Mustelmann avatar
Kategoria: Teatteri | 895 viestiä | 197,4 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 19.06.2026
Sivut: 1, 2, 3, 4 ... 36
Freyja avatar
Kategoria: Teatteri | 10 viestiä | 238 lukukertaa
Vastannut: Freyja, 17.06.2026
Moonlord avatar
Kategoria: Konepaja | 446 viestiä | 216,9 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 15.06.2026
Sivut: 1, 2, 3, 4 ... 18

TV-sarjat

19.12.2016
HVM avatar
42 kirjaa, 202 viestiä
Star Trek: Enterprise löytyy nyt Netflixistä.

Palvelun supersankarisarjat ovat kyllä suhteellisen puuduttavia ja katsominen on jäänyt muutaman jaksoon, ja OA ei vielä ainakaan sytyttänyt. Sen sijaan yllättäen Dirk Gentlyn holistinen etsivätoimisto on erinomainen ja ei niin yllätäin Stranger Things samoten. Vaikkakin nuorempia saattaa pseudonostalgia ärsyttää Stranger Thingsissä (vr. PT Cruiser ). Ideoita on lainailtu ainakin Poltergeistista (siis luonnollisesti kasikytluvun alkuperäisestä) Akirasta, Alienista, ET:stä jne.

Muita läpikatsottuja ovat Manh(a)ttan, joka ei juurikaan ole historiallisesti uskottava, sekä Ascension joka pääjekun paljastuessa ei pahemmin kiinnosta, ainakaan lisäkausien muodossa (joita ei näytä olevan tulossakaan...)
20.12.2016
max avatar
1488 kirjaa, 16 kirja-arviota, 627 viestiä
Hullujen päivien aikaan jaettiin ilmainen HBO kuukaudeksi koodeja, joka nyt pääsi hyötykäyttöön Westworldin merkeissä. Ensimmäiset jaksot katselin puoliväkisin hypen vuoksi (koko idea Westworld-päivityksestä tuntui ihan pöljältä, koska alkuperäinen leffahan on oikeasti ihan paska). Jossain nelosjakson paikkeilla kuitenkin napsahti ja loppukausi nousi tv-sarjasuosikkien joukkoon. Lost-vertaukset on ihan ansaittuja, en muista milloin jonkun tv-sarjan mysteerit olisivat koukuttaneet näin pahasti.

Joululomalla oli tarkoitus katsella Star Trekia Netflixista, kun luvattiin loppuvuonna kaikki vanhat sinne, mutta eipä näy niitö parhaita.. Ehkä sitten Expanse.
01.01.2017
Jussi avatar
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Netflix canceloi Marco Polon. Toinen kausi jäi näin ollen viimeiseksi.

JussiSyfy-kanavan uusi draamasarja Incorporated – pimeyden verkko käynnistyy Amerikassa marraskuun viimeisenä päivänä. Sub on hankkinut sen, ja alkaa näyttää sarjaa 8. tammikuuta.
Viikon päästä siis alkaa. Tässä kanavan laatima esittelyteksti:

Vuonna 2074 ilmastonmuutos on tehnyt tuhojaan, suuryritykset pitävät valtaa ja ihmiset on jaettu kahteen ryhmään. Vihreällä alueella työskennellään geeniteknologian alalla ja eletään futuristisessa yltäkylläisyydessä. Punaisella alueella rehottaa anarkia ja väkivalta ja ruoasta on pulaa. Vihreällä alueella on kuitenkin soluttautujia, jotka elävät kaksoiselämää. Eräs soluttautuja aloittaa vaarallisen tehtävän. Amerikkalainen lähitulevaisuuteen sijoittuva scifi-trilleri, jossa suuryrityksillä on rajaton valta. Sarjan tuottajia ovat Matt Damon ja Ben Affleck.

JussiKelley Armstrongin bestseller-kirjoihin pohjautuvan Bittenin kolmas eli viimeinen kausi saapui keväällä HBO Nordiciin. En ehtinyt sitä katsoa, ja nyt huomasin, että koko sarja on poistettu palvelusta! Haluaisin kyllä nähdä tämän kanadalaisen sarjan loppuun, olisi pitänyt olla nopeampi...
Huomasin, että Bittenin kaikki kolme kautta ovat ilmaantuneet Suomen Netflixiin. Myös Star Trek: The Next Generation on nyt saatavilla. Uuden Sherlockin neloskauden avausjakso tulee huomenna (2. tammikuuta) katsottavaksi Flixiin.

Syfy-kanavan Van Helsing -sarjan eka kausi saapui vähän aikaa sitten maamme Netflixiin. Toinen kausi on jo tilattu.

https://www.youtube.com/watch?v=98nPaRuWnSU

Game of Thronesista tutun Richard Maddenin uusi projekti on Medici: Masters of Florence. Tykkään historiallisista draamoista, joten tämäkin kiinnostaa, jos se tulee joskus Suomessa katsottavaksi. Ensimmäisellä kaudella on kahdeksan jaksoa, ja toinen tuotantokausi on vahvistettu.

https://www.youtube.com/watch?v=t7KLJQ18UAk

Netflixistä löytyvää White Rabbit Projectia voi suositella Myytinmurtajien faneille. Murtajien viimeinen kausi muuten käynnistyy Subilla 19. helmikuuta.
01.01.2017
HVM avatar
42 kirjaa, 202 viestiä
Jussi...Myös Star Trek: The Next Generation ...
Netflixistä löytyvät nyt siis kaikki Trek-sarjat, piirrettyä Star Trek: The Animated Series
myöten. Kuten TOS myös The Next Generation on filmiltä uudelleen masteroitu versio. Sarja oli kuvattu 35mm filmille, josta on tehty alkuperäinen 4:3 televisioversio. Nyt siis koko sarja on digitoitu 1080p materiaaliksi. Kaikki kuvan päälle tulevat materiaali on jouduttu tekemään uudestaan, kuten esim. tekstit ja erikoistehosteet. 2011 valmistunut urakka on ehkä suurin yksittäinen filmi restaurointi maailmassa. Filmille on tallentunut enenemän kuin mihin 4:3 kuvasuhde rajaa mutta koska sommittelu on tehty 4:3 muotoon, näkyvillä tulisi studion seiniä, avustajia ja mikkejä siinä määrin että myös uusi HD versio on 4:3 kuvasuhteella.
03.01.2017
Jussi avatar
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Isänmaan puolesta -sarjan (Homeland) uusi kuutoskausi käynnistyy Amerikan televisiossa 15. tammikuuta. MTV3 alkaa esittää sitä lyhyellä viipeellä: kausi starttaa kanavalla jo 12. helmikuuta.

JussiSuomen Foxilla pyörii mainoksia, joiden mukaan Legion starttaa kanavalla helmikuussa. Hienoa, että sarja nähdään meillä jenkkitahtiin.
Legion aloittaa Suomen Foxilla 9. helmikuuta, päivän Yhdysvaltoja jäljessä.

JussiSub kertoi, että Arrow'n tuore viitoskausi nähdään keväällä kanavalla. Alkamisaika ei ole vielä tiedossa.
Nyt on selvinnyt, että viitoskausi starttaa Subilla 3. huhtikuuta. Kanava esittää tuotantokauden nopeaan tahtiin, neljä jaksoa viikossa.

JussiAmazonin Prime Video -suoratoistopalvelu aloittaa mahdollisesti Suomessa joulukuussa. Tämä olisi kilpailija Netflixille. Ehkä Philip K. Dickin klassikkoromaaniin pohjautuva The Man in the High Castle tulee palvelun myötä laillisesti katsottavaksi maassamme.
Videopalvelu tosiaan aloitti joulukuussa meillä, ja The Man in the High Castlea voi katsella sieltä. En ole itse Amazon Prime Videota kokeillut, mutta suomalaisille käyttäjille on kuulemma tarjolla hittisarjasta ainoastaan ensimmäinen kausi. Tänään uutisoitiin, että TMitHC:n kolmas kausi on virallisesti vahvistettu. Minun täytyy lukea Philip K. Dickin romaani, ennen kuin voin katsoa.
03.01.2017
Freyja avatar
1221 kirjaa, 31 kirja-arviota, 428 viestiä
JussiVideopalvelu tosiaan aloitti joulukuussa meillä, ja The Man in the High Castlea voi katsella sieltä. En ole itse Amazon Prime Videota kokeillut, mutta suomalaisille käyttäjille on kuulemma tarjolla hittisarjasta ainoastaan ensimmäinen kausi.
Katsoin joulunalusviikolla, kun oli viikon ilmainen tutustumisjakso käytössä ja pidin sarjasta ja sen tunnelmasta paljon. On tosi harmi, ettei se kakkoskausi ollut myös saatavilla suomalaisille, kun kerrankin oli fiiliksiä ja aikaa. Mietin, että mahdoinko tehdä virheen, kun katsoin sarjan ensin, sillä en ole lukenut Dickin kirjaa. Epäilen, että sovitus on kohtalaisen löyhästi kirjan mukainen. Aion kyllä lukea kirjan ja katson ehdottomasti 2. kauden sitten kun se on saatavilla.

Penny Dreadfulin kolmoskautta odotan saapuvaksi Netflixiin. En juurikaan katso sarjoja enää tv-kanavilta, joissa lähetetään mainoksia. Kärsivällisyys ei kestä. Aivan liikaa on tarjolla kaikenlaisia sarjoja, joihin ei yksinkertaisesti aika riitä. Välillä tulee pidettyä maratoneja, kuten nyt joululomalla, jolloin katselin rästistä pois Black Mirrorit, Westworldin, The Expansen ja mainitun The Man in the High Castlen. 3% jäi roikkumaan Netflixille vielä, sitä on kehuttu.
04.01.2017
Jussi avatar
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Kutonen alkaa näyttää 26. helmikuuta Heroes Rebornia. Esitysaika on sunnuntaisin klo 22. Minä katsoin tämän vuosi sitten Viaplaystä ja ihan tykkäsin. Parasta Heroesia sitten alkuperäisen sarjan ykköskauden.

Suosittu scifi-draamasarja Heroes saa jatkoa uudella nimellä Heroes Reborn Kutosella helmikuussa. 13-osainen jatko-osa muodostaa oman itsenäisen tarinansa ja sen pääosia näyttelevät mm. Zachary Levi ja Robbie A. Kay. Vanhoista Heroes-näyttelijöistä mukana on Jack Coleman.

FreyjaEn juurikaan katso sarjoja enää tv-kanavilta, joissa lähetetään mainoksia. Kärsivällisyys ei kestä.
Minäkään en pidä mainoksista, joten en katso koskaan ohjelmia suorana mainoskanavilta vaan tallennan Elisa-viihteeseen, jossa katkot voi hypätä yli. Se on kyllä iso miinus, että Elisassa voi nauhoittaa teräväpiirtona ainoastaan Ylen kanavia ja MTV3:sta. Muilla kanavilla on sitten heikko kuvanlaatu esimerkiksi suoratoistopalveluihin verrattuna. Tekstitykset ovat kyllä tv-kanavilla yleensä laadukkaampia.

FreyjaAivan liikaa on tarjolla kaikenlaisia sarjoja, joihin ei yksinkertaisesti aika riitä.
Sama juttu minulla. Vaikka kuinka paljon kiinnostavia sarjoja, joita ei vaan ehdi kokeilla. Jos lopettaisin kokonaan kirjojen lukemisen, niin ehkä sitten... Siskoni on jakanut tunnuksensa HBO Nordiciin ja Netflixiin, mutta viime viikkoina en ole mitään näistä kahdesta katsellut. Tällä hetkellä seuraan Viaplaystä SHIELD-agenttien kolmoskautta sekä The Clone Wars -animaation kuutoskautta. Jälkimmäinen sarja on poistumassa kuukauden sisällä palvelusta, joten se täytyy saada loppuun lähiaikoina. Netflixistä se katosi vuodenvaihteessa.

Väitin toisessa ketjussa, että Amazon Prime Videossa olisi tarjolla suomalaisille Mr. Robotin toinen kausi. Ilmeisesti tämä ei pidäkään paikkaansa.

EDIT: Mainitaan vielä se, että The Strainin Suomessa näyttämätön kakkoskausi saapuu HBO Nordiciin 12. tammikuuta.
Muokannut Jussi (06.01.2017)
17.01.2017
Jussi avatar
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Musikaalikomediasarjan Crazy Ex-Girlfriend eka kausi nähtiin Subilla viime keväänä/kesällä, mistä ketjussa oli juttua. Nyt on selvinnyt, että kakkoskausi näytetään AVAlla. Tämä on ensimmäistä lyhyempi, 13-jaksoinen. Uusi kausi käynnistyy kanavalla 13. huhtikuuta, ja se näytetään todella nopeaan tahtiin, yksi jakso joka arkipäivä.

Crazy Ex-Girlfriendiin liittyen CW-kanava tilasi sarjasta kolmannen kauden. Monet muutkin kanavan sarjat saavat uudet tuotantokaudet, esimerkiksi Supernatural, Arrow, The Flash, Legends of Tomorrow ja Supergirl.

Mahdollisille Castle-faneille tiedoksi: sarjan seitsemäs kausi aloittaa Heron "kyttäputkessa" 20. helmikuuta.

JussiIhmemaa Oz -aiheinen Emerald City alkaa Amerikassa NBC-kanavalla 6. tammikuuta. Trailerin perusteella sarja vaikuttaa kiinnostavalta. Ehkä tämä nähdään joskus Suomessakin?
Viaplay esittää sarjaa Suomessa. Palvelusta löytyy nyt kolme ensimmäistä jaksoa.

Synkkä tulkkaus Ihmemaa Ozista, jossa tornado vie Dorothyn Ozin maahan. Linnunpelätin on vaihdettu sotilaaseen joka on kadottanut muistinsa. Yhdessä he lähtevät Emerald Cityyn, jossa odottaa vallanhaluinen hallitsija, profetioita ja noitia.


JussiThe Strainin Suomessa näyttämätön kakkoskausi saapuu HBO Nordiciin 12. tammikuuta.
Kauden näkee myös ilmaispuolella, sillä se starttaa Subilla 25. maaliskuuta. Uusia jaksoja tulee kaksi peräkkäin lauantai-iltaisin.

EDIT: Ylellä nähdään 4. huhtikuuta lähtien Jenna Colemanin tähdittämä uutuussarja Victoria.

Kevään odotetuin draamauutuus puolestaan on erinomaisia arvioita saanut brittisarja Victoria, jossa 18-vuotiasta kuningatar Victoriaa näyttelee Jenna Coleman. Sarja kuvaa sitä, miten impulsiivisesta nuoresta tytöstä kasvaa arvostettu ja pitkäaikainen brittiläisen imperiumin hallitsija, rakastava puoliso ja nykyaikainen uraäiti. Sarja alkaa Yle TV1:ssä 4.4.

Mr. Robotin toisen kauden alku Ylellä on vähän myöhästynyt, se tapahtuu 3. huhtikuuta.
Muokannut Jussi (19.01.2017)
01.02.2017
Jussi avatar
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Yle julkaisi tammikuun alkupuolella kiinnostavan katsauksen tämän vuoden kansainväliseen tv-tarjontaan. Artikkelin mukaan 24:n spinoff 24: Legacy aloittaa toukokuussa Livillä. Minä jätin alkuperäisen sarjan aikoinaan kesken, kun sankarin suorittama jatkuva kiduttaminen alkoi ottaa päähän...

Jos joku risinglainen seuraa Bonesia, niin sarjan 12. eli viimeinen kausi käynnistyy MTV3:lla 5. huhtikuuta.

Suomen televisiossa on näytetty Grimmin neljä ensimmäistä tuotantokautta. Neloskausi päättyi Subilla marraskuussa. HBO Nordiciin on tänään ilmaantunut sarjan kaudet 1–5. Nyt pääsen siis katsomaan viitoskauden.

HBO Nordicilla starttasivat viikon sisällä The Magiciansin ja Black Sailsin uudet kaudet. Kumpaakin tulee yksi jakso viikossa Amerikan tahtiin. Olen molemmat avausjaksot katsonut, ja hyvältä näyttää, erityisesti Black Sails. Magiciansin kakkoskausi ei taida pohjautua ollenkaan Lev Grossmanin trilogian keskimmäiseen osaan The Magician King, vaan sarjan tekijät ovat ilmeisesti keksineet uuden juonen. No käyhän se näinkin, en ainakaan pysty arvaamaan tapahtumia ennakkoon.

Puhuin aiemmin ketjussa siitä, kuinka Nelonen jätti Holmes NYC:n (Elementary) neloskauden kesken viime keväänä, ja esitti sen myöhemmin loppuun maksullisessa Ruutu+-palvelussa. Nyt neljäs kausi on saapunut Suomen Netflixiin.

Justus-sarjakuvaan (Archie) pohjautuva uutuusdraama Riverdale nähdään Suomen Netflixissä jenkkitahtiin. Tällä hetkellä on vasta ensimmäinen jakso tarjolla.

https://www.youtube.com/watch?v=HxtLlByaYTc

Suomen Netflixiin on myös ilmaantunut 1700-luvun turkiskaupasta Pohjois-Amerikassa kertova Frontier. Vaikuttaa kiinnostavalta, mutta en ole ehtinyt kokeilla. Historiallisen sarjan pääroolia esittää Jason Momoa. Ensimmäisellä kaudella on kuusi jaksoa, ja toinen kausi on jo vahvistettu.

https://www.youtube.com/watch?v=2J5wTsYAh94
10.02.2017
HourglassEyes avatar
505 kirjaa, 57 kirja-arviota, 2775 viestiä
Katsastin tänä aamuna tallenteista eilen alkaneen Legionin ensimmäisen jakson. Hiukan kaksijakoiset tunnelmat vielä näin ensi alkuun.
Legioona ei ole minulle tuttu missään muodossaan, joten tässä mennään WYSIWYG meiningillä ja pilotti vaikutti täten hieman sekavalta,
Hallerin kohtaukset, jolloin hänen voimansa lähtevät ns. lapasesta oli hyvännäköistä katsottavaa, varsinkin hidastetut pätkät.
Sarjassa on potentiaalia, mutta toivon, että seuraavissa jaksoissa ei olla ihan yhtä salamyhkäisiä sen suhteen, mistä ovat peräisin ja mitä oikeastaan ovat Hallerin mutanttitaidot, jotta kokonaisuudesta tulisi hieman simppelimpi seurattava. Pianhan se nähdään.
11.02.2017
Rasimus avatar
1 kirja, 890 viestiä
Legion vaikutti ihan hyvältä. Eka jakso kolahti minuun pirun voimakkaasti mm. sen takia, että siitä puuttui esim. Agents of Shieldissä hieman näkynyt, noh, teinisarjamaisuus. Mielestäni Marvelin tv-sarjat ovat tähän asti vähän yskineet ikävästi joko laadussa tai katsojaluvuissa (en tiedä näistä tuoreimmista todellisista yrityksistä tyyliin Daredevil ja Luke Cage), kun taas DC on jo pitkään tehnyt parempia sarjoja kuin varsinaisia elokuvia (Constantine, Gotham jne. olivat aika lupaavia sarjoja).

TV-sarjojen keskittyminen tätä nykyä striimimaksukanaviin on ollut mulle vähän myrkkyä. Olen sen verran vanhanaikainen että katson mieluummin perinteisiltä kaapeleilta ohjelmani, striimipalvelusarjoja tulee katsottua vain jos joku kaveri on niitä katsonut ja hehkuttanut ja kutsunut katsomaan (ja sitten, tunnustan, torrent jolla voi vilkaista muutaman ekan jakson ennen dvd-ostopäätöstä - näin kävi mm. Gothamin kanssa). Tarjonnan vähenemisen peruskanavilla vs. mielenkiintoisten sarjojen lisääntymisen esim. Netflixissä on kuitenkin huomannut. Perustöllöstä ei tule muuta katottavaa kuin Game of Thronesia (Hodor!), Viikinkejä ja Walking Deadia (joka sekin on loppujen lopuksi aika helposti unohdettava sarja).
12.02.2017
Jussi avatar
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Joo, Legion vaikutti ekan jakson perusteella hyvältä. Mielenkiintoisten sarjojen määrä on tosiaan selvästi vähentynyt perinteisessä tv:ssä ja lisääntynyt vastaavasti suoratoistopalvelussa. Voin jälkikäteen suositella Subilla tammikuun alussa käynnistynyttä Syfyn dystopiasarjaa Incorporated – pimeyden verkko. Siitä on nyt näytetty viisi jaksoa eli puolet kaudesta. Katsomossa jakso on saatavilla vain kaksi viikkoa, joten on myöhäistä enää aloittaa katselua, mutta ehkä Sub uusii sarjan joskus. Amerikan tv:ssä kausi tuli päätökseen 25. tammikuuta, eikä Syfy ole vielä kertonut, saako Incorporated toisen tuotantokauden.

JussiKutonen alkaa näyttää 26. helmikuuta Heroes Rebornia.
Sarjan alkamista odottaville pitää kertoa ikävä uutinen. Kutonen muutti mielensä, ja Heroes Reborn nähdään kanavalla vasta syksyllä. Lykkäyksen syytä ei ole kerrottu.

Pako-sarjan (Prison Break) uusi viides kausi käynnistyy Amerikassa 4. huhtikuuta. Nelonen ilmoitti, että jaksot esitetään jenkkitahtiin maksullisella Ruutu+:lla. Toisessa lähteessä kerrottiin, että kausi tulee syksyllä katsottavaksi ilmaiselle Liv-kanavalle.

Katselen tällä hetkellä kausiboksilta The 100 -sarjan (Eloonjääneet) kolmoskautta. Viisi jaksoa kuudestatoista on takana. Pidin valtavasti kakkoskaudesta, ja tähänastisilla näytöillä ei aivan pärjätä sille. Neljässä ensimmäisessä tapahtumia ja juonenkäänteitä oli jopa liikaa makuuni. Viides jakso oli rauhallisempi ja paras tähänastisista.

Temppeliherroista kertova uusi historiallinen sarja Knightfall aloittaa Amerikan tv:ssä joskus tänä vuonna, tarkkaa aikaa ei ole kerrottu. Traileri:

https://www.youtube.com/watch?v=bwSdaIG_A14

JussiPhilippa Gregoryn historiallinen romaani The White Princess kääntyy myös tv-sarjaksi. Tämä jatkaa Valkoisen kuningattaren tarinaa.
Sarja alkaa Yhdysvalloissa 16. huhtikuuta. Nähdäänköhän tämäkin Valkoisen kuningattaren tapaan aluksi HBO Nordicilla, ja sitten myöhemmin Ylellä? Traileri:

https://www.youtube.com/watch?v=TJ-q3_b3dkI
05.03.2017
Jussi avatar
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Luciferin kolmas tuotantokausi vahvistettiin virallisesti helmikuun puolivälissä. Ehkä sarja nähdään joskus Suomen tv:ssä tai jossain suoratoistopalvelussa.

Samoihin aikoihin kerrottiin, että Amazon on tilannut Philip K. Dick’s Electric Dreams -nimisen sarjan. Ja että Hululta on tulossa Stephen King -aiheinen sarja Castle Rock. Jälkimmäisessä on mukana J.J. Abrams.

Jussieikä Syfy ole vielä kertonut, saako Incorporated toisen tuotantokauden.
Alkuviikosta uutisoitiin, että Syfy canceloi Incorporatedin. Viimeinen jakso nähdään Subilla ensi viikon sunnuntaina.

JussiKauden näkee myös ilmaispuolella, sillä se starttaa Subilla 25. maaliskuuta. Uusia jaksoja tulee kaksi peräkkäin lauantai-iltaisin.
Nyt on selvinnyt, että Sub näyttää The Strainin neloskauden suoraan kolmannen perään.

JussiABC-kanavan uusi raamatullinen draama Of Kings and Prophets canceloitiin kahden(!) jakson jälkeen heikkojen katsojalukujen takia.
Sarja on lisätty Viaplayhin, jaksoja ainoaksi jääneellä kaudella on yhdeksän.

The Last Kingdomin toinen kausi käynnistyy Britanniassa 16. maaliskuuta. Traileri:

https://www.youtube.com/watch?v=VTjWayFLA84
14.03.2017
Mustelmann avatar
64 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1287 viestiä
Walking Dead jatkaa edelleen melko kankeissa ja rasittavissa tunnelmissa. Koko kausi on pohdittu, pitäisikö Negania vastaan vihdoinkin taistella ja nyt ainakin osa porukasta on tullut siihen tulokseen, että kyllä varmaan pitäisi. Morgan (se pasifistinen keppijumppaaja) on kyllä hemmetin outo kaveri, miehen tekemisistä kun ei ota mitään selkoa.

Voin suositellakin jotain. Curb Your Enthusiasm (Jäitä hattuun) on kyllä mahtavan hauskaa tilannekomediaa, minkä muistin taas, kun bongasin Areenasta muutaman jakson ja katsoin pois. Huumori perustuu mukavan epämukavaan myötähäpeään originaalin Officen hengessä, mikä on aina tehokas resepti. Sarjahan on HBO:n tuotantoa, joten sieltä striimauspalvelusta näkisi varmaan enemmän.
19.03.2017
Jussi avatar
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Mainitsin aiemmin ketjussa, että katson Eloonjääneiden (The 100) kolmoskautta boksilta. En vielä antanut mielipidettä koko kaudesta. Tykkäsin kovasti, olenhan sarjan fani. Mutta ei tämä ihan kakkoskauden hienoudelle pärjännyt, siinä vain oli niin mieleenpainuva lopetus. Tarinaa vietiin taas rohkeasti uusiin suuntiin, ja kauden päätös (jälleen kerran) yllätti. Vaikea sanoa, miten The 100 menee tästä eteenpäin. Lopetus antoi ymmärtää, että vanhan toistoa ei ole luvassa.

Sain pari päivää sitten katsottua blu-ray-boksilta The Last Kingdomin avauskauden loppuun. Jaksoja oli vain kahdeksan, mutta jokainen oli tunnin pituinen. Bernard Cornwellin kirjojen ystävänä vähän jännitti, mutta BBC:n sarja oli upea ja itse asiassa odottamaani parempi. Paljon onnistuneempi kuin Viikingit. Eka kausi kattoi kaksi ensimmäistä kirjaa, joten tapahtumia oli tiivistetty. Sarja oli uskollinen alkutekstille, mutta muutoksia luonnollisesti löytyi. Kirjat on kerrottu minä-muodossa, ja tv-sovituksessa oli paljon kohtauksia, joissa Uhtred ei ollut mukana.

Olen lukenut Viimeisen kuningaskunnan ja Kalpean ratsastajan kauan sitten, vuosina 2007 ja 2008, joten paljon on unohtunut. En siis ollut varma monista muutoksista. Minua jäi tv-sarjassa oikeasti harmittamaan vain se, että ryöstöretki Cornwalumiin suoritettiin hevosilla. Kirjassa se oli tärkeää, että kyseessä oli laivalla tehty viikinkiretki. Myös Steapan puuttuminen vaivasi jonkin verran, mutta hahmo tulee kuulemma mukaan kakkoskaudella. Milloinkohan pääsen näkemään jatkoa? Ehkä toinen kausi julkaistaan Suomessa boksina jo syksyllä.

Kirjojen humoristisia kohtauksia oli onneksi säilytetty. Näyttelytyö oli hyvää, parhaimpana jäi mieleen Alfredin esittäjä. Ainahan sitä voisi toivoa, että budjetti olisi isompi. Mutta ei The Last Kingdom näyttänyt mitenkään halvalta tehdyltä. Tehosteet ja lavasteet tuntuivat suunnilleen samantasoisilta kuin Game of Thronesin avauskaudella. Minulla ei kyllä ole mitään tietoa budjettien eroista. TLK:n viimeisessä jaksossa nähtiin iso taistelu, kun taas GoT:n ekalta kaudelta sellainen jouduttiin jättämään pois kalleuden takia.

Tällä viikolla uutisoitiin, että hieno Legion-sarja saa toisen tuotantokauden!

Jos jotkut seurasivat viime kesänä Outcastia Foxilta, niin heille tiedoksi, että kauhusarjan kakkoskausi starttaa kanavalla 10. huhtikuuta, viikon Amerikkaa jäljessä.

Arthur C. Clarken klassikkoromaaniin pohjautuva kolmiosainen minisarja Lapsuuden loppu alkaa Kutosella 23. huhtikuuta.

EijaEi malttaisi odottaa 3. kautta - koska lie tarjolla subilla tai netflixillä...
Nyt on selvinnyt, että Penny Dreadfulin kolmoskausi käynnistyy Subilla 6. kesäkuuta.
19.03.2017
Dyn avatar
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Ei spefiä, mutta täytyy mainostaa tanskalaista Dicteä. Toimittaja ratkoo murhia ja rikoksia yhdessä murharyhmän poliisien kanssa. Henkilöhahmot ovat suorastaan loistavia, ja juoni koukuttava. Kaksi kautta olen nyt nähnyt, kolmatta joutuu hiukan vielä odottelemaan, sillä se on näytetty Tanskassa vasta viime vuonna.
20.03.2017
Emelie avatar
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
^ Hmm, ehkä mä sittenkin kokeilen onneani tuon Dicten kanssa, kun nyt ei ole Siltaakaan katsottavaksi. Olin jo aikonut jättää sarja väliin luettuani The Guardianin toimittajan mielipiteen siitä, että scandic noir on jo kuollut (ja jossa hän mainitsee Dicten yhtenä heikkona fillerinä). Tuleepahan tunne, että ei maksa Netflixille turhaan.
25.03.2017
Rasimus avatar
1 kirja, 890 viestiä
Walking Dead:sta on joko poistuneet kaikki oikeasti hyvät hahmot (viimeksi Abraham), tai sitten muuttuneet nössöiksi (Michonne, Carol ja ehkä Daryl). Ei enää jaksaisi sarjaa katsoa, kun Negankin on jätetty sivuun. Onneksi tuotantokausi on taas päättymässä, joten josko nyt saataisiin jotain menoa ja meininkiä jaksoksi tai pariksi...

Outcast ei oikein jaksanut sytyttää alun alkaenkaan, mutta eiköhän tuota uutta tuotantokautta tule taas katsottua, vaikkakaan en odota mitään suuria.

Legion taas on ollut mulle todella hyvä kokemus. Päähenkilön pään sisässä riittää vilskettä ja sarja yrittää olla (ehkä turhan itsetarkoituksellisesti) yhtä sekaisin kuin mies itsekin. Lisäpisteitä siitä, että supersankaritouhu on likimain olematonta. Tosin Marvelia tuntevat voisivat valistaa, miten kaukana sarja on alkuperäismateriaalista. Itsestä tuntuu siltä, että jostain oikeuksien jakaantumissyistä Rogue on vaihdettu Sydiin ja Xavier vanhaan muijaan.

"Jussi"Nyt on selvinnyt, että Sub näyttää The Strainin neloskauden suoraan kolmannen perään.
Erm... Näyttikö ne koskaan edes toista tuotantokautta? Vai menikö se multa jotenkin ohi?
25.03.2017
Jussi avatar
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Tarkoitukseni oli sanoa, että näyttää kolmannen heti toisen perään. Meni tuotantokaudet sekaisin... Tänä iltana Subilla siis alkaa kakkoskausi.
02.04.2017
Jussi avatar
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
JussiGame of Thronesista tutun Richard Maddenin uusi projekti on Medici: Masters of Florence. Tykkään historiallisista draamoista, joten tämäkin kiinnostaa, jos se tulee joskus Suomessa katsottavaksi. Ensimmäisellä kaudella on kahdeksan jaksoa, ja toinen tuotantokausi on vahvistettu.
Yle Teema näyttää ensimmäisen kauden nimellä Medicit, Firenzen valtiaat. Sarja alkaa kanavalla 26. huhtikuuta, ja kaikki kahdeksan jaksoa tulevat katsottaviksi Areenassa jo kaksi päivää aiemmin.

JussiNBC-kanava on virallisesti tilannut ensimmäisen kauden uudesta Timeless-nimisestä aikamatkustussarjasta. ABC-kanavan kilpaileva aikamatkustussarja on Time After Time, joka sai päivää aiemmin vahvistuksen.
Timelessin 16-jaksoinen avauskausi löytyy nyt Suomen Netflixistä. NBC ei ole vielä päättänyt, saako sarja toisen kauden. Time After Timelle kävi huonosti, se canceloitiin tällä viikolla vain viiden esitetyn jakson jälkeen.

American Godsista julkistettiin pari viikkoa sitten uusi traileri. Sarja alkaa Amerikan tv:ssä 30. huhtikuuta, ensimmäisellä kaudella on kahdeksan jaksoa.

https://www.youtube.com/watch?v=3awG5wEE7LU
06.04.2017
Mustelmann avatar
64 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1287 viestiä
Walking Deadin uusin kausi tuli päätökseensä ja olihan siihen viimeiseen jaksoon saatu edes vähän tekemisen meininkiä mukaan. Ei todellakaan mitään aloitusjakson tapaista mailalla naamaan-tason dramatiikkaa, mutta jotain irtiottoa perustylsyydestä kuitenkin. Päätös oli toki siinä mielessä laimea, että kokonaistilanne ei ollut edes ison rähinäkohtauksen jälkeen merkittävästi muuttunut.

Aloitin tuossa jokin aika sitten katsomaan Viikinkejä useamman vuoden tauon jälkeen. Ykköskausi tuli nähtyä vaihtoehtoisesta lähteestä joskus kauan ennen Suomen tv-esitystä, joten en muistanut siitä juuri mitään. Siispä palasin alkuruutuun ja katsoin sen uudelleen ja sitten kakkoskauden heti perään. Ykkönen oli edelleen loistavaa tavaraa, kakkonen kenties hieman heikompi, mutta hyvä sekin. Juonittelun ja väkivallan vuoksi sarjaa on pakko verrata Game of Thronesiin, jolle se kieltämättä häviää aika selkeästi. Aion silti jatkaa kolmoskaudelle kohtuullisen kovalla innolla.
06.04.2017
Rasimus avatar
1 kirja, 890 viestiä
National Geographics on lisännyt mun sarjakatsomisia taas hivenen.

Aamut alkavat ikävään kellon aikaan (pitäisi olla jo menossa töihin...) tulevalla Aivopelit-ohjelmalla, jossa käsitellään kevyesti illuusioita, mielen petollisia toimintamekanismejä ja muuta kivaa (neuro)psykologian alalta.

Marsia tuli katsottua muutamia jaksoja sieltä täältä. Isoin vika sarjassa tuntui olevan se, etten oikein tiennyt aikooko se olla faktadokumentti vai fiktioscifi. Aina kun siirryttiin puhuviin päihin, tuntui tarinankuljetus katkeavan pahasti.

Annetaan kuitenkin pian alkavalle Albert Einsteinista kertovalle Genious-dokusarjalle mahdollisuus.

"Astorethein"Ykkönen oli edelleen loistavaa tavaraa, kakkonen kenties hieman heikompi, mutta hyvä sekin
Joo. Ykkönen oli rautaa, mutta onneksi taso ei laske tasaisesti, vaan kakkoskaudesta eteenpäin vakiinnutaan perustasolle lopuiksi tuotantokausiksi.

Sarjaan aletaan sekoittamaan viitteitä yliluonnolliseen kolmannella kaudella (muistaakseni), mutta neljännellä ne muuttuvat jo ihan oikeiksi. Vaikka sarja ei muutenkaan ole järin historiallisesti tarkka, niin ei sentään ihan fantasian puolelle tarvitsisi mennä kun sellaisella ei kerta edes aloitettu.
08.04.2017
Jussi avatar
1236 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Eilen uutisoitiin, että HBO Nordic on hankkinut Suomen yksinoikeudet Twin Peaksin uusiin jaksoihin. Ne nähdään palvelussa 22. toukokuuta alkaen – jakso viikossa heti Amerikan esityksen jälkeen. Sarjan vanhat kaudet löytyvät jo HBO Nordicista.

JussiArtikkelin mukaan 24:n spinoff 24: Legacy aloittaa toukokuussa Livillä. Minä jätin alkuperäisen sarjan aikoinaan kesken, kun sankarin suorittama jatkuva kiduttaminen alkoi ottaa päähän...
Nyt on selvinnyt 24: Legacyn tarkka alkamisaika Livillä: 24. toukokuuta.

JussiSuomen televisiossa on näytetty Grimmin neljä ensimmäistä tuotantokautta. Neloskausi päättyi Subilla marraskuussa. HBO Nordiciin on tänään ilmaantunut sarjan kaudet 1–5. Nyt pääsen siis katsomaan viitoskauden
Grimmin viides kausi esitetään myös ilmaiskanavalla eli Subilla 30. kesäkuuta lähtien. Uusi ohjelmapaikka on perjantain keskiyö.

Sub alkaa näyttää 27. kesäkuuta yliluonnollista sarjaa Sanansaattajat (The Messengers) vuodelta 2015. Tätä tehtiin vain yksi kausi ennen cancelointia liian huonojen katsojalukujen takia. Juonikuvaus:

Uusi amerikkalainen jännitysdraama etenee tiheätunnelmaisesti kohti maailmanloppua. Mystinen objekti törmää maahan, ja ryhmä toisilleen entuudestaan tuntemattomia ihmisiä menettää samanaikaisesti tajuntansa sen voimasta. Henkilöiden herätessä tajuttomuuden tilasta he saavat selville, että heidän harteilleen on langetettu vastuu uhkaavasti lähestyvän maailmanlopun estämisestä.
08.04.2017
Q_Black avatar
288 kirjaa, 280 kirja-arviota, 117 viestiä
Itse on nyt intoutunut Netflixin ottamisen myötä vähän katsomaan sarjoja. Sain tänään juuri loppuun 13 reasons why -sarjan, jossa siis 13 jaksoa. Perustuu ilmeisestikin kirjaan, jossa teinityttö tekee murhan ja äänittää ennen sitä kasettej, joissa hän kertoo 13 syytä itsemurhaansa. Aihekin sen sanoo jo, että ei kauhean hilpeä sarja ole toisaalta kyseessä, mut musta tää oli todella mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä. Toinen kiinnostava teinisarja on tuo Riverdale, johon tulee viikottain jaksoja lisää. Lähinnä nämä kaksi kuluttaneet aikaani viime aikoina :)
08.04.2017
Nylkky avatar
831 kirjaa, 9 kirja-arviota, 784 viestiä
Olen ehkä vanha nuori.

Oon täs kuluttanut katsellen vanhoja hyviä komedia sarjoja. Ehkä pitäisi sanoa toisesta niistä että merkittävin komedia sarja kautta.

No eihän se voi olla kuin Monthy Python Flying Circus! Huh huh ku oon hykerrelly.

Toinen on Atkinsonin tähdittämä Black Adder. Tulispa nämä joskus tvstä nii vois vanhemmatki kattoo näitä.

Poistin tupla- ja triplapostaukset - Astorethein
^ Ylös