Indiana Jones ja viimeinen ristiretki (Indiana Jones, #3)

Indiana Jones ja viimeinen ristiretki

Rob MacGregor
Julkaistu: 1990 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Indiana Jones and the Last Crusade
Tyylit: fantasia, seikkailu
Avainsanat: elokuva

Alkuteos ilmestynyt 1990. Suomentanut Eeva Karhunen. Sidottu.

Indiana Jones ja viimeinen ristiretki on kolmas osa Steven Spielbergin ohjaamassa, vuosikymmenien parhaimpiin kuuluvassa seikkailusarjassa. Elokuvien käsikirjoitukset toimivat erinomaisest myös luettuina.

Tapaamme Indyn partiopoikana ja saamme selville tärkeitä seikkoja: Mistä Indy on saanut merkillisen nimensä, kuhmuisen hattunsa ja arven leukaansa. Indianan menneisyys paljastuu lukuisista juonikkaista ja kerrassaan riemastuttavista pikkujutuista.

Tutustumme myös Indianan isään, äksyyn professori Jonesiin, jota pelastamaan aikuinen poika lähtee viimeiselle ristiretkelle. Ja sillä matkalla saavat kyytiä niin naiset, natsit kuin pyhät miehetkin.

Kansi: Steven Spielbergin elokuvassa Harrison Ford on Indiana Jones, ja Sean Connery on professori Jones.

(muokattu 27.12.2014)

Löytynyt (Taikavaras, #3)Aamu (Viimeinen, #2)Salaperäinen sirkus (Haavekaupunki, #4)Muuri : Vihan kääntöpuoliPaimenen kruunu (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #6)

Truuners95 avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Hemlit avatar
3.5
Kirja oli hyvä, mutta tietysti Jonesit ovat elokuvina vielä parempia (kiitos Harrison Fordin). Melko lyhythän kirja oli, mutta ei se haittaa. Suosittelen kyllä lukemaan, jos ei elokuvaa ole nähnyt :)!
Vladimirian, Darkki, NoctilucA
Uusin jäsen: Minna Torvinen