Uhanalainen (Susiraja, #2)

Uhanalainen

Elina Rouhiainen
Julkaistu: kesäkuu 14, 2013 (Tammi)

Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: ihmissudet, kotimainen

Kansi: Saara Niinikoski. Sidottu, kansipaperi.

Koukuttavan fantasiasarjan kiihkeästi odotettu toinen osa!

Kaksi hahmoa taistelee revenneen taivaan alla. Saatan vain katsoa vierestä, kun he käyvät toisiinsa kiinni yhä uudestaan ja uudestaan.

Kallion kasvatti Raisa ei Kainuun korven Hukkavaaraan muuttaessaan osannut aavistaa, miten paljon hänen maailmansa muuttuisi. Paettuaan susirajan vaaroilta takaisin Helsinkiin Raisa on yrittänyt keskittyä kaiken tapahtuneen unohtamiseen.

Mutta suuri rakkaus, Mikael, ei ole niin vain unohdettavissa. Eikä Hukkavaara ole vielä paljastanut läheskään kaikkia salaisuuksiaan.

Sudet kutsuvat. On pakko palata takaisin, vaikka se tarkoittaa ajautumista keskellä repivää taistelua. Jos ei edes omiin tunteisiinsa voi luottaa – keneen voi?

Muokannut Jussi (27.01.2016)

Ikuisuus (Väristys, #3)Kajo (Kuura-trilogia, #2)Väristys (Väristys, #1)Jäljitetty (Susiraja, #3)Häivähdys (Väristys, #2)

The Big Bad Wolf avatar
emmazki avatar
Q_Black avatar
Kesytön oli suomalaista fantasiaa parhaimmillaan, joten olin kyllä innoissani kun sain toisen osan kätösiini. Arvata saattoi, että en malttanut kovin usein laskea sitä ulottumattomiini. Susiraja tuntuu jotenkin "kotoiselta" ja ehkäpä siksi sen maailmasta tykkään. Tässä kirjassa on ehkä edeltäjäänsä synkempi meininki, joka varjostaa koko ajan Raisaa ja hänen ystäviään Hukkavaarassa ja saa lukijan kuvainnollisesti niskakarvat pystyyn. Se laittaa pohtimaan mitä oikein on ... (lue lisää)
Akvaariokala avatar
Tykkäsin ja odotin kovasti :) Ainoa asia joka jäi kalvamaan oli loppuratkaisu... toivottavasti se selvitetään vielä kolmannessa osassa
Riley Charlotte avatar
4.5
Aivan yli ihana kirja, jonka takia oli lähes mahdotonta päästää sitä käsistä. Himoitsin kokoajan vain lisää ja sitten kun tuli loppu niin se oli yllätys. Onneksi Raisa lähti lopussa etsimään Mikaelia, mutta liian myöhään.;( Ja jäi vähän auki, että mikä Raisa on, vai onko sekin joku noita? Kuitenkin tosi onnistunut ja mukaansa tempaava kirja. En millään malttaisi odottaa 3 osaa koska se tulee luultavasti vasta 2014 kesän jälkeen. Mutta sitä odotellessa nautin muista lukemattomista kirjoista.
Kiiuski avatar
Angel of Darkness avatar
Tykkäsin. Romantiikka jäi kyllä vähän vähiin tässä teoksessa,mutta sitä isomman kysymysmerkin se jätti seuraavaan teokseen. Ei ollut ollenkaan niin "tylsä" kuin arvostelujen perusteella odotin. Yhtä hyvä kuin edellinenkin.
Vanellope avatar
Todella hyvä, ehkä lemppari koko sarjassa. Kirjassa oli hyvin tapahtumia eikä halunnut lopettaa kesken kaiken vaan oli pakko lukee loppuun.
Ruusy avatar
Jälleen viihdyttävää tekstiä tosin joitain jännityselementtejä olisi voinut olla enemmänkin. Hienoa huomata kuinka kirjan tarina ei pysy vain yhdessä suppeassa paikassa vaan miljöö laajenee ja päähenkilö oppii enemmän itsestään. Suosittelen jos olet lukenut ensimmäisen osan, muuten voi olla vaikea hahmottaa kaikkea tapahtunutta.
Myrsky10 avatar
Hyvä ja koukuttava kirja. Jotain yllättävää ja jotain ennalta arvattavaa. Kannattaa lukea, jos on lukenut ensimmäisenkin osan.
Janski_ avatar
Enpä oikeastaan voi sanoa muuta, kuin että kirja on kyllä todella koukuttava, niinkuin ensimmäinenkin osa. Toisin kuin ensimmäistä osaa, tätä kirjaa ei tarvinnut paljoa kädessä turhaan pidellä, ennen kuin alkoi sitä lukemaan. Olisin ehkä tälle kirjalle toivonut selkeämpää ja ehkä toisenlaisempaa loppua, mutta toivottavasti kaikki päässäni pyörivät kysymykset seuraavasta osasta selkenee. :)
ilona_milla avatar
Ekaa osaa sujuvampaa kieltä ja koukutti kyl ihan yhtä pahasti
Frost avatar
4.5
Aina vain paranee! Rakastin (ja rakastan vieläkin) ensimmäistä osaa kesytöntä ja tätä ehkä vielä enemmän! <3 Kiitokset Rouhiaiselle mahtavista ensimmäisistä osista! :)
Amethystus avatar
3.5
Ykkösosa oli parempi, vaikka tääkin oli hyvä. Jotenkin en päässyt mukaan kirjan tunnelmaan, ja alku oli todella pitkäveteinen, ainakin mun mielestä. Susien historia oli mielenkiintosta luettavaa, ja keskivaiheilla ja kirjan loppupuolella meno vain parani. Loppu oli tosi surullinen, jätti palan kurkkuun... Voi kun sais jo kolmannen osan käsiin!
Radioactive avatar
Arwina avatar
3.5
Ihan ookoo jatkoa tälle ekalle, mutta silti hyvä ja lukemisen arvoinen. Lopusta en kyllä tykännyt ja toivonkin jatkon tulevan käsiini pian niin saan palapelin kasaan.
Lilli avatar
Ei läheskään yhtä hyvä kuin ensimmäinen kirja. Jotenkin Raisan ja Mikaelin suhteesta ei ottanut selkoa, tuntui jotenkin epäaidolta koko homma.. Rakkaus ei välittynyt lukijalle asti. Niko oli, harmi vaan, aika vähän esillä, hahmo on yksi kirjasarjan mielenkiintoisimmista! Raisaan alkaa jo mennä hermo. Loppuratkaisu oli pettymys, mutta kai Se seuraavakin osa on luettava.. ;)
Sointulause avatar
Heidi Kristina avatar
3.5
Elina Rouhiaisen Uhanalainen jatkaa siitä, mihin Kesytön jätti Raisan ja Mikaelin värisyttävän rakkaustarinan. Kirja alkaa siitä, kun Raisa on Nikon kanssa Helsingissä. Jo heti alkumetreillä Rouhiainen muistutti, ettei Raisa ystävineen ole mikään pehmoista untuvaelämää elävä, pilvilinnoissa pyörivä nuori nainen. Rouhiainen on ammentanut nuorille suunnattuun kirjaansa tosielämän totuuksia. Kyllä: alkoholia juodaan aina kun sille päälle satutaan. Ja se ei todellakaan ... (lue lisää)
Sini avatar
Eka osa oli vähän turhan bling, tää oli taas ehkä turhan tavis ;) Alun sekoilu ajan kanssa antoi heti huonon lähdön. Jos Raisa meni töihin kahdeksitoista, kuinka lyhyt päivä hänellä oli, jos iltaa joutui odottelemaan tuntikausia? Tykkäsin susien historiasta.
Fade avatar
Vahva, mielenkiintoinen, inspiroiva ja koukuttava jatko-osa. Täydelliseksi jatko-osaksi tätä ei kuitenkaan voi sanoa, vaikka lähelle tämä pääseekin. Ensimmäisen osan jälkeen vain odotukset olivat hieman korkeammalla kiinnostavuuden ja juonen kannalta, mutta kyllä tämäkin mennetteli. Raisan ja Mikaelin tarina käynnistyi Kesytön- kirjassa mielenkiintoisena ja mieleenpainuvana. Tältä kirjalta jotenkin vain odotti hieman samaa, vaikka Kesyttömän lopussa Raisa ... (lue lisää)
Orduuka avatar
3.5
Rouhiainen on hyvä kirjoittamaan ja pidän hänen sutjakkaasta tyylistään. Teksti on nopealukuista ja turhaa kikkailua on vältetty. Valitettavasti kakkososa vain jää edeltäjänsä varjoon. Siihen ei ole saatu samanlaista tunnelmaa, eikä juoni ole niin hyvä kuin olisin toivoinut. Kysymyksiä jätetään runsain mitoin auki seuraavaa osaa varten. Alku on hidastempinen ja kertaa jonkin verran Kesyttömän tapahtumia. Tarina ei jatku aivan suoraan, mutta silti selittelyä on makuuni ... (lue lisää)
Kirjaneito avatar
Uhanalainen osoittautui yllättäväksi ja piristäväksi toiseksi osaksi. Hyvin usein paranormaalin romantiikan sarjojen toiset osat ovat "ryppyjä rakkaudessa" -kuviollaan kovin samankaltaisia, mutta Uhanalaisessa oli piristäviä piirteitä. Raisa ja Mikael eivät säntää heti toistensa kaulaan, yksi katse ei pyyhi pois muuta maailmaa tai menneitä. Rakkaus ei aina voita kaikkia esteitä, päinvastoin. Esteet voivat voittaa rakkauden. Aloinkin pitää Raisasta enemmän tässä toisessa ... (lue lisää)
LuQuToukka avatar
Rakastuin ja itkin voisin jopa sanoa että suomalainen Twilight onko tähän tulos 3osaa?
duiduli79, PercyJacksonfani
Uusin jäsen: Aleksi