Alkuteos ilmestynyt 2007. Suomentanut Einari Aaltonen. Nidottu.

Helvetti on olemassa. Se on todellinen, historiallinen paikka syvällä jalkojemme alla. Ja sitä asuttavat raakalaismaiset olennot.

On kulunut kymmenen vuotta siitä, kun tuhoon tuomitut vaeltajat paljastivat maan syvyyksiä halkovat tunnelit ja niitä hallinneet ikiaikaiset pedot. Pian ihmiskunta lähetti armeijansa tuhoamaan uumenien asukit ja niiden johtajan. Tehtävä onnistui ja kaikki näytti olevan hyvin.

Mutta nyt Helvetti janoaa kostoa ja kiehuu maan pinnalle Amerikan metrotunneleiden ja kellareiden kautta. Hadaalijoukko kaappaa kymmeniä lapsia maan syöveriin, ja vapaaehtoinen pelastusretkikunta kamppailee aikaa vastaan yrittäessään löytää lapset. Maan alla lymyää myös pahin mahdollinen uhka: itse Saatana, joka on odottanut aikojen alusta omaa vapautustaan.

Jeff Long on palkittu yhdysvaltalainen kirjailija. Hän nousi maailmanmaineeseen Helvetin piirit -teoksellaan, joka on saatavana 100% Like-pokkarina. Helvetin sydän vie lukijan Helvetin piirejäkin syvemmälle.

”Jeff Long on kirjoittanut kirjan joka on paitsi pelottava, myös uskomattoman älykäs. Jos olet lainkaan kiinnostunut mytologiasta, teologiasta, antropologiasta, lingvistiikasta, geologiasta, politiikasta, arvoituksista tai jännityksestä, sinun on luettava tämä kirja.” – Megan O'Laughlin, Bookpeople.net

Arvona kirjalle

Arvosanoja: 38
Tietoja päivitetty 04.03.2018

Kirja-arvioita

8/10 - Eija (18.10.2010)
"Helvetin sydän" on jatkoa "Helvetin piireille". "Helvetin piirien" lukemisesta oli kulunut aikaa, mutta kärryille pääsi ihan hyvin ilman muistinvirkistystäkin ja kirjan pystyy muutenkin lukemaan ihan yksittäisenä teoksena, vaikka suotavaa on ... Lue lisää