Kategoria: Leikkinurkka | 134 viestiä | 24,8 t lukukertaa
Vastannut: Kyynel, klo 19:38
Kategoria: Velhojen ilmoitustaulu | 3 viestiä | 68 lukukertaa
Vastannut: Ageha, klo 13:34
Lämpimänä pysyminen
27.10.2014
Tulipa tässä kaverini kanssa puheeksi kerran, että mikä hänestä on tärkeintä lämpimänä pysymisen kannalta syksyisin/talvisin. Kaverini nimesi kaulahuivin, joka ei yleensä kuulu ollenkaan varustukseeni edes talvella. Yllätyksekseni kuitenkin huomasin, että kun lainasin häneltä yhtä käydessämme kävelyllä, ei paleltanut yhtään vaikka ei ollut välikerrastoja ja tuntui ettei pipokaan olisi ollut niin välttämätön! Ja päällä oli pelkkä tuulitakki. Olimme käyneet siis kävelyllä jo aiemmin samana päivänä, mutta silloin olin värjötellyt näissä täsmälleen samoissa varusteissa (miinus tietenkin se kaulahuivi). Yllätyin tästä havainnosta, sillä aiemmin olen aina vannonut lämpimän pipon nimeen. :eek: Millaisia havaintoja olette itse tehneet?
Äänestysvaihtoehdoista jätin nyt kuitenkin talvitakin/takit pois kokonaan, sillä se on ehkä kuitenkin aika epäreilussa ja ilmeisessä asemassa tärkeydeltään näihin muihin nähden. :tongue:
Äänestysvaihtoehdoista jätin nyt kuitenkin talvitakin/takit pois kokonaan, sillä se on ehkä kuitenkin aika epäreilussa ja ilmeisessä asemassa tärkeydeltään näihin muihin nähden. :tongue:
Tulipa tässä kaverini kanssa puheeksi kerran, että mikä hänestä on tärkeintä lämpimänä pysymisen kannalta syksyisin/talvisin. Kaverini nimesi kaulahuivin, joka ei yleensä kuulu ollenkaan varustukseeni edes talvella. Yllätyksekseni kuitenkin huomasin, että kun lainasin häneltä yhtä käydessämme kävelyllä, ei paleltanut yhtään vaikka ei ollut välikerrastoja ja tuntui ettei pipokaan olisi ollut niin välttämätön! Ja päällä oli pelkkä tuulitakki. Olimme käyneet siis kävelyllä jo aiemmin samana päivänä, mutta silloin olin värjötellyt näissä täsmälleen samoissa varusteissa (miinus tietenkin se kaulahuivi). Yllätyin tästä havainnosta, sillä aiemmin olen aina vannonut lämpimän pipon nimeen. :eek: Millaisia havaintoja olette itse tehneet?
 
Äänestysvaihtoehdoista jätin nyt kuitenkin talvitakin/takit pois kokonaan, sillä se on ehkä kuitenkin aika epäreilussa ja ilmeisessä asemassa tärkeydeltään näihin muihin nähden. :tongue:
27.10.2014
Skie
455 kirjaa, 936 viestiä
Kaulahuivi, ehdottomasti. Liioittelen sen käyttöä muutenkin, mulla on ympäri vuoden joku huitula kaulassa jos lähden ulos. Viime kesänäkin taisi lämpötila mennä yli 20 asteen ennen kuin hoksin ettei kaulauhuivia välttämättä enää näillä keleillä tarvi.
Pipo on ihan kiva olla olemassa kun mennään miinusasteille ja kalsareista onkin mielipide kerrottu aiheeseen liittyvässä ketjussa. Lovikkaat on somat kunnon pakkasilla, sormikkaita en osaa oikein käyttää. Villasukkien kanssa mulla on isoin ongelma. En pysty käyttämään niitä, korkeintaan kerta pari vuodessa kun mennään kumpparit jalassa jänkälle tai lähetään vähän pidemmälle kelkkareissulle. Eräät ystäväni käyttävät villasukkia ympäri vuoden, mie eläisin mieluiten ilman sukkia koko ajan.
Pipo on ihan kiva olla olemassa kun mennään miinusasteille ja kalsareista onkin mielipide kerrottu aiheeseen liittyvässä ketjussa. Lovikkaat on somat kunnon pakkasilla, sormikkaita en osaa oikein käyttää. Villasukkien kanssa mulla on isoin ongelma. En pysty käyttämään niitä, korkeintaan kerta pari vuodessa kun mennään kumpparit jalassa jänkälle tai lähetään vähän pidemmälle kelkkareissulle. Eräät ystäväni käyttävät villasukkia ympäri vuoden, mie eläisin mieluiten ilman sukkia koko ajan.
Kaulahuivi, ehdottomasti. Liioittelen sen käyttöä muutenkin, mulla on ympäri vuoden joku huitula kaulassa jos lähden ulos. Viime kesänäkin taisi lämpötila mennä yli 20 asteen ennen kuin hoksin ettei kaulauhuivia välttämättä enää näillä keleillä tarvi.
 
Pipo on ihan kiva olla olemassa kun mennään miinusasteille ja kalsareista onkin mielipide kerrottu aiheeseen liittyvässä ketjussa. Lovikkaat on somat kunnon pakkasilla, sormikkaita en osaa oikein käyttää. Villasukkien kanssa mulla on isoin ongelma. En pysty käyttämään niitä, korkeintaan kerta pari vuodessa kun mennään kumpparit jalassa jänkälle tai lähetään vähän pidemmälle kelkkareissulle. Eräät ystäväni käyttävät villasukkia ympäri vuoden, mie eläisin mieluiten ilman sukkia koko ajan.
27.10.2014
Dyn
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Mäkin vannon kaulahuivin ja pipon nimiin. Huivia käytän kyllä ympäri vuoden, kesälläkin yhtään viileämmällä ilmalla; vaihdan vain huivin materiaalin villasta puuvillaan kesäksi.
Hanskat ovat myös tärkeät, ja kunnon talvitakki, joka peittää pepun mutta on silti myös tyylikäs. Tykkään villakangastakeista, ja kunhan pakkanen pysyy normaaleissa Helsingin lukemissa, sillä selviääkin, kun vaan ilman kiristyessä laittaa välikerroksia. Tukevat talvisaappaat ja bambuleggingsit farkkujen alle viimeistelevät mun normaalin talvilookin. :) Jos tulee paukkupakkaset, laitan ulos mennessä toppahousut ja pakkaan hameen reppuun sisälle vaihdettavaksi.
Tänään just tuli juteltua lämpimänä pysymisestä, kun yksi intialainen pohti Helsinkiin tuloa. Raukkaparka ei ole ollut miinus viittä astetta kovemmissa pakkasissa ja ilmeisesti vähän jännitti ajatus talvesta suomalaisittan. :D Vakuutin, että lämpimästi pukeutumalla pärjää, ja jaoin vinkin mm. kasvojen alaosan peittämisestä kaulaliinalla, jolloin hengitysilma lämpenee kätevästi.
Hanskat ovat myös tärkeät, ja kunnon talvitakki, joka peittää pepun mutta on silti myös tyylikäs. Tykkään villakangastakeista, ja kunhan pakkanen pysyy normaaleissa Helsingin lukemissa, sillä selviääkin, kun vaan ilman kiristyessä laittaa välikerroksia. Tukevat talvisaappaat ja bambuleggingsit farkkujen alle viimeistelevät mun normaalin talvilookin. :) Jos tulee paukkupakkaset, laitan ulos mennessä toppahousut ja pakkaan hameen reppuun sisälle vaihdettavaksi.
Tänään just tuli juteltua lämpimänä pysymisestä, kun yksi intialainen pohti Helsinkiin tuloa. Raukkaparka ei ole ollut miinus viittä astetta kovemmissa pakkasissa ja ilmeisesti vähän jännitti ajatus talvesta suomalaisittan. :D Vakuutin, että lämpimästi pukeutumalla pärjää, ja jaoin vinkin mm. kasvojen alaosan peittämisestä kaulaliinalla, jolloin hengitysilma lämpenee kätevästi.
Mäkin vannon kaulahuivin ja pipon nimiin. Huivia käytän kyllä ympäri vuoden, kesälläkin yhtään viileämmällä ilmalla; vaihdan vain huivin materiaalin villasta puuvillaan kesäksi.
 
Hanskat ovat myös tärkeät, ja kunnon talvitakki, joka peittää pepun mutta on silti myös tyylikäs. Tykkään villakangastakeista, ja kunhan pakkanen pysyy normaaleissa Helsingin lukemissa, sillä selviääkin, kun vaan ilman kiristyessä laittaa välikerroksia. Tukevat talvisaappaat ja bambuleggingsit farkkujen alle viimeistelevät mun normaalin talvilookin. :) Jos tulee paukkupakkaset, laitan ulos mennessä toppahousut ja pakkaan hameen reppuun sisälle vaihdettavaksi.
 
Tänään just tuli juteltua lämpimänä pysymisestä, kun yksi intialainen pohti Helsinkiin tuloa. Raukkaparka ei ole ollut miinus viittä astetta kovemmissa pakkasissa ja ilmeisesti vähän jännitti ajatus talvesta suomalaisittan. :D Vakuutin, että lämpimästi pukeutumalla pärjää, ja jaoin vinkin mm. kasvojen alaosan peittämisestä kaulaliinalla, jolloin hengitysilma lämpenee kätevästi.
28.10.2014
Strato
244 kirjaa, 643 viestiä
Melkein olisi tehnyt mieli vastata kaikki :cheesy:
Pakkasilla nimittäin jos jätän hanskat, pipon, kaulahuivin tai pitkät kalsarit kotia niin jäädyn nopeasti, vaikka muut olisivatkin asianmukaisesti päällä.
Tosin mun kädet jäätyy hanskoista huolimatta, ja tätä kirjoittaessa jalat on jäässä vaikka mulla on lämpimät villasukatkin jalassa.
Kaulahuivia mun täytyy kyllä kanssa pitää koko syksyn, talven ja kevään ajan. Muuten käy nopeasti niin, että kurkku tulee viimasta kipeäksi pitkäksi aikaa. Ja varsinkin talvella niska rupeaa kramppaamaan jos saa yhtään kylmää.
Tässä on kuitenkin se poikkeus, että kun saan veren tosissaan kiertämään, niin pärjäisin todella vähillä vaatteilla kovassakin pakkasessa. Monesti on talvella treeneihin mennessä käynyt niin, että olen ollut umpijäässä ja treeneistä tullessa tehnyt mieli vähentää vaatetta, vaikka lämpötila on ulkon pysynyt samana.
Pakkasilla nimittäin jos jätän hanskat, pipon, kaulahuivin tai pitkät kalsarit kotia niin jäädyn nopeasti, vaikka muut olisivatkin asianmukaisesti päällä.
Tosin mun kädet jäätyy hanskoista huolimatta, ja tätä kirjoittaessa jalat on jäässä vaikka mulla on lämpimät villasukatkin jalassa.
Kaulahuivia mun täytyy kyllä kanssa pitää koko syksyn, talven ja kevään ajan. Muuten käy nopeasti niin, että kurkku tulee viimasta kipeäksi pitkäksi aikaa. Ja varsinkin talvella niska rupeaa kramppaamaan jos saa yhtään kylmää.
Tässä on kuitenkin se poikkeus, että kun saan veren tosissaan kiertämään, niin pärjäisin todella vähillä vaatteilla kovassakin pakkasessa. Monesti on talvella treeneihin mennessä käynyt niin, että olen ollut umpijäässä ja treeneistä tullessa tehnyt mieli vähentää vaatetta, vaikka lämpötila on ulkon pysynyt samana.
Melkein olisi tehnyt mieli vastata kaikki :cheesy:
Pakkasilla nimittäin jos jätän hanskat, pipon, kaulahuivin tai pitkät kalsarit kotia niin jäädyn nopeasti, vaikka muut olisivatkin asianmukaisesti päällä.
 
Tosin mun kädet jäätyy hanskoista huolimatta, ja tätä kirjoittaessa jalat on jäässä vaikka mulla on lämpimät villasukatkin jalassa.
 
Kaulahuivia mun täytyy kyllä kanssa pitää koko syksyn, talven ja kevään ajan. Muuten käy nopeasti niin, että kurkku tulee viimasta kipeäksi pitkäksi aikaa. Ja varsinkin talvella niska rupeaa kramppaamaan jos saa yhtään kylmää.
 
Tässä on kuitenkin se poikkeus, että kun saan veren tosissaan kiertämään, niin pärjäisin todella vähillä vaatteilla kovassakin pakkasessa. Monesti on talvella treeneihin mennessä käynyt niin, että olen ollut umpijäässä ja treeneistä tullessa tehnyt mieli vähentää vaatetta, vaikka lämpötila on ulkon pysynyt samana.
28.10.2014
Dyn
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Villasukat on kyllä ihan oleelliset sisällä lämpimänä pysymiseen, kuuman teekupillisen ohessa toki. Ulkokenkiin en mielelläni tunge mitään ylimääräistä, yritän ostaa kenkäni valmiiksi riittävän lämpiminä. Mutta sisällä villasukat, kyllä. :heart:
Villasukat on kyllä ihan oleelliset sisällä lämpimänä pysymiseen, kuuman teekupillisen ohessa toki. Ulkokenkiin en mielelläni tunge mitään ylimääräistä, yritän ostaa kenkäni valmiiksi riittävän lämpiminä. Mutta sisällä villasukat, kyllä. :heart:
28.10.2014
Saki
92 kirjaa, 35 kirja-arviota, 335 viestiä
Käytän kyllä noita kaikkia talvisin :lol: mutta äänestin silti välikerroksia koska jos on oikeasti kylmä ne auttavat mielestäni parhaiten. Huivi, pipo ja hanskat ovat kuitenkin myös välttämättömiä. Ja minä tungen villasukat ulkokenkiinkin :cool: Eivätpähän varpaat ainakaan palellu ;)
Käytän kyllä noita kaikkia talvisin :lol: mutta äänestin silti välikerroksia koska jos on oikeasti kylmä ne auttavat mielestäni parhaiten. Huivi, pipo ja hanskat ovat kuitenkin myös välttämättömiä. Ja minä tungen villasukat ulkokenkiinkin :cool: Eivätpähän varpaat ainakaan palellu ;)
28.10.2014
Lupus
687 kirjaa, 4 kirja-arviota, 116 viestiä
Kengät ovat ehkä tärkeämmät kuin sukat, koska jos kengät ovat hyvät, ilman paksuja sukkiakin pärjää. Rättisäärystimet ovat hauskat myös, kun jaloista puhutaan. En yleensä tykkää käyttää pitkiä kalsareita, koska minulle tulee helposti kuuma sisätiloissa. Säärystimet ja sukat on helpompi riisua.
Minun pitäisi ehkä vastata tähän että kaulaliina on tärkein, koska se on tarkin jälkeen eniten käyttämäni lämmike. Pipo olisi tärkeä myös, mutta olen vähän huono käyttämään sitä, koska jostain syystä lykkään käyttöönottoa aina vain kylmemmille keleille.
Minun pitäisi ehkä vastata tähän että kaulaliina on tärkein, koska se on tarkin jälkeen eniten käyttämäni lämmike. Pipo olisi tärkeä myös, mutta olen vähän huono käyttämään sitä, koska jostain syystä lykkään käyttöönottoa aina vain kylmemmille keleille.
DynVakuutin, että lämpimästi pukeutumalla pärjää, ja jaoin vinkin mm. kasvojen alaosan peittämisestä kaulaliinalla, jolloin hengitysilma lämpenee kätevästi.Ottaisin mieluusti vastaan tällaisen kasvojenpeittämisvinkin. En ole ikinä ollut innostunut kasvojen peittäminen lämmitystarkoituksessa (huivini eivät ole niin pitkiä että kaikkialle riittäisivät), mutta kerran minulta oli paleltunut nenä ja halusin suojella sitä. Peitin kasvojeni alaosan huivilla, joka sitten kastui hengityksestäni läpi, jäätyi ja ohjasi sittemmin uloshengitysilman ylös silmiini ja tarttui silmäripsiin, jotka sitten jäätyivät kiinni toisiinsa. Raps vain kuului, kun silmiä räpytteli. En tykännyt.
Kengät ovat ehkä tärkeämmät kuin sukat, koska jos kengät ovat hyvät, ilman paksuja sukkiakin pärjää. Rättisäärystimet ovat hauskat myös, kun jaloista puhutaan. En yleensä tykkää käyttää pitkiä kalsareita, koska minulle tulee helposti kuuma sisätiloissa. Säärystimet ja sukat on helpompi riisua.
 
Minun pitäisi ehkä vastata tähän että kaulaliina on tärkein, koska se on tarkin jälkeen eniten käyttämäni lämmike. Pipo olisi tärkeä myös, mutta olen vähän huono käyttämään sitä, koska jostain syystä lykkään käyttöönottoa aina vain kylmemmille keleille.
 
 
[quote="Dyn" post=23066]Vakuutin, että lämpimästi pukeutumalla pärjää, ja jaoin vinkin mm. kasvojen alaosan peittämisestä kaulaliinalla, jolloin hengitysilma lämpenee kätevästi.[/quote]
Ottaisin mieluusti vastaan tällaisen kasvojenpeittämisvinkin. En ole ikinä ollut innostunut kasvojen peittäminen lämmitystarkoituksessa (huivini eivät ole niin pitkiä että kaikkialle riittäisivät), mutta kerran minulta oli paleltunut nenä ja halusin suojella sitä. Peitin kasvojeni alaosan huivilla, joka sitten kastui hengityksestäni läpi, jäätyi ja ohjasi sittemmin uloshengitysilman ylös silmiini ja tarttui silmäripsiin, jotka sitten jäätyivät kiinni toisiinsa. Raps vain kuului, kun silmiä räpytteli. En tykännyt.
28.10.2014
Piru Naiseksi
1064 viestiä
Olen lukenut ja kenties kokenut, että monta välikerrosta ja etenkin vaatteiden väliin jäänyt ohut ilmakerros lämmittävät. Lisäksi jonkin vaatekerroksista pitäisi estää tuulen tuiverrus sisäkerroksiin ja kehon lämmön karkaaminen ulos.
Onhan niin, etteivät vaatteet sinänsä lämmitä, ne vain estävät kehon lämpöä karkaamasta.
Onhan niin, etteivät vaatteet sinänsä lämmitä, ne vain estävät kehon lämpöä karkaamasta.
Olen lukenut ja kenties kokenut, että monta välikerrosta ja etenkin vaatteiden väliin jäänyt ohut ilmakerros lämmittävät. Lisäksi jonkin vaatekerroksista pitäisi estää tuulen tuiverrus sisäkerroksiin ja kehon lämmön karkaaminen ulos.
Onhan niin, etteivät vaatteet sinänsä lämmitä, ne vain estävät kehon lämpöä karkaamasta.
28.10.2014
poistettu
568 viestiä
Äänestin välikerrosta. Noista se oli mielestäni tärkein. Pään kautta haihtuu aika paljon lämpöä, mutta mulla on ainakin syystakissani huppu. On myös korkea kaulus, jonka saa kurkun suojaksi (muuten kyllä pidän aina kaulahuivia). Ja kädet saa taskuun. Kengissä mulla on hyvä eristys ja on nahkaa, niin pärjää iha normisukilla.
Mulla on tollanen villakangastakki, niin hyvin pärjää (ainakin tällä viikolla pärjännyt), kun on vain T-paita alla. Mäkin kun tykkään melkeinpä mennä pyörällä kaikkialle minne vain mahollista, niin siinä tuppaa tulee aina lämmin. Monesti tulee laitettua liikaa päälle kun lähtee, sit ku perillä, niin hiestä märkä. Tykkään joo kaulahuiveista ja hatuista. Ostin tollasen todella paksun vaaleanruskean kaulahuivin (villaa) , ja on kyllä mukava. Siihen oikein hukkuu. Villasukkia tulee joo piettyä himassa, ja tietysti jos lähtee kalaan/ pakkasella urheilee/ mettään yms yms jne jne. Pipoista tykkään kans, ja edellisen pipon ostin Lapista. Sellanen aivan järjettömän paksu ja näyttää ku ois käsintehty. Siinä on korville tollaset lämmittimet, siis tulee korvien päälle. Sitä edelliset kolme pipoa tilasinkin briteistä. Ne kyllä osaa tehä hattuja.
Mulla on tollanen villakangastakki, niin hyvin pärjää (ainakin tällä viikolla pärjännyt), kun on vain T-paita alla. Mäkin kun tykkään melkeinpä mennä pyörällä kaikkialle minne vain mahollista, niin siinä tuppaa tulee aina lämmin. Monesti tulee laitettua liikaa päälle kun lähtee, sit ku perillä, niin hiestä märkä. Tykkään joo kaulahuiveista ja hatuista. Ostin tollasen todella paksun vaaleanruskean kaulahuivin (villaa) , ja on kyllä mukava. Siihen oikein hukkuu. Villasukkia tulee joo piettyä himassa, ja tietysti jos lähtee kalaan/ pakkasella urheilee/ mettään yms yms jne jne. Pipoista tykkään kans, ja edellisen pipon ostin Lapista. Sellanen aivan järjettömän paksu ja näyttää ku ois käsintehty. Siinä on korville tollaset lämmittimet, siis tulee korvien päälle. Sitä edelliset kolme pipoa tilasinkin briteistä. Ne kyllä osaa tehä hattuja.
Äänestin välikerrosta. Noista se oli mielestäni tärkein. Pään kautta haihtuu aika paljon lämpöä, mutta mulla on ainakin syystakissani huppu. On myös korkea kaulus, jonka saa kurkun suojaksi (muuten kyllä pidän aina kaulahuivia). Ja kädet saa taskuun. Kengissä mulla on hyvä eristys ja on nahkaa, niin pärjää iha normisukilla.
 
Mulla on tollanen villakangastakki, niin hyvin pärjää (ainakin tällä viikolla pärjännyt), kun on vain T-paita alla. Mäkin kun tykkään melkeinpä mennä pyörällä kaikkialle minne vain mahollista, niin siinä tuppaa tulee aina lämmin. Monesti tulee laitettua liikaa päälle kun lähtee, sit ku perillä, niin hiestä märkä. Tykkään joo kaulahuiveista ja hatuista. Ostin tollasen todella paksun vaaleanruskean kaulahuivin (villaa) , ja on kyllä mukava. Siihen oikein hukkuu. Villasukkia tulee joo piettyä himassa, ja tietysti jos lähtee kalaan/ pakkasella urheilee/ mettään yms yms jne jne. Pipoista tykkään kans, ja edellisen pipon ostin Lapista. Sellanen aivan järjettömän paksu ja näyttää ku ois käsintehty. Siinä on korville tollaset lämmittimet, siis tulee korvien päälle. Sitä edelliset kolme pipoa tilasinkin briteistä. Ne kyllä osaa tehä hattuja.
28.10.2014
Moonlord
1006 kirjaa, 2038 viestiä
Tärkein on tuulenpitävä takki. Goretex-takilla tarkenee liikkuessa 10 asteen pakkasellakin niin että alla on vain ohut urheilupaita. Mutta ei sitten saa jäädä pahemmin seisoskelemaan ettei pääse jäähtymään. Noissa lämpötiloissa ei tule enää varsinaista hikeä päälle normaalissa liikkeessä (talvipyöräilyssä). Varsinainen untuva-talvitakki minulla on niin lämmin että jos sen alle laittaa mitään ylimääräistä niin sitten hikoaa märkänä jos yhtään pitää liikkua. Eli 30 asteen pakkasillakin vain ohut urheilupaita alla siinä.
Toinen vaihtoehto on laittaa päälle kevyempää takkia, kuten vaikka maastotakkini ja sen alle sitten villapaita ja aluspaita. Likimain kaikki käyttämäni aluspaidat ovat nykyään teknisiä urheilupaitoja jotka hengittävät hyvin eivätkä kerää kaikkea kosteutta itseensä. Ne kun ovat niin paljon perinteistä t-paitaa mukavempia. T-paita on äkkiä hiestä märkänä ja siten nopeasti epämukava.
Nollakelin puolelle mentäessä lippis vaihtuu pipoon ja hansikkaat tulevat pakolliseksi. Sitten kun pakkasta alkaa olla 3-5 astetta niin nahkasormikkaat vaihtuvat kintaisiin. Kunnon pakkasilla kintaiden sisällä on vielä kevyet kangassormikkaat. Pipon lisäksi laitan kovemmilla pakkasilla päähän (nyt on nimi kateissa...) korvasuojaimet?
Kaulahuivia en ole tainnut koskaan käyttää, vaan olen aina ostanut kaulureita, mahdollisimman paksuja niin että ne tukkivat hyvin mahdolliset aukot takin kauluksessa.
Pipot ovat olleet fleece-pipoja sen jälkeen kun moiseen tutustuin. Villapipot kun ovat sen verran harvoja, että ainakin viimalla pyöräillessä niistä tuulee läpi.
Laitan pitkät kalsarit alle aika nopsaan nollakelin lähestyessä. Ja kunnon pakkasilla on päällä toppahousut, niiden alla farkut tms. ja sitten yhdet tai parit kalsarit. Kovilla pakkasilla pyöräillessä laitan joskus useampiakin pikku-alushousuja haaroja suojaamaan, pyöränsatula kun johtaa kylmää ikävästi munille. Pyöräilen siis ympäri vuoden, kelistä riippumatta. Sitten kun alkaa olla liki 30 asten pakkasia niin pyörä on niin kankea, että sitten voi miettiä josko kannattaisi mennä lyhyemmät matkat kävellen pyörän sijaan.
Sellaisia kenkiä ei ole vielä tullut vastaan joissa jalat eivät palelisi. Pitää varmaan joskus tsekata mitä naparetkeilijät käyttävät :eek:
Kasvoissa pidän harvemmin mitään ne kun tarkenevat yllättävän hyvin ilmankin. Olen toteuttanut sitä armeijassa saamaani ohjetta että oma rasvakerros on paras suoja. Kovilla pakkasilla jätän naaman pesemättä ja annan rasvakerroksen kertyä, huuliin pitää kyllä laittaa huulirasvaa etteivät rohdu liiaksi.
Ikävin kokemani keli oli muuten nollakelin kova räntäsade kun sattui olemaan farkkutakki päällä ja kastuin läpimäräksi. Tunnin jälkeen pääsin kotiin niin olin niin kohmeessa etten meinannut saada oveani auki.
Toinen vaihtoehto on laittaa päälle kevyempää takkia, kuten vaikka maastotakkini ja sen alle sitten villapaita ja aluspaita. Likimain kaikki käyttämäni aluspaidat ovat nykyään teknisiä urheilupaitoja jotka hengittävät hyvin eivätkä kerää kaikkea kosteutta itseensä. Ne kun ovat niin paljon perinteistä t-paitaa mukavempia. T-paita on äkkiä hiestä märkänä ja siten nopeasti epämukava.
Nollakelin puolelle mentäessä lippis vaihtuu pipoon ja hansikkaat tulevat pakolliseksi. Sitten kun pakkasta alkaa olla 3-5 astetta niin nahkasormikkaat vaihtuvat kintaisiin. Kunnon pakkasilla kintaiden sisällä on vielä kevyet kangassormikkaat. Pipon lisäksi laitan kovemmilla pakkasilla päähän (nyt on nimi kateissa...) korvasuojaimet?
Kaulahuivia en ole tainnut koskaan käyttää, vaan olen aina ostanut kaulureita, mahdollisimman paksuja niin että ne tukkivat hyvin mahdolliset aukot takin kauluksessa.
Pipot ovat olleet fleece-pipoja sen jälkeen kun moiseen tutustuin. Villapipot kun ovat sen verran harvoja, että ainakin viimalla pyöräillessä niistä tuulee läpi.
Laitan pitkät kalsarit alle aika nopsaan nollakelin lähestyessä. Ja kunnon pakkasilla on päällä toppahousut, niiden alla farkut tms. ja sitten yhdet tai parit kalsarit. Kovilla pakkasilla pyöräillessä laitan joskus useampiakin pikku-alushousuja haaroja suojaamaan, pyöränsatula kun johtaa kylmää ikävästi munille. Pyöräilen siis ympäri vuoden, kelistä riippumatta. Sitten kun alkaa olla liki 30 asten pakkasia niin pyörä on niin kankea, että sitten voi miettiä josko kannattaisi mennä lyhyemmät matkat kävellen pyörän sijaan.
Sellaisia kenkiä ei ole vielä tullut vastaan joissa jalat eivät palelisi. Pitää varmaan joskus tsekata mitä naparetkeilijät käyttävät :eek:
Kasvoissa pidän harvemmin mitään ne kun tarkenevat yllättävän hyvin ilmankin. Olen toteuttanut sitä armeijassa saamaani ohjetta että oma rasvakerros on paras suoja. Kovilla pakkasilla jätän naaman pesemättä ja annan rasvakerroksen kertyä, huuliin pitää kyllä laittaa huulirasvaa etteivät rohdu liiaksi.
Ikävin kokemani keli oli muuten nollakelin kova räntäsade kun sattui olemaan farkkutakki päällä ja kastuin läpimäräksi. Tunnin jälkeen pääsin kotiin niin olin niin kohmeessa etten meinannut saada oveani auki.
Tärkein on tuulenpitävä takki. Goretex-takilla tarkenee liikkuessa 10 asteen pakkasellakin niin että alla on vain ohut urheilupaita. Mutta ei sitten saa jäädä pahemmin seisoskelemaan ettei pääse jäähtymään. Noissa lämpötiloissa ei tule enää varsinaista hikeä päälle normaalissa liikkeessä (talvipyöräilyssä). Varsinainen untuva-talvitakki minulla on niin lämmin että jos sen alle laittaa mitään ylimääräistä niin sitten hikoaa märkänä jos yhtään pitää liikkua. Eli 30 asteen pakkasillakin vain ohut urheilupaita alla siinä.
 
Toinen vaihtoehto on laittaa päälle kevyempää takkia, kuten vaikka maastotakkini ja sen alle sitten villapaita ja aluspaita. Likimain kaikki käyttämäni aluspaidat ovat nykyään teknisiä urheilupaitoja jotka hengittävät hyvin eivätkä kerää kaikkea kosteutta itseensä. Ne kun ovat niin paljon perinteistä t-paitaa mukavempia. T-paita on äkkiä hiestä märkänä ja siten nopeasti epämukava.
 
Nollakelin puolelle mentäessä lippis vaihtuu pipoon ja hansikkaat tulevat pakolliseksi. Sitten kun pakkasta alkaa olla 3-5 astetta niin nahkasormikkaat vaihtuvat kintaisiin. Kunnon pakkasilla kintaiden sisällä on vielä kevyet kangassormikkaat. Pipon lisäksi laitan kovemmilla pakkasilla päähän (nyt on nimi kateissa...) korvasuojaimet?
 
Kaulahuivia en ole tainnut koskaan käyttää, vaan olen aina ostanut kaulureita, mahdollisimman paksuja niin että ne tukkivat hyvin mahdolliset aukot takin kauluksessa.
 
Pipot ovat olleet fleece-pipoja sen jälkeen kun moiseen tutustuin. Villapipot kun ovat sen verran harvoja, että ainakin viimalla pyöräillessä niistä tuulee läpi.
 
Laitan pitkät kalsarit alle aika nopsaan nollakelin lähestyessä. Ja kunnon pakkasilla on päällä toppahousut, niiden alla farkut tms. ja sitten yhdet tai parit kalsarit. Kovilla pakkasilla pyöräillessä laitan joskus useampiakin pikku-alushousuja haaroja suojaamaan, pyöränsatula kun johtaa kylmää ikävästi munille. Pyöräilen siis ympäri vuoden, kelistä riippumatta. Sitten kun alkaa olla liki 30 asten pakkasia niin pyörä on niin kankea, että sitten voi miettiä josko kannattaisi mennä lyhyemmät matkat kävellen pyörän sijaan.
 
Sellaisia kenkiä ei ole vielä tullut vastaan joissa jalat eivät palelisi. Pitää varmaan joskus tsekata mitä naparetkeilijät käyttävät :eek:
 
Kasvoissa pidän harvemmin mitään ne kun tarkenevat yllättävän hyvin ilmankin. Olen toteuttanut sitä armeijassa saamaani ohjetta että oma rasvakerros on paras suoja. Kovilla pakkasilla jätän naaman pesemättä ja annan rasvakerroksen kertyä, huuliin pitää kyllä laittaa huulirasvaa etteivät rohdu liiaksi.
 
Ikävin kokemani keli oli muuten nollakelin kova räntäsade kun sattui olemaan farkkutakki päällä ja kastuin läpimäräksi. Tunnin jälkeen pääsin kotiin niin olin niin kohmeessa etten meinannut saada oveani auki.
28.10.2014
Dyn
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Moonlord-- huuliin pitää kyllä laittaa huulirasvaa etteivät rohdu liiaksi.Ai niin, pitääkin hankkia taas apteekista kunnon huulirasvaa. Mulla rohtuu huulet tosi pahasti, välillä ihan vereslihalle asti, ja erityisesti kuiva talvi-ilma aiheuttaa tätä. Nyt täällä leudossa UK:n syksyssä on päässyt jo unohtumaan moiset... :p
[quote=Moonlord]-- huuliin pitää kyllä laittaa huulirasvaa etteivät rohdu liiaksi.[/quote]
 
Ai niin, pitääkin hankkia taas apteekista kunnon huulirasvaa. Mulla rohtuu huulet tosi pahasti, välillä ihan vereslihalle asti, ja erityisesti kuiva talvi-ilma aiheuttaa tätä. Nyt täällä leudossa UK:n syksyssä on päässyt jo unohtumaan moiset... :p
03.11.2014
Emelie
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
Valitsin kaulahuivin, mutta myös lapaset ja villasukat olisivat olleet hyvät vaihtoehdot. Kunnollinen huivi edesauttaa minulla parhaiten lämpimänä pysymistä ja heti perään hanskat. Sormikkaat (ja sitten myöhemmin lapaset) ilmestyvät minun käsiini melkeinpä heti kun ilma viilenee 5 lämpöasteen tienoille. Villasukkia en koskaan käytä kenkien kanssa, sillä muuten varpaat eivät mahdu liikkumaan ja sen jälkeen ne vasta jäässä ovatkin. Mutta töissä ja kotona käytä villasukkia.
Pipo ei aina ole niin välttämätön, varsinkin pikkupakkasilla pitkähköt ja vapaana olevat hiukset auttavat korvien lämpimänä pysymisessä.
Myös rannelämmittimet (ei niin mitään tietoa, onko niillä joku oma sanansa) ovat aika kiva kikka lämpimänä pysymiseen. Töissä palelen välillä melkoisesti ja helpoin tapa lämmittää itseään on laittaa rannelämmittimet. Heti tuntuu paremmalta.
Pipo ei aina ole niin välttämätön, varsinkin pikkupakkasilla pitkähköt ja vapaana olevat hiukset auttavat korvien lämpimänä pysymisessä.
Myös rannelämmittimet (ei niin mitään tietoa, onko niillä joku oma sanansa) ovat aika kiva kikka lämpimänä pysymiseen. Töissä palelen välillä melkoisesti ja helpoin tapa lämmittää itseään on laittaa rannelämmittimet. Heti tuntuu paremmalta.
Valitsin kaulahuivin, mutta myös lapaset ja villasukat olisivat olleet hyvät vaihtoehdot. Kunnollinen huivi edesauttaa minulla parhaiten lämpimänä pysymistä ja heti perään hanskat. Sormikkaat (ja sitten myöhemmin lapaset) ilmestyvät minun käsiini melkeinpä heti kun ilma viilenee 5 lämpöasteen tienoille. Villasukkia en koskaan käytä kenkien kanssa, sillä muuten varpaat eivät mahdu liikkumaan ja sen jälkeen ne vasta jäässä ovatkin. Mutta töissä ja kotona käytä villasukkia.
 
Pipo ei aina ole niin välttämätön, varsinkin pikkupakkasilla pitkähköt ja vapaana olevat hiukset auttavat korvien lämpimänä pysymisessä.
 
Myös rannelämmittimet (ei niin mitään tietoa, onko niillä joku oma sanansa) ovat aika kiva kikka lämpimänä pysymiseen. Töissä palelen välillä melkoisesti ja helpoin tapa lämmittää itseään on laittaa rannelämmittimet. Heti tuntuu paremmalta.
09.11.2014
LupusMinäkin ottaisin, en osaa käyttää kaulahuiveja muutenkaan, kasvojen peittämisestä puhumattakaan. Mutta kylmillä pakkasilla kun poskia, leukaa ja nenää viiltää kylmästä olisi ihan kiva tietää miten tällaiselta voisi välttyä.. . :huh:DynVakuutin, että lämpimästi pukeutumalla pärjää, ja jaoin vinkin mm. kasvojen alaosan peittämisestä kaulaliinalla, jolloin hengitysilma lämpenee kätevästi.Ottaisin mieluusti vastaan tällaisen kasvojenpeittämisvinkin. En ole ikinä ollut innostunut kasvojen peittäminen lämmitystarkoituksessa (huivini eivät ole niin pitkiä että kaikkialle riittäisivät), mutta kerran minulta oli paleltunut nenä ja halusin suojella sitä. Peitin kasvojeni alaosan huivilla, joka sitten kastui hengityksestäni läpi, jäätyi ja ohjasi sittemmin uloshengitysilman ylös silmiini ja tarttui silmäripsiin, jotka sitten jäätyivät kiinni toisiinsa. Raps vain kuului, kun silmiä räpytteli. En tykännyt.
[quote="Lupus" post=23078]
[quote="Dyn" post=23066]Vakuutin, että lämpimästi pukeutumalla pärjää, ja jaoin vinkin mm. kasvojen alaosan peittämisestä kaulaliinalla, jolloin hengitysilma lämpenee kätevästi.[/quote]
Ottaisin mieluusti vastaan tällaisen kasvojenpeittämisvinkin. En ole ikinä ollut innostunut kasvojen peittäminen lämmitystarkoituksessa (huivini eivät ole niin pitkiä että kaikkialle riittäisivät), mutta kerran minulta oli paleltunut nenä ja halusin suojella sitä. Peitin kasvojeni alaosan huivilla, joka sitten kastui hengityksestäni läpi, jäätyi ja ohjasi sittemmin uloshengitysilman ylös silmiini ja tarttui silmäripsiin, jotka sitten jäätyivät kiinni toisiinsa. Raps vain kuului, kun silmiä räpytteli. En tykännyt.[/quote]
 
Minäkin ottaisin, en osaa käyttää kaulahuiveja muutenkaan, kasvojen peittämisestä puhumattakaan. Mutta kylmillä pakkasilla kun poskia, leukaa ja nenää viiltää kylmästä olisi ihan kiva tietää miten tällaiselta voisi välttyä.. . :huh:
10.11.2014
Ansa
69 kirjaa, 3 kirja-arviota, 1001 viestiä
En muista enää, mitä äänestin. Kaulahuivia todennäköisesti. Sellainen on tällä hetkellä kaulassa (Portal :heart: ) sisälläkin, kun viikonloppuna rupesi kurkkuun sattumaan ja iski nuha. En kyllä ilman kaulahuivia lähde minnekään. Pipo ei ole niin välttämätön, mutta kyllä jotain korvien peitoksi haluaa kuitenkin. Housujen alla käytän fleece-vuorattuja sukkiksia, tosin en tänään kun ulkona on aika lämmin. Ehkä olisi kuitenkin pitänyt laittaa, kun kerran kipiä olen.
En muista enää, mitä äänestin. Kaulahuivia todennäköisesti. Sellainen on tällä hetkellä kaulassa (Portal :heart: ) sisälläkin, kun viikonloppuna rupesi kurkkuun sattumaan ja iski nuha. En kyllä ilman kaulahuivia lähde minnekään. Pipo ei ole niin välttämätön, mutta kyllä jotain korvien peitoksi haluaa kuitenkin. Housujen alla käytän fleece-vuorattuja sukkiksia, tosin en tänään kun ulkona on aika lämmin. Ehkä olisi kuitenkin pitänyt laittaa, kun kerran kipiä olen.
10.11.2014
Kattinka
11 kirjaa, 7 kirja-arviota, 34 viestiä
Huivi on ehdoton ykkönen! Jos viima käy kaulaani hetkenkin verran, on takuuvarmana seurauksena armoton kurkkukipu ja yskä. Tämän takia kaappini vat täynnä erilaisia aj erivärisiä huiveja. :roll:
Huivi on ehdoton ykkönen! Jos viima käy kaulaani hetkenkin verran, on takuuvarmana seurauksena armoton kurkkukipu ja yskä. Tämän takia kaappini vat täynnä erilaisia aj erivärisiä huiveja. :roll:
10.11.2014
Rinja
847 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1031 viestiä
Kaulahuivia ja välihousuja olen käyttänyt eläessäni eniten noista. Arvelen kuitenkin, että myös pipoa olisi pitänyt käyttää vähän enemmän. :P Tänä talvena minulla ovat erityisen kovassa huudossa rukkaset sekä ensimmäistä kertaa villasukat; en ehkä tunne palelevani käsistä ja jaloista juurikaan, mutta ei se estä reuman kaltaisia oireita. Välivaatevarastoakin päivitän heti, kunhan jostain rahaa saan.
Tällä hetkellä haikailen pitkävartisten kämmekkäiden / kynsikkäiden / räpikkäiden perään, sillä ne suojaisivat pahimpia ongelmakohtia. Enpä vain ole onnistunut oikeanlaisia löytämään, enkä osaa itsekään tehdä.
Tällä hetkellä haikailen pitkävartisten kämmekkäiden / kynsikkäiden / räpikkäiden perään, sillä ne suojaisivat pahimpia ongelmakohtia. Enpä vain ole onnistunut oikeanlaisia löytämään, enkä osaa itsekään tehdä.
Kaulahuivia ja välihousuja olen käyttänyt eläessäni eniten noista. Arvelen kuitenkin, että myös pipoa olisi pitänyt käyttää vähän enemmän. :P Tänä talvena minulla ovat erityisen kovassa huudossa rukkaset sekä ensimmäistä kertaa villasukat; en ehkä tunne palelevani käsistä ja jaloista juurikaan, mutta ei se estä reuman kaltaisia oireita. Välivaatevarastoakin päivitän heti, kunhan jostain rahaa saan.
 
Tällä hetkellä haikailen pitkävartisten kämmekkäiden / kynsikkäiden / räpikkäiden perään, sillä ne suojaisivat pahimpia ongelmakohtia. Enpä vain ole onnistunut oikeanlaisia löytämään, enkä osaa itsekään tehdä.
07.10.2015
Hyi tämä aihe on tulossa taas ajankohtaiseksi. :sad: Hankin kesän aikana itselleni kolme eri kaulahuivia, mutten ole viime päivinä käyttänyt niistä yhtään. :p Aikaisemmin syksyllä olivat ahkerammassa käytössä, olivat aika kätevä tapa lisätä lämpöisyyttä.
Tällä hetkellä itselleni ongelmia tuottaa enemmänkin yleinen viluisuus, en jotenkin älyä sisällä vetää ylleni villapaitoja tai huppareita tai mitään. Usein mietin että no miksikäs on näin epämukava olla kunnes tajuan että niin, itse asiassa on aika kylmä ja olo helpottaa heti kun käyn vetämässä vähän lisää vaatetta ylle... :roll: Villasukkia olen miettinyt, miten te muut? Koetteko villasukkien tuovan helpotusta sisätilapaleluun?
Lisäksi huomasin, että omilleni muutettuani pipot ja käsineet ja muut jäivätkin monensadan kilometrin päähän vanhemmille. Bleh. :tongue:
Tällä hetkellä itselleni ongelmia tuottaa enemmänkin yleinen viluisuus, en jotenkin älyä sisällä vetää ylleni villapaitoja tai huppareita tai mitään. Usein mietin että no miksikäs on näin epämukava olla kunnes tajuan että niin, itse asiassa on aika kylmä ja olo helpottaa heti kun käyn vetämässä vähän lisää vaatetta ylle... :roll: Villasukkia olen miettinyt, miten te muut? Koetteko villasukkien tuovan helpotusta sisätilapaleluun?
Lisäksi huomasin, että omilleni muutettuani pipot ja käsineet ja muut jäivätkin monensadan kilometrin päähän vanhemmille. Bleh. :tongue:
Hyi tämä aihe on tulossa taas ajankohtaiseksi. :sad: Hankin kesän aikana itselleni kolme eri kaulahuivia, mutten ole viime päivinä käyttänyt niistä yhtään. :p Aikaisemmin syksyllä olivat ahkerammassa käytössä, olivat aika kätevä tapa lisätä lämpöisyyttä.
 
Tällä hetkellä itselleni ongelmia tuottaa enemmänkin yleinen viluisuus, en jotenkin älyä sisällä vetää ylleni villapaitoja tai huppareita tai mitään. Usein mietin että no miksikäs on näin epämukava olla kunnes tajuan että niin, itse asiassa on aika kylmä ja olo helpottaa heti kun käyn vetämässä vähän lisää vaatetta ylle... :roll: Villasukkia olen miettinyt, miten te muut? Koetteko villasukkien tuovan helpotusta sisätilapaleluun?
 
Lisäksi huomasin, että omilleni muutettuani pipot ja käsineet ja muut jäivätkin monensadan kilometrin päähän vanhemmille. Bleh. :tongue:
08.10.2015
Dyn
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Joo, ajankohtaista on. Mullakin oli tänä aamuna ekaa kertaa pipo ja hanskat tälle syksylle. Vähän harmittaa, kun mukava leuto syyskeli päättyi näin äkkiä. Vielä käytin tänään syystakkia, mutta viikonlopulle täytyy varmaan kaivaa jo kevyempi talvitakki esiin.
Joo, ajankohtaista on. Mullakin oli tänä aamuna ekaa kertaa pipo ja hanskat tälle syksylle. Vähän harmittaa, kun mukava leuto syyskeli päättyi näin äkkiä. Vielä käytin tänään syystakkia, mutta viikonlopulle täytyy varmaan kaivaa jo kevyempi talvitakki esiin.
08.10.2015
Piru Naiseksi
1064 viestiä
Miten voikaan kylmä hätistää näin äkkiä ja yllättäen! Ihan vähän aikaa sittenhän sitä kuljettiin takitta, hanskoitta ja lakitta ... mutta nyt huomaan, että hanskat odottavat kuumeisesti taskussani käsiä sisäänsä ja pipo kärkkyy repussa pääsyä päähän. Talvehtimiskapselia on ikävä.
Miten voikaan kylmä hätistää näin äkkiä ja yllättäen! Ihan vähän aikaa sittenhän sitä kuljettiin takitta, hanskoitta ja lakitta ... mutta nyt huomaan, että hanskat odottavat kuumeisesti taskussani käsiä sisäänsä ja pipo kärkkyy repussa pääsyä päähän. Talvehtimiskapselia on ikävä.
08.10.2015
Emelie
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
AgehaVillasukkia olen miettinyt, miten te muut? Koetteko villasukkien tuovan helpotusta sisätilapaleluun?Ehdottomasti. Tällä viikolla piti laittaa taas pitkästä aikaa villasukat jalkaan. Kämpillä on melko lämmintä, t-paidalla tarkenee, mutta kyllä olo muuttui paremmaksi kun laittoi villasukat jalkaan. En nyt varsinaisesti palellut, mutta olo oli tosiaan lievästi epämukava ennen sukkien laittoa.
Nyt on hankala päättää, että kuinka paljon pitää laittaa päällensä ulos mennessä. Aamulla (klo 5-7) pintaa on kuitenkin ihan eri tilanne kuin iltapäivästä. Aamulla nahkatakki tuntuu olevan liian vähän, päivällä sitten taas liian paljon.
[quote=Ageha]Villasukkia olen miettinyt, miten te muut? Koetteko villasukkien tuovan helpotusta sisätilapaleluun?[/quote]
 
Ehdottomasti. Tällä viikolla piti laittaa taas pitkästä aikaa villasukat jalkaan. Kämpillä on melko lämmintä, t-paidalla tarkenee, mutta kyllä olo muuttui paremmaksi kun laittoi villasukat jalkaan. En nyt varsinaisesti palellut, mutta olo oli tosiaan lievästi epämukava ennen sukkien laittoa.
 
Nyt on hankala päättää, että kuinka paljon pitää laittaa päällensä ulos mennessä. Aamulla (klo 5-7) pintaa on kuitenkin ihan eri tilanne kuin iltapäivästä. Aamulla nahkatakki tuntuu olevan liian vähän, päivällä sitten taas liian paljon.
08.10.2015
kyty
32 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1043 viestiä
Villasukat ovat kyllä ehdottomat jos lattiat ovat vähänkään kylmemmät. Ja kenkien sisällä kun on kovat pakkaset.
Todella outoa miten kylmä tuli niin yhtäkkiä, ensin oli vielä lämmin ja yhtäkkiä tuli talvi?? Onhan sen aika jo lokakuussa, mutta tuntuu kuin jotain olisi jäänyt välistä.
Todella outoa miten kylmä tuli niin yhtäkkiä, ensin oli vielä lämmin ja yhtäkkiä tuli talvi?? Onhan sen aika jo lokakuussa, mutta tuntuu kuin jotain olisi jäänyt välistä.
Villasukat ovat kyllä ehdottomat jos lattiat ovat vähänkään kylmemmät. Ja kenkien sisällä kun on kovat pakkaset.
 
Todella outoa miten kylmä tuli niin yhtäkkiä, ensin oli vielä lämmin ja yhtäkkiä tuli talvi?? Onhan sen aika jo lokakuussa, mutta tuntuu kuin jotain olisi jäänyt välistä.
08.10.2015
Dyn
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Täytyy vielä lisätä, että joo, villasukat sisällä on ihan ehdoton. En käytä villasukkia kengissä (yritän ostaa sopivan lämpimiä kenkiä ihan muutenkin) mutta mulla on kotona useampi pari ja vielä töissä yhdet, jos alkaa jalkoja viluttaa. Kylmät jalat aiheuttavat äkkiä kylmän olon muutenkin.
Täytyy vielä lisätä, että joo, villasukat sisällä on ihan ehdoton. En käytä villasukkia kengissä (yritän ostaa sopivan lämpimiä kenkiä ihan muutenkin) mutta mulla on kotona useampi pari ja vielä töissä yhdet, jos alkaa jalkoja viluttaa. Kylmät jalat aiheuttavat äkkiä kylmän olon muutenkin.
11.10.2015
EmelieVoi kyllä. Koko viime viikon puin niin että aamulla oli nipin napin lämmin olo kouluun mennessä, mutta samoihin vaatteisiin meinasi läkähtyä iltapäivästä. :b Ja olen ihan samaa mieltä kytyn kanssa, on sellainen olo että jotain olisi jäänyt välistä. Leutoa syysvaihetta ei kauhean montaa päivää ollut...
Nyt on hankala päättää, että kuinka paljon pitää laittaa päällensä ulos mennessä. Aamulla (klo 5-7) pintaa on kuitenkin ihan eri tilanne kuin iltapäivästä. Aamulla nahkatakki tuntuu olevan liian vähän, päivällä sitten taas liian paljon.
Äiti toi onneksi villasukkia, eli ehkäpä selviydyn. ^w^ Minäkään en kenkien kanssa osaa oikein villasukkia pitää, yritän aina talvisin sitä tehdä mutta heikolla menestyksellä...
[quote="Emelie" post=38811]
 
Nyt on hankala päättää, että kuinka paljon pitää laittaa päällensä ulos mennessä. Aamulla (klo 5-7) pintaa on kuitenkin ihan eri tilanne kuin iltapäivästä. Aamulla nahkatakki tuntuu olevan liian vähän, päivällä sitten taas liian paljon.[/quote]
 
Voi kyllä. Koko viime viikon puin niin että aamulla oli nipin napin lämmin olo kouluun mennessä, mutta samoihin vaatteisiin meinasi läkähtyä iltapäivästä. :b Ja olen ihan samaa mieltä kytyn kanssa, on sellainen olo että jotain olisi jäänyt välistä. Leutoa syysvaihetta ei kauhean montaa päivää ollut...
 
Äiti toi onneksi villasukkia, eli ehkäpä selviydyn. ^w^ Minäkään en kenkien kanssa osaa oikein villasukkia pitää, yritän aina talvisin sitä tehdä mutta heikolla menestyksellä...
11.10.2015
Joo, pitäisi vielä ottaa haltuun että mitkä vaatekappaleet olisivat hyviä siihen. :smile: Helposti kasaan liikaa kerroksia, jolloin taas vaatteeni eivät meinaa mahtua takin alle... :roll: Pitäisi varmaan kasata päällekäin vaikka pari ohuempaa pitkähihaista, jolloin olisi varmaan helpompaa pudottaa välistä se yksi kerros. Usein pidän ylläni paksua hupparia, mutta se ei oikein toimi koska jos sen alle laittaa pitkähihaisen, tulee hiki ja toisaalta jos sen alla on vain lyhythihainen niin sen voimin ei kyllä pärjää.
Joo, pitäisi vielä ottaa haltuun että mitkä vaatekappaleet olisivat hyviä siihen. :smile: Helposti kasaan liikaa kerroksia, jolloin taas vaatteeni eivät meinaa mahtua takin alle... :roll: Pitäisi varmaan kasata päällekäin vaikka pari ohuempaa pitkähihaista, jolloin olisi varmaan helpompaa pudottaa välistä se yksi kerros. Usein pidän ylläni paksua hupparia, mutta se ei oikein toimi koska jos sen alle laittaa pitkähihaisen, tulee hiki ja toisaalta jos sen alla on vain lyhythihainen niin sen voimin ei kyllä pärjää.