Viimeisten aikojen valtiaat (Viimeisten aikojen valtiaat #1) - Michael Moorcock7.24

Alkuteos ilmestynyt 1972. Suomentanut Pekka Markkula. Galaxy scifi 15. Kirjan nimiölehdellä alkuteoksen nimi virheellisessä muodossa An Alien Times. Nidottu.

Maapallon aika lähestyi loppuaan, ja ihmiskunta oli vihdoinkin lakannut suhtautumasta itseensä vakavasti. Se huvitteli vailla omaatuntoa, kilpaili vailla kateutta, tunsi kiintymystä vailla himoa, vahingoniloa vailla raivoa, ystävyyttä vailla sääliä. Ihmiset punoivat juoniaan vailla pakkomielteitä ja jättivät surutta kaiken puolitiehen, sillä kuolema oli heille kaukainen uhka... heidän elämänsä päättyisi vasta kun maapallo kuolisi.

Michael Moorcockin mestarillisen scifi-trilogian ensimmäinen osa.

Keskustelua: Michael Moorcock :: viestejä 15 kpl

Arvosanalla: 7.24/10
Arvosanoja: 43
Muokattu: elokuu 13, 2009

Viimeisten aikojen valtiaat -kirjasarja

Alkuteos kuuluu Eternal Champion (Ikuinen sankari) -sarjaan.

Kuuluu yläsarjaan Galaxy Scifi

Viimeisten aikojen valtiaat (Viimeisten aikojen valtiaat #1)7.24
Viimeisten aikojen valtiaat II: Outo kiihko (Viimeisten aikojen valtiaat #2)6.96
Viimeisten aikojen valtiaat III: Laulun loppu (Viimeisten aikojen valtiaat #3)7.00

Kirja-arvioita

6/10 |
kesäkuu 20, 2011
Moorcockin trilogian ensimmäinen osa oli oivallinen muistutus siitä, että hyvän scifikirjan ei tarvitse olla 600-sivuinen. Moorcock osaa tiivistämisen taidon ja sanoo silti kaiken tarpeellisen. Kirjan huumori ja mielikuvitus tuovat mieleen ...
6/10 |
syyskuu 09, 2009
Kirja ei hirveästi iskenyt, lasken sen Moorcockin heikompaan tuotantoon. Jherek Carnelian oli onnistunut päähenkilö, ja pidin siitä ajatuksesta, että tulevaisuuden ihmiset eivät ymmärrä tunteita. Myös seikkailu menneisyyden Lontoossa eteni ...