Ensimmäinen yhteys - Carl Sagan7.26

Alkuteos ilmestynyt 1985. Suomentanut Hanna-Liisa Timonen.

1. painos: Gummerus, 1987. Kansipiirros: Paul Bacon. Typografia: Jorma Luotio. Takakansikuva: Alexander Tsirias. Sidottu, kansipaperi.
2. laitos: Koko Kansan Kirjakerho, 1987.
2.–3. painos: Gummerus, 1997. Elokuvakansi. Nidottu.

Locus-palkinto 1986 (paras esikoisromaani).

Eräänä päivänä ihmiskunnan historia muuttuu äkillisesti ja peruuttamattomasti. Elämä, äly, joku tai jokin 26 valovuoden päässä lähettää täysin odottamattoman viestin, jonka mukaan me emme ole yksin, emme ole koskaan olleet.

Eleanor Arroway, Argus-projektin johtaja päättää tulkita viestin ja taivuttaa maailman johtajat suhtautumaan siihen muuna kuin uhkana.

Ensimmäinen yhteys ei ole pelkkää science fictionia, se on todellinen, koskettava, jännittävä ja viihdyttävä romaani, joka kuljettaa lukijan tähtiin.

Carl Sagan on maailman tunnetuimpia tieteestä yleistajuisesti kirjoittavia tutkijoita. Cosmos ilmestyi 1980 ja oli New York Timesin best seller -listalla 70 viikkoa. Siihen pohjautuva TV-sarja esitettiin 60 maassa. Tri Sagan on ollut mukana planeettojen avaruusalustutkimuksessa ja etsimässä todisteita älyllisestä elämästä maapallon ulkopuolelta radioaaltojen avulla. Hän on astronomian ja avaruustieteiden professori Cornellin yliopistossa.

Julkaistu: 1987
Muokattu: syyskuu 07, 2016

Kirja-arvioita

5/10 |
lokakuu 20, 2018
Ensimmäinen yhteys on tiedemiehen kirjoittama science fiction romaani, joka on saanut elokuvasovituksen vuonna 1997. Elokuvan olen nähnyt kauan aikaa sitten ja oikeastaan se olisi riittänyt, sillä kirjamuodossa lukemista haittasi tarinan ...