Silmikivi (Spiderwickin kronikat, #2)

Silmikivi

Holly Black, Tony DiTerlizzi
Julkaistu: 2004 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Seeing Stone

Alkuteos ilmestynyt 2003. Suomentanut Ulla Lempinen. Sidottu.

Kielletty kirja – äkkiä sulje – hyllyyn laita – pois jo kulje!

Kaksoisveljet Jared ja Simon muuttivat yhdessä äitinsä ja sisarensa Malloryn kanssa eriskummalliseen Spiderwickin eli Lukkivyöryn kartanoon. Kukaan heistä ei vain aavistanut, mitä talo kätkee sisälleen.

Silmikivi kertoo, mitä Gracen sisaruksille tapahtui Haltijakirjan löytymisen jälkeen. Kun perheen kissa häviää, heräävät epäilykset ulkopuolisten olentojen hyökkäyksestä. Heitä ei näe ilman merkillistä apuneuvoa, joka avaa näkymän uuteen, selkäpiitä karmivaan maailmaan.

Viisiosainen seikkailusarja Spiderwickin kronikat ovat jännittävää luettavaa kaikille nuorille fantasian ystäville.

(muokattu 13.01.2009)

Painajaisakatemia 2: Hirviöiden kosto (Painajaisakatemia, #2)Muistojenlukija (Väki, #1)Saari (Septimus Heap, #5)Tuli (Septimus Heap, #7)Harry Potter ja kuoleman varjelukset (Harry Potter, #7)

Adolfina Romanov avatar

Ei yhtä mielenkiintoinen kuin aloitusosa, mutta silti mukava. Varsnikin Simonin päätös lopussa ottaa aarnikotka lemmikiksi hellytti. Tässä osassa alkaakin jo vähän tapahtua, mutta pienin askelin edetään siitä huolimatta. Todella viisas ratkaisu, on ihan mahtavaa lukea vaihteeksi tarinaa, joka ei heitä yli liian kovaa ja korkealta.

Soturiorava avatar
Hyvä kirja ja yhtä lyhyt kuin edellinenkin. Meni mielestäni jotenkin paljon oudommalle puolelle. Mielestäni sarjan huonoin osa.
Reta Anna Maria avatar
2.0
Tämän sarjan parasta antia on ehkä kuvitus, joka teki lukemisesta paljon kiinnostavampaa.
sadepisara avatar
2.0
En pitänyt kirjasta yhtään ja kirja oli muutenkin todella lyhyt noin 100sivua.Ainut asia mistä tykkäsin koko kirjoissa oli muutama vähän erinlailla piiretyt kuvat.Toinen osa oli täydellin pettymys enkä muista koko kirjasto paljon mitään vaikka luin sen vasta eilen.Eikä kirjan lukemiseenkaan mennyt kun puoli tuntia.Tämä on minun mielipiteeni kirjasta mutta voihan olla että joku tykkää tästä kirjasta ja jos joku lukee näitä Spiderwicin kronikoita niin suosittelen aloittamaan ekasta osasta.
Darkki
Uusin jäsen: Minna Torvinen