi, että ohjelmassa oli tarkoitus käräyttää joku omaisuusrikollinen. Ja vaimokin taisi olla jo edesmennyt. En enempää katsonut.
Noh, kävi sitten ilmi, että ohjelmassa oli tarkoitus käräyttää joku omaisuusrikollinen. Ja vaimokin taisi olla jo edesmennyt. En enempää katsonut.
Tällä kertaa kyllä luin ihan oikein, mutta käsitin väärin... Tv-kanavalta toiselle vaihtaessa sattui vastaan reality-ohjelma [i]Käräytyskamera. [/i]Oletin, että ohjelmassa on sama idea kuin siinä yhdessä toisessa (Rysän päällä) eli että pyritään käräyttämään pettävä puoliso. Jäin ihmeissäni katselemaan, kun vanha mieshenkilö esitteli perhealbumistaan valokuvia lapsistaan ja lastenlapsistaan ja vaimostaan, joka jo huomattavan iäkkään näköinen hänkin. Ajattelin, että eihän se pettäminen tietenkään ikää katso, mutta on se silti hurjaa, että elämän ehtoolla vielä... [img]/media/kunena/emoticons/rs_thinking.png[/img]
 
Noh, kävi sitten ilmi, että ohjelmassa oli tarkoitus käräyttää joku omaisuusrikollinen. Ja vaimokin taisi olla jo edesmennyt. En enempää katsonut.