Kategoria: Leirinuotio | 40 viestiä | 461 lukukertaa
Vastannut: kirill potemkin, 29.05.2026
Kategoria: Konserttisali | 63 viestiä | 7,1 t lukukertaa
Vastannut: Fiktiivi, 29.05.2026
Kategoria: Konserttisali | 252 viestiä | 133,6 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 28.05.2026
Terry Brooksin Shannara tv-sarjaksi
11.07.2014
Bongasin kyseisin aiheen facebookista. Ajattelin, että teitä voisi kiinnostaa. Linkki
Itse en ole lukenut kyseistä sarjaa, vaikka kerran yritin aloittaa. Mitä mieltä te olette, jotka ovat lukeneet?
Itse en ole lukenut kyseistä sarjaa, vaikka kerran yritin aloittaa. Mitä mieltä te olette, jotka ovat lukeneet?
Bongasin kyseisin aiheen facebookista. Ajattelin, että teitä voisi kiinnostaa. [url=http://terrybrooks.net/2014/07/mtv-officially-orders-first-season-of-the-shannara-series/]Linkki[/url]
 
Itse en ole lukenut kyseistä sarjaa, vaikka kerran yritin aloittaa. Mitä mieltä te olette, jotka ovat lukeneet?
12.07.2014
Dyn
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Onpa kiinnostavaa. Mullakin jäi Shannarat kesken jonkin parin-kolmen kirjan jälkeen, oli liian pitkälti samaa miekkaa ja magiaa mitä siihen mennessä oli lukenut muutenkin. Tv-sarja ehkä sulaa paremmin, kun sen katsomiseen ei tarvitse uhrata yhtä paljon aikaa kuin kirjan lukemiseen. Pistetään korvan taakse!
Onpa kiinnostavaa. Mullakin jäi Shannarat kesken jonkin parin-kolmen kirjan jälkeen, oli liian pitkälti samaa miekkaa ja magiaa mitä siihen mennessä oli lukenut muutenkin. Tv-sarja ehkä sulaa paremmin, kun sen katsomiseen ei tarvitse uhrata yhtä paljon aikaa kuin kirjan lukemiseen. Pistetään korvan taakse!
12.07.2014
max
1488 kirjaa, 16 kirja-arviota, 627 viestiä
Jos pitäisi nimetä jokin geneerinen fantasiasarja, niin ropefantasioiden ohella Shannara olisi eka joka tulee mieleen. Semmoista Eddingsin tasoista nuortenfantasiaa siis, mutta kunhan budjetissa ei säästellä (muuten voi tuntua vähän ankeelta jonkun Game of Thronesin jälkeen), niin TV-sarjana varmasti ihan kivaa katsottavaa.
Mieluummin kyllä näkisin vihdoin jonkun noista (molemmissa mielissä) tuoreemmista hittifantasioista tv-sarjana tai leffana (esim. Mistborn, Locke Lamora, Tuulen nimi, Ase itse), mutta aina jotain on parempi kuin ei mitään.. Paitsi jos se jokin floppaa surkean lähteensä takia ja torppaa muidenkin projektit, mutta toivottavasti tekevät kunnolla...
Mieluummin kyllä näkisin vihdoin jonkun noista (molemmissa mielissä) tuoreemmista hittifantasioista tv-sarjana tai leffana (esim. Mistborn, Locke Lamora, Tuulen nimi, Ase itse), mutta aina jotain on parempi kuin ei mitään.. Paitsi jos se jokin floppaa surkean lähteensä takia ja torppaa muidenkin projektit, mutta toivottavasti tekevät kunnolla...
Jos pitäisi nimetä jokin geneerinen fantasiasarja, niin ropefantasioiden ohella Shannara olisi eka joka tulee mieleen. Semmoista Eddingsin tasoista nuortenfantasiaa siis, mutta kunhan budjetissa ei säästellä (muuten voi tuntua vähän ankeelta jonkun Game of Thronesin jälkeen), niin TV-sarjana varmasti ihan kivaa katsottavaa.
 
Mieluummin kyllä näkisin vihdoin jonkun noista (molemmissa mielissä) tuoreemmista hittifantasioista tv-sarjana tai leffana (esim. Mistborn, Locke Lamora, Tuulen nimi, Ase itse), mutta aina [b]jotain[/b] on parempi kuin ei mitään.. Paitsi jos se jokin floppaa surkean lähteensä takia ja torppaa muidenkin projektit, mutta toivottavasti tekevät kunnolla...
15.07.2014
Jussi
1235 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Kirjoitin aiemmin Teatterin puolella:
Minusta Shannara-kirjat eivät ole tyylilajiltaan miekkaa & magiaa.
Terry Brooksin Shannara kääntyy tv-sarjaksi. MTV tilasi tänään virallisesti 10-jaksoisen ensimmäisen kauden, joka pohjautuu romaaniin The Elfstones of Shannara. Luin vuosia sitten kahdeksan Shannara-kirjaa, joista Elfstones oli selvästi paras ja ainoa, josta oikeasti pidin.Shannarassa kannattaa muistaa, että se ei ole yksi yhtenäinen saaga vaan useita itsenäisiä alasarjoja, jotka sijoittuvat eri aikakausille. Suomennettu neliosainen Shannaran perintö tapahtuu yli 300 vuotta myöhemmin kuin romaani The Elfstones of Shannara, johon tv-sarjan eka kausi perustuu. Mukana ei ole yhtään samaa henkilöä.
Ehkä tv-sarjasta tulee Game of Thronesin tapainen kansainvälinen ilmiö, joka nostaa Brooksin romaanit bestseller-listojen kärkipaikoille. WSOY ottaa uusintapainokset Shannaran perintö -sarjasta ja suomentaa lisää kirjoja. Tuskin kuitenkaan...
Minusta Shannara-kirjat eivät ole tyylilajiltaan miekkaa & magiaa.
Kirjoitin aiemmin Teatterin puolella:
 
 
[quote]Terry Brooksin [b]Shannara[/b] kääntyy tv-sarjaksi. MTV tilasi tänään virallisesti 10-jaksoisen ensimmäisen kauden, joka pohjautuu romaaniin [i]The Elfstones of Shannara[/i]. Luin vuosia sitten kahdeksan Shannara-kirjaa, joista Elfstones oli selvästi paras ja ainoa, josta oikeasti pidin.
 
Ehkä tv-sarjasta tulee [i]Game of Thronesin[/i] tapainen kansainvälinen ilmiö, joka nostaa Brooksin romaanit bestseller-listojen kärkipaikoille. WSOY ottaa uusintapainokset [i]Shannaran perintö[/i] -sarjasta ja suomentaa lisää kirjoja. Tuskin kuitenkaan...[/quote]
 
Shannarassa kannattaa muistaa, että se ei ole yksi yhtenäinen saaga vaan useita itsenäisiä alasarjoja, jotka sijoittuvat eri aikakausille. Suomennettu neliosainen [i]Shannaran perintö[/i] tapahtuu yli 300 vuotta myöhemmin kuin romaani [i]The Elfstones of Shannara[/i], johon tv-sarjan eka kausi perustuu. Mukana ei ole yhtään samaa henkilöä.
 
Minusta Shannara-kirjat eivät ole tyylilajiltaan miekkaa & magiaa.
11.10.2015
Jussi
1235 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
The Shannara Chroniclesista julkistettiin uusi traileri:
https://www.youtube.com/watch?v=rCr3z_sTSNU
Sarja käynnistyy tammikuussa. Tässä virallinen mainosjuliste:
http://www.mtv.com/news/wp-content/uploads/2015/10/even_smaller_key_art-1444145111.jpg?quality=0.8&format=jpg
https://www.youtube.com/watch?v=rCr3z_sTSNU
Sarja käynnistyy tammikuussa. Tässä virallinen mainosjuliste:
http://www.mtv.com/news/wp-content/uploads/2015/10/even_smaller_key_art-1444145111.jpg?quality=0.8&format=jpg
[i]The Shannara Chroniclesista[/i] julkistettiin uusi traileri:
 
https://www.youtube.com/watch?v=rCr3z_sTSNU
 
Sarja käynnistyy tammikuussa. Tässä virallinen mainosjuliste:
 
http://www.mtv.com/news/wp-content/uploads/2015/10/even_smaller_key_art-1444145111.jpg?quality=0.8&format=jpg
11.10.2015
max
1488 kirjaa, 16 kirja-arviota, 627 viestiä
Tehosteet vaikuttaa jopa laadukkaammilta kuin Game of Thronesin ykköskaudella. Suurimmaksi kysymysmerkiksi nousee näyttelyn taso, mikä ei trailereista oikein tule ilmi. Samalla se on myös tärkein aspekti, koska budjetin vuoksi tv-sarjoissa puhutaan paljon staattisissa tiloissa, jolloin teatterin tapaan näyttely kannattelee koko hommaa pitkiä pätkiä.
Tehosteet vaikuttaa jopa laadukkaammilta kuin Game of Thronesin ykköskaudella. Suurimmaksi kysymysmerkiksi nousee näyttelyn taso, mikä ei trailereista oikein tule ilmi. Samalla se on myös tärkein aspekti, koska budjetin vuoksi tv-sarjoissa puhutaan paljon staattisissa tiloissa, jolloin teatterin tapaan näyttely kannattelee koko hommaa pitkiä pätkiä.
22.10.2015
Dyn
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Siirsin ketjun Teatteriin, kun se vielä jostain syystä hengasi Lukusalissa. Jos haluatte keskustella Shannara-kirjoista erikseen, niille voi perustaa Lukusaliin oman ketjunsa.
Siirsin ketjun Teatteriin, kun se vielä jostain syystä hengasi Lukusalissa. Jos haluatte keskustella Shannara-kirjoista erikseen, niille voi perustaa Lukusaliin oman ketjunsa.
28.11.2015
Jussi
1235 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Sarja alkaa HBO Nordicilla 6. tammikuuta:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1115393558473025.1073741933.571276759551377
Vähän yli kuukausi enää odottamista. Ehkä saamme Shannara Chroniclesin joskus myöhemmin suomalaiselle tv-kanavalle. Kiva, että HBO:n hahmoesittelyissä käytetään suomennosta "haltia". Pahimmassa tapauksessa tv-sarjan kääntäjä ottaisi suomenkieliset termit Paula Herrasen Shannaran perintö -käännöksistä, ja haltiat olisivat tekstityksessä maahinkaisia...
Pari videota:
https://www.youtube.com/watch?v=sCK2e_fiv7o
https://www.youtube.com/watch?v=mAYdtS22s3c
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1115393558473025.1073741933.571276759551377
Vähän yli kuukausi enää odottamista. Ehkä saamme Shannara Chroniclesin joskus myöhemmin suomalaiselle tv-kanavalle. Kiva, että HBO:n hahmoesittelyissä käytetään suomennosta "haltia". Pahimmassa tapauksessa tv-sarjan kääntäjä ottaisi suomenkieliset termit Paula Herrasen Shannaran perintö -käännöksistä, ja haltiat olisivat tekstityksessä maahinkaisia...
Pari videota:
https://www.youtube.com/watch?v=sCK2e_fiv7o
https://www.youtube.com/watch?v=mAYdtS22s3c
Sarja alkaa HBO Nordicilla 6. tammikuuta:
 
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1115393558473025.1073741933.571276759551377
 
Vähän yli kuukausi enää odottamista. Ehkä saamme [i]Shannara Chroniclesin[/i] joskus myöhemmin suomalaiselle tv-kanavalle. Kiva, että HBO:n hahmoesittelyissä käytetään suomennosta "haltia". Pahimmassa tapauksessa tv-sarjan kääntäjä ottaisi suomenkieliset termit Paula Herrasen [i]Shannaran perintö[/i] -käännöksistä, ja haltiat olisivat tekstityksessä maahinkaisia...
 
Pari videota:
 
https://www.youtube.com/watch?v=sCK2e_fiv7o
 
https://www.youtube.com/watch?v=mAYdtS22s3c
06.01.2016
HVM
42 kirjaa, 202 viestiä
Olipa kamalan kornia kak'kia tämä. Muistelen lukeneeni ainoat suomennetut, elikkä jälkimmäisen sarjan kirjat, olivat aika kevyttä fantasiaa, -eikä tämä varsinaisesti häirinnyt. Mutta, mutta tv-sarjana, ei tämä ainakaan näin kahden ensimmäisen osan perusteella, toimi ollenkaan. Tuo edellä mainittu generisyys paistaa liian selvästi läpi. Oli aika tuskallista tuijottaa päälle tunti tällaista kikkaretta. Tuotantoarvoiltaan siis valovuosia edellä 90-luvan muka-fantasia-sarjoista (Xena jne.) mutta käsikirjoituksen ja ohjauksen osalta vähintään yhtä paljon jäljessä GoT:sta.
Toisaalta Marvelin kamalalla Guardians of the Galaxyllä on RT:ssä 91% tuoreus, ja tämä saattaa upota samaan yleisöön...
Toisaalta Marvelin kamalalla Guardians of the Galaxyllä on RT:ssä 91% tuoreus, ja tämä saattaa upota samaan yleisöön...
Olipa kamalan kornia kak'kia tämä. Muistelen lukeneeni ainoat suomennetut, elikkä jälkimmäisen sarjan kirjat, olivat aika kevyttä fantasiaa, -eikä tämä varsinaisesti häirinnyt. Mutta, mutta tv-sarjana, ei tämä ainakaan näin kahden ensimmäisen osan perusteella, toimi ollenkaan. Tuo edellä mainittu generisyys paistaa liian selvästi läpi. Oli aika tuskallista tuijottaa päälle tunti tällaista kikkaretta. Tuotantoarvoiltaan siis valovuosia edellä 90-luvan muka-fantasia-sarjoista (Xena jne.) mutta käsikirjoituksen ja ohjauksen osalta vähintään yhtä paljon jäljessä GoT:sta.
 
Toisaalta Marvelin kamalalla Guardians of the Galaxyllä on RT:ssä 91% tuoreus, ja tämä saattaa upota samaan yleisöön...
07.01.2016
Ligandi
15 viestiä
Niin tuli katsottua ensimmäinen jakso HBOlta. En ole lukenut kirjoja, joten tarinaa en kommentoi.
Ulkonäöllisesti sarja vaikuttaa komealta, mutta myös viaksi asti. Ympäristö ja lavasteet ovat kauniita, mutta niissä ei ole samaa karua kauneutta, mitä on esimerkiksi Game of Thronessa. Ainakin ensimmäisessä jaksossa kaikki näyttää kliiniseltä. Sama koskee ihmisiä; kaikki nuoria ja kauniita (tosin haltiakunkku oli riemastuttava tapaus). Mieleeni tulee Vamppyyripäiväkirjat, jossa kaikki ovat mallikatalogeista buukatun näköisiä. Pahiksetkin näyttävät - ainakin toistaiseksi - perinteisiltä pahiksilta.
Mutta sarja on alussa, joten pitää ehdottomasti katsoa vielä lisää. Hyvällä tuurilla sarjan ainoa ongelma on GoT, jota vastaan tätäkin sarjaa verrataan varmasti.
Ulkonäöllisesti sarja vaikuttaa komealta, mutta myös viaksi asti. Ympäristö ja lavasteet ovat kauniita, mutta niissä ei ole samaa karua kauneutta, mitä on esimerkiksi Game of Thronessa. Ainakin ensimmäisessä jaksossa kaikki näyttää kliiniseltä. Sama koskee ihmisiä; kaikki nuoria ja kauniita (tosin haltiakunkku oli riemastuttava tapaus). Mieleeni tulee Vamppyyripäiväkirjat, jossa kaikki ovat mallikatalogeista buukatun näköisiä. Pahiksetkin näyttävät - ainakin toistaiseksi - perinteisiltä pahiksilta.
Mutta sarja on alussa, joten pitää ehdottomasti katsoa vielä lisää. Hyvällä tuurilla sarjan ainoa ongelma on GoT, jota vastaan tätäkin sarjaa verrataan varmasti.
Niin tuli katsottua ensimmäinen jakso HBOlta. En ole lukenut kirjoja, joten tarinaa en kommentoi.
 
Ulkonäöllisesti sarja vaikuttaa komealta, mutta myös viaksi asti. Ympäristö ja lavasteet ovat kauniita, mutta niissä ei ole samaa karua kauneutta, mitä on esimerkiksi Game of Thronessa. Ainakin ensimmäisessä jaksossa kaikki näyttää kliiniseltä. Sama koskee ihmisiä; kaikki nuoria ja kauniita (tosin haltiakunkku oli riemastuttava tapaus). Mieleeni tulee Vamppyyripäiväkirjat, jossa kaikki ovat mallikatalogeista buukatun näköisiä. Pahiksetkin näyttävät - ainakin toistaiseksi - perinteisiltä pahiksilta.
 
Mutta sarja on alussa, joten pitää ehdottomasti katsoa vielä lisää. Hyvällä tuurilla sarjan ainoa ongelma on GoT, jota vastaan tätäkin sarjaa verrataan varmasti.
08.01.2016
Jussi
1235 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Katsoin eilen aloitusjakson HBO Nordicista. Kaksi ensimmäistä jaksoa oli palvelussa yhdistetty pitkäksi kokonaisuudeksi. Oma mielipiteeni on ketjussa esitetyistä lähempänä Ligandia. Paras asia oli tehosteet sekä Manu Bennett Allanon-druidin roolissa. Sarja vaikuttaa pätevältä katsottavalta, ja aion ilman muuta jatkaa sen seuraamista.
Koska olen lukenut The Elfstones of Shannaran, suhtauduin aloitusjaksoon ensisijaisesti adaptaationa: miten tarina on siirretty kirjan sivuilta ruudulle. Mutta luin romaanin vuoden 2002 paikkeilla - aika paljon on muistista kadonnut. Etukäteen ihmettelin sitä, että tv-sarja alkaa trilogian toisesta osasta, mutta tämä toimi ihan hyvin. Warlock Lordikin sai maininnan. Se oli ikävää, että The Sword of Shannaran sankari Shea Ohmsford kuoli tv-sarjan todellisuudessa halveksittuna juoppona...
Kirjassa sillä asialla, että Neli-Maa sijaitsee ydintuhon jälkeisen Maapallon kaukaisessa tulevaisuudessa, ei ole yhtään mitään merkitystä. Kyseessä on täysin perinteistä fantasiaa, minkä näkee helposti Elfstonesin alkuperäisestä kansikuvasta. Mutta tv-sarjan tekijät olivat päättäneet nostaa post-apokalyptisen maailman aivan eri tavalla esiin. Ehkä tällä haluttiin omaperäisyyttä vaikka verrattuna Tolkien-elokuviin. Tv-sarjassa pukeudutaan modernin näköisiin vaatteisiin, hahmot käyttävät nykyaikaisia ilmaisuja ja joka paikassa näkyy jäänteitä meidän maailmastamme. Rapistuneita radioteleskooppeja seisoo yhä pystyssä, ruostuneita autonromuja lojuu metsissä ja peikot ovat kaasunaamareihin sonnustautuneita mutantteja. Seattlen Space Needle -tornikin nähdään, joten maantieteellisesti The Shannara Chronicles tapahtuu Pohjois-Amerikassa. Romaanissa tätä ei kerrottu. Tv-sarjan haltioista osa on tummaihoisia ja osa aasialaisen näköisiä, vaikka Brooksin kirjassa kaikki henkilöt ovat valkoihoisia.
Jos joku suomalainen kustantamo haluaisi tienata rahaa, kannattaa suomentaa nopeasti The Eflstones of Shannara ja varustaa se tv-kannella... No joo, ehkä voisi odottaa sitä, tuleeko sarjasta katsojamenestys. En tiedä, mitä mahdollinen toinen tuotantokausi käsittelisi. Uusi keksitty tarina, vai vaihdetaanko päähenkilöt? Allanonia lukuunottamatta The Wishsong of Shannarassa ei ole samoja hahmoja.
Tv-sarjan alkamisen takia HelMetissä on kahdeksan varausta jonossa yhteisniteeseen The Sword of Shannara Trilogy. Pääkaupunkiseudun kirjastoista ei löydy ollenkaan kolmea ensimmäistä Shannara-romaania yksittäisinä kirjoina, ja 1200-sivuista yhteisnidettäkin on vain yksi kappale.
Koska olen lukenut The Elfstones of Shannaran, suhtauduin aloitusjaksoon ensisijaisesti adaptaationa: miten tarina on siirretty kirjan sivuilta ruudulle. Mutta luin romaanin vuoden 2002 paikkeilla - aika paljon on muistista kadonnut. Etukäteen ihmettelin sitä, että tv-sarja alkaa trilogian toisesta osasta, mutta tämä toimi ihan hyvin. Warlock Lordikin sai maininnan. Se oli ikävää, että The Sword of Shannaran sankari Shea Ohmsford kuoli tv-sarjan todellisuudessa halveksittuna juoppona...
Kirjassa sillä asialla, että Neli-Maa sijaitsee ydintuhon jälkeisen Maapallon kaukaisessa tulevaisuudessa, ei ole yhtään mitään merkitystä. Kyseessä on täysin perinteistä fantasiaa, minkä näkee helposti Elfstonesin alkuperäisestä kansikuvasta. Mutta tv-sarjan tekijät olivat päättäneet nostaa post-apokalyptisen maailman aivan eri tavalla esiin. Ehkä tällä haluttiin omaperäisyyttä vaikka verrattuna Tolkien-elokuviin. Tv-sarjassa pukeudutaan modernin näköisiin vaatteisiin, hahmot käyttävät nykyaikaisia ilmaisuja ja joka paikassa näkyy jäänteitä meidän maailmastamme. Rapistuneita radioteleskooppeja seisoo yhä pystyssä, ruostuneita autonromuja lojuu metsissä ja peikot ovat kaasunaamareihin sonnustautuneita mutantteja. Seattlen Space Needle -tornikin nähdään, joten maantieteellisesti The Shannara Chronicles tapahtuu Pohjois-Amerikassa. Romaanissa tätä ei kerrottu. Tv-sarjan haltioista osa on tummaihoisia ja osa aasialaisen näköisiä, vaikka Brooksin kirjassa kaikki henkilöt ovat valkoihoisia.
Jos joku suomalainen kustantamo haluaisi tienata rahaa, kannattaa suomentaa nopeasti The Eflstones of Shannara ja varustaa se tv-kannella... No joo, ehkä voisi odottaa sitä, tuleeko sarjasta katsojamenestys. En tiedä, mitä mahdollinen toinen tuotantokausi käsittelisi. Uusi keksitty tarina, vai vaihdetaanko päähenkilöt? Allanonia lukuunottamatta The Wishsong of Shannarassa ei ole samoja hahmoja.
Tv-sarjan alkamisen takia HelMetissä on kahdeksan varausta jonossa yhteisniteeseen The Sword of Shannara Trilogy. Pääkaupunkiseudun kirjastoista ei löydy ollenkaan kolmea ensimmäistä Shannara-romaania yksittäisinä kirjoina, ja 1200-sivuista yhteisnidettäkin on vain yksi kappale.
Katsoin eilen aloitusjakson HBO Nordicista. Kaksi ensimmäistä jaksoa oli palvelussa yhdistetty pitkäksi kokonaisuudeksi. Oma mielipiteeni on ketjussa esitetyistä lähempänä Ligandia. Paras asia oli tehosteet sekä Manu Bennett Allanon-druidin roolissa. Sarja vaikuttaa pätevältä katsottavalta, ja aion ilman muuta jatkaa sen seuraamista.
 
Koska olen lukenut [i]The Elfstones of Shannaran[/i], suhtauduin aloitusjaksoon ensisijaisesti adaptaationa: miten tarina on siirretty kirjan sivuilta ruudulle. Mutta luin romaanin vuoden 2002 paikkeilla - aika paljon on muistista kadonnut. Etukäteen ihmettelin sitä, että tv-sarja alkaa trilogian toisesta osasta, mutta tämä toimi ihan hyvin. Warlock Lordikin sai maininnan. Se oli ikävää, että [i]The Sword of Shannaran[/i] sankari Shea Ohmsford kuoli tv-sarjan todellisuudessa halveksittuna juoppona...
 
Kirjassa sillä asialla, että Neli-Maa sijaitsee ydintuhon jälkeisen Maapallon kaukaisessa tulevaisuudessa, ei ole yhtään mitään merkitystä. Kyseessä on täysin perinteistä fantasiaa, minkä näkee helposti Elfstonesin [url=https://pics.cdn.librarything.com/picsizes/fa/65/fa651aa6a864d5659306d785551444341587343.jpg]alkuperäisestä kansikuvasta[/url]. Mutta tv-sarjan tekijät olivat päättäneet nostaa post-apokalyptisen maailman aivan eri tavalla esiin. Ehkä tällä haluttiin omaperäisyyttä vaikka verrattuna Tolkien-elokuviin. Tv-sarjassa pukeudutaan modernin näköisiin vaatteisiin, hahmot käyttävät nykyaikaisia ilmaisuja ja joka paikassa näkyy jäänteitä meidän maailmastamme. Rapistuneita radioteleskooppeja seisoo yhä pystyssä, ruostuneita autonromuja lojuu metsissä ja peikot ovat kaasunaamareihin sonnustautuneita mutantteja. Seattlen Space Needle -tornikin nähdään, joten maantieteellisesti [i]The Shannara Chronicles[/i] tapahtuu Pohjois-Amerikassa. Romaanissa tätä ei kerrottu. Tv-sarjan haltioista osa on tummaihoisia ja osa aasialaisen näköisiä, vaikka Brooksin kirjassa kaikki henkilöt ovat valkoihoisia.
 
Jos joku suomalainen kustantamo haluaisi tienata rahaa, kannattaa suomentaa nopeasti The Eflstones of Shannara ja varustaa se [url=http://images.randomhouse.com/cover/700jpg/9781101965603]tv-kannella[/url]... No joo, ehkä voisi odottaa sitä, tuleeko sarjasta katsojamenestys. En tiedä, mitä mahdollinen toinen tuotantokausi käsittelisi. Uusi keksitty tarina, vai vaihdetaanko päähenkilöt? Allanonia lukuunottamatta [i]The Wishsong of Shannarassa[/i] ei ole samoja hahmoja.
 
Tv-sarjan alkamisen takia [url=http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1672743?lang=fin]HelMetissä[/url] on kahdeksan varausta jonossa yhteisniteeseen [i]The Sword of Shannara Trilogy[/i]. Pääkaupunkiseudun kirjastoista ei löydy ollenkaan kolmea ensimmäistä Shannara-romaania yksittäisinä kirjoina, ja 1200-sivuista yhteisnidettäkin on vain yksi kappale.
09.01.2016
FreakyMike
1395 kirjaa, 2 kirja-arviota, 393 viestiä
Katsoin trailerin jokin aika sitten youtubesta ja vaikutti ihan kiinnostavalta. Mielestäni on ainoastaan hyvä asia kun post-apokalyptista ympäristöä on korostettu sarjassa ja ne kasvillisuuden peittämät rauniot myös näyttivät hienolta.
Maailmalta löytyy niin paljon pseudokeskiaikaisiin maailmoihin sijoittuvia elokuvia ja tv-sarjoja, joten tuommoinen kahden eri tyylin yhdistelmä on piristävä poikkeus.
Maailmalta löytyy niin paljon pseudokeskiaikaisiin maailmoihin sijoittuvia elokuvia ja tv-sarjoja, joten tuommoinen kahden eri tyylin yhdistelmä on piristävä poikkeus.
Katsoin trailerin jokin aika sitten youtubesta ja vaikutti ihan kiinnostavalta. Mielestäni on ainoastaan hyvä asia kun post-apokalyptista ympäristöä on korostettu sarjassa ja ne kasvillisuuden peittämät rauniot myös näyttivät hienolta.
 
Maailmalta löytyy niin paljon pseudokeskiaikaisiin maailmoihin sijoittuvia elokuvia ja tv-sarjoja, joten tuommoinen kahden eri tyylin yhdistelmä on piristävä poikkeus.
12.01.2016
Jussi
1235 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Joo, Shannara Chroniclesin post-apokalyptinen visuaalinen ilme on kieltämättä piristävä. Mutta minä olen sellainen ihminen, että kun katson tv/elokuvasovitusta kirjasta, toivon, että kaikki olisi mahdollisimman lähellä alkuteosta[*]. (Tietenkin järkevyyden rajoissa: tiedän, että kuvaruutu/valkokangas on erilainen media kuin kirjan sivut, ja tapahtumien suora siirto ei ole läheskään aina mahdollista. Ja silloinkin kun se olisi, on suora siirto usein huonompi ratkaisu kuin uusi tulkinta.) Katselisin siksi mieluummin tv-sarjassa pseudokeskiaikaista fantasiamaailmaa, koska kirjassakin on sellainen. Suomennetussa romaanissa Shannaran druidi toki nähdään meidän ajastamme säilynyt kivikaupunki, mutta The Elfstones of Shannarassa ei ole mitään vastaavaa.
Olen nyt katsonut jaksot 3-4. HBO Nordicissa ne oli kyllä merkitty kakkos- ja kolmosjaksoiksi. Nelonen eli "Changeling" oli tähän mennessä paras. Kieltämättä tämä tuntuu enemmän laadukkaalta versiolta Xenasta tai Totuuden miekasta kuin uudelta Game of Thronesilta, mutta MTV on tosiaan suunnannut tv-sarjan erilaiselle katsojaryhmälle kuin GoT. Koska olen tottunut siihen, että historialliset tai fantasiaeepokset tulevat nykyään kaapelikanavilta, tuntuu Shannaran 40 minuutin pituus jaksolle lyhyeltä. Mainoskatkojen paikatkin huomaa katsoessa. Enää yksi jakso, ja sitten kausi on jo puolessavälissä.
[*]Paitsi jos en tykännyt alkuteoksesta. Toisessa Outolintu-elokuvassa olin tyytyväinen suuriin juonimuutoksiin, sillä Veronica Rothin Kapinallinen on minusta huono kirja.
Olen nyt katsonut jaksot 3-4. HBO Nordicissa ne oli kyllä merkitty kakkos- ja kolmosjaksoiksi. Nelonen eli "Changeling" oli tähän mennessä paras. Kieltämättä tämä tuntuu enemmän laadukkaalta versiolta Xenasta tai Totuuden miekasta kuin uudelta Game of Thronesilta, mutta MTV on tosiaan suunnannut tv-sarjan erilaiselle katsojaryhmälle kuin GoT. Koska olen tottunut siihen, että historialliset tai fantasiaeepokset tulevat nykyään kaapelikanavilta, tuntuu Shannaran 40 minuutin pituus jaksolle lyhyeltä. Mainoskatkojen paikatkin huomaa katsoessa. Enää yksi jakso, ja sitten kausi on jo puolessavälissä.
JussiTv-sarjan alkamisen takia HelMetissä on kahdeksan varausta jonossa yhteisniteeseen The Sword of Shannara Trilogy.Nyt varausten määrä on noussut kolmeentoista. Ihan hyvä, että tv-sarja tuo huomiota Elfstonesille, joka on onnistunut romaani. Yhteisniteen lukijat saattavat kyllä yllättyä siitä, että The Sword of Shannara on melkein suora kopio/uudelleenkerronta Tolkienin Sormusten herrasta...
[*]Paitsi jos en tykännyt alkuteoksesta. Toisessa Outolintu-elokuvassa olin tyytyväinen suuriin juonimuutoksiin, sillä Veronica Rothin Kapinallinen on minusta huono kirja.
Joo, [i]Shannara Chroniclesin[/i] post-apokalyptinen visuaalinen ilme on kieltämättä piristävä. Mutta minä olen sellainen ihminen, että kun katson tv/elokuvasovitusta kirjasta, toivon, että kaikki olisi mahdollisimman lähellä alkuteosta[*]. (Tietenkin järkevyyden rajoissa: tiedän, että kuvaruutu/valkokangas on erilainen media kuin kirjan sivut, ja tapahtumien suora siirto ei ole läheskään aina mahdollista. Ja silloinkin kun se olisi, on suora siirto usein huonompi ratkaisu kuin uusi tulkinta.) Katselisin siksi mieluummin tv-sarjassa pseudokeskiaikaista fantasiamaailmaa, koska kirjassakin on sellainen. Suomennetussa romaanissa [i]Shannaran druidi[/i] toki nähdään meidän ajastamme säilynyt kivikaupunki, mutta [i]The Elfstones of Shannarassa[/i] ei ole mitään vastaavaa.
 
Olen nyt katsonut jaksot 3-4. HBO Nordicissa ne oli kyllä merkitty kakkos- ja kolmosjaksoiksi. Nelonen eli "Changeling" oli tähän mennessä paras. Kieltämättä tämä tuntuu enemmän laadukkaalta versiolta [i]Xenasta[/i] tai [i]Totuuden miekasta[/i] kuin uudelta [i]Game of Thronesilta[/i], mutta MTV on tosiaan suunnannut tv-sarjan erilaiselle katsojaryhmälle kuin GoT. Koska olen tottunut siihen, että historialliset tai fantasiaeepokset tulevat nykyään kaapelikanavilta, tuntuu Shannaran 40 minuutin pituus jaksolle lyhyeltä. Mainoskatkojen paikatkin huomaa katsoessa. Enää yksi jakso, ja sitten kausi on jo puolessavälissä.
 
 
[quote="Jussi" post=42524]Tv-sarjan alkamisen takia [url=http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1672743?lang=fin]HelMetissä[/url] on kahdeksan varausta jonossa yhteisniteeseen [i]The Sword of Shannara Trilogy[/i].[/quote]
Nyt varausten määrä on noussut kolmeentoista. Ihan hyvä, että tv-sarja tuo huomiota Elfstonesille, joka on onnistunut romaani. Yhteisniteen lukijat saattavat kyllä yllättyä siitä, että [i]The Sword of Shannara[/i] on melkein suora kopio/uudelleenkerronta Tolkienin [i]Sormusten herrasta[/i]...
 
[*]Paitsi jos en tykännyt alkuteoksesta. Toisessa [i]Outolintu[/i]-elokuvassa olin tyytyväinen suuriin juonimuutoksiin, sillä Veronica Rothin [i]Kapinallinen[/i] on minusta huono kirja.
26.01.2016
Puolikuu
191 kirjaa, 29 kirja-arviota, 586 viestiä
"Jussi"Kirjassa sillä asialla, että Neli-Maa sijaitsee ydintuhon jälkeisen Maapallon kaukaisessa tulevaisuudessa, ei ole yhtään mitään merkitystä.Tämä olikin kiintoisaa, sillä Brooksin kirjat ovat jääneet minulta lukematta. Muistan kyllä joskus yläasteella lainanneeni Shannaran druidin, mutta syystä tai toisesta se jäi. Olisi myös hauskaa tietää, mitä haltioista ja ihmisistä ja heidän välisestä suhteestaan kirjoissa on kerrottu. Tv-sarjan perusteella haltioilla ei näytä olevan ihmisiin mitään muuta eroavaisuutta kuin suipot korvat ja kuitenkin ihmiset suhtautuvat heihin aika halveksuen. Miksi?
"Jussi"Shannara Chronicles on tosiaan aika perinteistä fantasiaa ilman suuria yllätyksiä. Eipä sillä, en usko, että jaksaisin seuratakaan toista hirveästi GoT:n kaltaista sarjaa. Se kliseiden murtaminen, joka GoT:ssa alun perin viehätti ja kiinnosti, on alkanut sarjan edetessä tuntua itsetarkoitukselliselta shokeeraamiselta. Shannara Chroniclessa tuskin tarvitsee pelätä kenenkään keskeisen hahmon hengen puolesta, suurin arvoitus lienee enemmänkin se, kuka päätyy yhteen ja kenen kanssa.
Kieltämättä tämä tuntuu enemmän laadukkaalta versiolta Xenasta tai Totuuden miekasta kuin uudelta Game of Thronesilta, mutta MTV on tosiaan suunnannut tv-sarjan erilaiselle katsojaryhmälle kuin GoT.
[quote="Jussi"]Kirjassa sillä asialla, että Neli-Maa sijaitsee ydintuhon jälkeisen Maapallon kaukaisessa tulevaisuudessa, ei ole yhtään mitään merkitystä.[/quote]
 
Tämä olikin kiintoisaa, sillä Brooksin kirjat ovat jääneet minulta lukematta. Muistan kyllä joskus yläasteella lainanneeni Shannaran druidin, mutta syystä tai toisesta se jäi. Olisi myös hauskaa tietää, mitä haltioista ja ihmisistä ja heidän välisestä suhteestaan kirjoissa on kerrottu. Tv-sarjan perusteella haltioilla ei näytä olevan ihmisiin mitään muuta eroavaisuutta kuin suipot korvat ja kuitenkin ihmiset suhtautuvat heihin aika halveksuen. Miksi?
 
 
[quote="Jussi"]
Kieltämättä tämä tuntuu enemmän laadukkaalta versiolta Xenasta tai Totuuden miekasta kuin uudelta Game of Thronesilta, mutta MTV on tosiaan suunnannut tv-sarjan erilaiselle katsojaryhmälle kuin GoT.[/quote]
 
[i]Shannara Chronicles[/i] on tosiaan aika perinteistä fantasiaa ilman suuria yllätyksiä. Eipä sillä, en usko, että jaksaisin seuratakaan toista hirveästi GoT:n kaltaista sarjaa. Se kliseiden murtaminen, joka GoT:ssa alun perin viehätti ja kiinnosti, on alkanut sarjan edetessä tuntua itsetarkoitukselliselta shokeeraamiselta. [i]Shannara Chroniclessa[/i] tuskin tarvitsee pelätä kenenkään keskeisen hahmon hengen puolesta, suurin arvoitus lienee enemmänkin se, kuka päätyy yhteen ja kenen kanssa. :roll:
30.01.2016
Jussi
1235 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Nyt minulla on takana viides (HBO Nordicin mielestä neljäs) jakso "Reaper", joka oli sarjan heikoin tähän mennessä. On käynyt selväksi, että The Shannara Chronicles ei ole kovin uskollinen alkuteokselle, sillä tapahtumia ja henkilöitä on muutettu rajusti. Toisaalta se ei ollut mikään yllätys, odotin juuri tällaista. Ja on sarja selvästi uskollisempi kuin vaikka Totuuden miekka Terry Goodkindin kirjoille. The Elfstones of Shannaran pääjuonen pystyy kuitenkin hahmottamaan jaksoja katsellessa.
Itse toivoisin yhtä uskollista tulkintaa kuin Game of Thrones (olen nähnyt kaudet 1-4). Mutta tämä ei välttämättä onnistuisi Shannara Chroniclesissa, vaikka tahtoa löytyisi. Elfstones on nimittäin suurilta osin sotaromaani. Noin puolet kirjasta on omistettu sille, että kuvataan haltia-armeijan epätoivoista taistelua demonilaumoja vastaan. Ymmärtääkseni ison mittakaavan sotimisen filmaaminen on erittäin kallista. Tv-sarjassa ei ole vielä ollut mitään tällaista – ehkä myöhemmin näemme yhden suuren taistelun, jos budjetti on antanut myöten.
Uusimmassa jaksossa esiteltiin katsojille maahiset (gnomes). Ei pidä sekoittaa Shannaran perintö -suomennosten maahinkaisiin eli haltioihin... Jos muistan oikein, ei Elfstonesissa esiintynyt ollenkaan tämän rodun edustajia. Se oli kiinnostavaa, että tärkeimmän maahisen nimi oli Slanter. Samanniminen maahinen on yksi seuraavan romaanin The Wishsong of Shannara päähenkilöistä. Oliko tämä jonkinlaista pohjustusta tv-sarjan seuraavaan kauteen? Olen miettinyt sitäkin, käsitelläänkö koko Elfstonesin juoni ensimmäisellä kaudella. Ehkä kakkoskausi jatkaisi sittenkin samaa tarinaa?
Minulla ei ole mitään muistikuvaa siitä, että ihmiset olisivat The Elfstones of Shannarassa halveksuneet haltioita. Tämä on lähes varmasti tv-sarjaan keksitty juttu.
Itse toivoisin yhtä uskollista tulkintaa kuin Game of Thrones (olen nähnyt kaudet 1-4). Mutta tämä ei välttämättä onnistuisi Shannara Chroniclesissa, vaikka tahtoa löytyisi. Elfstones on nimittäin suurilta osin sotaromaani. Noin puolet kirjasta on omistettu sille, että kuvataan haltia-armeijan epätoivoista taistelua demonilaumoja vastaan. Ymmärtääkseni ison mittakaavan sotimisen filmaaminen on erittäin kallista. Tv-sarjassa ei ole vielä ollut mitään tällaista – ehkä myöhemmin näemme yhden suuren taistelun, jos budjetti on antanut myöten.
Uusimmassa jaksossa esiteltiin katsojille maahiset (gnomes). Ei pidä sekoittaa Shannaran perintö -suomennosten maahinkaisiin eli haltioihin... Jos muistan oikein, ei Elfstonesissa esiintynyt ollenkaan tämän rodun edustajia. Se oli kiinnostavaa, että tärkeimmän maahisen nimi oli Slanter. Samanniminen maahinen on yksi seuraavan romaanin The Wishsong of Shannara päähenkilöistä. Oliko tämä jonkinlaista pohjustusta tv-sarjan seuraavaan kauteen? Olen miettinyt sitäkin, käsitelläänkö koko Elfstonesin juoni ensimmäisellä kaudella. Ehkä kakkoskausi jatkaisi sittenkin samaa tarinaa?
PuolikuuOlisi myös hauskaa tietää, mitä haltioista ja ihmisistä ja heidän välisestä suhteestaan kirjoissa on kerrottu. Tv-sarjan perusteella haltioilla ei näytä olevan ihmisiin mitään muuta eroavaisuutta kuin suipot korvat ja kuitenkin ihmiset suhtautuvat heihin aika halveksuen. Miksi?Minulla on tosiaan jotain 13-14 vuotta alkuperäisen Shannara-trilogian lukemisesta. Sinun ehkä kannattaisi etsiä netistä tietoa Terry Brooksin haltioista. Mutta pääpointtina on se, että Shannarassa haltiat eroavat täysin muista roduista. Kääpiöt, peikot ja vastaavat ovat kaikki kehittyneet ihmisistä kaukaisessa menneisyydessä ydinsodan säteilyn aiheuttamien mutaatioiden takia. Mutta haltiat ovat aina olleet olemassa, he vain elivät aiemmin piilossa ihmisiltä.
Minulla ei ole mitään muistikuvaa siitä, että ihmiset olisivat The Elfstones of Shannarassa halveksuneet haltioita. Tämä on lähes varmasti tv-sarjaan keksitty juttu.
PuolikuuShannara Chroniclessa tuskin tarvitsee pelätä kenenkään keskeisen hahmon hengen puolestaEnpä tähän uskalla ottaa mitään kantaa... Riippuu siitä, miten uskollisia alkuteoksille ollaan.
Nyt minulla on takana viides (HBO Nordicin mielestä neljäs) jakso "Reaper", joka oli sarjan heikoin tähän mennessä. On käynyt selväksi, että [i]The Shannara Chronicles[/i] ei ole kovin uskollinen alkuteokselle, sillä tapahtumia ja henkilöitä on muutettu rajusti. Toisaalta se ei ollut mikään yllätys, odotin juuri tällaista. Ja on sarja selvästi uskollisempi kuin vaikka [i]Totuuden miekka[/i] Terry Goodkindin kirjoille. [i]The Elfstones of Shannaran[/i] pääjuonen pystyy kuitenkin hahmottamaan jaksoja katsellessa.
 
Itse toivoisin yhtä uskollista tulkintaa kuin [i]Game of Thrones[/i] (olen nähnyt kaudet 1-4). Mutta tämä ei välttämättä onnistuisi Shannara Chroniclesissa, vaikka tahtoa löytyisi. Elfstones on nimittäin suurilta osin sotaromaani. Noin puolet kirjasta on omistettu sille, että kuvataan haltia-armeijan epätoivoista taistelua demonilaumoja vastaan. Ymmärtääkseni ison mittakaavan sotimisen filmaaminen on erittäin kallista. Tv-sarjassa ei ole vielä ollut mitään tällaista – ehkä myöhemmin näemme yhden suuren taistelun, jos budjetti on antanut myöten.
 
Uusimmassa jaksossa esiteltiin katsojille maahiset (gnomes). Ei pidä sekoittaa [i]Shannaran perintö[/i] -suomennosten maahinkaisiin eli haltioihin... Jos muistan oikein, ei Elfstonesissa esiintynyt ollenkaan tämän rodun edustajia. Se oli kiinnostavaa, että tärkeimmän maahisen nimi oli Slanter. Samanniminen maahinen on yksi seuraavan romaanin [i]The Wishsong of Shannara[/i] päähenkilöistä. Oliko tämä jonkinlaista pohjustusta tv-sarjan seuraavaan kauteen? Olen miettinyt sitäkin, käsitelläänkö koko Elfstonesin juoni ensimmäisellä kaudella. Ehkä kakkoskausi jatkaisi sittenkin samaa tarinaa?
 
 
[quote="Puolikuu" post=42984]Olisi myös hauskaa tietää, mitä haltioista ja ihmisistä ja heidän välisestä suhteestaan kirjoissa on kerrottu. Tv-sarjan perusteella haltioilla ei näytä olevan ihmisiin mitään muuta eroavaisuutta kuin suipot korvat ja kuitenkin ihmiset suhtautuvat heihin aika halveksuen. Miksi?[/quote]
Minulla on tosiaan jotain 13-14 vuotta alkuperäisen Shannara-trilogian lukemisesta. Sinun ehkä kannattaisi etsiä netistä tietoa Terry Brooksin haltioista. Mutta pääpointtina on se, että Shannarassa haltiat eroavat täysin muista roduista. Kääpiöt, peikot ja vastaavat ovat kaikki kehittyneet ihmisistä kaukaisessa menneisyydessä ydinsodan säteilyn aiheuttamien mutaatioiden takia. Mutta haltiat ovat aina olleet olemassa, he vain elivät aiemmin piilossa ihmisiltä.
 
Minulla ei ole mitään muistikuvaa siitä, että ihmiset olisivat The Elfstones of Shannarassa halveksuneet haltioita. Tämä on lähes varmasti tv-sarjaan keksitty juttu.
 
 
[quote="Puolikuu" post=42984][i]Shannara Chroniclessa[/i] tuskin tarvitsee pelätä kenenkään keskeisen hahmon hengen puolesta[/quote]
Enpä tähän uskalla ottaa mitään kantaa... Riippuu siitä, miten uskollisia alkuteoksille ollaan.
02.03.2016
Jussi
1235 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Kun viimeksi kirjoitin ketjuun, olin nähnyt puolet kaudesta. Katsoin tänään HBO Nordicista päätösjakson. Lopussa ruutuun ilmestyi teksti "to be continued", eli toinen kausi on ilmeisesti tulossa. Ykköskausi tosiaan käsitteli The Elfstones of Shannara -romaanin kokonaan, vaikka edellisessä viestissä pohdin asiaa. Sanoin viestissä myös viitosjaksoa heikoimmaksi siihen mennessä. Kaksi seuraavaa paransivat selvästi, mukana tuntui olevan kirjojen lukijoille suunnattuja kohtauksia kuten Bremen-druidin haamun vierailu ja Warlock Lordista[*] puhuminen. Mutta sitten tuli kasijakso (HBO Nordicilla merkitty seitsemänneksi) "Utopia", joka olikin ihan jotain muuta...
Arvelin, että post-apokalyptisyys näkyy vain tv-sarjan visuaalisessa ilmeessa. Mutta kasijaksossa siirryttiin fantasiasta scifiin/dystopiaan. Jaksossa tutustuttiin ihmisten yhteisöön, jossa oli sähköt ja elämäntapa varsin modernia. Asukkaat mm. katselivat filmiltä Star Trekiä (oikeasti!), tanssivat dance-musiikin tahtiin cowboy-hattuihin sonnustautuneina ja ammuskelivat tuliaseilla. En itse ole Terry Brooksin kirjojen fani, mutta nämä varmaan lopettivat katsomisen kasijaksoon. Ohjelmalla ei tässä vaiheessa ollut enää mitään tekemistä lähdemateriaalin kanssa. Ihmettelin kovasti, miksi sarjan tekijät olivat päätyneet tällaiseen ratkaisuun. Jos fantasiaromaania sovitetaan, niin kai voidaan pysyä fantasiassa? Kasijaksossa The Shannara Chronicles tuntui halvalta Revolutionin tai Eloonjääneiden kopiolta.
Sarjan lopussa kuitenkin palattiin fantasiaan, mikä pelasti paljon. Viimeisessä jaksossa ei tainnut olla mitään scifivaikutteita. En ollut varma, uskalletaanko tv-sarjaan ottaa alkuteoksen raju loppuratkaisu [Spoileri - klikkaa]
Loppuyhteenvetona mielipiteeni Shannara Chroniclesista on sama mitä aiemmissa viesteissä kerroin. Näyttävät erikoistehosteet ja lavasteet olivat varmaan se paras asia. Sarjaa katsoi ilman ongelmia (poislukien kasijaksoa), ja päähenkilöt olivat ihan miellyttäviä – jos käyttää vertailukohtana vaikka Revolutionin Charlie-tyttöä... Kirjojen lukijana toivoin edes vähän uskollisempaa adaptaatiota. Eihän tätä millään tavalla voi verrata laatusarjoihin, mutta ei se tekijöillä ole ollut tavoitteenakaan, eikä Shannaraa voi samalla asenteella katsella kuin amerikkalaisten kaapelikanavien draamoja. Aion ilman muuta katsoa myös kakkoskauden, jos se saa virallisen vahvistuksen. Toimivalle aivot nollalle -viihteelle on aina sijansa. Ellei sitten homma mene jatkossa kokonaan scifiksi Utopia-jakson tapaan.
[*]En enää muista, miten tämä oli tekstityksessä käännetty. Noitaherraksi? Shannaran perinnössä Warlock Lord oli suomeksi Ruhtinasvelho.
Arvelin, että post-apokalyptisyys näkyy vain tv-sarjan visuaalisessa ilmeessa. Mutta kasijaksossa siirryttiin fantasiasta scifiin/dystopiaan. Jaksossa tutustuttiin ihmisten yhteisöön, jossa oli sähköt ja elämäntapa varsin modernia. Asukkaat mm. katselivat filmiltä Star Trekiä (oikeasti!), tanssivat dance-musiikin tahtiin cowboy-hattuihin sonnustautuneina ja ammuskelivat tuliaseilla. En itse ole Terry Brooksin kirjojen fani, mutta nämä varmaan lopettivat katsomisen kasijaksoon. Ohjelmalla ei tässä vaiheessa ollut enää mitään tekemistä lähdemateriaalin kanssa. Ihmettelin kovasti, miksi sarjan tekijät olivat päätyneet tällaiseen ratkaisuun. Jos fantasiaromaania sovitetaan, niin kai voidaan pysyä fantasiassa? Kasijaksossa The Shannara Chronicles tuntui halvalta Revolutionin tai Eloonjääneiden kopiolta.
Sarjan lopussa kuitenkin palattiin fantasiaan, mikä pelasti paljon. Viimeisessä jaksossa ei tainnut olla mitään scifivaikutteita. En ollut varma, uskalletaanko tv-sarjaan ottaa alkuteoksen raju loppuratkaisu [Spoileri - klikkaa]
eli Amberlen kuolema/muuttuminen uudeksi Ellcrysiksi,
mutta tämä oli onneksi mukana. Lopetuksesta selvisi, että toisella kaudella aiotaan jatkaa tutuilla hahmoilla ja juoni tulee olemaan jotain itse keksittyä. Tuskin siis saamme sovitusta kolmannesta Shannara-romaanista The Wishsong of Shannara, ainakaan seuraavaksi. Tv-sarjaan luodusta uudesta hahmosta Bandonista näyttäisi tulevan [Spoileri - klikkaa]kakkoskauden pääpahis.
Eretrian tarina päättyi aivan eri tavalla kuin kirjassa ja loppui cliffhangeriin.Jussiehkä myöhemmin näemme yhden suuren taistelun, jos budjetti on antanut myöten.Päätösjaksossa nähtiin viimeinkin sotimista. Koko kaudella ei muuten esiintynyt ollenkaan kääpiöitä, eli tämä Neli-Maan rotu jäi katsojille vielä pimentoon. Kirjassa kääpiöitä oli kyllä mukana.
Loppuyhteenvetona mielipiteeni Shannara Chroniclesista on sama mitä aiemmissa viesteissä kerroin. Näyttävät erikoistehosteet ja lavasteet olivat varmaan se paras asia. Sarjaa katsoi ilman ongelmia (poislukien kasijaksoa), ja päähenkilöt olivat ihan miellyttäviä – jos käyttää vertailukohtana vaikka Revolutionin Charlie-tyttöä... Kirjojen lukijana toivoin edes vähän uskollisempaa adaptaatiota. Eihän tätä millään tavalla voi verrata laatusarjoihin, mutta ei se tekijöillä ole ollut tavoitteenakaan, eikä Shannaraa voi samalla asenteella katsella kuin amerikkalaisten kaapelikanavien draamoja. Aion ilman muuta katsoa myös kakkoskauden, jos se saa virallisen vahvistuksen. Toimivalle aivot nollalle -viihteelle on aina sijansa. Ellei sitten homma mene jatkossa kokonaan scifiksi Utopia-jakson tapaan.
[*]En enää muista, miten tämä oli tekstityksessä käännetty. Noitaherraksi? Shannaran perinnössä Warlock Lord oli suomeksi Ruhtinasvelho.
Kun viimeksi kirjoitin ketjuun, olin nähnyt puolet kaudesta. Katsoin tänään HBO Nordicista päätösjakson. Lopussa ruutuun ilmestyi teksti "to be continued", eli toinen kausi on ilmeisesti tulossa. Ykköskausi tosiaan käsitteli [i]The Elfstones of Shannara[/i] -romaanin kokonaan, vaikka edellisessä viestissä pohdin asiaa. Sanoin viestissä myös viitosjaksoa heikoimmaksi siihen mennessä. Kaksi seuraavaa paransivat selvästi, mukana tuntui olevan kirjojen lukijoille suunnattuja kohtauksia kuten Bremen-druidin haamun vierailu ja Warlock Lordista[*] puhuminen. Mutta sitten tuli kasijakso (HBO Nordicilla merkitty seitsemänneksi) "Utopia", joka olikin ihan jotain muuta...
 
Arvelin, että post-apokalyptisyys näkyy vain tv-sarjan visuaalisessa ilmeessa. Mutta kasijaksossa siirryttiin fantasiasta scifiin/dystopiaan. Jaksossa tutustuttiin ihmisten yhteisöön, jossa oli sähköt ja elämäntapa varsin modernia. Asukkaat mm. katselivat filmiltä Star Trekiä (oikeasti!), tanssivat dance-musiikin tahtiin cowboy-hattuihin sonnustautuneina ja ammuskelivat tuliaseilla. En itse ole Terry Brooksin kirjojen fani, mutta nämä varmaan lopettivat katsomisen kasijaksoon. Ohjelmalla ei tässä vaiheessa ollut enää mitään tekemistä lähdemateriaalin kanssa. Ihmettelin kovasti, miksi sarjan tekijät olivat päätyneet tällaiseen ratkaisuun. Jos fantasiaromaania sovitetaan, niin kai voidaan pysyä fantasiassa? Kasijaksossa [i]The Shannara Chronicles[/i] tuntui halvalta [i]Revolutionin[/i] tai [i]Eloonjääneiden[/i] kopiolta.
 
Sarjan lopussa kuitenkin palattiin fantasiaan, mikä pelasti paljon. Viimeisessä jaksossa ei tainnut olla mitään scifivaikutteita. En ollut varma, uskalletaanko tv-sarjaan ottaa alkuteoksen raju loppuratkaisu [spoiler]eli Amberlen kuolema/muuttuminen uudeksi Ellcrysiksi,[/spoiler] mutta tämä oli onneksi mukana. Lopetuksesta selvisi, että toisella kaudella aiotaan jatkaa tutuilla hahmoilla ja juoni tulee olemaan jotain itse keksittyä. Tuskin siis saamme sovitusta kolmannesta Shannara-romaanista [i]The Wishsong of Shannara[/i], ainakaan seuraavaksi. Tv-sarjaan luodusta uudesta hahmosta Bandonista näyttäisi tulevan [spoiler]kakkoskauden pääpahis.[/spoiler] Eretrian tarina päättyi aivan eri tavalla kuin kirjassa ja loppui cliffhangeriin.
 
 
[quote="Jussi" post=43064]ehkä myöhemmin näemme yhden suuren taistelun, jos budjetti on antanut myöten.[/quote]
Päätösjaksossa nähtiin viimeinkin sotimista. Koko kaudella ei muuten esiintynyt ollenkaan kääpiöitä, eli tämä Neli-Maan rotu jäi katsojille vielä pimentoon. Kirjassa kääpiöitä oli kyllä mukana.
 
Loppuyhteenvetona mielipiteeni Shannara Chroniclesista on sama mitä aiemmissa viesteissä kerroin. Näyttävät erikoistehosteet ja lavasteet olivat varmaan se paras asia. Sarjaa katsoi ilman ongelmia (poislukien kasijaksoa), ja päähenkilöt olivat ihan miellyttäviä – jos käyttää vertailukohtana vaikka [i]Revolutionin[/i] Charlie-tyttöä... Kirjojen lukijana toivoin edes vähän uskollisempaa adaptaatiota. Eihän tätä millään tavalla voi verrata laatusarjoihin, mutta ei se tekijöillä ole ollut tavoitteenakaan, eikä Shannaraa voi samalla asenteella katsella kuin amerikkalaisten kaapelikanavien draamoja. Aion ilman muuta katsoa myös kakkoskauden, jos se saa virallisen vahvistuksen. Toimivalle aivot nollalle -viihteelle on aina sijansa. Ellei sitten homma mene jatkossa kokonaan scifiksi Utopia-jakson tapaan.
 
 
[*]En enää muista, miten tämä oli tekstityksessä käännetty. Noitaherraksi? [i]Shannaran perinnössä[/i] Warlock Lord oli suomeksi Ruhtinasvelho.
Muokannut Jussi (03.03.2016)
03.03.2016
Scartti
228 kirjaa, 16 kirja-arviota, 209 viestiä
En ole lukenut kirjoja, enkä edes muista kuulleeni näistä ikinä. Sarjaan "törmäsin", kun ystäväni totesi "sä oot jo tietty katsonut tätä ja lukenut kirjatkin". Ekan jakson perusteella ajattelin heti, että tällä kosiskellaan enemmän teinejä. Onhan tuota kolmikkoa toki mukava katsella. Jos mun pitäisi valita tämän ja Shadowhuntersin välillä, valitsisin tämän. Ilmankin olisin pärjännyt. Mitään yllätyksiä sarja ei antanut.
En ole lukenut kirjoja, enkä edes muista kuulleeni näistä ikinä. Sarjaan "törmäsin", kun ystäväni totesi "sä oot jo tietty katsonut tätä ja lukenut kirjatkin". Ekan jakson perusteella ajattelin heti, että tällä kosiskellaan enemmän teinejä. Onhan tuota kolmikkoa toki mukava katsella. Jos mun pitäisi valita tämän ja Shadowhuntersin välillä, valitsisin tämän. Ilmankin olisin pärjännyt. Mitään yllätyksiä sarja ei antanut.
08.03.2016
Puolikuu
191 kirjaa, 29 kirja-arviota, 586 viestiä
Niin, nyt on Shannara Chronicles katsottu minunkin osaltani. Ihan kiva sarja oli, en odottanutkaan mitään tätä ihmeellisempää kokemusta. Pääkolmikossa oli ilokseni jossain määrin särmää. Hieman häiritsi se, että koko sarjassa ei lopulta tullut mitään valtavan eeppisen kamppailun tuntua, vaikka tällaiselle mielestäni rakennettiin puitteet. Paljon aikaa kului siihen, että veivattiin edes takaisin mm. sen rosvoporukan kanssa, ja tuntui, ettei kuninkaanlinnan takapihalta päästy kovinkaan pitkälle.
edit: Sarjan visuaalisesta ilmeestä tulee jossain määrin mieleen Klaani, joka pyöri kesäohjelmana joskus 2000-luvun alussa.
"Scartti"Mitään yllätyksiä sarja ei antanut.[Spoileri - klikkaa]
Mä olin itseasiassa erittäin yllättynyt siitä, että se druidi ei kuollutkaan. Olin manannut kyseiselle hahmolle kuolemantuomioita jo ihan alusta asti, sillä yleensä tällaiset mentorihahmot pääsevät hengestään ennemmin tai myöhemmin. En myöskään olisi alussa osannut odottaa, että joku päähenkilöistä kuolisi. Oletin myös, että haltiakivillä olisi ollut ratkaisevampi rooli, mutta eipä ollutkaan.
"Jussi"Heh. Visuaalisena elementtinä post-apokalyptisyys oli okei, ja perusteltuakin siinä mielessä, että vanhasta sivilisaatiosta yleensä jää jälkiä. Kasijakso meni jo liian pitkälle. Sinänsä tällaisen utopia-yhteisön kuvaus minusta ihan jees, mutta se sähköt, moderni elämäntapa ja toimivan teknologian määrä ei vain istu sarjan sisäiseen logiikkaan.
En itse ole Terry Brooksin kirjojen fani, mutta nämä varmaan lopettivat katsomisen kasijaksoon. Ohjelmalla ei tässä vaiheessa ollut enää mitään tekemistä lähdemateriaalin kanssa. Ihmettelin kovasti, miksi sarjan tekijät olivat päätyneet tällaiseen ratkaisuun.
edit: Sarjan visuaalisesta ilmeestä tulee jossain määrin mieleen Klaani, joka pyöri kesäohjelmana joskus 2000-luvun alussa.
Niin, nyt on [i]Shannara Chronicles[/i] katsottu minunkin osaltani. Ihan kiva sarja oli, en odottanutkaan mitään tätä ihmeellisempää kokemusta. Pääkolmikossa oli ilokseni jossain määrin särmää. Hieman häiritsi se, että koko sarjassa ei lopulta tullut mitään valtavan eeppisen kamppailun tuntua, vaikka tällaiselle mielestäni rakennettiin puitteet. Paljon aikaa kului siihen, että veivattiin edes takaisin mm. sen rosvoporukan kanssa, ja tuntui, ettei kuninkaanlinnan takapihalta päästy kovinkaan pitkälle.
 
 
[quote="Scartti"]Mitään yllätyksiä sarja ei antanut.[/quote]
 
[spoiler]Mä olin itseasiassa erittäin yllättynyt siitä, että se druidi ei kuollutkaan. Olin manannut kyseiselle hahmolle kuolemantuomioita jo ihan alusta asti, sillä yleensä tällaiset mentorihahmot pääsevät hengestään ennemmin tai myöhemmin. En myöskään olisi alussa osannut odottaa, että joku päähenkilöistä kuolisi. Oletin myös, että haltiakivillä olisi ollut ratkaisevampi rooli, mutta eipä ollutkaan.
[/spoiler]
 
[quote="Jussi"]
En itse ole Terry Brooksin kirjojen fani, mutta nämä varmaan lopettivat katsomisen kasijaksoon. Ohjelmalla ei tässä vaiheessa ollut enää mitään tekemistä lähdemateriaalin kanssa. Ihmettelin kovasti, miksi sarjan tekijät olivat päätyneet tällaiseen ratkaisuun.[/quote]
 
Heh. Visuaalisena elementtinä post-apokalyptisyys oli okei, ja perusteltuakin siinä mielessä, että vanhasta sivilisaatiosta yleensä jää jälkiä. Kasijakso meni jo liian pitkälle. Sinänsä tällaisen utopia-yhteisön kuvaus minusta ihan jees, mutta se sähköt, moderni elämäntapa ja toimivan teknologian määrä ei vain istu sarjan sisäiseen logiikkaan.
 
edit: Sarjan visuaalisesta ilmeestä tulee jossain määrin mieleen Klaani, joka pyöri kesäohjelmana joskus 2000-luvun alussa.
Muokannut Puolikuu (13.03.2016)
17.03.2016
Jussi
1235 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Kausiboksi tulee Suomessa myyntiin 11. toukokuuta. Repesin tälle juonikuvauksen kohdalle:
Sivilisaatiomme tuhoutumisen jälkeen Maa on jakautunut neljään alueeseen, joiden asukkaisiin lukeutuu haltioita, kääpiöitä, peikkoja, tonttuja ja ihmisiä.Saa nähdä, onko kotelon takakanteen tontut korjattu maahisiksi. Tai mistä sen tietää, ehkä boksin tekstityksissä gnomet on suomennettu tontuiksi...
[url=http://cdon.fi/elokuvat/the_shannara_chronicles_-_kausi_1_%284-disc%29-37006393]Kausiboksi[/url] tulee Suomessa myyntiin 11. toukokuuta. Repesin tälle juonikuvauksen kohdalle:
 
[quote]Sivilisaatiomme tuhoutumisen jälkeen Maa on jakautunut neljään alueeseen, joiden asukkaisiin lukeutuu haltioita, kääpiöitä, peikkoja, [b]tonttuja[/b] ja ihmisiä.[/quote]
 
Saa nähdä, onko kotelon takakanteen tontut korjattu maahisiksi. Tai mistä sen tietää, ehkä boksin tekstityksissä gnomet on suomennettu tontuiksi...
20.04.2016
Jussi
1235 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
DVD-boksin takakannessa ei puhuta tontuista, mutta väitetään virheellisesti, että The Shannara Chronicles perustuu suomennettuun Shannaran perintöön.
Varsinainen uutinen on se, että tv-sarjasta on tilattu toinen tuotantokausi.
Varsinainen uutinen on se, että tv-sarjasta on tilattu toinen tuotantokausi.
DVD-boksin [url=http://dizw242ufxqut.cloudfront.net/images/product/movie/dvd/image4/the_shannara_chronicles_-_season_1_4-disc_fi-37006393-bckl.jpg]takakannessa[/url] ei puhuta tontuista, mutta väitetään virheellisesti, että [i]The Shannara Chronicles[/i] perustuu suomennettuun [i]Shannaran perintöön[/i].
 
Varsinainen uutinen on se, että tv-sarjasta [url=http://deadline.com/2016/04/the-shannara-chronicles-renewed-season-2-mtv-1201740778/]on tilattu[/url] toinen tuotantokausi.
06.02.2017
Jussi
1235 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Toisen kauden kuvaaminen on alkanut. Uutisesta löytyy juoniselostus, josta selviää, että tarina alkaa vuosi ekan kauden päättymisen jälkeen ekä suoraan pohjaudu mihinkään kirjaan. Mutta siihen on otettu vaikutteita muista sarjan osista. Taikuuden käyttäjiä jahtaava The Crimson -järjestö tuo mieleen Shannaran perintö -sarjan Liiton. The Sword of Shannaran pääpahis, Sauronia muistuttava musta ruhtinas The Warlock Lord näköjään yritetään herättää henkiin.
Yksi keksityistä on Leahin kuningatar Tamlin, jota esittää musta nainen. Olisi vastaavaa, jos Taru sormusten herrasta -elokuvissa Rohanin tai Gondorin hallitsija olisi tummaihoinen. Tämä ja Garetin muuttaminen afrikkalaisen näköiseksi saisi minut jättämään kauden välistä. Mutta tv-sarjassa tyyli on vaihdettu pseudokeskiajasta dystopiaksi. The Shannara Chronicles tapahtuu tulevaisuuden Pohjois-Amerikassa, eikä erityisen kaukana, koska ruostuvia autonromuja näkyy kaikkialla. Ja nykyajan Yhdysvalloissa asuu paljon ei-valkoihoista väestöä, joka ei katoa mihinkään. Joten tv-sovituksen tyylissä erivärisillä ihmisillä ei ole merkitystä, ja aion katsoa myös kakkoskauden.
A year after the events of last season, The Four Lands is in chaos. The re-emergence of magic has the populace terrified, and an organization called The Crimson is hunting down magic users, using fear and intimidation to sow discord among the races. Wil, scarred by the loss of Amberle and his separation from Eretria, has turned his back on his magical destiny to become a healer. But when a mysterious woman named Mareth saves Wil from a Crimson attack, he is forced to rejoin the fight. After reuniting with Eretria, Wil and Mareth seek out Allanon, only to learn that the Druid’s former protégé, Bandon, is on a mission to resurrect a creature of darkest evil: The Warlock Lord. Together, our heroes must band together to take down The Crimson and prevent Bandon from unleashing an even greater threat upon the Four Lands, before it’s too late.Artikkelissa myös listataan toisen kauden uudet hahmot. Huvittavaa, että viidestä näyttelijästä neljä on ei-valkoihoisia. Lukemissani Shannara-kirjoissa kaikki henkilöt ovat valkoihoisia. Garet on yksi tärkeimmistä hahmoista romaanissa The Wishsong of Shannara, ja hänet on poimittu tv-sarjan kakkoskaudelle. Kirjassa miehellä on valkoiset hiukset ja harmaat silmät, mutta näyttelijäksi on valittu afroamerikkalainen. Mareth ei tuntunut tutulta henkilöltä, mutta googlauksen jälkeen selvisi, että nainen esiintyi vuosia sitten lukemassani romaanissa The First King of Shannara. Hänkin on oikeasti eurooppalaisen näköinen, mutta näyttelijä on puoliksi kiinalainen. Loput kolme uutta hahmoa ovat täysin keksittyjä.
Yksi keksityistä on Leahin kuningatar Tamlin, jota esittää musta nainen. Olisi vastaavaa, jos Taru sormusten herrasta -elokuvissa Rohanin tai Gondorin hallitsija olisi tummaihoinen. Tämä ja Garetin muuttaminen afrikkalaisen näköiseksi saisi minut jättämään kauden välistä. Mutta tv-sarjassa tyyli on vaihdettu pseudokeskiajasta dystopiaksi. The Shannara Chronicles tapahtuu tulevaisuuden Pohjois-Amerikassa, eikä erityisen kaukana, koska ruostuvia autonromuja näkyy kaikkialla. Ja nykyajan Yhdysvalloissa asuu paljon ei-valkoihoista väestöä, joka ei katoa mihinkään. Joten tv-sovituksen tyylissä erivärisillä ihmisillä ei ole merkitystä, ja aion katsoa myös kakkoskauden.
Toisen kauden kuvaaminen [url=http://collider.com/shannara-chronicles-season-2-cast-plot/]on alkanut[/url]. Uutisesta löytyy juoniselostus, josta selviää, että tarina alkaa vuosi ekan kauden päättymisen jälkeen ekä suoraan pohjaudu mihinkään kirjaan. Mutta siihen on otettu vaikutteita muista sarjan osista. Taikuuden käyttäjiä jahtaava The Crimson -järjestö tuo mieleen [i]Shannaran perintö[/i] -sarjan Liiton. [i]The Sword of Shannaran[/i] pääpahis, Sauronia muistuttava musta ruhtinas The Warlock Lord näköjään yritetään herättää henkiin.
 
[quote]A year after the events of last season, The Four Lands is in chaos. The re-emergence of magic has the populace terrified, and an organization called The Crimson is hunting down magic users, using fear and intimidation to sow discord among the races. Wil, scarred by the loss of Amberle and his separation from Eretria, has turned his back on his magical destiny to become a healer. But when a mysterious woman named Mareth saves Wil from a Crimson attack, he is forced to rejoin the fight. After reuniting with Eretria, Wil and Mareth seek out Allanon, only to learn that the Druid’s former protégé, Bandon, is on a mission to resurrect a creature of darkest evil: The Warlock Lord. Together, our heroes must band together to take down The Crimson and prevent Bandon from unleashing an even greater threat upon the Four Lands, before it’s too late.[/quote]
 
Artikkelissa myös listataan toisen kauden uudet hahmot. Huvittavaa, että viidestä näyttelijästä neljä on ei-valkoihoisia. Lukemissani Shannara-kirjoissa kaikki henkilöt ovat valkoihoisia. Garet on yksi tärkeimmistä hahmoista romaanissa [i]The Wishsong of Shannara[/i], ja hänet on poimittu tv-sarjan kakkoskaudelle. Kirjassa miehellä on valkoiset hiukset ja harmaat silmät, mutta näyttelijäksi on valittu afroamerikkalainen. Mareth ei tuntunut tutulta henkilöltä, mutta googlauksen jälkeen selvisi, että nainen esiintyi vuosia sitten lukemassani romaanissa [i]The First King of Shannara[/i]. Hänkin on oikeasti eurooppalaisen näköinen, mutta näyttelijä on puoliksi kiinalainen. Loput kolme uutta hahmoa ovat täysin keksittyjä.
 
Yksi keksityistä on Leahin kuningatar Tamlin, jota esittää musta nainen. Olisi vastaavaa, jos [i]Taru sormusten herrasta[/i] -elokuvissa Rohanin tai Gondorin hallitsija olisi tummaihoinen. Tämä ja Garetin muuttaminen afrikkalaisen näköiseksi saisi minut jättämään kauden välistä. Mutta tv-sarjassa tyyli on vaihdettu pseudokeskiajasta dystopiaksi. [i]The Shannara Chronicles[/i] tapahtuu tulevaisuuden Pohjois-Amerikassa, eikä erityisen kaukana, koska ruostuvia autonromuja näkyy kaikkialla. Ja nykyajan Yhdysvalloissa asuu paljon ei-valkoihoista väestöä, joka ei katoa mihinkään. Joten tv-sovituksen tyylissä erivärisillä ihmisillä ei ole merkitystä, ja aion katsoa myös kakkoskauden.
13.05.2017
Jussi
1235 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Nyt on selvinnyt, että kakkoskausi debytoi syksyllä. Tarkempaa alkamisaikaa ei vielä kerrottu. The Shannara Chronicles vaihtaa yllättäen kanavaa Amerikassa. Ensimmäinen kausi tuli MTV:ltä, toinen näytetään Spike TV:llä. En tiedä, onko tällä vaikutusta Suomessa, vai säilyykö HBO Nordic meillä esittäjänä.
http://tvline.com/2017/05/11/the-shannara-chronicles-moving-spike-tv-season-2-mtv/
http://tvline.com/2017/05/11/the-shannara-chronicles-moving-spike-tv-season-2-mtv/
Nyt on selvinnyt, että kakkoskausi debytoi syksyllä. Tarkempaa alkamisaikaa ei vielä kerrottu. [i]The Shannara Chronicles[/i] vaihtaa yllättäen kanavaa Amerikassa. Ensimmäinen kausi tuli MTV:ltä, toinen näytetään Spike TV:llä. En tiedä, onko tällä vaikutusta Suomessa, vai säilyykö HBO Nordic meillä esittäjänä.
 
http://tvline.com/2017/05/11/the-shannara-chronicles-moving-spike-tv-season-2-mtv/
12.09.2017
Jussi
1235 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
Kakkoskauden tarkka alkamisaika Amerikassa on 11. lokakuuta. Katso-lehden artikkelin mukaan HBO Nordic jatkaa Shannaran esittämistä Suomessa. Traileri:
https://www.youtube.com/watch?v=dHXcwCgAcKM
https://www.youtube.com/watch?v=dHXcwCgAcKM
Kakkoskauden tarkka alkamisaika Amerikassa on 11. lokakuuta. Katso-lehden artikkelin mukaan HBO Nordic jatkaa [i]Shannaran[/i] esittämistä Suomessa. Traileri:
 
https://www.youtube.com/watch?v=dHXcwCgAcKM
18.01.2018
Jussi
1235 kirjaa, 109 kirja-arviota, 1764 viestiä
En ole ehtinyt katsonut kakkoskautta jaksoakaan. Eilen uutisoitiin, että The Shannara Chronicles on canceloitu.
Jatko-uutisen mukaan sarjalle yritetään löytää uutta kotia. Minua huvitti tämä kohta:
Jatko-uutisen mukaan sarjalle yritetään löytää uutta kotia. Minua huvitti tämä kohta:
the series also has been hailed for being racially and sexually diverseJos tekijät haluavat "diverse"-telkkasarjan, niin eikö voisi valita lähdemateriaalia, joka on valmiiksi sellainen? Kuten sanoin ketjussa aiemmin, niin lukemissani Shannara-kirjoissa kaikki ihmiset (sekä haltiat ja kääpiöt) olivat valkoihoisia. Minulla ei ole mitään muistikuvia seksuaalivähemmistöjen esiintymisestä romaaneissa.
En ole ehtinyt katsonut kakkoskautta jaksoakaan. Eilen [url=http://deadline.com/2018/01/the-shannara-chronicles-canceled-after-two-seasons-spike-mtv-paramount-network-1202244383/]uutisoitiin[/url], että [i]The Shannara Chronicles[/i] on canceloitu.
 
[url=http://deadline.com/2018/01/the-shannara-chronicles-shopped-other-networks-season-3-1202244442/]Jatko-uutisen[/url] mukaan sarjalle yritetään löytää uutta kotia. Minua huvitti tämä kohta:
[quote]the series also has been hailed for being racially and sexually diverse[/quote]
 
Jos tekijät haluavat "diverse"-telkkasarjan, niin eikö voisi valita lähdemateriaalia, joka on valmiiksi sellainen? Kuten sanoin ketjussa aiemmin, niin lukemissani Shannara-kirjoissa kaikki ihmiset (sekä haltiat ja kääpiöt) olivat valkoihoisia. Minulla ei ole mitään muistikuvia seksuaalivähemmistöjen esiintymisestä romaaneissa.